Licence PPL,ATPL

Odpovědět
vladanmyska
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 27. 01. 2013, 00:08
Stav: Offline

Licence PPL,ATPL

Příspěvek od vladanmyska »

Mam par dotazu ohledne pilotnich licenci. Po prijezdu z Kanady v cervenci chci zacit PPL licenci v letecke skole Kromeriz. Zacal jsem uvazovat nad tim stat se dopravnim pilotem po absolvovani vsech kurzu. Mam par konkretnejsich dotazu na ktere jsem nenasel jasne odpovedi.
Kdyz si udelam PPL + vseobecny prukaz radiotelefonisty - muzu si pujcit letadlo v zahranici na dovolene, a letet se prolete napr. v Chorvatsku, Nemecku, resp Evrope? Co treba US kde plati FAA, tam predpokladam by bylo udelat preskoleni…?
FAA plati pouze v US? Co treba Australie?
Kdyz bych uvazoval o ATPL, je lepsi si vybrat na PPL nadstandartni skolu jako napr. FA ( dá-li se považovat FA za nadstandartní), nebo si udelat PPL na skole nejblize domovu - mene penez za dojizdeni atd. (Bydlím Bystřice pod Hostýnem, do KM do mám 30km, do Kyjova - Aeroklub Holešov cca 75km, Brno 100km )
Je lepsi si rovnou udelat 1. Medical at vim jestli na to mam a jit na PPL, nebo udelat 2. Medical, dodelat kurz a pak videt jak na tom budu financne a jestli se budu rovnou chtit vydat cestou profika.
Cetl jsem par clanku jestli ATPL v US nebo doma, co treba si ho delat v Nemecku, Anglii, nebo jine Evropske zemi? A co se tyka PPL, jake jsou vase doporuceni, dělat ho doma, Eu, Us, nebo uplně jinde ?

Po procteni fora vidim ze to neni s praci pilota momentalne tak horke. Co si myslite do budoucna o trendu? Prijde mi neuveritelny po absolvovani toho vseho litat na statru za 1400euro mesicne, jestli vubec a ještě mít spoustu nevýhod. Nejsem člověk co by mel od malicka vzath k letadlum a blize je zkoumal, nikdy me ani ve snu nenapadlo byt pilot. Samozřejmě mě již několikrát napadlo v mládí, jaké to musí být sedět a řídit ten stroj za miliardy, ale nikdy jsem netušil, že to můžu být teoreticky i já. Ale mozna jsem prave pred par mesici zjistil ze je to pravdepodobne to zamestnani o kterem nevedomne snim. Delat neco nevsedniho, netradicniho, velice namahaveho a sloziteho, a projit si opravdu slozitou cestou k tomu takove zamestnani ziskat - nebyt zadny hloupy clovek.

Chtěl bych se pomalu připravovat na PPL, co by jste mi doporučili na pročítání po dlouhých nocích ? Učebnice pilota, vhodná nebo nikoliv ? Z čeho se učit na všeobecný průkaz radiotelefonisty (včetně AJ)? A na ostatní předměty PPL ? Letecký zákon ?

Předem díky za poskytnuté informace a rady.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Licence PPL,ATPL

Příspěvek od Fabo »

S PPL a radiofonistou si muzes letat do ciziny i najimat letadla, ale musis mit udelanou zkousku z anglictiny. Predpokladam, ze pokud jsi v Kanade, tak to nebude problem (byt Quebec je Quebec).

FAA funguje tak, ze kdyz si udelas JAA pilotak, tak si jej nechas nejakym procesem uznat, nacez ti vydaj FAA pilotak. V opacnem smeru to snad funguje obdobne. Presneji ti nepovim, pac nevim, ale urcite se to da vygooglit, treba "JAA FAA PPL conversion" urcite neco najdes.

Co se tyce ATPL, tam myslim nema cenu resit z jake skoly mas PPL, precijen ATPL je o teorii a PPL je hlavne o tom naucit te ovladat letadlo. Nicmene to dojizdeni ti az takovou diru v rozpoctu stejne neudela, kdyz udelas o 100km vic na dojezdu, to je cca 300kc nakladu, zatimco za hodinu letu zaplatis treba 3000... to se v tom ztrati. A treba to Brno vyjde i levnejs, podle toho jake tam maj letadla.

