Dotaz na piloty a jejich názor

Odpovědět
Hellow
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 25. 08. 2012, 11:13
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Dotaz na piloty a jejich názor

Příspěvek od Hellow »

Zdravím,

chtěl bych se zeptat, jelikož přemýšlím o studiu na ČVUT FD PP/PIL, popřípadě zkusit zahraničí, jak to vypadá u nás v Česku a za hranicemi s piloty, zda mají práci nebo nemají práci.
Jelikož je výcvik náročný všemi směry, hlavně finančně, jaká je rychlost zaměstnání "pilota absolventa". Například u ČSA se mi líbí možnost udělání si typového výcviku přímo u nich, on sám je dosti drahý. Popřípadě zda v Evropě či jinde na světě je u nějaké letecké společnosti možno něco podobného. Jelikož projíždím internet a většina článků co najdu, je stará v intervalu (04-11)
nevím tedy jak moc jsou ty články aktuální, jak rychle se situace mění nebo nemění.

Osobně nemám nějaké kontakty, nebo nějaké známé v letectví co by mě nějak poradili nebo nasměrovali. Tak se obracím na lidi, kteří z letectví mají nějaké zkušenosti,

edit: http://www.oaa.com/pages/training_cours ... _structure

přečetl jsem si tohle a projel celý web, ale nikde sem nenašel, "kolik" by to mohlo stát, abych to porovnal s ČVUT FD + FTO. Možná sem to přehlédl, popřípadě, zda tam jsou nějaké chytáky, jelikož mi příjde, jestli jsem to pochopil, tak to trvá +- 16 měsíců, a u nás je to skoro o 2 roky delší, čím to může být.


Děkuji, všem
btw. Předem se omlouvám, jestli sem topic zařadil do špatné části fora.


Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Dotaz na piloty a jejich názor

Příspěvek od Jeeloo »

Mno, ve zkratce asi takhle:

1. Je jedno, jestli pujdes pres vysokou a nebo ne, maximalne navic budes mit Ing. titul. Penez te to bude stat stejne.
2. Pilotu je hodne, letadel malo, to je setrvaly stav.
3. CSA ti rozhodne neda typovku. MUSIS pocitat s tim, ze si ji zaplatis komplet. Takze do zacatku je potreba miti nejake ty asi dva milionky, pokud nebudes uplne drevo na letani a nebudes opakovat nejake zkousky, protoze nebudes umet letat. Pocitam, ze mas prumerny talent.
4. Neni v Evrope mozno nic takoveho (typovka), vsude si to tvrde zacvakas ze sveho
5. Rychlost zamestnani ti nikdo nerekne, klidne se ti muze stat, ze proste typovka propadne, ale to jsem od svych kolegu a kamaradu jeste nikdy neslysel, ze by se nekomu konkretnimu stalo. Muze se stat, ze budes ve spravny cas na spravnem miste a nastoupis ihned a nebo treba za pul roku, za rok, nikdo nevi.

Znamosti pochopitelne delaji sve, pokud je nemas, cesta je horsi, ale jde to i bez nich.

Nicmene, pokud chces letat, tak to proste udelas. Drive nebo pozdeji (az na par kretenu) zacal letat kazdy, kdo dokoncil vsechny nutne papiry (ano i typovku). Takze urcite jdi do toho at vysoka a nebo solo, ja jsem sel bez vysoke, proste klasickym vycvikem a jde to :)

commander304
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 22
Registrován: 28. 04. 2008, 21:21
Stav: Offline

Re: Dotaz na piloty a jejich názor

Příspěvek od commander304 »

Co třeba najít si v menu záložku Course Prices? Ano, je to i na té stránce na ktero jsi sem dal odkaz :D

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Dotaz na piloty a jejich názor

Příspěvek od Fabo »

@VS: nespolihej se na to, ze ti PP u CVUT FD nejak pomuze. To si radeji udelej nejakou "normalni" vysku, at uz jiny obor na CVUT FD, nebo jina fakulta CVUT, nebo treba VSE. Kdyz nic jineho, nikdy nevis kdy se ti neco stane a ztratis medical.

