L-410

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Příspěvek od Orus-x »

A ještě je možné v Evropě letět L410 překvapivě: v Británii
http://www.manx2.com/cgi-bin/airkiosk/I ... craft.html
Manx2.com lítá z Isle of Man se 410 určitě do Blackpoolu, jestli i na těch dalších linkách, nevím.
Z PRG do BLK lítá Jet2 tak další typ na zajímavý výlet


Tom Air
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 569
Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
Oblíbené typy letadel: B777
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: L-410

Příspěvek od Tom Air »

yhnatko píše:
Thisway píše:Nesmíme zapomenout na Ae270 Ibis a Evektor EV-55. A to je jen ta česká výroba......


Ja som písal o mašinách pre cca. 20-25 pasažierov. Evektor je budúcnosť a Ae270 pre 10 cestujúcich je príliš malý, to je iná kategória, nezaujímavá pre bežné letecké spoločnosti. To by sme potom mohli začať uvažovať aj nad Cessnami, Pipermi a podobne.
Do úvahy by pripadali skôr stroje ako izraelská Arava, austrálsky Nomad, americký Beech 1900D, európsky Britten-Norman Trislander a čínsky Harbin Y-12, ale fakt nemám šajnu, či sa z toho ešte dačo vyrába.



To Swansong:
Rostransnadzor hovorí len o jednej civilnej Il-18. Tušil som, že to môže byť Rossija, ale som si nebol istý.


Jak vidíte budoucnost Evektoru??? Má na trhu šanci na dobrá prodejní čísla???
http://obrazem.ihned.cz/index.php?artic ... O0000_d#fg

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: L-410

Příspěvek od jvoj »

Tak podle tech informaci, co jsou v tom clanku, tak myslim, ze se to ma sanci uplatnit podobne jako L410 treba v oblastech stredni afriky, v chudsich castech asie, pripadne i evropy. Treba se to ujme i tady, ale uvidime. Ja se na to divam optimisticky, myslim, ze na cesky letadlo to bude mit uspech. Ale zase bude nejspis zalezet na tom, jaky jsou naklady na udrzbu, spotreba paliva, atd. a to jsou informace, ktery jsem nenasel. Ale ano, myslim ze do ma sanci na dobre vyrobni vysledky :-)

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: L-410

Příspěvek od cocik »

Hlavne at to ma velky dvere, kam se daji pridelat stupacky. Paraganum by se podobna masinka setsakra hodila :D

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4146
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: L-410

Příspěvek od whiskey »

cocik píše:Hlavne at to ma velky dvere, kam se daji pridelat stupacky. Paraganum by se podobna masinka setsakra hodila :D


rampu dozadu by si nechcel? :lol:


Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: L-410

Příspěvek od Pavel »

jvoj píše: Ale zase bude nejspis zalezet na tom, jaky jsou naklady na udrzbu, spotreba paliva, atd. a to jsou informace, ktery jsem nenasel.

nemohl si je ani najít, když letadlo ještě nebylo ve vzduchu, to jsou věci, které budou jasné po testovacím programu.....

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: L-410

Příspěvek od jvoj »

Pavel píše:
jvoj píše: Ale zase bude nejspis zalezet na tom, jaky jsou naklady na udrzbu, spotreba paliva, atd. a to jsou informace, ktery jsem nenasel.

nemohl si je ani najít, když letadlo ještě nebylo ve vzduchu, to jsou věci, které budou jasné po testovacím programu.....

Pravda no :-D

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: L-410

Příspěvek od Robert »

Tom Air píše:Jak vidíte budoucnost Evektoru??? Má na trhu šanci na dobrá prodejní čísla???
http://obrazem.ihned.cz/index.php?artic ... O0000_d#fg


Jsou na to letadlo vůbec nějaké objednávky? Nikde jsem se objednávkách nic nedočetl...

Spenlik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 529
Registrován: 21. 05. 2009, 16:31
Oblíbené typy letadel: MD11/DC10
B757
A340-600
B747SP
Pohlaví: muž
Bydliště: LKPD/KSFO
Stav: Offline

Re: L-410

Příspěvek od Spenlik »

Zájemců je prý spousta, ale firma ještě nepřijímá objednávky...

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: L-410

Příspěvek od jvoj »

Zpět na tema L410. Nevite nekdo, jake ma L410 hodinove provozni naklady, pripadne neznate nejaky zdroj kde se to da zjistit?

