Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od alesesl »

Tusim, ze se SAAB2000 je moznost se proletet na lince BA LCY-IOM (operuje to pro ne Eastern Airways), letel jsem takto jednou pred par lety. Jinak souhlas. Saab 2000 je super stroj, mel jsem to cest s nim letet na trase MXP-FOG (Foggia), IOM-LCY, GVA-ZRH a LUG-SIR.


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od alesesl »

Ja bych spis videl sanci v jednom raritnim typu v Evrope se proletet a to je A310 ve sluzbach Saty, ktera je velmi brzy nahradi A321LR.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od pepa007 »

Ten Saab2000 donedávna lítal Praha-Berlín pro AirBerlin, to jste prošvihli :-)

Mysím že raritním typem na ústupu je taky B717, kterej v evropě má asi jen Volotea a postupně je nahrazuje A319.

Legendární Avro100 už taky docela rychle mizí, ale Swiss je tuším ještě má, ne? Jinak vím o Astra airlines v Řecku, kteří jich mají docela dost.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od flyingblue »

pepa007 píše:Ten Saab2000 donedávna lítal Praha-Berlín pro AirBerlin, to jste prošvihli :-)

Mysím že raritním typem na ústupu je taky B717, kterej v evropě má asi jen Volotea a postupně je nahrazuje A319.

Legendární Avro100 už taky docela rychle mizí, ale Swiss je tuším ještě má, ne? Jinak vím o Astra airlines v Řecku, kteří jich mají docela dost.


Ten Saab by mel myt zitra na lince Adrie z LJU. Obcas se to prihodi.

CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od CheckFlyer »

pepa007 píše: Legendární Avro100 už taky docela rychle mizí, ale Swiss je tuším ještě má, ne? Jinak vím o Astra airlines v Řecku, kteří jich mají docela dost.


Ani Swiss už ho nemají. Doporučuji jejich velmi povedené rozlučkové video, je fakt krásně ztvárněné: https://www.youtube.com/watch?v=pon_c6-YMO0.


Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od Orus-x »

flyingblue píše:
pepa007 píše:Ten Saab2000 donedávna lítal Praha-Berlín pro AirBerlin, to jste prošvihli :-)

Mysím že raritním typem na ústupu je taky B717, kterej v evropě má asi jen Volotea a postupně je nahrazuje A319.

Legendární Avro100 už taky docela rychle mizí, ale Swiss je tuším ještě má, ne? Jinak vím o Astra airlines v Řecku, kteří jich mají docela dost.


Ten Saab by mel myt zitra na lince Adrie z LJU. Obcas se to prihodi.


Saab 2000 bude pro Adriu létat do PRG celou zimu
http://www.routesonline.com/news/38/air ... ight=adria

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od Orus-x »

CheckFlyer píše:
pepa007 píše: Legendární Avro100 už taky docela rychle mizí, ale Swiss je tuším ještě má, ne? Jinak vím o Astra airlines v Řecku, kteří jich mají docela dost.


Ani Swiss už ho nemají. Doporučuji jejich velmi povedené rozlučkové video, je fakt krásně ztvárněné: https://www.youtube.com/watch?v=pon_c6-YMO0.


Tak ještě zbývá ve verzi Avro 85 CityJet na lince KLM do Prahy, je plánované i na zimu na tu ranní linku KL 1351/2, okolo 08:30-09:00, ale nevím jestli každý den. Avro 100 pak zkusit odchytit ve Švédsku u BRA, býv. Malmö Aviation, tam se ještě nějaký čas budou určitě držet, kvůli nemožnosti nasadit na letiště Bromma ve Stockholmu něco většího. Mají sice objednaný CS300, ale dodávky jsou nějak pomalu :)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od flyingblue »

Orus-x píše:
CheckFlyer píše:
pepa007 píše: Legendární Avro100 už taky docela rychle mizí, ale Swiss je tuším ještě má, ne? Jinak vím o Astra airlines v Řecku, kteří jich mají docela dost.


Ani Swiss už ho nemají. Doporučuji jejich velmi povedené rozlučkové video, je fakt krásně ztvárněné: https://www.youtube.com/watch?v=pon_c6-YMO0.


Tak ještě zbývá ve verzi Avro 85 CityJet na lince KLM do Prahy, je plánované i na zimu na tu ranní linku KL 1351/2, okolo 08:30-09:00, ale nevím jestli každý den. Avro 100 pak zkusit odchytit ve Švédsku u BRA, býv. Malmö Aviation, tam se ještě nějaký čas budou určitě držet, kvůli nemožnosti nasadit na letiště Bromma ve Stockholmu něco většího. Mají sice objednaný CS300, ale dodávky jsou nějak pomalu :)


Jeste obcas lita RJ85 JOTA Aviation na lince do Lyonu.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od HighFlyer »

Je tu "dalsi posledni sance". V zari a rijnu bude Adria nasazovat Saab 2000 na nekolik linek z LJU, vcetne PRG (zrejme na vsechny lety) a VIE (jen v nedeli). A kdo to ma rad hardcore, tak muze dat LJU-HAM (nebo DUS nebo WAW).

