Výběrové řízení ŘLP

insyco
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 23. 05. 2017, 14:08
Status: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvekod insyco » 23. 05. 2017, 14:16

geraltdi píše:
lukmull píše:
geraltdi píše:
12 ACC, 6 APP/TWR LKPR, 7 Terminalni rizeni


Děkuji za odpověď. Ještě jsem se chtěl zeptat co obnáší terminální řízení? ACC a APP/TWR je mi jasné, ale termnální slyším prvně...


Řízení APP pro LKMT, LKKV a LKTB z IATCC Jeneč. Na regionech zůstane pouze TWR.


Dobrý den,

má smysl se účastnit výběrového řízení (říjen 2017), pokud vzhledem k bydlišti a dalším faktorům příchází evtl. v úvahu pouze místo na regionálním letišti (Brno, Ostrava)?

s pozdravem

geraltdi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 64
Registrován: 22. 01. 2013, 07:42
Status: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvekod geraltdi » 23. 05. 2017, 14:20

insyco píše:
geraltdi píše:
lukmull píše:
Děkuji za odpověď. Ještě jsem se chtěl zeptat co obnáší terminální řízení? ACC a APP/TWR je mi jasné, ale termnální slyším prvně...


Řízení APP pro LKMT, LKKV a LKTB z IATCC Jeneč. Na regionech zůstane pouze TWR.


Dobrý den,

má smysl se účastnit výběrového řízení (říjen 2017), pokud vzhledem k bydlišti a dalším faktorům příchází evtl. v úvahu pouze místo na regionálním letišti (Brno, Ostrava)?

s pozdravem


Jasně, že má. Pokud chcete být řídícím, tak ANO. Pro výcvik "říjen 2017" se vybírá pro ACC, APP/TWR Praha a pak pro terminální řízení.

Asi jste špatně pochopil co jsem napsal. Výběr do výcviku "říjen 2017" není jenom pouze pro místo na regionálním letišti (Brno, Ostrava), ale pro oblastní řízení (ACC), které se řídí z IATCC Jeneč, pro přibližovací a letištní službu řízení Praha a pro terminální řízení, kde na určitou dobu přichází do úvahy přibližovací služba pro Brno, Ostravu a K. Vary a pak v budoucnu se tito terminální řídící přesunou z regionů do IATCC Jeneč.

insyco
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 23. 05. 2017, 14:08
Status: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvekod insyco » 24. 05. 2017, 09:59

geraltdi píše:
insyco píše:
geraltdi píše:
Řízení APP pro LKMT, LKKV a LKTB z IATCC Jeneč. Na regionech zůstane pouze TWR.


Dobrý den,

má smysl se účastnit výběrového řízení (říjen 2017), pokud vzhledem k bydlišti a dalším faktorům příchází evtl. v úvahu pouze místo na regionálním letišti (Brno, Ostrava)?

s pozdravem


Jasně, že má. Pokud chcete být řídícím, tak ANO. Pro výcvik "říjen 2017" se vybírá pro ACC, APP/TWR Praha a pak pro terminální řízení.

Asi jste špatně pochopil co jsem napsal. Výběr do výcviku "říjen 2017" není jenom pouze pro místo na regionálním letišti (Brno, Ostrava), ale pro oblastní řízení (ACC), které se řídí z IATCC Jeneč, pro přibližovací a letištní službu řízení Praha a pro terminální řízení, kde na určitou dobu přichází do úvahy přibližovací služba pro Brno, Ostravu a K. Vary a pak v budoucnu se tito terminální řídící přesunou z regionů do IATCC Jeneč.


Děkuji za reakci. Nicméně pořád to chápu tak, že jednou se stejně počítá s výkonem služby v Praze (?) (což např. pro mě není nejspíše možné). S pozdravem.

geraltdi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 64
Registrován: 22. 01. 2013, 07:42
Status: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvekod geraltdi » 24. 05. 2017, 10:08

insyco píše:
geraltdi píše:
insyco píše:
Dobrý den,

má smysl se účastnit výběrového řízení (říjen 2017), pokud vzhledem k bydlišti a dalším faktorům příchází evtl. v úvahu pouze místo na regionálním letišti (Brno, Ostrava)?

s pozdravem


Jasně, že má. Pokud chcete být řídícím, tak ANO. Pro výcvik "říjen 2017" se vybírá pro ACC, APP/TWR Praha a pak pro terminální řízení.

Asi jste špatně pochopil co jsem napsal. Výběr do výcviku "říjen 2017" není jenom pouze pro místo na regionálním letišti (Brno, Ostrava), ale pro oblastní řízení (ACC), které se řídí z IATCC Jeneč, pro přibližovací a letištní službu řízení Praha a pro terminální řízení, kde na určitou dobu přichází do úvahy přibližovací služba pro Brno, Ostravu a K. Vary a pak v budoucnu se tito terminální řídící přesunou z regionů do IATCC Jeneč.


Děkuji za reakci. Nicméně pořád to chápu tak, že jednou se stejně počítá s výkonem služby v Praze (?) (což např. pro mě není nejspíše možné). S pozdravem.


Ano, v konečné fázi ten výkon práce pro APP Brno, Ostrava a K. Vary bude z Jenče. Na uvedených letištích zůstanou řídící pouze pro TWR.

Wopat
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27. 02. 2017, 22:02
Status: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvekod Wopat » 26. 05. 2017, 11:26

to geraltdi:
Dobrý den, mohu se zeptat na výhodu terminálního řízení z pohledu efektivity nebo úspornosti ŘLP jako celku?

Jsem v aktuálním výběrovém řízení s nástupem v říjnu, všechny zkoušky jsem zdárně splnil, těšil jsem se na případný pohovor s malou nadějí, že se objeví volné místo APP/TWR Ostrava a dneska jsem se od paní Márové dozvěděl o existenci této novinky. Jsem si jist, že jste tímto vzali naděje mnohým nadějným uchazečům z regionů, pro které z různých důvodů nepřipadá Praha v úvahu. Mezi nimi jsem bohužel i já. V Jenči a Praze je přece mnoho pozic řídících na několika stanovištích. Proč ubírat pracovní pozice v regionech? Musím přiznat, že ač mám poměrně víru a sebevědomí, co se týče možného nástupu na pozici ŘLP, a jen jsem doufal v malou šanci na otevření volné pozice v Ostravě, tak nyní tuto šanci vidím jako mizivou vzhledem k tomu, že už tam zůstane pouze TWR, kde je v současnosti určitě dostatek lidí a volné místo se uvolní za několik let, kdy už na to budu starý. Jsem z toho docela nešťastný :(

OJTI/UTI
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 02. 05. 2014, 21:23
Status: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvekod OJTI/UTI » 28. 05. 2017, 16:57

Wopat píše:to geraltdi:
Dobrý den, mohu se zeptat na výhodu terminálního řízení z pohledu efektivity nebo úspornosti ŘLP jako celku?

Jsem v aktuálním výběrovém řízení s nástupem v říjnu, všechny zkoušky jsem zdárně splnil, těšil jsem se na případný pohovor s malou nadějí, že se objeví volné místo APP/TWR Ostrava a dneska jsem se od paní Márové dozvěděl o existenci této novinky. Jsem si jist, že jste tímto vzali naděje mnohým nadějným uchazečům z regionů, pro které z různých důvodů nepřipadá Praha v úvahu. Mezi nimi jsem bohužel i já. V Jenči a Praze je přece mnoho pozic řídících na několika stanovištích. Proč ubírat pracovní pozice v regionech? Musím přiznat, že ač mám poměrně víru a sebevědomí, co se týče možného nástupu na pozici ŘLP, a jen jsem doufal v malou šanci na otevření volné pozice v Ostravě, tak nyní tuto šanci vidím jako mizivou vzhledem k tomu, že už tam zůstane pouze TWR, kde je v současnosti určitě dostatek lidí a volné místo se uvolní za několik let, kdy už na to budu starý. Jsem z toho docela nešťastný :(


Dobrý den,

Předně se nejedná o ubírání pozic. Naopak počet řídících bude vyšší než doposud. Projekt terminálního řízení je naopak efektivnější než současný stav. Část provozu v nízkých sektorech, který momentálně řídí oblastní středisko - ACC, bude nově řízen regionálními řídícími. Stačí se podívat do statistik a zjistíte, jaký objem provozu je řízen z regionálních letišť ve srovnání s Prahou nebo ACC. Zavedením tohoto rozdělení vzdušného prostoru se tak dosáhne efektivnějšího rozložení zatížení jednotlivých stanovišť s možností navýšení kapacity oblastního střediska - současní řídící ACC budou moci řídit provoz na větším počtu sektorů než je tomu doposud. Navíc z hlediska správy systémů je výhodnější je mít na jednom místě. Tolik k té efektivitě...

Je pochopitelné, že asi máte své důvody, proč chcete zůstat v Ostravě, nicméně i kdybyste byl cvičen pouze pro Ostravu, zcela určitě strávíte cca rok v Praze na letecké škole, kde podstoupíte vstupní výcvik až do získání tzv. žákovské licence. Takže Praze se tak jako tak nevyhnete. Naštěstí rozměry naší republiky nejsou zrovna oslnivé a vzdálenost Praha-Ostrava také není nepřekonatelná. Příklad z Francie - tam vstupují uchazeči do kurzu aniž by věděli, pro jaké stanoviště budou cvičeni. Jejich umístění pak závisí na jejich výkonech ve výcviku - ti, kdo zvládají vyšší zátěž jsou ve finále umístěni na exponovanější stanoviště a naopak.

Wopat
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27. 02. 2017, 22:02
Status: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvekod Wopat » 28. 05. 2017, 19:44

Velice Vám děkuji za vysvětlení. Samozřejmě chápu, že se nejedná o celkové ubírání pozic. To by byl vzhledem k rostoucí letecké dopravě nesmysl. Měl jsem na mysli ubírání pozic na regionálních letištích. Pokud z nich zmizí APP a přesunu se do Jenče, a zůstane jen TWR, logicky ubude pracovních míst na regionálních letištích a v Praze, kde jich je mnohonásobně více, naopak jejich počet stoupne. Pokud to tedy chápu správně

OJTI/UTI píše:Je pochopitelné, že asi máte své důvody, proč chcete zůstat v Ostravě, nicméně i kdybyste byl cvičen pouze pro Ostravu, zcela určitě strávíte cca rok v Praze na letecké škole, kde podstoupíte vstupní výcvik až do získání tzv. žákovské licence. Takže Praze se tak jako tak nevyhnete.
To bez pochyby. Ale rok je nic v porovnání se zbytkem života. Kdyby mi bylo dvacet a byl bych na začátku, neváhal bych ani vteřinu. Jenže už jsem poněkud starší, rodina, dům... určitě chápete.

OJTI/UTI píše:Naštěstí rozměry naší republiky nejsou zrovna oslnivé a vzdálenost Praha-Ostrava také není nepřekonatelná.
To máte pravdu, ale čtyřhodinové dojíždění do zaměstnání se asi z mnoha důvodů s povoláním řídícího neslučuje :wink:

geraltdi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 64
Registrován: 22. 01. 2013, 07:42
Status: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvekod geraltdi » 29. 05. 2017, 09:05

OJTI/UTI píše:Dobrý den,

Předně se nejedná o ubírání pozic. Naopak počet řídících bude vyšší než doposud ...


Díky za vysvětlení ... lépe bych to nenapsal.

OJTI/UTI
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 02. 05. 2014, 21:23
Status: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvekod OJTI/UTI » 29. 05. 2017, 10:44

Wopat píše:Velice Vám děkuji za vysvětlení. Samozřejmě chápu, že se nejedná o celkové ubírání pozic. To by byl vzhledem k rostoucí letecké dopravě nesmysl. Měl jsem na mysli ubírání pozic na regionálních letištích. Pokud z nich zmizí APP a přesunu se do Jenče, a zůstane jen TWR, logicky ubude pracovních míst na regionálních letištích a v Praze, kde jich je mnohonásobně více, naopak jejich počet stoupne. Pokud to tedy chápu správně

OJTI/UTI píše:Je pochopitelné, že asi máte své důvody, proč chcete zůstat v Ostravě, nicméně i kdybyste byl cvičen pouze pro Ostravu, zcela určitě strávíte cca rok v Praze na letecké škole, kde podstoupíte vstupní výcvik až do získání tzv. žákovské licence. Takže Praze se tak jako tak nevyhnete.
To bez pochyby. Ale rok je nic v porovnání se zbytkem života. Kdyby mi bylo dvacet a byl bych na začátku, neváhal bych ani vteřinu. Jenže už jsem poněkud starší, rodina, dům... určitě chápete.

OJTI/UTI píše:Naštěstí rozměry naší republiky nejsou zrovna oslnivé a vzdálenost Praha-Ostrava také není nepřekonatelná.
To máte pravdu, ale čtyřhodinové dojíždění do zaměstnání se asi z mnoha důvodů s povoláním řídícího neslučuje :wink:


Zcela Vás chápu, ale ve stejné situaci jsou i současní řídící na regionech. Nemyslel jsem, že byste denně dojížděl, ale věřte, že v Jenči nepracují pouze Pražáci a Kladeňáci. Lidé dojíždějí i z větších dálek, dokonce i z větších dálek než je Ostrava. Vše se dá řešit, pokud člověk o tuto práci stojí... :wink:

Wopat
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27. 02. 2017, 22:02
Status: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvekod Wopat » 29. 05. 2017, 12:54

OJTI/UTI píše:Zcela Vás chápu, ale ve stejné situaci jsou i současní řídící na regionech. Nemyslel jsem, že byste denně dojížděl, ale věřte, že v Jenči nepracují pouze Pražáci a Kladeňáci. Lidé dojíždějí i z větších dálek, dokonce i z větších dálek než je Ostrava. Vše se dá řešit, pokud člověk o tuto práci stojí... :wink:

To bezesporu. Vše je to o prioritách.

geraltdi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 64
Registrován: 22. 01. 2013, 07:42
Status: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvekod geraltdi » 29. 05. 2017, 13:28

Wopat píše:
OJTI/UTI píše:Zcela Vás chápu, ale ve stejné situaci jsou i současní řídící na regionech. Nemyslel jsem, že byste denně dojížděl, ale věřte, že v Jenči nepracují pouze Pražáci a Kladeňáci. Lidé dojíždějí i z větších dálek, dokonce i z větších dálek než je Ostrava. Vše se dá řešit, pokud člověk o tuto práci stojí... :wink:

To bezesporu. Vše je to o prioritách.


Přesně tak, vše je o prioritách. Pokud Vaší prioritou nebo snem je dělat řídícího letového provozu, tak bych to nevzdával. Jak již bylo řečeno "vše se dá řešit". Již jste tomu věnoval hodně úsilí, tak proč nepokračovat dál. Vím, že to rozhodování je těžké, potažmo, když již máte v regionu rodinu a zázemí, ale pokud vše dobře dopadne a bude z vás řídící, tak cesta k řešení jiné lokace je pak jednodušší.

lukmull
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 08. 03. 2015, 22:06
Status: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvekod lukmull » 02. 06. 2017, 17:36

Jde tu někdo na exkruzi 28.6.? :)

RWY24
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 15. 06. 2017, 14:04
Status: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvekod RWY24 » 15. 06. 2017, 14:11

Zdravím všechny na fóru :) Bohužel jsem tu nenašla moc aktuálních informací o pozici pseudopilota na ŘLP, proto je-li tu někdo, kdo má s touto pozicí zkušenosti či aktuální informace a bude se o ně ochoten podělit, velmi předem děkuji.
Zajímá mě zejména jak těžké je se na danou pozici dostat, zda spolupráce probíhá formou pracovního úvazku či dohody, jaká je možnost ovlivnit směny, zda si lze opravdu takto pravidelně (slušně) přivydělat či zda je to spíš taková nepravidelná nárazová brigáda pro fanoušky lítání.

Díky moc a hezké odpoledne všem :)

Vít
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 24. 08. 2017, 18:14
Status: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvekod Vít » 24. 08. 2017, 18:19

Zdravím, rád bych se zeptal na jeden z požadavků na pozici ŘLP. Konkrétně na citované části níže.
6.2.4.1 Žadatel musí prokázat schopnost
snadno vnímat ty barvy, jejichž rozeznávání je nutné
pro bezpečný výkon povinností.
6.2.4.2 Žadatel musí prokázat schopnost
správně identifikovat sérii pseudoisochromatických
destiček za denního světla, nebo za umělého světla
stejné barevné teploty, jako je světlo dodávané
standardním světelným zdrojem C nebo D65, jak je
specifikován Mezinárodní komisí pro osvětlení (CIE).

Mám citobarvost na určité odstíny zelené a červené a ačkoliv to může znít úsměvně, tyto barvy rozeznávám, mám i řidičský průkaz. Jen mi prostě nejdou ty "kolečka v testech". Jak se na to dívá ŘLP?

geraltdi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 64
Registrován: 22. 01. 2013, 07:42
Status: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvekod geraltdi » 24. 08. 2017, 18:27

Posouzení zdravotního a psychického stavu uchazeče je plně v kompetenci ÚLZ Praha a po postup do dalšího kola výběru ATCo musí uchazeč získat zdravotní způsobilost 3. třídy. Tzn. s dotazem bych se obrátil na ÚLZ Praha. Tohle ŘLP ČR neposuzuje.


Zpět na “Pozemní personál”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host