Transaero kupuje A380

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Transaero kupuje A380

Příspěvek od PavelD »

Nezájem o A380 ? Skoro bych řekl, že probíhá soumrak čtyřmotoráků obecně.
Sorry, pokud se mýlím a přehlédl jsem smršť objednávek na A340 ve všech verzích, B748, na IL96 snad ani nemyslím.
V tomto segmentu loví Triple, a stále navyšující se ETOPS jednou učiní z 3 a více motorových letadel vzácnost, ikdyž to nebude hned.


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Transaero kupuje A380

Příspěvek od pepa007 »

PavelD píše:Nezájem o A380 ? Skoro bych řekl, že probíhá soumrak čtyřmotoráků obecně.
Sorry, pokud se mýlím a přehlédl jsem smršť objednávek na A340 ve všech verzích, B748, na IL96 snad ani nemyslím.
V tomto segmentu loví Triple, a stále navyšující se ETOPS jednou učiní z 3 a více motorových letadel vzácnost, ikdyž to nebude hned.


To bys řekl správně :-) čtyřmotoráky, hlavně A340, houfně mizí z flotil. U A380 je to ale palčivej problém, protože to je pořád prakticky nový letadlo, a je to totální propadák.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Transaero kupuje A380

Příspěvek od JackBrno »

Totální propadák? To snad ne :-) Těch "propadáků" mi nad barákem lítá nějak moc. Vždycky bude potřeba velkokapacitní letadlo na propojení velkých uzlových letišť. Nikdy nebude možné propojit každé letište s každým napřímo. A doprava mezi uzly je hodně vytížená, jedinou možností navýšení kapacit je velké letadlo. Jelikož ve vývoji žádné jiné není, bude tuto funkci zastávat A380, případně B747-8. Přeci jen 777 kapacitou konkurovat nemůže, i když je celkem blízko. A je otázka, jestli se podaří vyrobit v budoucnu ekonomičtější dvoumotorové letadlo srovnatelné kapacitně s A380, dost o tom pochybuji :-)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Transaero kupuje A380

Příspěvek od flyingblue »

JackBrno píše:Totální propadák? To snad ne :-) Těch "propadáků" mi nad barákem lítá nějak moc. Vždycky bude potřeba velkokapacitní letadlo na propojení velkých uzlových letišť. Nikdy nebude možné propojit každé letište s každým napřímo. A doprava mezi uzly je hodně vytížená, jedinou možností navýšení kapacit je velké letadlo. Jelikož ve vývoji žádné jiné není, bude tuto funkci zastávat A380, případně B747-8. Přeci jen 777 kapacitou konkurovat nemůže, i když je celkem blízko. A je otázka, jestli se podaří vyrobit v budoucnu ekonomičtější dvoumotorové letadlo srovnatelné kapacitně s A380, dost o tom pochybuji :-)


Ja bych rozhodne nepodcenoval schopnost nasadit vice mensich letadel (krome letist s nedostatkem slotu).

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Transaero kupuje A380

Příspěvek od JackBrno »

Určitě to půjde částečně i cestou více menších letadel, ale část půjde i nasazováním vellých letadel. Někde už prostě nedostanou slot a jinde vyjde ekonomicky lépe jedno velké letadlo, než dvě malá :-) Není to samozřejmě černobíllé, jen jsem reagoval na pepovo striktní a nesmyslné prohlášení, že je A380 totální propadák :-) To bych si fakt tvrdit nedovolil, přestože nejsem obdivovatel Airbusu a A380 se mi vůbec nelíbí...


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Transaero kupuje A380

Příspěvek od pepa007 »

JackBrno píše:Totální propadák? To snad ne :-) Těch "propadáků" mi nad barákem lítá nějak moc. Vždycky bude potřeba velkokapacitní letadlo na propojení velkých uzlových letišť. Nikdy nebude možné propojit každé letište s každým napřímo. A doprava mezi uzly je hodně vytížená, jedinou možností navýšení kapacit je velké letadlo. Jelikož ve vývoji žádné jiné není, bude tuto funkci zastávat A380, případně B747-8. Přeci jen 777 kapacitou konkurovat nemůže, i když je celkem blízko. A je otázka, jestli se podaří vyrobit v budoucnu ekonomičtější dvoumotorové letadlo srovnatelné kapacitně s A380, dost o tom pochybuji :-)