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od zbozivulekral »

HighFlyer píše:Je tu "dalsi posledni sance". V zari a rijnu bude Adria nasazovat Saab 2000 na nekolik linek z LJU, vcetne PRG (zrejme na vsechny lety) a VIE (jen v nedeli). A kdo to ma rad hardcore, tak muze dat LJU-HAM (nebo DUS nebo WAW).


Kdo to nestihne v Evropě, má minimálně dalších 10 let šanci v USA na lince ANC - DUT. :wink:

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od Orus-x »

zbozivulekral píše:
HighFlyer píše:Je tu "dalsi posledni sance". V zari a rijnu bude Adria nasazovat Saab 2000 na nekolik linek z LJU, vcetne PRG (zrejme na vsechny lety) a VIE (jen v nedeli). A kdo to ma rad hardcore, tak muze dat LJU-HAM (nebo DUS nebo WAW).


Kdo to nestihne v Evropě, má minimálně dalších 10 let šanci v USA na lince ANC - DUT. :wink:

Jo, ale za 1050 USD zpatecni:-) A polovina letu byva zrusena due to weather. A PenAir je navic v insolvenci:-)

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od alesesl »

Orus-x píše:
zbozivulekral píše:
HighFlyer píše:Je tu "dalsi posledni sance". V zari a rijnu bude Adria nasazovat Saab 2000 na nekolik linek z LJU, vcetne PRG (zrejme na vsechny lety) a VIE (jen v nedeli). A kdo to ma rad hardcore, tak muze dat LJU-HAM (nebo DUS nebo WAW).


Kdo to nestihne v Evropě, má minimálně dalších 10 let šanci v USA na lince ANC - DUT. :wink:

Jo, ale za 1050 USD zpatecni:-) A polovina letu byva zrusena due to weather. A PenAir je navic v insolvenci:-)


Tusim ze Eastern airways jich taky par jeste ma. Moc jich neni v Evrope, ale prilezitost tu porad je. Ja mam zatim 4 lety s timto strojem, MXP-FOG s Darwin airlines, IOM-LCY s BA, ale operated by Eastern Airways, GVA-ZRH a LUG-SIR s Etihad Regional.

Podle toho co se divam, tak BA leta na trase IOM-LCY 3x denne se Saabem 2000 i tedka.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od Orus-x »

alesesl píše:
Orus-x píše:
zbozivulekral píše:
Kdo to nestihne v Evropě, má minimálně dalších 10 let šanci v USA na lince ANC - DUT. :wink:

Jo, ale za 1050 USD zpatecni:-) A polovina letu byva zrusena due to weather. A PenAir je navic v insolvenci:-)


Tusim ze Eastern airways jich taky par jeste ma. Moc jich neni v Evrope, ale prilezitost tu porad je. Ja mam zatim 4 lety s timto strojem, MXP-FOG s Darwin airlines, IOM-LCY s BA, ale operated by Eastern Airways, GVA-ZRH a LUG-SIR s Etihad Regional.

Podle toho co se divam, tak BA leta na trase IOM-LCY 3x denne se Saabem 2000 i tedka.


Já mám všechny jen ty švýcarský, PRG-GVA ještě jako Darwin AL a pak několikrát PRG-TXL, když lítali pro AB. Ta Adria je teď konečně asi vrhne do pravidelného provozu, koneckonců je to to jediné, co po Darwinu zůstalo, když si je Slovinci koupili. Skoro rok jim ty letadla stojí, zřejmě to bylo spojené s nějakými problémy při insolvenčním řízení ve Švýcarsku..

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od zbozivulekral »

Orus-x píše:
zbozivulekral píše:
HighFlyer píše:Je tu "dalsi posledni sance". V zari a rijnu bude Adria nasazovat Saab 2000 na nekolik linek z LJU, vcetne PRG (zrejme na vsechny lety) a VIE (jen v nedeli). A kdo to ma rad hardcore, tak muze dat LJU-HAM (nebo DUS nebo WAW).


Kdo to nestihne v Evropě, má minimálně dalších 10 let šanci v USA na lince ANC - DUT. :wink:

Jo, ale za 1050 USD zpatecni:-) A polovina letu byva zrusena due to weather. A PenAir je navic v insolvenci:-)


Tahle linka zůstane i kdyby PenAir padl, nějak ji dotuje vláda, je to jediný spojení se světem. Počasí je pravda, občas prostě pár dní neletíš a nebo letíš a nad ostrovem se otočí skrz mlhu a letí zpátky do ANC... :))

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Linky "posledni sance" - raritni, odchazejici typy v Evrope

Příspěvek od Fabo »

zbozivulekral píše:
Orus-x píše:
zbozivulekral píše:
Kdo to nestihne v Evropě, má minimálně dalších 10 let šanci v USA na lince ANC - DUT. :wink:

Jo, ale za 1050 USD zpatecni:-) A polovina letu byva zrusena due to weather. A PenAir je navic v insolvenci:-)


Tahle linka zůstane i kdyby PenAir padl, nějak ji dotuje vláda, je to jediný spojení se světem. Počasí je pravda, občas prostě pár dní neletíš a nebo letíš a nad ostrovem se otočí skrz mlhu a letí zpátky do ANC... :))


Linka jo, ale kdyz padne PenAir, muze to prebrat nekdo s uplne jinym letadlovym parkem.


Odpovědět