Krátký trip report

Odpovědět
pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Krátký trip report

Příspěvek od pepa007 »

20.9. Praha-Mnichov, Lufthansa Regional / Augsburg Airways, Dash 8 Q300, D-BEBA

Můj první let turbovrtulovým strojem. Interiér letadla vypadal už poněkud obnošeně. Zaujala mě jedna dvojsedačka hned ve předu otočená zády po směru letu. To jsem netušil že něco takovýho existuje. Rozhodně bych tam sedět nechtěl.

Seděl jsem v předposlední řadě u okýnka. Sedačka hodně úzká a nešla sklápět. Samozřejmě jako ve špatným filmu vedle mě seděl poněkud objemnější pán, který ke mně “přetékal” a občas mu padala hlava.

Díky úzkýmu průměru trupu máte u okýnka stěnu hned u hlavy a stejně tak u noh není místa nazbyt. Letadlo je při pojíždění silně hlučný a vibruje, za letu je to trochu lepší.

20.9. Mnichov-Barcelona, Lufthansa, A321 D-AISE

Měl jsem jen krátkej přestup v Mnichově, ale co mě stihlo zaujmout byly neuvěřitelně špinavý záchody. Fakt hnus.

Jinak let s A321 naprostá pohoda. A320 family jsou asi moje nejoblíbenější letadla, velikost tak akorát a proti ostatním mi přijdou mnohem tišší i klidnější za letu.

Těsně před letem piloti zkoušeli spojlery a jeden se evidentně neotevíral, resp. otevíral se, ale jen asi 5 cm a pak se zastavil - je to normální? nebo bych to měl třeba hlásit stewardům i když si nejsem jistej?

Jinak na tomhle letu byl opravdu excelentní servis. Velmi rychlá, usměvavá a příjemná obsluha, překvapivě čistě mužská. Když jsem zmáčkl tlačítko nad hlavou tak u mě za 2 vteřiny byl steward, apod.

24.9. Barcelona-Frankfurt, Lufthansa, A300 D-AIAT

Můj první let A300, jedna z mála evropských linek, kterou lítá widebody. Překvapil mě hodně slušnej interiér, vypadal že je tak max rok starej. Ovšem když nahodili motory, tak se ozval téměř ohlušující pískot odněkud z motoru, kterej nepřestal až do vzletu a byl fakt silně nepříjemnej. A jak na potvoru jsme pojížděli před startem dobrých 30 minut.

Ale dvě rychlý vodky s džusem to pak spravily (neměli redbull). Jinak mi A300 přišel relativně hlučnější ve srovnání s A320

24.9. Frankfurt-Praha, Lufthansa, A321 D-AISO

Letadlo i let celkem klasika, jediná zajímavost byla že pilot říkal že to je momentálně nejnovější letadlo ve flotile Lufthansy. Po přistání si zřejmě s něčím trochu “hráli” - ozýval se celkem hlasitej zvuk jako z vrtačky, jakoby 20x tam a zpátky hejbali kormidlem nebo něco takovýho...

V A321 nedoporučuju řadu 24 u nouzovýho východu protože východ nemá okýnko. Přesed jsem si do řady 23 kde sice bylo okýnko, ale zase nešla sklápět sedačka.

U tohohle letu si neodpustím pár poznámek k českým pasažérům. Když na letišti zahlásili “prosíme cestující z řad 25 a dál aby nastupovali, ostatní prosím počkejte”, tak se stejně zvedli úplně všichni jako jeden muž a nasrali se do neuvěřitelné řady. Nechápu kam spěchají když mají určený místo a letadlo jim neuletí :-/

V letadle samozřejmě napůl ožralí čtyřicátíci vracející se z nějakýho stupidního kongresu vytasili tradiční historky podle kterých bezpečně poznáte dementa - “to by byla sranda kdyby to spadlo” a “ta letuška je sexy”. Je směšný jak tyhle nuly maj potřebu machrovat :-/ Třetí nepochopitelnej jev, jakmile letadlo přistane všichni si okamžitě musí rozepnout pásy, zapnou svoje debilní Nokie a začnou telefonovat. Jakmile mašina zastaví tak se okamžitě nas... do uličky, kde pak 10 minut stojí. Já obvykle vystupuju z letadla jako úplně poslední, volným krokem dojdu k pásu a ještě se mi nestalo že by se pás rozjel dřív než k němu přijdu...