S medicalem bych na tvem miste sel hned do jednicky. Kdybys chtel primarne letat pro sebe a popripade zkusit komercni, jestli to pude, tak by melo smysl delat nejdriv dvojku, ale prijde mi, ze kdybys nahodou dvojkou prosel a jednickou pak ne, tak akorat skoncis s PPLkem ktere vlastne ani nechces, zadnou vidinou dalsiho letani, a par stovkama tisic v prdeli.

Co se tyce licenci... u PPL mas v zasade jedno kde to delas, hlavnim kriteriem je cena. Jista mistni specifika jsou vsude, ale ty muzes klidne pokryt treba behem timebuildingu - jestli te to vubec bude trapit, jak se leta tady, nebo tam.
U ATPL ti zase nekde reknou ze ta nebo ona skola je lepsi, ale zalezi na tobe. Papir je stejny zda skoncis OAA nebo F-Air, zda to neco zavazi u pripadneho zamestnavatele, tezko rici.


Co se tyce situace na trhu prace, no, mas to proste tak. Prace je malo, a lidi, kteri by to radi delali, mnoho. A to je jeste hromada takovych, kteri by to i radi delali, ale nenalijou do toho tech par desitek az stovek tisic euro, protoze na to bud proste nemaj, nebo by i meli, ale nechteji takovou sumu riskovat (treba ja).


No a jeste to cteni na dlouhe noci... na PPL je ucebnice pilota, a ruzne svazarmovske publikace, na ATPL slycham ze si lidi chvali ucebnice z OAA.

vladanmyska
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 27. 01. 2013, 00:08
Stav: Offline

Re: Licence PPL,ATPL

Příspěvek od vladanmyska »

Děkuji mnohokrát za ucelené informace. Mám ale přeci jen ještě nějaké dotazy :-)

Vím, že vydělat potřebné finance na letecký výcvik je v Čr v mých očích skoro nemožné, proto po výcviku PPL pojedu zpět do Kanady kde je to podstatně jednodušší. Jak dlouho mi PPL bude trvat, vezmeme-li v potaz, že budu mít na to dostatečné finance a čas lítat každý den, po mém příjezdu v červnu ?

Když úspěšně složím PPL u nás v Čr, můžu si nalítávat time building v Kanadě ? Nebo na to abych mohl v Kanadě lítat, potřebuji FAA PPL. Pokud ano, a budu mít oboje, čili JAA i FAA PPL, a budu tady lítat, kam se započítavají nalítané hodiny ? Do jakého z průkazů ? Nemám v této problematice ještě zcela jasno.

Pokud budu v Kanadě, ale budu chtít dělat ATPL podle JAA požadavků, je možné zde studovat ATPL kurz, který mi pak uznají v Čr a složit zkoušky na ATPL u nás podle JAA ? Co ostatní doložky jako je IFR atd. ? Máte pro mě nějaké doporučení ?

Doporučení ode mě nakonec:

Chcete se stát dopravním pilotem a jediné co vás tíží jsou finance ? Mám pro vás tip, kde vydělat peníze. V Kanadské provincii Alberta, je tolik práce, že to je až neuvěřitelné. Práce na Construction v Calgary je ohodnocena od 20-40$/h , tzn. pokud člověk trochu umí, nemá problém mít 25$/h plus přesčasy. Je to málo ? Máte možnost jít pracovat na sever ALberty do ropných písků. (Oil sands Alberta, dejte si to do googlu). Bydlet v Calgary, mít zaplacenou soukromou linku do Fort McMurray, pracovat 12h denně v jakémkoliv počasí (momentálně je zde -34) venku, a stavět obří budovy z betonu a dřeva. Tato práce je ohodnocena od 28$/h, mužete se dostat až na 40$, s tím, že vám platí letadlo, accomodation, a veškeré náklady. 2týdny na severu a týden doma v Calgary. Takže za ty 2 týdny práce (jeden den volno) si dovozete 3-5000$, což se mi zdá neuvěřitelný (kor pro lidi, kteří nejsou skilled v ničem v čem budou pracovat). Je vám to málo ? Přijeďte do Calgary, udělejte si licenci na ovládání jeřábu (cca 2týdenní kurz) jeďte na sever a ovládejte tam jeřáb. Práce jeřábníka je kolem 60-100$/h. Ano taky jsem nevěřil. Možností je spousta, udělat si třeba licenci na bagr, na severu makat kolem 40$/h. Ano je to docela hardcore pracovat venku v -37, feels like -45. Ale je to jedna z dalších možností, kde si vydělat peníze. V léte to špatný není, zima je o dost horší :-)... Navíc z Calgary je to hodina do Rockies, takže lyžování v zimě, hikování v létě, raft, kanoe, kolo, nádherná příroda, a občas i medvídek.

