LOT Polish Airlines

Odpovědět
BlueSky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 09. 08. 2010, 02:51
Stav: Offline

Re: LOT a financni problemy

Příspěvek od BlueSky »

flyingblue píše:
HighFlyer píše:
BlueSky píše:Lufthansa ma k akvizicim opet nemecky systemovy pristup... skupuje aerolinky v okolnich zemich, aby jim neukrajovaly z jejich kolace - Brussels Airlines, Swiss, Austrian. Cili ovladnuti LOTu vypada jako dalsi, celkem logicky krok. Pak je na rade Scandinavian Airline System ...

Cim to asi je, ze Lufthansa ma zajem o SN, LX, OS, LO, ale ne o OK?


Mela zajem, mela :-) Kdysi.


Kapitane, odpoved je velmi jednoducha, kdyby ses nezabyval juldoufuldou, tak bys na ni prisel (just joking :) ). SN, LX, OS, LO, SK jsou vsichni cleny Star Alliance, stejne jako LH. LH se snazi udrzet svoji firmu zdravou a uspesnou, rovnez svoji alianci zdravou a uspesnou. Lufthansa dela vetsinou logicke kroky a toto je jenom jeden z mnoha.

Pravdu ma flyingblue, Lufthansa mela zajem o CSA. Hodne se snazila, aby CSA vstoupilo do Star Alliance. Jednani byla na expertni urovni, pote se dostala i na vrcholovou uroven. Do Ceska dokonce prijelo nejvyssi vedeni, jednalo s top managementem CSA o pristoupeni CSA k Alianci. Teprve pozdeji zacala jednani se Skyteamem. To je ale jine story, toto je vlakno o LOTu.


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: LOT a financni problemy

Příspěvek od HighFlyer »

Vsechna tato fakta jsou mi znama. Tenkrat jsem mluvil i s jednim clenem tehdejsiho top managementu CSA, ktery zminujes. Vypravel mi zabavne historky o nazorovych frakcich v CSA, z nichz kazda tvrde prosazovala svoji oblibenou alianci.

Clenstvi ve *A je jiste vyznamnym faktorem, ale pokud by LH povazovala bile misto na vychod od Zwickau natolik dulezite, ze by se nemohla ubranit touze ho obsadit, tak by zrejme prestup CSA ze ST do *A jako soucast akvizice nebyl problem.

Zcela s tebou souhlasim, ze pokud se LH snazi udrzet svoji firmu zdravou a uspesnou, tak by akvizice firmy jako CSA byla v prikrem nesouladu s takovou snahou.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: LOT a financni problemy

Příspěvek od flyingblue »

HighFlyer píše:Vsechna tato fakta jsou mi znama. Tenkrat jsem mluvil i s jednim clenem tehdejsiho top managementu CSA, ktery zminujes. Vypravel mi zabavne historky o nazorovych frakcich v CSA, z nichz kazda tvrde prosazovala svoji oblibenou alianci.

Clenstvi ve *A je jiste vyznamnym faktorem, ale pokud by LH povazovala bile misto na vychod od Zwickau natolik dulezite, ze by se nemohla ubranit touze ho obsadit, tak by zrejme prestup CSA ze ST do *A jako soucast akvizice nebyl problem.


Jenze to opet ponekud zvysuje naklady a pak to jaksi nevychazi :-)

HighFlyer píše:Zcela s tebou souhlasim, ze pokud se LH snazi udrzet svoji firmu zdravou a uspesnou, tak by akvizice firmy jako CSA byla v prikrem nesouladu s takovou snahou.


To sou kecy. Stejny hlasky bys moh zahlasit na adresu LOT nebo Austrian a presto je LH koupila.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: LOT a financni problemy

Příspěvek od HighFlyer »

flyingblue píše:Jenze to opet ponekud zvysuje naklady a pak to jaksi nevychazi :-)

A mohlo by to "ponekud" zvysit i vynosy?

To sou kecy. Stejny hlasky bys moh zahlasit na adresu LOT nebo Austrian a presto je LH koupila.

Pouze jsem citoval kolegu BlueSky a napsal, ze s nim souhlasim.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: LOT a financni problemy

Příspěvek od flyingblue »

HighFlyer píše:
flyingblue píše:Jenze to opet ponekud zvysuje naklady a pak to jaksi nevychazi :-)

A mohlo by to "ponekud" zvysit i vynosy?


Nevim, jestli jedeme na stejne vlne, ale nevidim zadny duvod k tehle otazce.

Psal jsem, ze prestup CSA ze skyteamu by pro LH znamenal naklady navic proti stavu, kdyby CSA byly clenem *A nebo byly bezaliancni. To v pripade akvizice CSA.

Z hlediska vynosu je to asi jedno, pokud CSA feeduje AMS a CDG a nasledne by feedovala FRA, VIE a MUC, tak je jedno zda byla puvodne bezpartijni nebo clen konkurencni aliance.

V kazdem pripade mam za to, ze panove z LH Group pocitat umej a evidentne ziskalai pocit, ze CSA nemusej v aktualnim stavu kupovat. Mozna maji pocit, ze maji dost vlastni prace ve sve alianci :-)


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: LOT a financni problemy

Příspěvek od HighFlyer »

LOT uz zase žebrá u polske vlady o prachy na preziti, tentokrat "jen" o 100 mil. EUR. A to uz dostal 90 mil. EUR loni v prosinci.

