Oxford Aviation Seminar, Dublin 18.9.2010

Odpovědět
Dubliner
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 27. 09. 2010, 20:57
Stav: Offline

Oxford Aviation Seminar, Dublin 18.9.2010

Příspěvek od Dubliner »

Oxford Aviation Seminar, Dublin 18.9.2010

Lehce cynicke shrnuti z navstevy vyse uvedeneho seminare.

Datum a misto konani: sobota 18.9.2010, Irsko, Dublin 9, hotel Crowne Plaza, Northwood
Tema: APP First Officer Course
Zakladni cena kurzu: 66000 GBP
Kapacita salu: 4290000 GBP
Ucast: 3828000 GBP

Tak a ted trosku vazneji. V sale bylo vyhrazeno 65 mist
k sezeni, zucastnilo se 58 lidi a 3 zastupci OAA. Vekove
slozeni odhaduji nasledovne:

do 25 let 25%
25-35 let 50%
od 35 let 25% (~15 lidi)

Priblizne 13 lidi z 15-ti vekove starsich ucastniku odhaduji coby doprovod/rodice
a rekl bych, ze zbyvajici 2 byly potencialni zakaznici. Rovnez se zucastnily
zeny a to v poctu 4, 2 ve veku do 25 let (hezke) a 2 ve veku 40+ (rodice).
Zastupce OAA tvorili jedna zena (hezka, do 30 let) a dva muzi (40+ let).

1) Lorraine Aust - Brand Manager, takrka nemluvila, jen udelala dochazku, dle akcentu soudim Britka.
2) Mike Griffith - Brand Manager, moc toho nenamluvil, odpovidal na otazky tykajici se predevsim financovani vycviku, hadam dle akcentu rodily American.
3) Jmeno treti osoby si nepamatuji, hamba mi. Byl to hlavni speaker a taky asi Brand Manager, dle akcentu jednoznacne Brit.

Ucast na prezentaci bylo treba dopredu zarezervovat. Pri prichodu si poznamenali moje jmeno a dostal jsem obligatni tasku s reklamnimy prospekty, brozuru, dve vizitky a samozrejme prihlasku. Vsechno na kridovem papire, nechybi hollywoodske usmevy a z kompozice kazde fotky cisi, ze jedine s OAA vyse a dale za svetlymi zitrky. Brozura ma 150 stranek, hrbet tlusty pres 1 cm a docela se "pronese". Brozura je zdarma k objednani ci stazeni zde: http://www.oaa.com/pages/training_courses/ab_initio/order_skills_directory/index.php Prezentace trvala 2:45, rozdelena byla do dvou casti, uprostred 15 minut pauza. Ucast na prezentaci byla zdarma, stejne tak jako mineralka. Ostatni pozivatiny se daly zakoupit v hotelu. Prezentaci hodnotim z pohledu cloveka, ktery se o letectvi, praci pilotu a vycvik trochu zajima, a troufnu si rici, ze je pomerne povrchni a ne prilis zajimava. Da se rici, ze se dozvite to, co z webovych stranek http://www.oaa.com a jejich diskusniho fora http://ask.oxfordaviation.net, popripade http://www.pprune.org. Neda se rici, ze by se jednalo vylozene o hard-sell, ale pro ty, co o letectvi prilis nevedi, tak se mohou po skonceni prezentace domnivat, ze v zivote lidskem je jen jedina jistota a to "budouci" nedostatek pilotu. Rovnez bylo prezentovano nekolik grafu a projekci "budouciho" vyvoje leteckeho odvetvi a myslim, ze nebude pro nikoho prekvapenim, kdyz reknu, ze nas cekaji leta prosperity (a nedostaku pilotu). Pozitivem pro ucastniky prezentace je moznost zdarma podstoupit Skills Assessment test do 3 mesicu od data konani prezentace. Tento test je nutnou podminkou pro prijeti do vycviku a standardne stoji 195 GBP. Jednoznacne nejzajimavejsi casti prezentace, byla zaverecna cast, kdy ucastnici mohli klast otazky. Ovsem nepochopitelnym rozhodnutim pro me bylo, kdyz se po chvili rozhodli prestat odpovidat na otazky hromadne, prezentaci oficialne ukoncili a na dalsi otazky odpovidali jiz jen individualne, coz efektivne celou prezentaci vyrazne protahlo. Ve vysledku to dopadlo tak, ze ze salu takrka nikdo neodesel, lide vytvorili, dvoj/trojstupy a cekali az na ne prijde rada. Pochopitelne vetsina otazek byla velmi podobna.

