Výběrové řízení ŘLP

Odpovědět
geraltdi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 22. 01. 2013, 07:42
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od geraltdi »

hafi píše:
:clap: :)) =))

Jinak příliš nerozumím - doprava a ubytování na výběrové řízení? Který zaměstnavatel to nabízí? Myšleno v ČR, což je trh, kde ŘLP hledá zaměstnance (myšleno řídící...vzhledem k jazykovým požadavkům je tam cizinců minimum). A co se týče informace o počtu a typu otevřených pozic - co tak vím, dost se to mění. V "mém" běhu bylo nakonec nabráno 2x víc lidí než bylo avizováno na Feastech.


:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ano, ono se to může v průběhu výběru měnit, např. vzhledem k délce průběhu výběru, která je mimochodem obdobná jako v EUROCONTROL, kde je to 22 týdnů (když se právě "Number55557777" na EUROCONTROL odvolává ohledně proplácení cestovného). Nicméně, "Number55557777" dostal zcela určitě platné počty požadavků jednotlivých stanovišť LPS.


geraltdi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 22. 01. 2013, 07:42
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od geraltdi »

Výběr řídících letového provozu stále pokračuje ... nově do výcviku se zahájením v dubnu 2018TAK NEVÁHEJ A PŘIHLAS SEhttp://www.rlp.cz/kariera/nabidka/Stranky/ATCO.aspx

lukmull
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 08. 03. 2015, 22:06
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od lukmull »

Můžu mít dotaz? Jsem v akutálním VŘ s plánovaným nástupem v říjnu 2017 a zajímalo by mě kolik je plánovaných pozic pro tenhle kurz (FEASTy jsem dělal před dvěma lety, takže jsem tuto informaci zatím neodržel)? Pokud je to nějak citlivá informace tak klidně do SZ a nebo se obejdu i bez ní, jen mě to zajímalo :) :) Děkuji

geraltdi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 22. 01. 2013, 07:42
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od geraltdi »

lukmull píše:Můžu mít dotaz? Jsem v akutálním VŘ s plánovaným nástupem v říjnu 2017 a zajímalo by mě kolik je plánovaných pozic pro tenhle kurz (FEASTy jsem dělal před dvěma lety, takže jsem tuto informaci zatím neodržel)? Pokud je to nějak citlivá informace tak klidně do SZ a nebo se obejdu i bez ní, jen mě to zajímalo :) :) Děkuji


12 ACC, 6 APP/TWR LKPR, 12 Terminalni rizeni
Naposledy upravil(a) geraltdi dne 02. 06. 2017, 10:47, celkem upraveno 2 x.

Mac
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 13
Registrován: 05. 06. 2013, 16:10
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Mac »

... a na ten s nástupem v dubnu 2018 se, prosím, plánuje kolik pozic?


lukmull
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 08. 03. 2015, 22:06
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od lukmull »

geraltdi píše:
lukmull píše:Můžu mít dotaz? Jsem v akutálním VŘ s plánovaným nástupem v říjnu 2017 a zajímalo by mě kolik je plánovaných pozic pro tenhle kurz (FEASTy jsem dělal před dvěma lety, takže jsem tuto informaci zatím neodržel)? Pokud je to nějak citlivá informace tak klidně do SZ a nebo se obejdu i bez ní, jen mě to zajímalo :) :) Děkuji


12 ACC, 6 APP/TWR LKPR, 7 Terminalni rizeni


Děkuji za odpověď. Ještě jsem se chtěl zeptat co obnáší terminální řízení? ACC a APP/TWR je mi jasné, ale termnální slyším prvně...

geraltdi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 22. 01. 2013, 07:42
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od geraltdi »

lukmull píše:
geraltdi píše:
lukmull píše:Můžu mít dotaz? Jsem v akutálním VŘ s plánovaným nástupem v říjnu 2017 a zajímalo by mě kolik je plánovaných pozic pro tenhle kurz (FEASTy jsem dělal před dvěma lety, takže jsem tuto informaci zatím neodržel)? Pokud je to nějak citlivá informace tak klidně do SZ a nebo se obejdu i bez ní, jen mě to zajímalo :) :) Děkuji


12 ACC, 6 APP/TWR LKPR, 7 Terminalni rizeni


Děkuji za odpověď. Ještě jsem se chtěl zeptat co obnáší terminální řízení? ACC a APP/TWR je mi jasné, ale termnální slyším prvně...


