Nálet potřebný pro CPL

Odpovědět
Direct Law
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 50
Registrován: 16. 04. 2010, 18:29
Oblíbené typy letadel: A380, B747
Pohlaví: muž
Bydliště: AMS
Stav: Offline

Nálet potřebný pro CPL

Příspěvek od Direct Law »

Ahoj,

rád bych si ujasnil informace ohledně náletu, který je potřebný pro zahájení výcviku CPL. V různých zdrojích na internetu jsem našel "minimálně 150 hodin celkový nálet". Znamená to, že do tohoto náletu jsou započítány i dual hodiny z výcviku? Nebo se počítají pouze hodiny v sólu?

Související dotaz - jde o nálet, který potřebuji k tomu, abych CPL vůbec mohl zahájit, nebo nálet, který potřebuji ve chvíli, kdy žádám o zkoušku k vydání průkazu?

Díky moc za odpovědi.


hoplit
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 08. 05. 2011, 15:00
Stav: Offline

Re: Nálet potřebný pro CPL

Příspěvek od hoplit »

Jelikož chceš dělat CPL, budeš muset udělat teoretické zkoušky z předpisů, takže když si přečteš předpis L 1 nebo JAR-FCL 1 tak v tom budeš mít jasno, a vůbec ti to neuškodí :)

Dočteš se tam, že celkově potřebuješ 150 hodin pokud jdeš integrovaně (včetně výcviku CPL) a z toho musí být 70 hodin PIC (myslím). Pokud jdeš modulově, potřebuješ 200 hodin (včetně výcviku CPL) a z toho 100 hodin PIC.

Alphax
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 16. 12. 2009, 19:42
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: Nálet potřebný pro CPL

Příspěvek od Alphax »

Pred začiatkom letového výcviku žiadateľ musí:
a) absolvovať 150 hodín letu;
b) spĺňať nevyhnutné predpoklady na vydanie kvalifikačnej kategórie na triedu alebo typovej kvalifikačnej kategórie na viacmotorové letúny v súlade s podčasťou H, ak sa má viacmotorový letún použiť pri praktickej skúške.

Letový výcvik na získanie CPL(A):
Žiadatelia, ktorí nie sú držiteľmi IR, absolvujú najmenej 25 hodín letového výcviku s inštruktorom vrátane 10 hodín výcviku letu podľa prístrojov, z čoho až 5 hodín môže tvoriť prístrojový pozemný čas v BITD, FNPT I alebo II, FTD 2 alebo FFS.

Žiadatelia, ktorí nie sú držiteľmi kvalifikačnej kategórie na nočné lety pre letúny, dodatočne absolvujú najmenej 5 hodín nočného letového výcviku, z toho 3 hodiny letu s inštruktorom, ktorý zahŕňa najmenej 1 hodinu preletu s navigáciou a 5 samostatných vzletov a 5 samostatných pristátí s úplným zastavením.

Najmenej 5 hodín letového výcviku absolvujú na letúne s osvedčením na prevoz najmenej 4 osôb, s vrtuľou nastaviteľnou počas letu a s vyťahovacím podvozkom.

PRAX:
Žiadateľ o vydanie CPL(A) musí absolvovať najmenej 200 hodín letu vrátane prinajmenšom:
a) 100 hodín vo funkcii veliaceho pilota, z toho 20 hodín preletu vo funkcii veliaceho pilota vrátane preletu podľa pravidiel letu za viditeľnosti do vzdialenosti najmenej 540 km (300 NM), počas ktorého sa uskutočnia pristátia s úplným zastavením na dvoch letiskách odlišných od letiska odletu;

b) 5 hodín nočného letu, z toho 3 hodiny letu s inštruktorom, ktorý zahŕňa najmenej 1 hodinu preletu s navigáciou a 5 samostatných vzletov a 5 samostatných pristátí s úplným zastavením, a

c) 10 hodín výcviku letu podľa prístrojov, z čoho až 5 hodín môže tvoriť prístrojový pozemný čas v FNPT I alebo II, alebo FFS. Žiadateľovi, ktorý je držiteľom osvedčenia o absolvovaní základného modulu kurzu letu podľa prístrojov (Basic Instrument Flight Module), sa započíta až 10 hodín vo vzťahu k požadovanému času výcviku letu podľa prístrojov. Hodiny absolvované v základnom zariadení na nácvik používania prístrojov sa nezapočítavajú;

d) 6 hodín letu musí absolvovať vo viacmotorovom letúne;

e) hodiny letu absolvované vo funkcii veliaceho pilota v lietadlách iných kategórií sa môžu započítať do 200 hodín letu v týchto prípadoch:
i) 30 hodín vo vrtuľníkoch, ak je žiadateľ držiteľom PPL(H), alebo
ii) 100 hodín vo vrtuľníkoch, ak je žiadateľ držiteľom CPL(H), alebo
iii) 30 hodín v turistických motorových klzákoch alebo vo vetroňoch, alebo
iv) 30 hodín vo vzducholodiach, ak je žiadateľ držiteľom PPL(As), alebo
v) 60 hodín vo vzducholodiach, ak je žiadateľ držiteľom CPL(As).


