Havárie a incidenty letadel
Re: Havárie a incidenty letadel
vsetko pekne, vsetko sa da napisat, ku vsetkemu sa da diskutovat a ja som napisal svoje vyjadrenie k tejto vete:
Pomaly, nízko, plné klapky, veľký uhol nábehu, nadrapený eroplán, prúser...
keď už efektné prielety tak rýchlo a nie pomaly!!!
Napisal som s cim nesuhlasim ja, ostatni mozu mat iny nazor, ved to im ja neberiem. A napisal som svoj nazor a to co som skusil.
Bavit sa aerodynamickej terminologii je pekna vec, ale zase pekne po popriadku, slovo do slova a nie vytrhnut slova z kontekstu.
Ak niekto napise - pocuj ty "brzdiaci stitok" nic vo zlom, mozno si dobry chlap, ale vyjadrovanie mas strasne. vsetkych podcenujes a vypytujes sa na hluposti, ale zaroven tvrdis aky si skuseny. potom ale prepac, ale preco pouzivas vyrazy, ktore s aviaciou vela spolocneho nemaju.
Ja som napisal o mechanickom zariadeni na lietadle a nie v tej suvisloti ako mi to bolo vratene.
No co uz.
Pomaly, nízko, plné klapky, veľký uhol nábehu, nadrapený eroplán, prúser...
keď už efektné prielety tak rýchlo a nie pomaly!!!
Napisal som s cim nesuhlasim ja, ostatni mozu mat iny nazor, ved to im ja neberiem. A napisal som svoj nazor a to co som skusil.
Bavit sa aerodynamickej terminologii je pekna vec, ale zase pekne po popriadku, slovo do slova a nie vytrhnut slova z kontekstu.
Ak niekto napise - pocuj ty "brzdiaci stitok" nic vo zlom, mozno si dobry chlap, ale vyjadrovanie mas strasne. vsetkych podcenujes a vypytujes sa na hluposti, ale zaroven tvrdis aky si skuseny. potom ale prepac, ale preco pouzivas vyrazy, ktore s aviaciou vela spolocneho nemaju.
Ja som napisal o mechanickom zariadeni na lietadle a nie v tej suvisloti ako mi to bolo vratene.
No co uz.
Re: Havárie a incidenty letadel
Napisal si doslova toto:A když už jsme u toho, brzdící štítek ti nijak nepomůže při letu malou rychlostí, ten ti jen pomůže zpomalit, ale pak tě v té malé rychlosti ve vzduchu musí držet klapky a motor, což ovšem není případ té havárie z videa.
Takze mi to vysvetli.
lebo aby som letel malou rychlostou nemusim mat klapky a neplet sem pristavaciu rychlost.
Takze mi to vysvetli.
lebo aby som letel malou rychlostou nemusim mat klapky a neplet sem pristavaciu rychlost.
Re: Havárie a incidenty letadel
Janko, jasně jsem vysvětlil, co jsem myslel tou malou rychlostí, že to nechápeš, to je tvůj problém. Ale ještě to upřesním, malou rychlostí myslím takovou, která je nejmenší možná bezpečná rychlost, jakou je vůbec letadlo schopno bezpečně letět, což je typicky třeba ta přistávací rychlost. Bez klapek už ta rychlost musí být znatelně vyšší.
Re: Havárie a incidenty letadel
Zase pleties: v té malé rychlosti ve vzduchu musí držet klapky a motor - napisal si to?
nepisal si o bezpecnej rychlosti - nepridavaj a drz sa toho co si napisal.
Ale eroplan vo vzduchu ani klapky ani motor nemusia drzat.
Nepisal som o tom, len o malej rychlosti nic viac.
Ale ještě to upřesním, malou rychlostí myslím takovou, která je nejmenší možná bezpečná rychlost, jakou je vůbec letadlo schopno bezpečně letět, což je typicky třeba ta přistávací rychlost. No vidis az kam si sa dostal od malej rychlosti.
Keby si poriadne precital toto: dalej plné klapky, veľký uhol nábehu, nadrapený eroplán, pridam podvozok vonku, pokial ma eroplan forsaz tak plnu, ak nie tak aspon uplne plny plyn na plne kule - to je zabava a ti na zemi sa idu ... ked sa to okolo nich toci a reve.
To boli moje slova k jednej vete a k malej rychlosti nic viac.
A ty si to uz skusil - alebo sa hanbis priznat.
nepisal si o bezpecnej rychlosti - nepridavaj a drz sa toho co si napisal.
Ale eroplan vo vzduchu ani klapky ani motor nemusia drzat.
Nepisal som o tom, len o malej rychlosti nic viac.
Ale ještě to upřesním, malou rychlostí myslím takovou, která je nejmenší možná bezpečná rychlost, jakou je vůbec letadlo schopno bezpečně letět, což je typicky třeba ta přistávací rychlost. No vidis az kam si sa dostal od malej rychlosti.