Řízení APP pro LKMT, LKKV a LKTB z IATCC Jeneč. Na regionech zůstane pouze TWR.

insyco
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 23. 05. 2017, 14:08
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od insyco »

geraltdi píše:
lukmull píše:
geraltdi píše:
12 ACC, 6 APP/TWR LKPR, 7 Terminalni rizeni


Děkuji za odpověď. Ještě jsem se chtěl zeptat co obnáší terminální řízení? ACC a APP/TWR je mi jasné, ale termnální slyším prvně...


Řízení APP pro LKMT, LKKV a LKTB z IATCC Jeneč. Na regionech zůstane pouze TWR.


Dobrý den,

má smysl se účastnit výběrového řízení (říjen 2017), pokud vzhledem k bydlišti a dalším faktorům příchází evtl. v úvahu pouze místo na regionálním letišti (Brno, Ostrava)?

s pozdravem

geraltdi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 22. 01. 2013, 07:42
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od geraltdi »

insyco píše:
geraltdi píše:
lukmull píše:
Děkuji za odpověď. Ještě jsem se chtěl zeptat co obnáší terminální řízení? ACC a APP/TWR je mi jasné, ale termnální slyším prvně...


Řízení APP pro LKMT, LKKV a LKTB z IATCC Jeneč. Na regionech zůstane pouze TWR.


Dobrý den,

má smysl se účastnit výběrového řízení (říjen 2017), pokud vzhledem k bydlišti a dalším faktorům příchází evtl. v úvahu pouze místo na regionálním letišti (Brno, Ostrava)?

s pozdravem


Jasně, že má. Pokud chcete být řídícím, tak ANO. Pro výcvik "říjen 2017" se vybírá pro ACC, APP/TWR Praha a pak pro terminální řízení.

Asi jste špatně pochopil co jsem napsal. Výběr do výcviku "říjen 2017" není jenom pouze pro místo na regionálním letišti (Brno, Ostrava), ale pro oblastní řízení (ACC), které se řídí z IATCC Jeneč, pro přibližovací a letištní službu řízení Praha a pro terminální řízení, kde na určitou dobu přichází do úvahy přibližovací služba pro Brno, Ostravu a K. Vary a pak v budoucnu se tito terminální řídící přesunou z regionů do IATCC Jeneč.

insyco
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 23. 05. 2017, 14:08
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od insyco »

geraltdi píše:
insyco píše:
geraltdi píše:
Řízení APP pro LKMT, LKKV a LKTB z IATCC Jeneč. Na regionech zůstane pouze TWR.


Dobrý den,

má smysl se účastnit výběrového řízení (říjen 2017), pokud vzhledem k bydlišti a dalším faktorům příchází evtl. v úvahu pouze místo na regionálním letišti (Brno, Ostrava)?

s pozdravem


Jasně, že má. Pokud chcete být řídícím, tak ANO. Pro výcvik "říjen 2017" se vybírá pro ACC, APP/TWR Praha a pak pro terminální řízení.

Asi jste špatně pochopil co jsem napsal. Výběr do výcviku "říjen 2017" není jenom pouze pro místo na regionálním letišti (Brno, Ostrava), ale pro oblastní řízení (ACC), které se řídí z IATCC Jeneč, pro přibližovací a letištní službu řízení Praha a pro terminální řízení, kde na určitou dobu přichází do úvahy přibližovací služba pro Brno, Ostravu a K. Vary a pak v budoucnu se tito terminální řídící přesunou z regionů do IATCC Jeneč.