OAA je kratsi, protoze to neni vysoka skola, ale jen vycvik do ATPL od nuly. K informacim o vycviku OAA se obrat na Davida Dosoudila /zde Phantom/, ktery ti popripade pomuze i s informacemi o kurzech vypsanych primo aerolinkami, coz v praxi znamena, ze budes-li dost dobry, a projdes konkurzem u linky, ta ti pomuze s pujckou na studioum a za predpokladu, ze uspesne ukoncis studium, te s nejvetsi pravdepodobnosti zamestna.

a co se CSA tyce... na ne se nespolihej, oni tu treba uz ani nebudou kdyz ty dokoncis...

Osobne, byt nejsem pilot, a aktualne ani zajemce, bych ti doporucil zkusit se dostat do aerolinkoveho programu u OAA (nebo Jerez, nebo mozna LH, kdyz umis dobre nemecky), jestli se ti to povede, mas temer vyhrano.

hoplit
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 08. 05. 2011, 15:00
Stav: Offline

Re: Dotaz na piloty a jejich názor

Příspěvek od hoplit »

Soráč jestli kecám, ale u OAA jsem vyděl cenovku něco kolem 80 000 liber, takže nepřijemné :(


Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Dotaz na piloty a jejich názor

Příspěvek od Jeeloo »

Ano vyjde, ale presne na to tam dostanes pujcku, pokud projdes vyberovym rizenim. Nicmene ohledne OAA opravdu doporucuji se obratit na Davida aka Phantomski zde, hezky to tu v jednom threadu popsal a on to opravdu (narozdil od jinych) absolvoval a leta.

Jeho cesta je zde: http://www.akchotebor.cz/index.php?typ=art&id=7

Moje cesta je zde: http://www.dreamer.cz/blogs/?cat=14

A o dopravnim letani jsem psal zde, vcetne cen, udrzuji ho aktualizovany: http://www.dreamer.cz/blogs/?p=27

Hellow
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 25. 08. 2012, 11:13
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Dotaz na piloty a jejich názor

Příspěvek od Hellow »

Díky moc, všechno si to pročtu, projdu :).
Ještě jednou všem díky za ochotu,
Třeba někdy v kokpitu. :wave:
Díky,
Vojta

commander304
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 22
Registrován: 28. 04. 2008, 21:21
Stav: Offline

Re: Dotaz na piloty a jejich názor

Příspěvek od commander304 »

Ano, za dob Davida ještě půjčku dostal. V současnosti, pokud nejsi vlastník majetku v Británii, tu půjčku nedostaneš ani když projdeš výběrem OAA. Konkrétní požadavky jsou následující:

Guarantee required - Mortgage over a UK property
Maximum amount - Course fees plus living expenses
Repayment period - 10 years maximum
Variable interest rate - Bank of England Base Rate + 2.5%
Repayment holiday - 18 months
Backed up by the Oxford Aviation Academy SkillsPlus Guarantee.


80.000 zahrnuje jen ATPL. Ne typovku, která např. u Ryanairu, kde končí dost absolventů OAA vyjde na dalších 25k.

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Dotaz na piloty a jejich názor

Příspěvek od Jeeloo »

No vida, tak tim se OAA stava pomerne drahou zalezitosti pro lidi z CR, protoze to uz to levneji poridim tady - mnohem levneji.

Typovka RA stoji celkem 27K Euro, coz je fakt opalenej mazec :D Da se sehnat o hezkych par tisic levneji :)

Phantomski
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 94
Registrován: 13. 02. 2007, 11:44
Bydliště: UK
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Dotaz na piloty a jejich názor

Příspěvek od Phantomski »

Nechci moc rozpoutávat diskusi co je vhodnější, lepší, možné nebo nemožné. Ale zaznělo tu pár věcí, které si zaslouží vysvětlení:

- Získání financí v UK
Na tohle téma jsem se kdysi obšírně rozepsal tady:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=402036

Dodám, že i v době kdy jsem začínal já byla nemovitost papírově podmínkou a maximem bylo £25k. Přesto jsem úvěr dostal bez ručení i na celých £66k. Sluší se říct, že to bylo v předkrizovém roku 2006 a teď je situace pochopitelně diametrálně odlišná, i když ne neřešitelná. Objevují se ale i teď první bezůčelové úvěry v hladinách cca £20k bez nutnosti zajištění a s příjemnou úrokovou sazbou - připomínám, že UK Base rate je pořád 0.5 procenta a tak se dají pořídit úvěry bez problému kolem 4% APR. To je jeden z drobných rozdílů ceny peněz v UK a ČR (a tím rozdíl v ceně výcviku, pokud si ho člověk neplatí ze svého). Úvěry se taky dají kombinovat - UK a ČR například.

