Aktuální informace z mé "domovské" trasy:
Let BRQ - STN (šestnáctý v pořadí - středa 17. 3. 2010): Pokud se zkombinuje odlet Ryanu do Londýna a odlet stroje do Moskvy, může vzniknout na security slušná fronta. Jako obvykle jsem si dal bagetu a počkal, až bude u kontroly jen několik málo lidí. Dorazil jsem jako předposlední a trochu se divil nad tím, že mi slečna od Ryanu palubku přestřihla na polovinu a pak scvakla koněm. Na mé slušné podivení se, že takovou praxi vidím v Brně poprvé řekla, že zřejmě rád chodím na poslední chvíli a že by tam už vlastně nemusela být. A zavřela pultík Ryan. Ehm. Let v pohodě, krátká diskuse se dvěma studentkami, které platily - každá - cca 4000 Kč za zpátečku a cestou v buse Terravision na Victorii povídání se studentkou vojenského leteckého oboru, která letěla za přítelem do jižní Anglie, neuměla skoro vůbec anglicky (slyšela, že v letadle mluvím anglicky i česky, tak se pak v autobuse přidala) a letěla asi potřetí v životě. Přílet 10 minut v předstihu. Zajímavý steward, který si zřejmě rád zažertuje s pasažéry. Koupil jsem si malou plechovku Coca Cola a tyčinku Twix (2.50 GBP celkem) a nejprve odvětil obvyklé, že se za chvíli vrátí s drobnými. Pak mi místo drobných zkoušel nabídnout 2 losy. To jsem s díky odmítl a pak se ještě jednou přihlásil o 50 penny, které mi dlužil. Na to on, že má rád pasažéry s dobrou pamětí
Let STN - BRQ (včera): let naprosto klidný, usazen v exitové řádě i když nastoupil tak 30 od konce. Obsazenost cca 80%. U jednotlivých check-pointů v terminálu jsem jako obvykle s výrazem "jdu jen čirou náhodou kolem s kufříkem" obhlédl situaci a ignoroval frontu u první propustě, kde se vážilo příruční zavazadlo a nastoupil k jinému vstupu, kde bylo cílem příjemně se tvářící bezpečnostní pracovnice frontu rychle zredukovat a v rámci plynulosti provozu váhu neužívat. U gatu 48 pak při nástupu kontrolovali v kleci skončilo každé desáté zavazadlo, které jevilo známky větších rozměrů a kasírovalo se. Luxusně vypadající blondýna se středně luxusní kabelkou a afroamerickým partnerem (rozhalená košile jak z 80. let) taktéž platila
Na Stanstedu z pro mě neznámých důvodů (ptal jsem se 3 lidí z personálu) byly váhy na zavazadla obehnané páskou, tak jsem po chvilce zvažování využil jeden z otevřených pásů s váhou poblíž přepážek Ryanu, kde se kupují letenky a provádějí doplatky. Nikdo nic nenamítal a tak jsem po přebalení zavazadel (kabinové mělo ještě přijatelných 12.0 kg, odbavené 13.7 kg) tato opět v klidu převážil s tím, že pokud by někdo přišel s tím, že je to ohrožení bezpečnosti, zeptám se ho, proč letiště neumístilo u zpoplatněných váh jakoukoli informaci o důvodu uzávěrky. Po přistání v Brně ještě během taxiingu se několik pasažérů zvedlo a začali vyjímat věci z binů, pročež byli rychle usazeni přísným hlášením stewarda.