stevard
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 491
Registrován: 19. 06. 2006, 20:03
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od stevard »

moc pěkný a výstižný. Chtělo by to někam vyvěsit, aby si to podobný machři z Mokrý Lhoty před každym odletem přečetli :-)

salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Příspěvek od salam »

To s těmi pásy a mobily po přistání taky nechápu :shock:. Kam spěchají? Vždyť se stejně čeká na dveře nebo na autobus nebo na kufry, jak píšeš (akorát v ZRH se mi občas stávalo, že kufry byly na páse dříve, než jsme tam došli). Někdy jsem svině a když sedím v uličce, tak se bavím tím, jak si vstanuvší spolucestující u okénka musí mlátit hlavu o bin, protože nikdy nevstávám, dokud ten transaprent svítí :).
Občas jsem ještě větší svině :oops: a přeju si, aby po zastavení muselo letadlo ještě kousek třeba prudce popojet nebo tak něco, aby si všichni ti spěchálkové nabili čumák.

Se sezením proti směru (na 12 hodinovém letu) jsem neměl problém, nicméně bylo to pravda trochu jiné letadlo než Dash :). Ale u turbovrtulových letadel to je asi běžné - mají to i ATR.

ziletka
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 780
Registrován: 07. 04. 2007, 16:52
Bydliště: Brumov-Bylnice
Stav: Offline

Příspěvek od ziletka »

salam: Presne tak, taky sedim dokud svti transparenty a pas si nesundavam nikdy dokud uplne nezastavime a to s tim nabitim cumaku me napada pokazde, kdyz vidim ty frajirky, kteri stoji v ulicce hned jak letadlo dosedne na rwy :D

stano
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 430
Registrován: 13. 12. 2003, 21:39
Stav: Offline

Příspěvek od stano »

Ďakujem veľmi pekne za pekné reporty, resp. reakcie. O osrat..ch WC som už v inej sekcii písal ( Madrid ), naozaj neviem, za čo sa platia tak vysoké airport tax, keď ešte sa človek má dogrcať v tých intímnych priestoroch....

Inak je to naozaj všade na svete tak, že sa hneď telefonuje a tlačí sa do uličky ?


Dachen
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 26. 11. 2004, 13:55
Stav: Offline

Re: Krátký trip report

Příspěvek od Dachen »

Abych nezakladal nove vlakno, tak sve dojmy z cesty s LH napisi sem:

Minuly tyden jsem absolvoval trasu: PRG-DUS-MUC-NCE-MUC-PRG. Let tam v utery 19.1., let zpet 23.1.

PRG-DUS
- v Gatu na vyber MF DNES, Lidovky, v letadle spousta nemeckych novin
- zpozdeni hodinu kvuli pocasi v DUS - celou dobu jsme cekali v letadla, o zpozdeni jsme se dozvedeli az po nastupu do letadla - rozdali dzus a mandle
- zalostna obsazenost - 14 lidi v CRJ7 (20%), dobra houska se syrem
- CRJ7 se mi velmi libilo
- rychly prestup v DUS, od autobusu jsem vysel schody a byl ve svem gatu.

DUS-MUC
- nabidka anglicky a nemecky psanych novin ve stojanech na letisti
- zpozdeny prilet letadla (A320), servis byl jen napojovy
- obsazenost tak 60%
- v MUC po vylezu z autobusu na monitoru vybrane transferove destinace, podle toho, kam cestujici z toho letu pokracuji

MUC-NCE
- nabidka anglicky a nemecky psanych novin ve stojanech na letisti
- v MUC od me posledni navstevy vymenili napojove automaty - ted nabizeji asi 10 druhu kavy vcetne treba horke cokolady
- let novym E195 LH CityLine - dodan nekdy v listopadu 2009, idiotsky umistene sedacky vuci oknum - pro vyhled z okna se clovek musel pekne predklonit, celkove se mi E195 nelibil
- opet mizerna obsazenost (22,5%), dobry chleb s camembertem
- v NCE bezplatne wi-fi na letisti