Takze ak zacnes CPL pri nalete 150h, spravis vycvik v rozsahu 30h, mas celkom 180h. Este ti stale chyba 20h do celkoveho naletu 200h, aby si mohol poziadat o vydanie CPL.

...a samozrejme, vediet sa obracat v predpisoch je skutocne dobre a potrebne. Licencovanie personalu riesi Part-FCL, najdes to aj pod inymi nazvami ako EU-FCL alebo Nariadenie EK 1178/2011.

maty1992
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 28
Registrován: 30. 06. 2007, 17:19
Stav: Offline

Re: Nálet potřebný pro CPL

Příspěvek od maty1992 »

Alphax píše:Pred začiatkom letového výcviku žiadateľ musí:
a) absolvovať 150 hodín letu;
b) spĺňať nevyhnutné predpoklady na vydanie kvalifikačnej kategórie na triedu alebo typovej kvalifikačnej kategórie na viacmotorové letúny v súlade s podčasťou H, ak sa má viacmotorový letún použiť pri praktickej skúške.

Letový výcvik na získanie CPL(A):
Žiadatelia, ktorí nie sú držiteľmi IR, absolvujú najmenej 25 hodín letového výcviku s inštruktorom vrátane 10 hodín výcviku letu podľa prístrojov, z čoho až 5 hodín môže tvoriť prístrojový pozemný čas v BITD, FNPT I alebo II, FTD 2 alebo FFS.

Žiadatelia, ktorí nie sú držiteľmi kvalifikačnej kategórie na nočné lety pre letúny, dodatočne absolvujú najmenej 5 hodín nočného letového výcviku, z toho 3 hodiny letu s inštruktorom, ktorý zahŕňa najmenej 1 hodinu preletu s navigáciou a 5 samostatných vzletov a 5 samostatných pristátí s úplným zastavením.

Najmenej 5 hodín letového výcviku absolvujú na letúne s osvedčením na prevoz najmenej 4 osôb, s vrtuľou nastaviteľnou počas letu a s vyťahovacím podvozkom.

PRAX:
Žiadateľ o vydanie CPL(A) musí absolvovať najmenej 200 hodín letu vrátane prinajmenšom:
a) 100 hodín vo funkcii veliaceho pilota, z toho 20 hodín preletu vo funkcii veliaceho pilota vrátane preletu podľa pravidiel letu za viditeľnosti do vzdialenosti najmenej 540 km (300 NM), počas ktorého sa uskutočnia pristátia s úplným zastavením na dvoch letiskách odlišných od letiska odletu;

b) 5 hodín nočného letu, z toho 3 hodiny letu s inštruktorom, ktorý zahŕňa najmenej 1 hodinu preletu s navigáciou a 5 samostatných vzletov a 5 samostatných pristátí s úplným zastavením, a

c) 10 hodín výcviku letu podľa prístrojov, z čoho až 5 hodín môže tvoriť prístrojový pozemný čas v FNPT I alebo II, alebo FFS. Žiadateľovi, ktorý je držiteľom osvedčenia o absolvovaní základného modulu kurzu letu podľa prístrojov (Basic Instrument Flight Module), sa započíta až 10 hodín vo vzťahu k požadovanému času výcviku letu podľa prístrojov. Hodiny absolvované v základnom zariadení na nácvik používania prístrojov sa nezapočítavajú;

d) 6 hodín letu musí absolvovať vo viacmotorovom letúne;

e) hodiny letu absolvované vo funkcii veliaceho pilota v lietadlách iných kategórií sa môžu započítať do 200 hodín letu v týchto prípadoch:
i) 30 hodín vo vrtuľníkoch, ak je žiadateľ držiteľom PPL(H), alebo
ii) 100 hodín vo vrtuľníkoch, ak je žiadateľ držiteľom CPL(H), alebo
iii) 30 hodín v turistických motorových klzákoch alebo vo vetroňoch, alebo
iv) 30 hodín vo vzducholodiach, ak je žiadateľ držiteľom PPL(As), alebo
v) 60 hodín vo vzducholodiach, ak je žiadateľ držiteľom CPL(As).


Takze ak zacnes CPL pri nalete 150h, spravis vycvik v rozsahu 30h, mas celkom 180h. Este ti stale chyba 20h do celkoveho naletu 200h, aby si mohol poziadat o vydanie CPL.

...a samozrejme, vediet sa obracat v predpisoch je skutocne dobre a potrebne. Licencovanie personalu riesi Part-FCL, najdes to aj pod inymi nazvami ako EU-FCL alebo Nariadenie EK 1178/2011.


Všechno je pravda ,jen těch šest hodin na vícemtorovém letadle by se nemělo v praxi použít. Aspon tak to říkal pan Horák na UCL. Jinak by si asi hodně lidí CPL nemohlo dovolit :)


Odpovědět