Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4804
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod flyingblue » 26. 12. 2014, 23:37

Myslim, ze se nakonec prijde na to, ze ho sestrelil Chuck Norris nejakym AKackem nebo McGyver svym nozikem.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1704
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod JackBrno » 27. 12. 2014, 00:12

Karel_x:
No jo, ale když Su-25 je asi to nejméně vhodné letadlo pro vzdušné souboje. Proč by posílali na vzdušné cíle letadlo, které má problém dostoupit dostatečně vysoko a ani nedožene dopravní letadlo? Vždyť ukrajinci mají k dispozici podstatně výkonnější stihače na vzdušné cíle. Su-25 má šanci sestřelit proudové letadlo jen tehdy, pokud je vysláno s dostatečným předstihem a může si na cíl počkat. Ne, že by to bylo úplně nemožné (tam už je asi možné všechno), ale je to dost přitažené za vlasy. Každopádně vyšetřovatelé už našli v tělech obětí stopy kovových úlomků, které nepocházejí z letadla, takže musí být z rakety a třeba se jim podaří určit i typ střely. Bohužel pozůstalí mají smůlu v tom, že k incidentu došlo za takové situace, kdy budou obě strany donekonečna zatloukat a je velmi nepravděpodobné, že by pustili ven nějaké důkazy. Takže pokud se nestane zázrak, tak budou už navždy žít s tím, že neví, kdo zavinil smrt jejich blízkých. Zahraniční vyšetřování je víceméně formalita, která v nejlepším případě stanoví, čím bylo letadlo sestřeleno, ale neřekne, kdo stisknul spoušť.

flyingblue:
Ještě to mohl být Brus Wiliš :-) Ve Smrtonosné pasti 4 sejmul letící vrtulník osobním autem, takže je možné, že MH17 srazil z oblohy třeba lokomotivou :-)

Karel_x
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 423
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod Karel_x » 27. 12. 2014, 11:37

JackBrno píše:Karel_x:
No jo, ale když Su-25 je asi to nejméně vhodné letadlo pro vzdušné souboje.


To je pochopitelně pravda, posílat Su-25 na vzdušné souboje je nesmysl. Myslel jsem to tak, že by je třeba mohli chtít vyzbrojit na obranu proti případnému útoku (vymyšlených?) ruských stíhačů. Bez toho byly "hrábě" proti útoku ze vzduchu prakticky bezbranné. Pokud na kraje zavěsili AAM, zůstalo na hrábích ještě tuším 8 volných míst pro bomby nebo ASM.

V rozhovoru se praví, že nejprve vůbec AAM nedávali, že eroplány nosily pouze munici k ničení pozemních cílů. Krátce před incidentem přišel rozkaz na některá letadla AAM zavěsit. Museli prý kvůli tomu prodloužit životnost už prošlých raket a snažili se s nimi vůbec nelétat - jestli jsem to dobře pochopil, každá raketa má omezený počet vzletů. Takže sučka s podvěšenými R-60 stály obvykle na stojánce. Osudný den však jedno vzlétlo.

Nevím, co se tehdy stalo, jisté však je, že by pro sučko s odhozenými bombami vůbec nebyl technický problém na triple seven zaútočit. Pokud by příslušné AAM byly třeba typu R-60M, mohly by se na 777 navést i při vstřícném letu. Mohou působit až ze vzdálenosti 10km.

Když jsem se díval na záznam ruského primárního radaru, myslím, že není pochyb, že na místě se motalo nejméně ještě jedno další éro. Je docela podivné, že i když se předběžná zpráva odvolává na tento ruský radarový záznam, v části o blízkém provozu další letadlo zamlčuje. Rozuměl bych, pokud by ony blipy třeba označili za nejasné, nebo neprůkazné, ale je to jediný oficiální radarový záznam situace, ze kterého píší, že vycházejí. Vycházejí, nebo nevycházejí, měli by si to ujasnit.