Děkuji za reakci. Nicméně pořád to chápu tak, že jednou se stejně počítá s výkonem služby v Praze (?) (což např. pro mě není nejspíše možné). S pozdravem.

geraltdi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 22. 01. 2013, 07:42
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od geraltdi »

insyco píše:
geraltdi píše:
insyco píše:
Dobrý den,

má smysl se účastnit výběrového řízení (říjen 2017), pokud vzhledem k bydlišti a dalším faktorům příchází evtl. v úvahu pouze místo na regionálním letišti (Brno, Ostrava)?

s pozdravem


Jasně, že má. Pokud chcete být řídícím, tak ANO. Pro výcvik "říjen 2017" se vybírá pro ACC, APP/TWR Praha a pak pro terminální řízení.

Asi jste špatně pochopil co jsem napsal. Výběr do výcviku "říjen 2017" není jenom pouze pro místo na regionálním letišti (Brno, Ostrava), ale pro oblastní řízení (ACC), které se řídí z IATCC Jeneč, pro přibližovací a letištní službu řízení Praha a pro terminální řízení, kde na určitou dobu přichází do úvahy přibližovací služba pro Brno, Ostravu a K. Vary a pak v budoucnu se tito terminální řídící přesunou z regionů do IATCC Jeneč.


Děkuji za reakci. Nicméně pořád to chápu tak, že jednou se stejně počítá s výkonem služby v Praze (?) (což např. pro mě není nejspíše možné). S pozdravem.


Ano, v konečné fázi ten výkon práce pro APP Brno, Ostrava a K. Vary bude z Jenče. Na uvedených letištích zůstanou řídící pouze pro TWR.

Wopat
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27. 02. 2017, 22:02
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Wopat »

to geraltdi:
Dobrý den, mohu se zeptat na výhodu terminálního řízení z pohledu efektivity nebo úspornosti ŘLP jako celku?

Jsem v aktuálním výběrovém řízení s nástupem v říjnu, všechny zkoušky jsem zdárně splnil, těšil jsem se na případný pohovor s malou nadějí, že se objeví volné místo APP/TWR Ostrava a dneska jsem se od paní Márové dozvěděl o existenci této novinky. Jsem si jist, že jste tímto vzali naděje mnohým nadějným uchazečům z regionů, pro které z různých důvodů nepřipadá Praha v úvahu. Mezi nimi jsem bohužel i já. V Jenči a Praze je přece mnoho pozic řídících na několika stanovištích. Proč ubírat pracovní pozice v regionech? Musím přiznat, že ač mám poměrně víru a sebevědomí, co se týče možného nástupu na pozici ŘLP, a jen jsem doufal v malou šanci na otevření volné pozice v Ostravě, tak nyní tuto šanci vidím jako mizivou vzhledem k tomu, že už tam zůstane pouze TWR, kde je v současnosti určitě dostatek lidí a volné místo se uvolní za několik let, kdy už na to budu starý. Jsem z toho docela nešťastný :(

OJTI/UTI
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 02. 05. 2014, 21:23
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od OJTI/UTI »

Wopat píše:to geraltdi:
Dobrý den, mohu se zeptat na výhodu terminálního řízení z pohledu efektivity nebo úspornosti ŘLP jako celku?

Jsem v aktuálním výběrovém řízení s nástupem v říjnu, všechny zkoušky jsem zdárně splnil, těšil jsem se na případný pohovor s malou nadějí, že se objeví volné místo APP/TWR Ostrava a dneska jsem se od paní Márové dozvěděl o existenci této novinky. Jsem si jist, že jste tímto vzali naděje mnohým nadějným uchazečům z regionů, pro které z různých důvodů nepřipadá Praha v úvahu. Mezi nimi jsem bohužel i já. V Jenči a Praze je přece mnoho pozic řídících na několika stanovištích. Proč ubírat pracovní pozice v regionech? Musím přiznat, že ač mám poměrně víru a sebevědomí, co se týče možného nástupu na pozici ŘLP, a jen jsem doufal v malou šanci na otevření volné pozice v Ostravě, tak nyní tuto šanci vidím jako mizivou vzhledem k tomu, že už tam zůstane pouze TWR, kde je v současnosti určitě dostatek lidí a volné místo se uvolní za několik let, kdy už na to budu starý. Jsem z toho docela nešťastný :(