Z prezentace jsem poridil audio zaznam nevalne kvality a rovnez jsem ofotil vsechny letaky, ktere jsem obdrzel. Audio zaznam nebsahuje prestavku a sekci s individualne kladenymi otazkami. Oboji ke stazeni zde: http://www.edisk.cz/stahni/85134/Oaa.zip_20.98MB.html

Pro ty co anglicky prilis nerozumi nekolik dle meho nazoru zajimavych informaci:
1) v jedne tride je priblizne 25 studentu,
2) snazi se otevrit jednu tridu v kazdem kalendarnim mesici
3) priblizne kazdy rok nastoupi k vycviku 270 lidi, vycvik dokonci 250 lidi
4) drop-out rate je kolem 10% (pocet studentu co kurz nedokonci), pres nekolikere snazeni se mi nepodarilo zjistit nejcastejsi duvody (asi mi to nechteli rict)
5) delka kurzu je 16 mesicu, muze sa vsak protahnout o 2 az 3 tydny v zavislosti na pocasi, hour building se kona v USA (Phoenix, Arizona), ale IFR se doletava v UK, a pokud vam to vyjde na zimu tak ta sance je pomerne vysoka
6) z agentury JPP, dva kluci si o prestavce suskali, ze jim (OAA) pry v posledni dobe klesa first-pass-rate u zkousek z duvodu nizsi poptavky po vycviku, tak pry prijmou do kurzu kde koho
7) Cadetship scheme (Airline scheme) - projdete vyberovym rizenim u OAA a aerolinky (zalezi pripad od pripadu) a po skonceni vycviku u OAA nastupujete u aerolinky na pozici FO. Zakladni vycvik (fATPL) si hradite sami, nekdy aerolinka drobne prispeje (zalezi pripad od pripadu),
aerolinka muze a nemusi zaplatit type rating a base/line training (zalezi pripad od pripadu).
Obecne plati, pokud aerolinka v kterekoliv fazi vycviku nejak prispeje, zase si to od vas vezme
v podobe snizeneho platu a obvykle se musite smluvne zavazat, ze budete pracovat pro aerolinku nekolik let. Tyto vyberova rizeni jsou vypisovana zridka a pochopitelne je o ne veliky zajem. Dle statistiky OAA se priblizne hlasi 200 lidi na 5 az 6 mist. Nesmirne dulezite je poznamenat, ze i v pripade uspechu a prijeti do tohoto typu programu, pracovni misto neni nijak garantovane a aerolinka muze prislibenou pozici kdykoliv zrusit. Tak se stalo v roce 2008 s nastupem financni krize kdy British Airways, Net Jets a Thomas Cook na zacatku roku vsechny tyto pozice zrusili, Thomas Cook pak svoje rozhodnuti prehodnotil a nakonec jako jediny absolventy OAA prijal. Ucastnikum programu BA a NJ tak zbyly jen dluhy a chmurna vyhlidka hledani si prace uprostred recese. Obecne tento typ programu neni jen domenou OAA, ale objevuje se i u FTE Jerez a dost mozna i u CTC, Cabair a dalsich leteckych skol.
8) Finance. Zakladni cena kurzu 66000 GBP, vysledna cena vsak bude mnohem vyssi: 5000 GBP poplatky za zkousky, 195 GBP skills assessment, zpatecni letenka do Arizony, US viza, jidlo a ubytovani v UK (ubytovani v Arizone je jiz zakomponovano v cene kurzu), 1st Class Medical a jeho prodlouzeni a nepochybne dalsi "drobne" vydaje. Nevim jak to bylo v davnych dobach pred krizi, ale v soucasne dobe OAA nespolupracuje s zadnou bankou v UK ani kdekoliv jinde, ktera by studentum vychazela vstrict pri financovani vycviku. Tzn. kazda banka, kde byste chteli zazadat o uver si vas bude proverovat dle vlastnich kriterii a samozrejme podminky uveru se budou lisit banka od banky. OAA vam pri jednani s bankou nijak nepomuze. Za predpokladu, ze byste chteli z uveru financovat cely vycvik, ci jeho podstatnou cast, banka po vas bude s pravdepodobnosti hranicici s jistotou pozadovat zaruku v podobe nemovitosti. Tedy jedna se o klasickou "americkou hypoteku". Pokud byste chteli zadat o uver v UK ci Irsku, pak se nemovitost musi nachazet na uzemi UK resp. Irska. Nektere banky by eventualne uznali i nemovitost na uzemi Spanelska ci Portugalska (oblibene to rekreacni destinace Britu a Iru, kteri tam vlastni pomerne hodne nemovitosti). Uver ocekavajte maximalne do vyse 60% ceny nemovitosti a v pripade Irskych bank AIB a Bank of Ireland maximalne do vyse 60000 EUR. V pripade, ze byste byli prijati do cadetship programu, nektere banky by mohly byt svolnejsi a pujcit o trochu vice penez. Pro zajimavost. Jeden z ucastniku seminare (Ir) chtel podstoupit vycvik u FTE Jerez, ktera tvrdila, ze s financovanim u bank pomuze, ale kdyz po vyrizeni vsech vstupnich formalit doslo na financovani, tak zastupci FTE priznali, ze vubec nijak pomoct nemohou, a ze je to ciste jeho problem. Oslovil tedy nekolik bank, ale velmi rychle zjistil, ze bez nemovitosti se s nim zadna banka bavit nebude a pokud by nejakou mel tak mu to stejne stacit nebude, viz kriteria Irskych bank.

