Mitsubishi Regional Jet

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Robert »

VÍTĚZSLAV píše:Thisway: Ovšem Do728 byly plánovány jako náhrada ATR, ne 737 jako u LOTu. A318 je pořád přece jen dražší, "kapacitnější" a nákladnější než RJ.


Našel jsem tu prastarý článek o objednávce ČSA - www.airways.cz/zpravy/clanek.asp?id=139


Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Pan Am »

VÍTĚZSLAV píše:Thisway: Ovšem Do728 byly plánovány jako náhrada ATR, ne 737 jako u LOTu. A318 je pořád přece jen dražší, "kapacitnější" a nákladnější než RJ.


To si nejsem moc jistej, jestli Do728 byly plánovány jako náhrada za ATR. Spíš jako další typ do flotily.

VÍTĚZSLAV
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 815
Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
Bydliště: Plzeň
Stav: Offline

Příspěvek od VÍTĚZSLAV »

Pan Am: Jako náhrada ATR72 určitě, někde i jako ATR42, v několika málo případech na méně vytížených linkách i za B735 - prostě další alternativa. Bohužel si ze tří variant vybrali zrovna tu jedinou nezrealizovanou... Otázka je, zda tento typ stroje ČSA skutečně potřebuje, když nedošlo k žádné re-objednávce...

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

pepa007 píše:
MS743 píše:Mitsubishi sam rekl ze chyby designu co maji jine regionalny jety se nebudou u nich opakovat


to zní fakt přesvědčiivě :roll: těžko by řekli cokoliv jinýho...


mas pravdu.. pracuji ale hodne s japonci a cestuji min 1x za mesic do japonska... ohledne vyrobni znalosti a systemu opravdu maji navrch... MRJ muze bez problemu zabit Suchoj a trochu zpusobit bolest hlavy pro Embraer... kdyz se do toho pujde i toyota tak je to opravdu winning kombinace

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od PavelD »

MS743 píše:... MRJ muze bez problemu zabit Suchoj ...


Mluvíš i o teritoriu Ruska ? Je to velký trh a politické zadání nelze vyloučit :wink:


Nicolas
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 542
Registrován: 26. 02. 2007, 22:11
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od Nicolas »

PavelD píše:
MS743 píše:... MRJ muze bez problemu zabit Suchoj ...


Mluvíš i o teritoriu Ruska ? Je to velký trh a politické zadání nelze vyloučit :wink:

A asi se k Rusku můžou připojit i jiné státy z politických motivů...
A co to čínské regionální letadlo :?: O tom moc nečetl, ale tam bych to také viděl na politické zadání.

jdr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 271
Registrován: 02. 06. 2007, 18:52
Stav: Offline

Re: Mitsubishi Regional Jet

Příspěvek od jdr »

Japonsko vstupuje po půl století na trh civilních letadel
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... el-1129360

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Mitsubishi Regional Jet

Příspěvek od PavelD »

Z počítačů začínají vypadávat stejný letadla. Obvykle to mám 800m nad hlavou a na rekognoskaci max. 20 vteřin. Už se těším na hledání rozdílů - tohle je Embík, tamten CS a za ním MRJ. Snad budou mít jiný motory, různý zvuk je šance... :-(

jdr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 271
Registrován: 02. 06. 2007, 18:52
Stav: Offline

Re: Mitsubishi Regional Jet

Příspěvek od jdr »

Japonský návrat po 50 letech. Stroj Mitsubishi má za sebou první let. Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... n=copylink

pawlis1521
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 05. 07. 2011, 20:50
Oblíbené typy letadel: Boeing 737, Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Opava
Stav: Offline

Re: Mitsubishi Regional Jet

Příspěvek od pawlis1521 »

Krom více špičatějšího čumáku to je snad licencovaný Embraer 190/195 :D uvidíme, jak se Mitsubishi bude dařit a jestli se mohutně rozletí mimo Japonsko.. v konkurenci s Embraerem to bude mít si myslím těžké, na druhou stranu EMB již dlouho neuvedl žádnou modernizovanou verzi svých EMB-jetů, nebo se pletu? :? Pokud se nepletu tak nové technologie použité u Mitsubishi můžou hrát nyní velkou roli.. a také roli největší hraje, kdy se uvede do provozu a jaké bude mít nakonec zpoždění :) Každopádně je jenom dobře, že na letecký trh s dopravními letadly vstupují noví výrobci, jelikož v zástupech Boeingů, Airbusů a sem tam nějakých EMB je na tom nejen evropském nebi vcelku nuda :)

A když jsme u těch stejných letadel, tak se mi z již zmiňované trojky EMB, CS, Mitsubishi zatím nejvíce líbí CS.. Má líbivější design a v livery Swissu mu to náramně sluší! :-bd

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Mitsubishi Regional Jet

Příspěvek od pepa007 »

pawlis1521 píše:Krom více špičatějšího čumáku to je snad licencovaný Embraer 190/195 :D uvidíme, jak se Mitsubishi bude dařit a jestli se mohutně rozletí mimo Japonsko.. v konkurenci s Embraerem to bude mít si myslím těžké, na druhou stranu EMB již dlouho neuvedl žádnou modernizovanou verzi svých EMB-jetů, nebo se pletu? :? Pokud se nepletu tak nové technologie použité u Mitsubishi můžou hrát nyní velkou roli.. a také roli největší hraje, kdy se uvede do provozu a jaké bude mít nakonec zpoždění :) Každopádně je jenom dobře, že na letecký trh s dopravními letadly vstupují noví výrobci, jelikož v zástupech Boeingů, Airbusů a sem tam nějakých EMB je na tom nejen evropském nebi vcelku nuda :)