Taky bych rád připomenul, že existují Cadetship a sponsorship programy, které se čas od času objevují a díky vzestupu poptávky po pilotech a dlouhodobě neřešené výcvikové situaci jich bude pravděpodobně přibývat (pokud se nestane něco velmi výjimečného). A s tím souvisí i ta v poslední době velmi zásadní "drobnost" - kdo platí typovku. A třeba na BA Future Pilot programu je vidět, že to jde i bez peněz a úvěru u banky, i bez typovky.

- "OAA vs doma".
Záměrně v uvozovkách, protože za tím vs může být cokoliv, od aeroklubu pro ČVUT, před vs pak i třeba CTC, Jerez, atd.

Základní věc kterou si musí každý adept uvědomit je, co od výcviku očekává a co do něj chce vložit.
Pokud jsou to papíry a co nejmenší investice, pak je jedno kde a jak. Výsledek z hlediska legislativního je stejný - ATPL frozen. V dobách leteckého boomu je rozdíl drobný, někdy i nulový, v dobách letecké krize je to vstupenka do klubu mnoholetých čekatelů a dalších investic do udržení licencí.
Pokud chce mít ale v hodně dobrém životopisu kvalitní školu, kvalitní studijní výsledky, dobrozdání zkušených instruktorů, zažít hodně dobrý rok a půl leteckého života, zažít pár důležitých věcí navíc oproti minimálně nutnému výcviku, dokončit školu s papíry ale taky kvalitní přípravou na výběrová řízení a život v letecké dopravě a mít na závěr dveře otevřené minimálně k pohovorům u velkých aerolinek, pak už se ta cena navíc dá odůvodnit velmi snadno. V dnešní době to považuju za nutnost, v době boomu za hodně příjemnou konkurenční výhodu. Ale to je jen můj názor na základě mé zkušenosti - od ukončení školy do nástupu do práce 14 dní. Bez protekce.

Ano, je to hodně peněz, je to pořádná darda. Dá se na to dívat jako na vyhozené peníze, stejně jako na pojistku nebo i jako na skvělou investici. Vždycky záleží hlavně na tom, co za to člověk získá. Já bych rozhodně neměnil.

Phantomski
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 94
Registrován: 13. 02. 2007, 11:44
Bydliště: UK
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Dotaz na piloty a jejich názor

Příspěvek od Phantomski »

A abych nezapomněl, když už nic jiného, jsou dvě naprosto fundamentální věci, které dělají investici do OAA velmi dobrou investicí, i přes vyšší náklady:

1. Skills Plus Programme (zejména jeho součást Skills Plus Guarantee)
http://oaa.com/pages/training_courses/a ... killsplus/

2. Skutečná spolupráce s aerolinkami
http://oaa.com/pages/training_courses/a ... ment_stats

Málokdo si uvědomuje, nakolik jsou tyhle dve věci zásadní, zejména pokud výcvik úvěruje. Čímž nechci říct, že by si měl vlastních peněz vážit míň ;)

Hellow
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 25. 08. 2012, 11:13
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Dotaz na piloty a jejich názor

Příspěvek od Hellow »

To jejich záchranné lano, se mi celkem líbí, jelikož i pro banku a pro mě je to značná pojistka, i když snad to nebude třeba.
Ohledně financí, ono to podle mě výjde na stejno, jestli se "zadlužit" v ČR nebo UK, od UK si slibuju to, že je tam víc možností, jak to vyřešit v podobě neúspěchu. Může to být jen moje domněnka,
Jinak co od toho chci já? (Nechci urazit pány mentory z ČVUT) ale, když na mě bude v životopise koukat ČVUT (sice s titulem Bc.) a Oxford (bez titulu) tak na mě udělá větši dojem Oxford, další věcí co se mě líbí jsou programy s aerolinkami, což si myslím, že má OAA docela dobře "ošefované" i když sem si tím neprošel usuzuji jen to co sem našel na internetu, nebo se dozvěděl od "Phantomski". Rozhodně si nemyslím, že to je věc, na které bych mohl koukat na peníze (berte to s nadsázkou nejsem miliardář co by mohl rozhazovat, prostě jen normální študák), beru to jako nutnou investici, pro případ, že si chci splnit sen.
Snad se nepletu, že bez nutné dávky odhodlání jít za svým snem, odříkáním a těžkou prací se to neobejde, zřejmě to bude horší, než si představuji, ale třeba budu překvapen, to už je ve hvězdách nakonec to celé okořením zdravou dávkou, zdravého šílenství. :)