Co rici zaverem? Snad tento elaborat nekomu pomuze udelat spravne rozhodnuti, a at uz bude jakekoliv, udelejte vse proto, aby vam vas sen nezruinoval zivot. Durazne bych doporucil vsem, kteri uvazuji o financovani pilotniho vycviku uverem, procist vsechna vlakna na http://www.pprune.org o tom, jak vyhlasit osobni bankrot. Jsou pekvapive velmi aktivni a rada prispevatelu prosla velmi nakladym vycvikem prestiznich leteckych skol, OAA nevyjimaje, a skoncila bez prace. Nezapominejte, ze letecke skoly prodavaji pilotni vycvik, nikoliv praci a udelaji vse proto, aby si zajistily kontinualni prisun studentu bez ohledu na situaci na trhu prace. OAA je nepochybne velmi kvalitni letecka skola s propracovanym vycvikem, nicmene je take velmi draha. Dle jejich webu si behem 16-ti mesicniho vycviku nalogujete 216 hodin (kombinace sim a real), celkovou cenu kurzu odhaduji na 85000 GBP / 100000 EUR (zahrnuje bydleni, jidlo a odhad "ostatnich" nakladu), tedy jedna letova hodina vychazi priblizne na 390 GBP / 460 EUR / 620 USD / 11500 Kc.

-Dubliner-


Pisky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 01. 11. 2010, 02:54
Stav: Offline

Re: Oxford Aviation Seminar, Dublin 18.9.2010

Příspěvek od Pisky »

Pěknej report! Mě spíš láká jet se podívat přímo do OAA na den otevřených dveří. Chtějí TOEFL nebo nějakou jinou zkoušku z angličtiny?

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Oxford Aviation Seminar, Dublin 18.9.2010

Příspěvek od Jeeloo »

Velmi pekne ! Diky za info pro potencialni zajemce :) Obdobne je na tom nas AeroJob, pouze prodavaji testy do jakehosi vycviku, ale moz to s jejich hypotekou uz take nefunguje. No a ze vseho nejvice se pak snazi prodat predrazenou typovku :)


Odpovědět