Podle řady svědků ještě další éro kroužilo ještě chvíli v místě incidentu. Pochopitelně, svědkové bývají často nespolehlivý zdroj informací.

Ohledně těch střepin - nemuseli čekat na těla, bylo jich několik třeba v pilotních sedačkách, podle fotografií na internetu mají podobu čtverečků asi tak centimetr na centimetr, tloušťky možná 3mm s drážkami cca 1mm hlubokými na jedné straně. Netuším, k jaké raketě patří.

Druhá věc, která je zjevná, je, že na slavném kousku kokpitu jsou otvory dovnitř i ven, což by mohlo ukazovat na útok nejméně dvěmi raketami z různých stran. Těžko říci, pokud by to ale chtěli opravdu vyšetřit, už dávno by bylo jasno. Neležely by tam trosky, ostřelované ukrajinskými Kaťušemi, půl roku na poli bez zájmu je zkoumat, pak by je neřezali a nevezli v uhlácích a následně přes půl Evropy na otevřených podvalnících. Tímto způsobem se spolehlivě zbavili například chemických stop po palivu rakety a jejich náloži. Dále s těmito nezajištěnými důkazy mohl kdokoli po cestě (například během mnoha hodin stání kvůli zákazu jízdy kamionů v Polsku) prakticky neomezeně manipulovat. Pro mě hodně nepochopitelné v případě takto globálně významného incidentu.

Mimochodem, podle Montriolských dohod by Holanďané vůbec neměli být účastníky vyšetřování, natož ho vést. Předpojatí Holanďané, jejichž vláda (plus Ametičané a Ukrajinci) okamžitě obvinila vzbouřence a Rusy, ještě dřív, než vůbec někdo viděl trosky... Naopak, Malajci by tam měli mít povinně své vyšetřovatele a nemuseli se násilím domáhat přítomnosti v týmu. Předběžnou zprávu byli podle uvedené dohody povinni vydat daleko dřív atd, atd. Celé vyšetřování působí od počátku jako nevěrohodné výmluvy, snaha nic nevyšetřit, mlžit.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 358
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod janko » 27. 12. 2014, 19:26

Na obrazku Фото: mil.ru su vedla cisla 3505 uvedene udaje vremja obnaruzenja 17,19 - ak som dobre pochopil, cas kedy ho zaznamenali, vyska 10000, v - 400 km/hod.

Jedna sa zrejme o lietadlo, ktore by malo byt tym, co zostrelilo malajzijca? Ten je na uvedenom obrazku oznaceny cislom 0364, vyska 10100, rychlost 900 km/hod, cas 17,17 - je to tak?

Podla toho, co som sa doteraz kadetade docital, tak ziadne relevantne vojenske lietadlo by tam vo vyske 10000 m nemalo byt.

To vobec nesedi s tym co je skazano v tej bajke nejakym chrbtom otocenym molodcom.
Alebo sa mylim?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4804
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod flyingblue » 27. 12. 2014, 20:17

Karel_x píše:
JackBrno píše:Karel_x:
No jo, ale když Su-25 je asi to nejméně vhodné letadlo pro vzdušné souboje.


To je pochopitelně pravda, posílat Su-25 na vzdušné souboje je nesmysl. Myslel jsem to tak, že by je třeba mohli chtít vyzbrojit na obranu proti případnému útoku (vymyšlených?) ruských stíhačů. Bez toho byly "hrábě" proti útoku ze vzduchu prakticky bezbranné. Pokud na kraje zavěsili AAM, zůstalo na hrábích ještě tuším 8 volných míst pro bomby nebo ASM.


Jak by se Su25 branila utoku Su27, Mig29 nebo Mig31BM je mi zahadou.