Keby si poriadne precital toto: dalej plné klapky, veľký uhol nábehu, nadrapený eroplán, pridam podvozok vonku, pokial ma eroplan forsaz tak plnu, ak nie tak aspon uplne plny plyn na plne kule - to je zabava a ti na zemi sa idu ... ked sa to okolo nich toci a reve.
To boli moje slova k jednej vete a k malej rychlosti nic viac.
A ty si to uz skusil - alebo sa hanbis priznat.
Re: Havárie a incidenty letadel
Janko, pleteš páté přes deváté. Máš pocit, že to letadlo na videu má k dispozici forsáž a deltakřídlo, aby se mohlo nahrbit a viset na motoru? už toho nechej, fakt ze sebe děláš jen šaška.
Re: Havárie a incidenty letadel
No, pokud nemáš nad hlavou rotor, tak tě při malé rychlosti ve vzduchu drží klapky Ano, samozřejmě ve spojení s křídly, nikoliv samotné klapky, ovšem samotná křídla bez klapek tě už neudrží. Toť pro vysvětlení mého tvrzení.
A toto je ozaj perla hodna nadsenca lietania a autora tohot poucenia. Je zcela evidentní, že spousta lidí tady o letectví a létání ví mnohem víc, než ty, což by samo o sobě nebylo žádnou ostudou, kdyby sis odpustil ten svůj arogantní způsob vedení diskuze a zejména vyzvídání kvalifikací ostatních diskutujících.
Apropo na com teraz lietas, skus kapnut bozsku.
EDIT ADMIN: další diskuse přesunuta do off-topicu - viewtopic.php?f=36&t=9069
A toto je ozaj perla hodna nadsenca lietania a autora tohot poucenia. Je zcela evidentní, že spousta lidí tady o letectví a létání ví mnohem víc, než ty, což by samo o sobě nebylo žádnou ostudou, kdyby sis odpustil ten svůj arogantní způsob vedení diskuze a zejména vyzvídání kvalifikací ostatních diskutujících.
Apropo na com teraz lietas, skus kapnut bozsku.
EDIT ADMIN: další diskuse přesunuta do off-topicu - viewtopic.php?f=36&t=9069
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
v taipei dnes rozmenili atr-ko, vyzera to dost zle: porucha motoru a tesne nad zemou pad do vyvrtky...
http://aviation-safety.net/database/rec ... 20150204-0
dufam, ze v tomto pripade bude aspon vysetrovanie rychle a poucne pre dalsich... ň
rip
http://aviation-safety.net/database/rec ... 20150204-0
dufam, ze v tomto pripade bude aspon vysetrovanie rychle a poucne pre dalsich... ň
rip
Re: Havárie a incidenty letadel
Viz: http://youtu.be/ID5956BlzdM Překvapivě naštěstí dost lidí přežilo, ale i tak je to děs.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
JackBrno píše:Viz: http://youtu.be/ID5956BlzdM Překvapivě naštěstí dost lidí přežilo, ale i tak je to děs.
nastastie, hoci mal naklon 90 stupnov dolava, trup dopadol pomerne naplocho a zrejme az na vodnu hladinu. najma ti vzadu mali stastie, naozaj rad som, ze to prezili (a podla snimkov z cinskych tv zrejme celkom bez nasledkov) viacere decka. no a druhykrat sa narodil ten taxikar a jeho cestujuci, co ich lizlo kridlo...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
Na Avheraldu uz je i prvni analyza FDR. A nemuzu se zbavit dojmu, ze mi nektere aspekty teto zalezitosti dost pripominaji Zlate piesky 1976...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
je to tak, odisiel pravy motor, vypali lavy... a navyse s instruktorom na jumpseate a 27000h "skusenosti" v kokpite...
Re: Havárie a incidenty letadel
Asi už tam bylo "přepilotováno". Posádka ve stresu ze zkušeného instruktora, výpadek motoru, malá výška, omyl...
Re: Havárie a incidenty letadel
Během 7 měsíců je to už druhé ztracené ATR72 této soukromé Thaiwanské společnosti, při němž většina lidí zahynula. Loni v červnu, při přistání za poměrně špatných povětrnostních podmínkách na letišti v Magongu, kdy většina ostatních společností zrušila raději lety, skončil let Transasia nárazem do terénu. Zahynulo 48 lidí. Nejprve posádka měnila rozhodnutí mezi RWY 02/20, potom nezvládli přiblížení, nakonec se nezdařilo ani GA.
Nechtěl bych teď být v kůži Vincenta Lina, který před dvěma lety vystřídal ve vedení rodinné firmy svého otce...
Nechtěl bych teď být v kůži Vincenta Lina, který před dvěma lety vystřídal ve vedení rodinné firmy svého otce...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
nová séria mayday, už celá dostupná "na jútúbi" je opäť celkom zaujímavá a podnetná. akurát nechápem načo natočili diel o stratenom malaysiane: dokument o dohadoch zrovna nie je moc z kategórie investigation...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline