Zdravím, mám dotaz možná trochu mimo kategorii , ale jinou vhodnější jsem nenašel
chtěl bych se zeptat někoho kdo s tím má zkušenost, jakým způsobem se aplikují nebo neaplikují pravidla Evropské komise v případě, že let začínám na letišti Evropské Unie, ale do finální destinace letím s přestupem - příklad - letím z PRG do BKK s Turkish přes Istanbul, z Prahy odlet ok, ale do Istanbulu přiletím se zpožděním a prošvihnu díky tomu další let (Minimum connecting time je v rezervaci v pohodě) - tím pádem doletím do BKK o den později - ubytování atd. to je celkem jasný, ale jak je to s kompenzací za dlouhé zpoždění, určuje se podle příletu do finální destinace nebo je to omezený pouze na zpoždění na prvním segmentu - t.j. do IST.
Dík
Nařízení Evropské komise - Nahrady a pomoc cestujícím
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 276
- Registrován: 10. 07. 2011, 18:14
- Bydliště: Pitěr
- Stav: Offline
Re: Nařízení Evropské komise - Nahrady a pomoc cestujícím
Nařízení se na to vztahovat nebude, protože let nezačínal v EU. Maximálně je možný uplatnit Montrealskou úmluvu (jestliže ti vznikla nějaká škoda).
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Nařízení Evropské komise - Nahrady a pomoc cestujícím
To by mě celkem zajímalo, já to vždy bral jako celou letenku, nikoli jednotlivý let. Btw. jak je to pak v případě otázky, že mi (z nějakých důvodů) letecká společnost vnutí přesměrování přes přestupní letiště mimo EU. Onehdá jsem nad ním uvažoval když mi Austrian zrušili přímý let VIE-TGD a přebookovali na VIE-BEG-TGD, kde poslední let už je zjevně mimo EU, ačkoli já si koupil let, na nějž se evropská nařízení vztahovala...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 276
- Registrován: 10. 07. 2011, 18:14
- Bydliště: Pitěr
- Stav: Offline
Re: Nařízení Evropské komise - Nahrady a pomoc cestujícím
hafi píše:To by mě celkem zajímalo, já to vždy bral jako celou letenku, nikoli jednotlivý let. Btw. jak je to pak v případě otázky, že mi (z nějakých důvodů) letecká společnost vnutí přesměrování přes přestupní letiště mimo EU. Onehdá jsem nad ním uvažoval když mi Austrian zrušili přímý let VIE-TGD a přebookovali na VIE-BEG-TGD, kde poslední let už je zjevně mimo EU, ačkoli já si koupil let, na nějž se evropská nařízení vztahovala...
To je zajímavá otázka. To, že si to koupíš jako zpáteční let má vliv v Montreal/Warsaw systému, podle Nařízení ne (ECJ to jednou vyjudikoval).
V tvým případě by ale myslím ECJ rozhodnul v tvůj prospěch. Když vynechám právně-politické argumenty, tak přesměrování musí být za "obdobných podmínek", takže to bude dle mého názoru fungovat takhle. A pokud operující přepravce odmítne poskytnou, pak by za to teoreticky měl odpovídat původní operující přepravce (tzn. ten který ti zrušil let a přebookoval tě). Nicméně 100 % jistota v tom není, ECJ se přímo tímhle zatím nikdy nezabýval.