Motory CFM56 a B734 ČSA

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
honza_lkkv
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 09. 12. 2004, 09:40
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Motory CFM56 a B734 ČSA

Příspěvek od honza_lkkv »

Mám dotaz na odborníky:
Může mně někdo z přítomných sdělit, jakými přesnými verzemi motoru CFM56 jsou vybavena jednotlivá letadla ČSA B737 řady 400 ( tj. -4Y0, -4Q8, -45S, -46M? Ročenka "jp airline fleet international" uvádí verzi CFM56-3C1, jejíž jmenovitý tah je 23.500lb (tj. cca 104kN), oficiální stránky ČSA uvádějí u těchto letadel motor CFM56 obecně s rozsahem tahu 84,6-89,0 kN, což je ovšem dosti pod jmenovitou hodnotou motoru CFM56-3C1. Jak to je?


Eagle
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 343
Registrován: 21. 10. 2004, 11:14
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Motory CFM56 a B734 ČSA

Příspěvek od Eagle »

Jen z hlavy:
735 20k
734 22k
734 YGA a BGQ 23,5k

honza_lkkv
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 09. 12. 2004, 09:40
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Motory CFM56 a B734 ČSA

Příspěvek od honza_lkkv »

Tak dík, ale pořád mně není jasno, proč je hodnota tahu uváděného na stránkách ČSA tak nízká - když si spočítám, že 23,5k (např.) je podle poměru jednotek 23.500(lb):224,82(hodnota 1kN v lb)= 104kN, pak v nejlepším případě je rozdíl cca 15,5kN. Kam se ztratil?

peterson
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 11. 01. 2005, 09:30
Stav: Offline

Motory CFM56 a B734 ČSA

Příspěvek od peterson »

Tato hodnota je maximální tah pro -3C1. Ve skutečnosti ale společnosti motory šetří a maximální tah je uměle snížen typicky na 20000 nebo 22000lb. Je to děláno v podstatě mechanickým dorazem plynových pák motoru + přenastavením SW v počítačích,kterých se to týká (FMC,A/P a A/T).Toto nastavení je součást požadavků společnosti při objednávce letadla u výrobce.Protože ČSA posbíralo letadla od různých provozovatelů, může to tam být nastaveno různě. <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Mám dotaz na odborníky:
Může mně někdo z přítomných sdělit, jakými přesnými verzemi motoru CFM56 jsou vybavena jednotlivá letadla ČSA B737 řady 400 ( tj. -4Y0, -4Q8, -45S, -46M? Ročenka "jp airline fleet international" uvádí verzi CFM56-3C1, jejíž jmenovitý tah je 23.500lb (tj. cca 104kN), oficiální stránky ČSA uvádějí u těchto letadel motor CFM56 obecně s rozsahem tahu 84,6-89,0 kN, což je ovšem dosti pod jmenovitou hodnotou motoru CFM56-3C1. Jak to je?


<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>


Odpovědět