Jo propadák. 317 objednávek místo očekávaných 1500, žádná nová objednávka za poslední 2 roky, žádnej zájem o použitý stroje... A to je to letadlo ve vzduchu teprv 8 let. Jak jinak bys to nazval než kolosální fiasko?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Transaero kupuje A380

Příspěvek od flyingblue »

JackBrno píše:Určitě to půjde částečně i cestou více menších letadel, ale část půjde i nasazováním vellých letadel. Někde už prostě nedostanou slot a jinde vyjde ekonomicky lépe jedno velké letadlo, než dvě malá :-) Není to samozřejmě černobíllé, jen jsem reagoval na pepovo striktní a nesmyslné prohlášení, že je A380 totální propadák :-) To bych si fakt tvrdit nedovolil, přestože nejsem obdivovatel Airbusu a A380 se mi vůbec nelíbí...


No reknemez, ze totalni prodejni propadak byl 748, nicmene kdyz bychom srovnali naklady vs. vynosy ...

Uspech vypada jinak

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Transaero kupuje A380

Příspěvek od JackBrno »

pepa007 píše:Jo propadák. 317 objednávek místo očekávaných 1500, žádná nová objednávka za poslední 2 roky, žádnej zájem o použitý stroje... A to je to letadlo ve vzduchu teprv 8 let. Jak jinak bys to nazval než kolosální fiasko?


Jedna věc jsou přehnaná očekávání, nicméně označení "totální propadák" je prostě pitomost. O tom by se dalo mluvit, kdyby se ani neazaplatil ani vývoj.

r2d2
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 44
Registrován: 07. 10. 2013, 23:15
Stav: Offline

Re: Transaero kupuje A380

Příspěvek od r2d2 »

tak to je skoda :? Pri tom soucasnym rustu poctu cestujicich a narustu zisku spolecnosti diky levny rope bych cekal mnohem vetsi zajem..

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Transaero kupuje A380

Příspěvek od PavelD »

JackBrno píše:A je otázka, jestli se podaří vyrobit v budoucnu ekonomičtější dvoumotorové letadlo srovnatelné kapacitně s A380, dost o tom pochybuji :-)


Čistě aritmeticky uvádím, že nejsilnějšího Tripla zvedá 1024 kN, nejslabší Velrybu 1244 kN.
( 2x 512 versus 4x 311 ). Nepřehazuju motory :-) je to jen porovnání výkon/hmotnost.
Pořád je to velký rozdíl, zase 512kN je údaj několik let starý, nepodařilo se mi vypátrat, jestli u GE 90 nebyl nějaký posun.
Vozit 550 lidí na TATL s dvěma motory nemusí být zas tak vzdálený horizont.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: RE: Re: Transaero kupuje A380

Příspěvek od pepa007 »

JackBrno píše:
pepa007 píše:Jo propadák. 317 objednávek místo očekávaných 1500, žádná nová objednávka za poslední 2 roky, žádnej zájem o použitý stroje... A to je to letadlo ve vzduchu teprv 8 let. Jak jinak bys to nazval než kolosální fiasko?


Jedna věc jsou přehnaná očekávání, nicméně označení "totální propadák" je prostě pitomost. O tom by se dalo mluvit, kdyby se ani neazaplatil ani vývoj.


...což je přesně to co se zatím nestalo. Pokud vím, tak ze začátku se o break even mluvilo u hranice 250 prodaných strojů, a to číslo se ještě zvětšilo různýma zdrženíma a celkově vývojem situace. Dnes už o break even nemluví ani manažeři Airbusu, naopak dokonce mluví o předčasným zaříznutí celýho programu A380.

Obecná poznámka: pokud něco označíte za "nesmyslné prohlášení", nebo přímo pitomost, je dobrý podpořit to nějakým argumentem nebo faktama, jinak riskujete, že budete za pitomce sami. O tom že A380 je propadák mluví celej leteckej svět, jen tady se zas najdou chytráci, kteří ví všechno nejlíp :crazy:


Odpovědět