Transaero kupuje A380
Re: Transaero kupuje A380
Nezájem o A380 ? Skoro bych řekl, že probíhá soumrak čtyřmotoráků obecně.
Sorry, pokud se mýlím a přehlédl jsem smršť objednávek na A340 ve všech verzích, B748, na IL96 snad ani nemyslím.
V tomto segmentu loví Triple, a stále navyšující se ETOPS jednou učiní z 3 a více motorových letadel vzácnost, ikdyž to nebude hned.
Sorry, pokud se mýlím a přehlédl jsem smršť objednávek na A340 ve všech verzích, B748, na IL96 snad ani nemyslím.
V tomto segmentu loví Triple, a stále navyšující se ETOPS jednou učiní z 3 a více motorových letadel vzácnost, ikdyž to nebude hned.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Transaero kupuje A380
PavelD píše:Nezájem o A380 ? Skoro bych řekl, že probíhá soumrak čtyřmotoráků obecně.
Sorry, pokud se mýlím a přehlédl jsem smršť objednávek na A340 ve všech verzích, B748, na IL96 snad ani nemyslím.
V tomto segmentu loví Triple, a stále navyšující se ETOPS jednou učiní z 3 a více motorových letadel vzácnost, ikdyž to nebude hned.
To bys řekl správně čtyřmotoráky, hlavně A340, houfně mizí z flotil. U A380 je to ale palčivej problém, protože to je pořád prakticky nový letadlo, a je to totální propadák.
Re: Transaero kupuje A380
Totální propadák? To snad ne Těch "propadáků" mi nad barákem lítá nějak moc. Vždycky bude potřeba velkokapacitní letadlo na propojení velkých uzlových letišť. Nikdy nebude možné propojit každé letište s každým napřímo. A doprava mezi uzly je hodně vytížená, jedinou možností navýšení kapacit je velké letadlo. Jelikož ve vývoji žádné jiné není, bude tuto funkci zastávat A380, případně B747-8. Přeci jen 777 kapacitou konkurovat nemůže, i když je celkem blízko. A je otázka, jestli se podaří vyrobit v budoucnu ekonomičtější dvoumotorové letadlo srovnatelné kapacitně s A380, dost o tom pochybuji
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Transaero kupuje A380
JackBrno píše:Totální propadák? To snad ne Těch "propadáků" mi nad barákem lítá nějak moc. Vždycky bude potřeba velkokapacitní letadlo na propojení velkých uzlových letišť. Nikdy nebude možné propojit každé letište s každým napřímo. A doprava mezi uzly je hodně vytížená, jedinou možností navýšení kapacit je velké letadlo. Jelikož ve vývoji žádné jiné není, bude tuto funkci zastávat A380, případně B747-8. Přeci jen 777 kapacitou konkurovat nemůže, i když je celkem blízko. A je otázka, jestli se podaří vyrobit v budoucnu ekonomičtější dvoumotorové letadlo srovnatelné kapacitně s A380, dost o tom pochybuji
Ja bych rozhodne nepodcenoval schopnost nasadit vice mensich letadel (krome letist s nedostatkem slotu).
