Co je to za jev na fotografii?

Čím fotografovat, fotit na digitál...
Odpovědět
dubaf
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 502
Registrován: 20. 08. 2006, 23:43
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Co je to za jev na fotografii?

Příspěvek od dubaf »

muzu se zeptat jestli nevite o co jde??? http://www.airliners.net/open.file/0856005/M/
co je to za vyfoceny jev???


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: http://www.airliners.net/open.file/0856005/M/

Příspěvek od pepa007 »

dubaf píše:muzu se zeptat jestli nevite o co jde??? http://www.airliners.net/open.file/0856005/M/
co je to za vyfoceny jev???


normální kondenzace + koncový víry, ne?

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

Predstav si padlo ve vode, kdyz zaberes poradne. Taky se delaji viry a okolo hran, kde je proudeni obzvlaste rychle se objevi bublinky.

Tohle je to velice podobne. Vzduch obsahuje vodu jako vodni paru (plynne skupenstvi, ktere NENI videt). Jak se kridlo letadla riti prostorem, na jeho horni strane vznikne podtlak. Vodni para ale pri nizsim tlaku skondenzuje na vodu (kapalne skupenstvi, ktere JE videt) ve forme mikroskopickych kapicek. Zaroven diky tomu je dobre videt proudeni a vireni vzduchu ktery okolo kridla obteka.

Moc hezka fotka, mimochodem.

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1066
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od PV »

FlightDetent píše:Predstav si padlo ve vode, kdyz zaberes poradne. Taky se delaji viry a okolo hran, kde je proudeni obzvlaste rychle se objevi bublinky.

Tohle je to velice podobne. Vzduch obsahuje vodu jako vodni paru (plynne skupenstvi, ktere NENI videt). Jak se kridlo letadla riti prostorem, na jeho horni strane vznikne podtlak. Vodni para ale pri nizsim tlaku skondenzuje na vodu (kapalne skupenstvi, ktere JE videt) ve forme mikroskopickych kapicek. Zaroven diky tomu je dobre videt proudeni a vireni vzduchu ktery okolo kridla obteka.

Moc hezka fotka, mimochodem.


Perfektně vysvětleno. jen dodám,že je k tomu zapotřebí větší vlhkost vzduchu. Za normální vlhkosti jsou tyto jevy vidět pouze v extrémních případech.

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

Ale v tomhle pripade je vlhkost (mnozstvi neviditelne vodni pary ve vzduchu) znacne vysoka, dukazem cehoz je ten mrak z ktereho to letadlo vyletava. Ten vznikl uplne stejne, ale sam od sebe, tomu vzduchu okolo staci jen velice malo, aby se udelal to same - vykondenzoval vodu.


Odpovědět