NCE-MUC
- pri nastupu do letadla na vyber anglicky, nemecky a francouzky psane noviny
- novy E195 tentokrat provozovany Augsburg Airways
- obsazenost asi 70%, vyborna bageta + cokoladova tycinka, k piti nabizeli i sampus, vino, pivo atd.
- v letadle se mnou letelo asi 10 lidi ze Skoda Motosportu z Rallye Monte Carlo

MUC-PRG
- DH8D provozovane Augsburg Airways
- obsazenost 37%
- velmi prijemne a ochotne letusky, na vyber byly krekry nebo coko tycinka, ale vsem dali oboje. Vzal jsem si caj a rajcatovy dzus a ptali se, jestli nechci treba jeste pivo nebo vino.

LH nezklamala. Sluzby byly +-konzistentni, hlaseni kapitana letu pred vyjetim/vytlacenim ze stojanky. Az na problemy s pocasim byly lety na cas. Jedine, co je nemile, byla spatne obsazenost, snad to ale byla vyjimka. S LH jsem naposledy letel par segmentu loni v breznu a zdalo se mi, ze se sandwidche chutove zlepsily a take zvetsily. Tesil jsem se na novy E195 a ten me tedy zklamal, necitil jsem se v nem dobre, sedacky mi prisly nepohodlne a to umisteni okynek...

ufo.jupiter
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 14. 03. 2011, 02:12
Oblíbené typy letadel: Airbus A340-600,Airbus A380
Pohlaví: muž
Bydliště: Isera,Italy
Stav: Offline

Re: Krátký trip report

Příspěvek od ufo.jupiter »

pepa007 píše:20.9. Praha-Mnichov, Lufthansa Regional / Augsburg Airways, Dash 8 Q300, D-BEBA

Můj první let turbovrtulovým strojem. Interiér letadla vypadal už poněkud obnošeně. Zaujala mě jedna dvojsedačka hned ve předu otočená zády po směru letu. To jsem netušil že něco takovýho existuje. Rozhodně bych tam sedět nechtěl.

Seděl jsem v předposlední řadě u okýnka. Sedačka hodně úzká a nešla sklápět. Samozřejmě jako ve špatným filmu vedle mě seděl poněkud objemnější pán, který ke mně “přetékal” a občas mu padala hlava.

Díky úzkýmu průměru trupu máte u okýnka stěnu hned u hlavy a stejně tak u noh není místa nazbyt. Letadlo je při pojíždění silně hlučný a vibruje, za letu je to trochu lepší.

20.9. Mnichov-Barcelona, Lufthansa, A321 D-AISE

Měl jsem jen krátkej přestup v Mnichově, ale co mě stihlo zaujmout byly neuvěřitelně špinavý záchody. Fakt hnus.

Jinak let s A321 naprostá pohoda. A320 family jsou asi moje nejoblíbenější letadla, velikost tak akorát a proti ostatním mi přijdou mnohem tišší i klidnější za letu.

Těsně před letem piloti zkoušeli spojlery a jeden se evidentně neotevíral, resp. otevíral se, ale jen asi 5 cm a pak se zastavil - je to normální? nebo bych to měl třeba hlásit stewardům i když si nejsem jistej?

Jinak na tomhle letu byl opravdu excelentní servis. Velmi rychlá, usměvavá a příjemná obsluha, překvapivě čistě mužská. Když jsem zmáčkl tlačítko nad hlavou tak u mě za 2 vteřiny byl steward, apod.

24.9. Barcelona-Frankfurt, Lufthansa, A300 D-AIAT

Můj první let A300, jedna z mála evropských linek, kterou lítá widebody. Překvapil mě hodně slušnej interiér, vypadal že je tak max rok starej. Ovšem když nahodili motory, tak se ozval téměř ohlušující pískot odněkud z motoru, kterej nepřestal až do vzletu a byl fakt silně nepříjemnej. A jak na potvoru jsme pojížděli před startem dobrých 30 minut.

Ale dvě rychlý vodky s džusem to pak spravily (neměli redbull). Jinak mi A300 přišel relativně hlučnější ve srovnání s A320

24.9. Frankfurt-Praha, Lufthansa, A321 D-AISO

Letadlo i let celkem klasika, jediná zajímavost byla že pilot říkal že to je momentálně nejnovější letadlo ve flotile Lufthansy. Po přistání si zřejmě s něčím trochu “hráli” - ozýval se celkem hlasitej zvuk jako z vrtačky, jakoby 20x tam a zpátky hejbali kormidlem nebo něco takovýho...