Ale radsi nebudu pripominat, ze LOT je relativne mala síťová aerolinka bazovana v relativne malem hubu ve stredni/vychodni Evrope. To se tady nesmi.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: LOT a financni problemy

Příspěvek od romul »

Update at 0420GMT 09SEP13

LOT Polish Airlines from 27OCT13 is cancelling 12 routes, as part of its latest restructuring program. Routes listed below are no longer available for reservation on/after 27OCT13.

Katowice – Munich 11 weekly
Krakow – Frankfurt 13 weekly
Poznan – Munich 13 weekly
Warsaw – Beirut 2 weekly*
Warsaw – Bydgoszcz 12 weekly (Cancelled from 01DEC13)
Warsaw – Cairo 2 weekly*
Warsaw – Dusseldorf 12 weekly
Warsaw – Helsinki 6 weekly
Warsaw – Nice 2 weekly
Warsaw – Rome 4 weekly
Warsaw – Stuttgart 5 weekly
Warsaw – Zurich 12 weekly
* Seasonal service

The airline has already cancelled Warsaw – Berlin service

zdroj: Airline Route

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: LOT a financni problemy

Příspěvek od Petr31 »

HighFlyer píše:LOT uz zase žebrá u polske vlady o prachy na preziti, tentokrat "jen" o 100 mil. EUR. A to uz dostal 90 mil. EUR loni v prosinci.

Ale radsi nebudu pripominat, ze LOT je relativne mala síťová aerolinka bazovana v relativne malem hubu ve stredni/vychodni Evrope. To se tady nesmi.


...jak u koho, já se pod to klidně podepíšu.U ajrolinek typu ČSA, LOT a podobně otázka není, jestli zkrachují, ale kdy.Stačí optimistům připomenout, že přes všechny možné účetní kejkle se v tom i Austrian nadále pěkně plácá...a co se týče LOTu, myslím, že si za hodně managerů drbe hlavu za nákup flotily B787...anebo jsou naopak vysmátí a právě přebírají klíče od chatiček, které jim předává nejmenovaný zástupce Boeingu někde na Bahamách....:-)))

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: LOT a financni problemy

Příspěvek od OR »

Přijde mi, že poslední rušení je hodně výsledek tlaku a snahy LH Group, která LOTu nedala nic zadarmo. A jako aliančnímu partnerovi vystupuje hodně jako konkurence.

Rušené jsou linky, které lítá velký LOT a netýká se to asi Eurolotu. Tahle vlna rušení je tak na 4-5 letadel, což zas není takové drama. Půjdou pryč Embraery a nebo zbývající B734?

don_quijote
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 276
Registrován: 10. 07. 2011, 18:14
Bydliště: Pitěr
Stav: Offline

Re: LOT a financni problemy

Příspěvek od don_quijote »

OR píše:Přijde mi, že poslední rušení je hodně výsledek tlaku a snahy LH Group, která LOTu nedala nic zadarmo. A jako aliančnímu partnerovi vystupuje hodně jako konkurence.


Technicky-právně to hovoří o správné regulaci hospodářské soutěže.

Risuk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 31. 03. 2013, 14:16
Stav: Offline

Re: LOT a financni problemy

Příspěvek od Risuk »

Dalším hřebíčkem do rakve budou vnitrostátní lety FR a W6. :thumbdown:

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: LOT a financni problemy

Příspěvek od Pan Am »

Risuk píše:Dalším hřebíčkem do rakve budou vnitrostátní lety FR a W6. :thumbdown:


Třeba něco dostanou od Boeingu za 787.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: LOT a financni problemy

Příspěvek od Petr31 »

Pan Am píše:
Risuk píše:Dalším hřebíčkem do rakve budou vnitrostátní lety FR a W6. :thumbdown:


Třeba něco dostanou od Boeingu za 787.


...FR na vnitrostátních linkách??? :D :D :D

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: LOT a financni problemy

Příspěvek od HighFlyer »

Petr31 píše:...FR na vnitrostátních linkách??? :D :D :D

Pri urovni polskych silnic a zeleznic (a temer neexistenci dalnic) tam je solidni potencial. KRK-GDN a WRO-GDN autem 6+ hodin, vlakem jeste dele. Do WAW 4+ hodin. Navic ta polska regionalni centra jsou vsechna zhruba 2x vetsi nez treba BRQ a OSR. Vlastne jsem prekvapen, ze do toho RYR jde az ted a ne hned od vstupu na polsky trh.

RadekFM
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 654
Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
Bydliště: OSR
Stav: Offline

Re: LOT a financni problemy

Příspěvek od RadekFM »

HighFlyer píše:
Petr31 píše:...FR na vnitrostátních linkách??? :D :D :D

Pri urovni polskych silnic a zeleznic (a temer neexistenci dalnic) ..

Jel jsi nekdy v posledni dobe po Polske dalnici? Kolikrat jsou mnohem lepsi nez u nas a slavne D1.


Odpovědět