Ne nemám žádnou agenturu, ani vám nezařídím práci, jen se dělím o zkušenosti které mám. Taky se dělíte o zkušenosti, které máte. Zkušenosti, ty jsou k nezaplacení. Pokud by chtěl někdo více informací, rád poradím.

Tady jsou podmínk pro získání WH víza, nejsou nijak složité a víceméně jej dostane každý normální člověk 18-35let. Každý rok je vypsáno 1000míst, když si začnete žádat v srpnu, nejspíš už na vás nebude místo. http://www.canadainternational.gc.ca/cz ... ces&view=d
Naposledy upravil(a) vladanmyska dne 02. 02. 2013, 20:25, celkem upraveno 1 x.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Licence PPL,ATPL

Příspěvek od prodejce »

vladanmyska píše:Chcete se stát dopravním pilotem a jediné co vás tíží jsou finance ? Mám pro vás tip, kde vydělat peníze. V Kanadské provincii Alberta, je tolik práce, že to je až neuvěřitelné. Práce na Construction v Calgary je ohodnocena od 20-40$/h , tzn. pokud člověk trochu umí, nemá problém mít 25$/h plus přesčasy. Je to málo ? Máte možnost jít pracovat na sever ALberty do ropných písků. (Oil sands Alberta, dejte si to do googlu). Bydlet v Calgary, mít zaplacenou soukromou linku do Fort McMurray, pracovat 12h denně v jakémkoliv počasí (momentálně je zde -34) venku, a stavět obří budovy z betonu a dřeva. Tato práce je ohodnocena od 28$/h, mužete se dostat až na 40$, s tím, že vám platí letadlo, accomodation, a veškeré náklady. 2týdny na severu a týden doma v Calgary. Takže za ty 2 týdny práce (jeden den volno) si dovozete 3-5000$, což se mi zdá neuvěřitelný (kor pro lidi, kteří nejsou skilled v ničem v čem budou pracovat). Je vám to málo ? Přijeďte do Calgary, udělejte si licenci na ovládání jeřábu (cca 2týdenní kurz) jeďte na sever a ovládejte tam jeřáb. Práce jeřábníka je kolem 60-100$/h. Ano taky jsem nevěřil. Možností je spousta, udělat si třeba licenci na bagr, na severu makat kolem 40$/h. Ano je to docela hardcore pracovat venku v -37, feels like -45. Ale je to jedna z dalších možností, kde si vydělat peníze. V léte to špatný není, zima je o dost horší :-)... Navíc z Calgary je to hodina do Rockies, takže lyžování v zimě, hikování v létě, raft, kanoe, kolo, nádherná příroda, a občas i medvídek.

no to zní vážně lákavě :)) asi vo tom začnu taky uvažovat =))

vladanmyska
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 27. 01. 2013, 00:08
Stav: Offline

Re: Licence PPL,ATPL

Příspěvek od vladanmyska »



prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Licence PPL,ATPL

Příspěvek od prodejce »

no ono by bohatě stačilo jezdit po vlastech českých s kolotočem a jsi na tom stejně.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Licence PPL,ATPL

Příspěvek od MEA »

"normálne" môžeš zarobiť aj na severe Nórska. ale kto by tam vydržal v zime viac ako mesiac... jedno z tých miest - na výlet krásne, na život menej...

a k PPL-ku? ako je to v CZ? na SK sa musia výcviky robiť po novom len na EASA certifikovaných lietadlách, čím odpadol EuroFox a Dynamic a pekne sa to predraží...


Odpovědět