flyLAL
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Re: flyLAL
Takže to je vlastně krach první "národní" východoevropské společnosti, i když už privatizované a v podstatě změněné na low-cost. Když teda nepočítám kdysi v 90. letech Air Ukraine. Do Litvy se asi Wizz Air nepohrne, tam to má ošéfované Air Baltic, který je taky jednou z příčin konce flyLAL.
Re: flyLAL
Orus-x píše:Takže to je vlastně krach první "národní" východoevropské společnosti, i když už privatizované a v podstatě změněné na low-cost. Když teda nepočítám kdysi v 90. letech Air Ukraine. Do Litvy se asi Wizz Air nepohrne, tam to má ošéfované Air Baltic, který je taky jednou z příčin konce flyLAL.
Já myslím, že nepočítáš ještě Balkan
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Re: flyLAL
vita píše:Já myslím, že nepočítáš ještě Balkan
...a ještě Slovak Airlines
Zprivatizovaný litevský národní dopravce flyLAL (Lithuanian Airlines) dnes kvůli finančním důvodům zastavil svoji činnost. Posledním letem byla včerejší večerní linka Amsterdam - Riga. O špatné situace a očekávanému krachu se spekulovalo již v prosinci, dopravce však oficiálně své težkosti popíral. V oficiálním prohlášení za krachem stojí neúspěšný prodej švýcarské společnosti SCH Swiss Capital Holdings (narychlo založená s minimálním kapitálem na konci prosince), která slíbila investicemi zachránit zadluženou firmu. Svým prodeji podléhajícím závazkům však nedostála a zadlužený flyLAL (současné dluhy nepokryté aktivy odpovídají v přepočtu 700 mil. korun) s 360 zaměstnanci, neschopný dále finančně zajistit provoz a plnit závazky vůči svým dlužníkům, se rozhodl neprodlužovat agónii, zvyšovat dluhy a raději skončit. Poslední ranou byla nynější nízká poptávka po letech, slabé vytížení letadel a stárnoucí flotila, znevýhodňující dopravce v konkurenceschopnosti. Výsledky flyLAL negativně ovlivňovala i konkurence lotyšské společnosti Air Baltic, dobře zavedené i na litevském trhu. Pokud se v následujících dnech nepodaří sehnat náhlého sponozora, společnost požádá o vyhlášení bankrotu. Další firmy z flyLAL Group Services (VA REALS, BPC Travel, Baltic Ground Services) zatím fungují normálně, otazník visí nad těmi, které jsou úzce spojeny s leteckým dopravcem (flyLAL Charters, flyLAL Technics, flyLAL Training a Avia Asset Management). Zastavení provozu ovlivní asi 29 400 cestujících.
(planes.cz)
může někdo porovnat ztrátu LALu se SkyEurope?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1995
- Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
- Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: flyLAL
Myslim, ze muzeme ocekavat i expanzi Ryanairu
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Re: flyLAL
j.ree píše:Myslim, ze muzeme ocekavat i expanzi Ryanairu
Možná ano, ale Ryan již nalétává asi pět destinací z Kaunasu, takže bych to spíš viděl na ten Air Baltic, jak píše výše Orus-x...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1995
- Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
- Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: flyLAL
Myslel jsem to spise globalne, v pohledu na celou litvu...
Re: flyLAL
No jasně, Balkan, na ten jsem zapoměl To byla taky dobře zorganizovaná privatizace státem..