Ja myslim, ze bychom meli ruskou patou kolonu vratit zpet na Novinky. Tam je jim dobre, pekne si tam svoje teorie rozvijeji a ma to i ten spravny ucinek.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 358
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod janko » 28. 12. 2014, 08:43

vratim sa na zaciatok rozpravky v podani chlapca otoceneho chrbtom. Neviem ci to je ozaj ten podla ktoreho vypovede vznikol tento clanok, alebo si to ti traja vymysleli a skompilovali sami dohromady.

Lebo ta rozpravka akoby vznikla rozpravanim konkretneho cloveka, svedka vsetkeho co sa tam udialo az do padu MH17. A ta bud fiktivna a lebo skutocna osoba je zaujimava.

Toto je prva odpoved:
Я был на территории Украины, в городе Днепропетровске, поселок Авиаторское. Это обычный аэропорт. Там в это время базировались истребители и вертолеты. Самолеты регулярно летали, бомбили, штурмовики Су-25 бомбили Донецк, Луганск. Это продолжалось длительное время.

Staci sa trochu obzriet za vyznamom slov co su napisane a nejasnosti je od zaciatku mnogo.
Это обычный аэропорт.: aky obycajny, ked je to v porovnani so slovenskymi "medzinarodnymi" letiskami temer gigant. Ak si pozriem internet, tak tam bol, alebo este je, umiesteny stihaci pluk. Cize by to tam mali byt v meste vojenska prevadzka a civilna.

Там в это время базировались истребители и вертолеты - predchadzajucu vetu by potvrdzovala tato veta.

Самолеты регулярно летали, бомбили - ake samoloty bombili????? ked dalej pise uz konkretne
штурмовики Су-25 бомбили Донецк, Луганск. Odkial vie, ze prave tam???????

Rozpor v popise o tom, ze su tam alebo boli umiesteni истребителиby od zaciatku spochybnoval tvrdenie ze mh17 zostrelilo sucko, ked tam mali istrebiteli. Alebo vedome klamstvo????!!!!!

Aj ked tuto moznost nevylucujem, ale k tomu by museli byt do puntiku splnene mnohe podmienky.

To by mohol vysvetlit karel, lebo ma s tym skusenosti.

Pretoze uz ten uverejneny obrazok o vzdusnej situacii je riadeny blud, v suvislosti s uvedenim vyskoveho udaja vo vztahu k Su - 25

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 358
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod janko » 28. 12. 2014, 11:13

Kedze vsetko napisane sa deje v minulom case, skusim sa pozriet na nieco zo zaciatku, aspon si myslim:
И ПОСЛЕ ТРАГЕДИИ ВЫЛЕТЫ ПРОДОЛЖАЛИСЬ»
- Этот летчик давно там служил? Сколько ему лет?
- Волошину около 30 лет. Его часть базируется в Николаеве. Их в Днепропетровск командировали. Накануне была у них командировка в Чугуев под Харьковом. И все это время они бомбили Донецк и Луганск. И, по информации одного из служащих николаевской части, они до сих пор продолжают это делать.

Их в Днепропетровск командировали: nevedno kedy.

Pretoze od tejto casti spovede:
- Почему вы предположили, что эти самолеты могли иметь отношение к гибели «Боинга»?
- Несколько причин. Из восьми самолетов, которые базировались, только два с ракетами «воздух - воздух». Они были подвешены. Pisu akoby tam uz bolo len tych 8 lietadiel.

Nikde dalej sa uz nepise, ze tam lietali aj istrebiteli - znaci to, ze zmizli z toho letiska a pisu akoby tam uz bolo len tych 8 lietadiel. Pekny luxus.

Ak ich sem prevelili, tak bolo to letisko schopne prevadzky pre vojenske letectvo alebo sem prevelili aj radiotechnicku a radiolokacnu cast, ani zmienka o tom.

Dalej pisu:
- И в этот день их повесили на самолет?
- Они все время стояли с этими ракетами.

To by znamenalo, ze mozno od priletu z Nikolajeva do dna padu mh17 stali tie 2 lietadla na zemi.
Super, na bojovu cinnost mali teda len 6 lietadiel.