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Dotaz na piloty a jejich názor

Příspěvek od creyman »

Zdroj Planes.cz
Boeing Pilot & Technician Outlook 2013 odhaduje během příštích 20 let celosvětový nedostatek pilotů až na půl milionu, z toho 40 000 by mělo chybět na Blízkém východě. Budovaná akademie Emirates bude sloužit jako vysoce kvalifikované centrum pro Emirates National Cadet Pilot programe a postupně rozšíří svůj nábor i o začínající piloty jiných přepravců. Letecká akademie bude moci přijmout najednou až 400 studentů. Veškeré zázemí se bude nacházet v Dubaji a bude mít k dispozici svoji vlastní jeden a půl kilometru dlouhou dráhu, kontrolní věž, letištní kód a flotilu tréninkových letadel. Podstatnou výhodou je, že se studenti budou seznamovat s vyspělými operačními postupy ovládání velkých letadel a již od začátku studia se budou učit ovládat vysokorychlostní proudové letouny, což jim umožní hladší a bezpečnější přechod na pozici prvního důstojníka. Po svém dokončení v roce 2015 bude areál akademie o velikosti 140 hektarů zaměstnávat přes 150 zaměstnanců a všichni kadeti v Dubaji budou absolvovat kompaktní trénink pod jednou střechou.


Kluci piloti, který jste odešli z ČSA, Sky Europe ap.. už pociťujete, že se ten trend obrací a je trochu poptávka? Podle tohoto článku to vypadá slibně.
Nevím z čeho přesně vycházejí ale píší, že se předpokládá nedostatek celosvětově.
To je celkem pro ty s licencí co nemají práci dobrá zpráva.

Pindra
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 06. 12. 2013, 02:19
Stav: Offline

Re: Dotaz na piloty a jejich názor

Příspěvek od Pindra »

Nejsem sice bejvalej pilot CSA nebo skyeurope, ale v tomhle odvetvi se pohybuju po cele evrope a rozhodne zadny oziveni na trhu v evrope neni a ani v dalsich mnoha letech nebude, nebo aspon ja ho nikde nevidim.

Nechci nikomu brat iluze nebo nadseni, ale je nutny si rict, jak to je... Tyhle studie jsou dost pochybny, leteckej biznis je silena houpacka, ktera nekolik poslednich desetileti fungovala, na horu, pak zas dolu a porad dokola.. Jenze posledni roky je trh v EU a US ve stagnaci a protoze je tak silene konkurencni, tak takovy i zustane jeste dlouho. A trh s piloty je extremne presyceny, po cele evrope jsou tisice lidi s potrebnejma licencema i zkusenostma (a i lepsi EN), ktery jen cekaj na prilezitost.

Lidi s typovkama uz je taky hafo. Na poslednim vyberku k travelu co mam info, brali 4 lidi a prihlasilo se pres 40!! lidi s typovkou na 737NG. Sileny... jenom vyhozeny penize.

Pokazdy, kdyz ctete tyhle cisla, jakoze kolik pilotu bude treba za 20 let apod, ktery sou bombasticky, tak si uvedomte, kolik lidi vlastne na jednotlivy roky a zeme pripada a zjistite, ze to vlastne rate prumernejch odchodu do duchodu + max. 3% rust odvetvi.

Rostou trochu trhy na blizkem vychode a v Asii, kde evropany skoro neberou (vyjma hoodne zkusenych kapitanu a obcas FO s 3k hodin na typu a i tech se radi postupne zbavujou), ponevadz preferujou svoje mistni lidi.
Viz. Cathay, Etihad apod.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Dotaz na piloty a jejich názor

Příspěvek od MEA »

aj v Rusku treba kvantum pilotov a cudzcih neberu. radsej nechaju lietat hocikoho a dopadne to potom ako nedavno v Kazani...


Odpovědět