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: L-410

Příspěvek od Ace2 »

Pavel píše:
jvoj píše: Ale zase bude nejspis zalezet na tom, jaky jsou naklady na udrzbu, spotreba paliva, atd. a to jsou informace, ktery jsem nenasel.

nemohl si je ani najít, když letadlo ještě nebylo ve vzduchu, to jsou věci, které budou jasné po testovacím programu.....


Tak minimálně pozitivní je to, že to letadlo bude stát zcela stejné peníze jako Cessna Grand Caravan, které je ovšem jednomotorová. Takže za cenu jedné PT6 dostane zákazník 2 PT6 a navíc lepší uplatnění v obchodní dopravě v rámci předpisů. Pokud se nepletu tak na pravidelnou obchodní přepravu jsou třeba 2 motory. Jisté deviace jsou dle trhu a kontinentu, taková Susi Air v Indonesii provozuje pravidelnou linkovou dopravu i na jednomotorových Cessnách Grand C.

Tomu letadlu fandím. Lákalo by mě si s tím vyzkoušet létat někde v zemích 3tího světa a přistávat s tím jen na stripech někde v bushi či pralese :)

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: L-410

Příspěvek od Night fly »

Ace2 píše: Pokud se nepletu tak na pravidelnou obchodní přepravu jsou třeba 2 motory. Jisté deviace jsou dle trhu a kontinentu, taková Susi Air v Indonesii provozuje pravidelnou linkovou dopravu i na jednomotorových Cessnách Grand C.


Netreba do Indonesie - v Karibiku bezne leta Grand Caravan pravidelnou linku mezi SXM a SBH (Air Caraibes); a na Havaji mezi ostrovy IMHO take.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: L-410

Příspěvek od MEA »

Night fly píše:
Ace2 píše: Pokud se nepletu tak na pravidelnou obchodní přepravu jsou třeba 2 motory. Jisté deviace jsou dle trhu a kontinentu, taková Susi Air v Indonesii provozuje pravidelnou linkovou dopravu i na jednomotorových Cessnách Grand C.


Netreba do Indonesie - v Karibiku bezne leta Grand Caravan pravidelnou linku mezi SXM a SBH (Air Caraibes); a na Havaji mezi ostrovy IMHO take.


Aj v Afrike lieta Caravan na linkach. Napriklad Fly540 na linke Nairobi-Kitale-Lodwar ale niekedy ide miesto neho Beech 1900D. Toho Caravana posielaju s jednym pilotom, na sedadle kopilota sedava normalne pax.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: L-410

Příspěvek od Airbus380 »

V dubnu jedu na ostrov Hiiumaa v Estonsku, kam z Tallinnu lítá Avies. A Avies má ve flotile i jednu 410. Nebyl jste tam někdo? Nevíte, jaá může být asi pravděpodobnost, že s ní poletim? :wink:

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: L-410

Příspěvek od MS743 »

Pro letošní rok je v plánu dodávka až 15 L410. Kromě toho budou pokračovat práce na rozsáhlé modernizaci letounu, která je nezbytnou podmínkou pro jeho dlouhodobé uplatnění na světových trzích. V dubnu 2010 byl schválen projekt MOSTA, do jehož realizace jsou zapojeny další české letecké firmy jako EVEKTOR, Avia Propeller, GE Aviation Czech, Jihlavan nebo třeba Vysoké učení technické v Brně a Výzkumný a zkušební letecký ústav. Cílem tohoto čtyřletého projektu je výrazné zlepšení technických, provozních a ekonomických parametrů L410 a zjednodušení údržby, což v konečném důsledku umožní na jedné straně další zvýšení užitných vlastností a současně snížení přímých provozních nákladů letounu. Nový L410 nabídne například zvýšenou cestovní rychlost, prodloužený maximální dolet, zvýšení platícího zatížení, zvětšení zavazadlových prostor a prodlouženou životnost.


Pro me velice zajimava informace... Stale dnes vypada L410 krasne ale je jasne ze je treba nejaky serioznejsi facelift... z textu je zjevne ze novy LET bude mit vetsi MTOW, lepsi motory a dokonce i mensi "stretch" a vetsi prostor pro cargo...

Zname jakekoliv dalsi detaily? pro lepsi provozn bude zmena v designu? aerodynamics? nove tvarovana kridla kridla apod.?

Dost se tesim na finalni produkt.... a kdyz to bude kombo evektor/LET tak mozna uvidime neco opravdu konkurencischopne.....



Obrázek


Odpovědět