Dobrý den,

Předně se nejedná o ubírání pozic. Naopak počet řídících bude vyšší než doposud. Projekt terminálního řízení je naopak efektivnější než současný stav. Část provozu v nízkých sektorech, který momentálně řídí oblastní středisko - ACC, bude nově řízen regionálními řídícími. Stačí se podívat do statistik a zjistíte, jaký objem provozu je řízen z regionálních letišť ve srovnání s Prahou nebo ACC. Zavedením tohoto rozdělení vzdušného prostoru se tak dosáhne efektivnějšího rozložení zatížení jednotlivých stanovišť s možností navýšení kapacity oblastního střediska - současní řídící ACC budou moci řídit provoz na větším počtu sektorů než je tomu doposud. Navíc z hlediska správy systémů je výhodnější je mít na jednom místě. Tolik k té efektivitě...

Je pochopitelné, že asi máte své důvody, proč chcete zůstat v Ostravě, nicméně i kdybyste byl cvičen pouze pro Ostravu, zcela určitě strávíte cca rok v Praze na letecké škole, kde podstoupíte vstupní výcvik až do získání tzv. žákovské licence. Takže Praze se tak jako tak nevyhnete. Naštěstí rozměry naší republiky nejsou zrovna oslnivé a vzdálenost Praha-Ostrava také není nepřekonatelná. Příklad z Francie - tam vstupují uchazeči do kurzu aniž by věděli, pro jaké stanoviště budou cvičeni. Jejich umístění pak závisí na jejich výkonech ve výcviku - ti, kdo zvládají vyšší zátěž jsou ve finále umístěni na exponovanější stanoviště a naopak.

Wopat
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27. 02. 2017, 22:02
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od Wopat »

Velice Vám děkuji za vysvětlení. Samozřejmě chápu, že se nejedná o celkové ubírání pozic. To by byl vzhledem k rostoucí letecké dopravě nesmysl. Měl jsem na mysli ubírání pozic na regionálních letištích. Pokud z nich zmizí APP a přesunu se do Jenče, a zůstane jen TWR, logicky ubude pracovních míst na regionálních letištích a v Praze, kde jich je mnohonásobně více, naopak jejich počet stoupne. Pokud to tedy chápu správně

OJTI/UTI píše:Je pochopitelné, že asi máte své důvody, proč chcete zůstat v Ostravě, nicméně i kdybyste byl cvičen pouze pro Ostravu, zcela určitě strávíte cca rok v Praze na letecké škole, kde podstoupíte vstupní výcvik až do získání tzv. žákovské licence. Takže Praze se tak jako tak nevyhnete.
To bez pochyby. Ale rok je nic v porovnání se zbytkem života. Kdyby mi bylo dvacet a byl bych na začátku, neváhal bych ani vteřinu. Jenže už jsem poněkud starší, rodina, dům... určitě chápete.

OJTI/UTI píše:Naštěstí rozměry naší republiky nejsou zrovna oslnivé a vzdálenost Praha-Ostrava také není nepřekonatelná.
To máte pravdu, ale čtyřhodinové dojíždění do zaměstnání se asi z mnoha důvodů s povoláním řídícího neslučuje :wink:

geraltdi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 22. 01. 2013, 07:42
Stav: Offline

Re: Výběrové řízení ŘLP

Příspěvek od geraltdi »

OJTI/UTI píše:Dobrý den,

Předně se nejedná o ubírání pozic. Naopak počet řídících bude vyšší než doposud ...


Díky za vysvětlení ... lépe bych to nenapsal.


Odpovědět