V A321 nedoporučuju řadu 24 u nouzovýho východu protože východ nemá okýnko. Přesed jsem si do řady 23 kde sice bylo okýnko, ale zase nešla sklápět sedačka.

U tohohle letu si neodpustím pár poznámek k českým pasažérům. Když na letišti zahlásili “prosíme cestující z řad 25 a dál aby nastupovali, ostatní prosím počkejte”, tak se stejně zvedli úplně všichni jako jeden muž a nasrali se do neuvěřitelné řady. Nechápu kam spěchají když mají určený místo a letadlo jim neuletí :-/

V letadle samozřejmě napůl ožralí čtyřicátíci vracející se z nějakýho stupidního kongresu vytasili tradiční historky podle kterých bezpečně poznáte dementa - “to by byla sranda kdyby to spadlo” a “ta letuška je sexy”. Je směšný jak tyhle nuly maj potřebu machrovat :-/ Třetí nepochopitelnej jev, jakmile letadlo přistane všichni si okamžitě musí rozepnout pásy, zapnou svoje debilní Nokie a začnou telefonovat. Jakmile mašina zastaví tak se okamžitě nas... do uličky, kde pak 10 minut stojí. Já obvykle vystupuju z letadla jako úplně poslední, volným krokem dojdu k pásu a ještě se mi nestalo že by se pás rozjel dřív než k němu přijdu...


Velmi,velmi velmi vystizne a pravdive.....

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2207
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Krátký trip report

Příspěvek od pavelpmi »

Tak jsem letel na Vanoce do Ceska a zase zpatky, mel jsem jednosmernou letenku s Lufthansou z Palmy do Vidne pres Berlin a na zpatecni cestu pak letenku z Prahy pres Düsseldorf s tim, ze zpatecni cesta teto zpatecni cesty bude z BCN do VIE pres ZRH se Swiss. (A pak jeste jednosmerna s LH TXL-PMI, kdyz jsem se chtel jet podivat na otevreni noveho berlinskeho letiste.) :wink:

PMI-TXL LH A320
Cesta prijemna, v pohode, prijemny personal, na jidlo jsme dostali celou krabicku, ve ktere byl celozrnny chleba se sunkou, nejaky pudink s ovocem, cokoladova tycinka, jeden vetrovy bonbon v sacku a cokoladova figurka berlinskeho medveda. V ulicce naproti si manzele tak padesatnici nechali otevrit sekt a postupne ho cely vypili.

V Berline jsme zastavili na plose.


TXL-VIE LH A319
Myslel jsem si, ze budu pokracovat stejnym letadlem, protoze predtim vzdycky letadlo z Palmy pokracovalo pak dalsim letem do Vidne.

Na prestup jsem mel 50 minut, cekal jsem vyhozeni do tranzitniho prostoru a klidny prestup, ale uz jsem zapomnel na usporadani TXL. A tak ven, znovu pres kontrolu (clovek znervozni, kdyz ma chvilku cekat) a pak jsme sli nekam skoro do sklepa do nevelke mistnosti urcene pro nekolik odletu. Je videt, ze je provoz na letisti asi velky a ze by asi spolecnosti uz uvitaly nove letiste.

Jeste jsem nenapsal, ze jsem mel koupenou jizdenku na autobus z videnskeho letiste do Brna 35 minut po planovanem priletu letadla do Vidne. A tak jsem znervoznel, kdyz hlasili, ze budeme mit zpozdeni, nez nam nachystaji letadlo. Nakonec prece jenom nastup zacal a dovezli nas autobusem k letadlu pristavenemu k prstu, bylo to A319, kam jsme nastoupili z plochy zadnimi dvermi.