A když jsme u těch stejných letadel, tak se mi z již zmiňované trojky EMB, CS, Mitsubishi zatím nejvíce líbí CS.. Má líbivější design a v livery Swissu mu to náramně sluší! :-bd


typické kapacity:

E135/145: 40-50 pax
MRJ: 70-90 pax
CRJ700/1000: 70-100 pax
Su100: 80-100 pax
E170/190: 80-120 pax
CS100/300: 120-140 pax
B737: 110-180 pax
A320family: 120-200 pax


Zdá se že MRJ se snaží nacpat do té mezírky tam, a možná cítí pach krve trápícího se Bombardieru, což ostatně zmiňuje i článek :-) Škoda, souhlasím že CS v barvách Swiss vypadá fakt krásně! :clap:

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Mitsubishi Regional Jet

Příspěvek od Pan Am »

pawlis1521 píše:Krom více špičatějšího čumáku to je snad licencovaný Embraer 190/195 :D uvidíme, jak se Mitsubishi bude dařit a jestli se mohutně rozletí mimo Japonsko.. v konkurenci s Embraerem to bude mít si myslím těžké, na druhou stranu EMB již dlouho neuvedl žádnou modernizovanou verzi svých EMB-jetů, nebo se pletu? :?


Embraer pracuje na nové generaci E170/E175/E190 označované jako E2 - https://en.wikipedia.org/wiki/Embraer_E-Jet_E2_family

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Mitsubishi Regional Jet

Příspěvek od pepa007 »

Pan Am píše:
pawlis1521 píše:Krom více špičatějšího čumáku to je snad licencovaný Embraer 190/195 :D uvidíme, jak se Mitsubishi bude dařit a jestli se mohutně rozletí mimo Japonsko.. v konkurenci s Embraerem to bude mít si myslím těžké, na druhou stranu EMB již dlouho neuvedl žádnou modernizovanou verzi svých EMB-jetů, nebo se pletu? :?


Embraer pracuje na nové generaci E170/E175/E190 označované jako E2 - https://en.wikipedia.org/wiki/Embraer_E-Jet_E2_family


Každopádně pro nás Evropany je každej vývoj v téhle kategorii letadel a snížení nákladů na sedačku velkým příslibem. Všechny lowcosty operujou s flotilama B737 nebo A320, pokusy s menšími stroji zatím nevycházejí (Helvetic, Blue1, Volotea, SkyEurope :-), FlyBe?).

Snad se v horizontu 10 let dočkáme i funkčních aerolinek s flotilou menších strojů a tím pádem větší pravděpodobnost letů i na menší letiště jako Brno, Ostrava, Bratislava, apod.

pawlis1521
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 05. 07. 2011, 20:50
Oblíbené typy letadel: Boeing 737, Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Opava
Stav: Offline

Re: Mitsubishi Regional Jet

Příspěvek od pawlis1521 »

pepa007 píše:
Pan Am píše:
pawlis1521 píše:Krom více špičatějšího čumáku to je snad licencovaný Embraer 190/195 :D uvidíme, jak se Mitsubishi bude dařit a jestli se mohutně rozletí mimo Japonsko.. v konkurenci s Embraerem to bude mít si myslím těžké, na druhou stranu EMB již dlouho neuvedl žádnou modernizovanou verzi svých EMB-jetů, nebo se pletu? :?


Embraer pracuje na nové generaci E170/E175/E190 označované jako E2 - https://en.wikipedia.org/wiki/Embraer_E-Jet_E2_family


Každopádně pro nás Evropany je každej vývoj v téhle kategorii letadel a snížení nákladů na sedačku velkým příslibem. Všechny lowcosty operujou s flotilama B737 nebo A320, pokusy s menšími stroji zatím nevycházejí (Helvetic, Blue1, Volotea, SkyEurope :-), FlyBe?).

Snad se v horizontu 10 let dočkáme i funkčních aerolinek s flotilou menších strojů a tím pádem větší pravděpodobnost letů i na menší letiště jako Brno, Ostrava, Bratislava, apod.


No když jsem teď trochu zapátral tak celkově žádná low-cost airline tyto jety neprovozuje.. Napadá mě akorát JetBlue v USA, která má flotilu EMB-190, poté FlyBe, Blue1 bych neoznačoval ani za low-cost, spíše jako odnož SAS, Helvetic létá především pro Swiss a Vololeta plánuje 717 vyměnit za A319, takže nám těch low-costů s "prcky" moc nezbylo... Málem bych zapomněl ještě Interjet v Mexiku se SSJ100 ! :-bd

Vím, že měl flotilu Embraerů také Frontier v USA, ale ten se jich zbavil a dal přednost A32X family...

Uvidíme, jestli se situace mezi low-costy s nástupem těchto "prcků" nějak změní, podle mě, ale moc ne.. :(

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Mitsubishi Regional Jet

Příspěvek od pepa007 »

pawlis1521 píše:No když jsem teď trochu zapátral tak celkově žádná low-cost airline tyto jety neprovozuje.. Napadá mě akorát JetBlue v USA, která má flotilu EMB-190, poté FlyBe, Blue1 bych neoznačoval ani za low-cost, spíše jako odnož SAS, Helvetic létá především pro Swiss a Vololeta plánuje 717 vyměnit za A319, takže nám těch low-costů s "prcky" moc nezbylo... Málem bych zapomněl ještě Interjet v Mexiku se SSJ100 ! :-bd

Vím, že měl flotilu Embraerů také Frontier v USA, ale ten se jich zbavil a dal přednost A32X family...

Uvidíme, jestli se situace mezi low-costy s nástupem těchto "prcků" nějak změní, podle mě, ale moc ne.. :(


Hele nechci rejpat, ale všiml sis, že jsi napsal téměř doslova totéž co já o příspěvek před tebou? :D


Odpovědět