Re: Transaero kupuje A380
Určitě to půjde částečně i cestou více menších letadel, ale část půjde i nasazováním vellých letadel. Někde už prostě nedostanou slot a jinde vyjde ekonomicky lépe jedno velké letadlo, než dvě malá Není to samozřejmě černobíllé, jen jsem reagoval na pepovo striktní a nesmyslné prohlášení, že je A380 totální propadák To bych si fakt tvrdit nedovolil, přestože nejsem obdivovatel Airbusu a A380 se mi vůbec nelíbí...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Transaero kupuje A380
JackBrno píše:Totální propadák? To snad ne Těch "propadáků" mi nad barákem lítá nějak moc. Vždycky bude potřeba velkokapacitní letadlo na propojení velkých uzlových letišť. Nikdy nebude možné propojit každé letište s každým napřímo. A doprava mezi uzly je hodně vytížená, jedinou možností navýšení kapacit je velké letadlo. Jelikož ve vývoji žádné jiné není, bude tuto funkci zastávat A380, případně B747-8. Přeci jen 777 kapacitou konkurovat nemůže, i když je celkem blízko. A je otázka, jestli se podaří vyrobit v budoucnu ekonomičtější dvoumotorové letadlo srovnatelné kapacitně s A380, dost o tom pochybuji
Jo propadák. 317 objednávek místo očekávaných 1500, žádná nová objednávka za poslední 2 roky, žádnej zájem o použitý stroje... A to je to letadlo ve vzduchu teprv 8 let. Jak jinak bys to nazval než kolosální fiasko?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Transaero kupuje A380
JackBrno píše:Určitě to půjde částečně i cestou více menších letadel, ale část půjde i nasazováním vellých letadel. Někde už prostě nedostanou slot a jinde vyjde ekonomicky lépe jedno velké letadlo, než dvě malá Není to samozřejmě černobíllé, jen jsem reagoval na pepovo striktní a nesmyslné prohlášení, že je A380 totální propadák To bych si fakt tvrdit nedovolil, přestože nejsem obdivovatel Airbusu a A380 se mi vůbec nelíbí...
No reknemez, ze totalni prodejni propadak byl 748, nicmene kdyz bychom srovnali naklady vs. vynosy ...
Uspech vypada jinak
Re: RE: Re: Transaero kupuje A380
pepa007 píše:Jo propadák. 317 objednávek místo očekávaných 1500, žádná nová objednávka za poslední 2 roky, žádnej zájem o použitý stroje... A to je to letadlo ve vzduchu teprv 8 let. Jak jinak bys to nazval než kolosální fiasko?
Jedna věc jsou přehnaná očekávání, nicméně označení "totální propadák" je prostě pitomost. O tom by se dalo mluvit, kdyby se ani neazaplatil ani vývoj.
Re: Transaero kupuje A380
tak to je skoda Pri tom soucasnym rustu poctu cestujicich a narustu zisku spolecnosti diky levny rope bych cekal mnohem vetsi zajem..
Re: Transaero kupuje A380
JackBrno píše:A je otázka, jestli se podaří vyrobit v budoucnu ekonomičtější dvoumotorové letadlo srovnatelné kapacitně s A380, dost o tom pochybuji
Čistě aritmeticky uvádím, že nejsilnějšího Tripla zvedá 1024 kN, nejslabší Velrybu 1244 kN.
( 2x 512 versus 4x 311 ). Nepřehazuju motory je to jen porovnání výkon/hmotnost.
Pořád je to velký rozdíl, zase 512kN je údaj několik let starý, nepodařilo se mi vypátrat, jestli u GE 90 nebyl nějaký posun.
Vozit 550 lidí na TATL s dvěma motory nemusí být zas tak vzdálený horizont.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: RE: Re: Transaero kupuje A380
JackBrno píše:pepa007 píše:Jo propadák. 317 objednávek místo očekávaných 1500, žádná nová objednávka za poslední 2 roky, žádnej zájem o použitý stroje... A to je to letadlo ve vzduchu teprv 8 let. Jak jinak bys to nazval než kolosální fiasko?
Jedna věc jsou přehnaná očekávání, nicméně označení "totální propadák" je prostě pitomost. O tom by se dalo mluvit, kdyby se ani neazaplatil ani vývoj.
...což je přesně to co se zatím nestalo. Pokud vím, tak ze začátku se o break even mluvilo u hranice 250 prodaných strojů, a to číslo se ještě zvětšilo různýma zdrženíma a celkově vývojem situace. Dnes už o break even nemluví ani manažeři Airbusu, naopak dokonce mluví o předčasným zaříznutí celýho programu A380.
Obecná poznámka: pokud něco označíte za "nesmyslné prohlášení", nebo přímo pitomost, je dobrý podpořit to nějakým argumentem nebo faktama, jinak riskujete, že budete za pitomce sami. O tom že A380 je propadák mluví celej leteckej svět, jen tady se zas najdou chytráci, kteří ví všechno nejlíp