Kapitan se pak omlouval, ze na posledni chvili zmenili letadlo, ze snad jeste prekladali kufry z toho puvodniho, ale ze udelaji vsechno, aby zpozdeni minimalizovali. Ale pak jsme stejne jeste deset minut stali. Privitala nas taky vedouci kabiny se slovanskym jmenem a se znatelne cizim prizvukem a vyslovnosti nemciny. Po startu s o neco vic nez pulhodinovym zpozdenim nam kapitan rekl, ze by nas nemelo nic zdrzovat - ze poletime primo, ze nam fouka vitr do zad a ze pristaneme na drahu 16. Po ceste jsme dostali dobry zapeceny studeny rohlik se syrem a a kousky slaniny. Kdyz jsem ve Vidni pred pristanim videl nalevo vedle sebe osviceny komplex rafinerie ve Schwechatu s obcasnym plaminkem, rikam si, to asi draha 16 nebude - pristali jsme na 11, jeste lip. Do odjezdu autobusu zbyvalo 18 minut, tak jsem znova nabyl nadeji, ze bych to jeste mohl stihnout, nicmene jsme pak pojizdeli kolem noveho terminalu, pak ho cely objeli, abychom nakonec zastavili nekde v poli. No, malem me omyvali. Ale ze bylo letadlo male, lidi rychle vystoupili a autobus nas zavezl kousicek k vychodu, a tak jsem to nakonec sprintem jeste s malou rezervou stihl.


PRG-DUS Eurowings CRJ900
V sobotu rano byl na letisti v Praze klid, prosel jsem se po letisti a libilo se mi tam. Nasnidan z hotelu jsem si ale kavu, vodu a kousek buchty tak za 15 € nedal.

U bezpecnostni kontroly byl jakysi Evzen, co si uzival sve vlastni dulezitosti. Evidentne cestujici zdrzoval, i kdyz by cela kontrola mohla jit mnohem plynuleji, a cestujici k ramu poustel, jakmile sam uznal za vhodne. Jakysi starsi pan, Asiat, prosel ramem celkem dlouhou dobu po cestujici pred nim, ale onen pracovnik na neho prazstinou zahalekal: "Kam se ženetéé?" a vratil ho zpatky.

Nastupovali jsme se autobusem, a v autobusu jsme celkem dlouho cekali, asi meli nejaky problem s mymi spolucestujicimi (ale vyvolali je/ho jako pana).

CRJ900 byl muj novy typ, tak jsem se tesil. Vevnitr mi prislo trochu stisnene, prece jenom je to mensi letadlo. Vedle me sedela armenska matka, ktera se asi po ceste trochu zpotila, s tak dvourocnim klukem, ktery se ale choval na sve moznosti velmi zpusobne - rval a do predniho sedadla mlatil fakt jen chvilicku.

Vsechna hlaseni v letadle spolecnosti Eurowings meli namluvena i v cestine, akorat me zaujalo, ze "hochklappen" v hlaseni pri startu a pred pristanim o zvednuti a zajisteni stolku (Bitte klappen Sie den Tisch hoch) meli prelozeno jako "sklopte stolek", coz si myslim, ze by se asi dalo rict i jednoznacneji.

V DUS uz nas pak vyhodili v tranzitnim prostoru. A nase letadlo do Palmy uz tam stalo, a to jsem mel na prestup hodinu a tri ctvrte.


DUS-PMI LH A320
Let byl tentokrat uplne plny, byli i tri cestujici na cekaci listine, musim se podivat, jak to vlastne funguje.

Ale dvacet minut pred planovanym odletem se jeste nic nedelo. Nakonec zahlasili nastup, ale za chvili nato, ze jeste mame vydrzet, ze spolecnost zajistujici tankovani letadla zaspala.

Nastup zacal az po planovanem case odletu (nereknu, kdyby letadlo priletelo pozde z predchozi destinace, ale takto, kdyz tam celou dobu stalo?), kapitan se omlouval a taky to svadel na onu firmu, ze pry na ne zapomneli.

Do Palmy nas dovezla od pohledu i poslechu mlada a sympaticka pilotka Sara.

Po ceste jsme na dvouhodinovem letu dostali tentokrat jen trojuhelnikovy sendvic s goudou, rukolou, vajickem a majonezou.

Zase jsem mel vedle sebe omladinu, ale tentokrat uplne v pohode, sourozenci asi deset let.

Tolik moje cesta na Vanoce s LH. Omlouvam se za (chybejici) diakritiku, kdybych to psal doma, tak by to bylo s. :wink:


Odpovědět