Podme dalej:
- Но не летали?
- Старались поменьше их в воздух пускать - каждый полет снижает ресурс. Но в этот день самолет полетел. Znicoho nic a vzlietol. K tomu sa este vratim.

Co to bolo alebo je za osobu, ze pozna detaily, ale v odpovediach na otazky uz ma plno rozporov.

Vratim sa v case spat:
1996 год.
На основании директивы Министерства обороны Украины от 15.05.1996 г. 933-й иап расформирован - ten v aviatorsku. Bol to stihaci pluk.
To by znamenalo, ze na znovuzahajenie cinnosti si museli letisko pripravit. O tom ale sa uz nepise.

Tam to ide asi smahom ruky.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 358
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod janko » 28. 12. 2014, 11:59

Pobavim sa citanim toho, co napisali o dni padu mh17.

Расскажите про 17 июля.
- Регулярно летали самолеты.- podla napisaneho vsetkych 6. С утра целый день летали.
- Во второй половине дня, примерно за час до сбития «Боинга», были подняты в воздух три штурмовика - aky typ sturmovika vzlietol??????.

Pozrime sa na blizsie na tuto pasaz: были подняты в воздух три штурмовика , lebo v dalsej casti rozpravky je pekna stat o rozpolezeni pilota.

Tak po poriadku: - nepise ci vzlietli jednotlivo alebo v skupine.
Ak vzlietli jednotlivo, podla by to mohlo znamena, ze tie 2 bez rakiet leteli na obycajnu bojovu akciu. Ten s raketami potom niekam letel, lebo doteraz nikto ani nic nepotvrdilo ze letel na navedenie na vzdusny ciel konkretne na mh17.
Ze sa vratil, bez rakiet, no a co, vypalit ich mohol na hocico a hocikde.

Ak vzlietli v skupine, tak podla mna vsetci 3 piloti museli byt v dobe ked im dali povel nasadnut do lietadla v spojeni s riadiacim lietania. Mohli vediet k akemu druhu leteckej akcii vzlietnu. Alebo vobec nevedel nikto z nich co ich v nasledujucich minutach caka???? Prinajmensom podivne.

Min. jeden z nich musel byt tzv. velitelom a podla neho sa riadili min. po zoradenie na vzlet v skupine. Kto bol veduci - ten co mal rakety alebo ini??????

Leteli v skupine na navedenie na vzdusny ciel alebo sa rozdelili????


TERAZ znova k napisanemu.
Конкретно время не помню. - najdolezitejsi udaj ktory by mohol priblizit presnejsie cas kedy vzlietli tie 3 sturmovika. A on si to nepameta. Из самолетов один был оснащен такими ракетами. Это был Су-25. Pozrime sa ako presne vie ze to bol Su - 25 a tie 2 ostatne boli aky typ!!!!!!!!!!

Вы имели возможность смотреть конкретно, что подвешивается к пилонам самолета? Вы могли перепутать ракеты «воздух - воздух» и «воздух - земля»?
- Нет, перепутать не мог. Они различаются размерами, оперением, окраской. С головкой наведения. Опознать ее очень легко. В общем, по истечении небольшого времени - zaujimave, ze si pamata ze neubehol dlhy cas od vzletu do navratu jedneho, вернулся только один самолет - aky typ lietadla sa vratil, to sa ho uz nespytali, два были сбиты. Где-то на востоке Украины, мне так сказали. - kedy mu to povedali!!!!! Вернулся один самолет, на котором были подвешены эти ракеты - . - tu uz suverenne tvrdi ze mal rakety ale zase chyba aky typ. Ved to je to podstatne.

- Он вернулся уже без ракет?
- Без ракет. Летчик этот был очень напуган.

Ak mam uverit napisanemu, tak ta osoba musela byt fyzicky pritomna v blizkosti lietadiel aby toto vsetko mohla popisat. Aj ked vsetko sa vymysliet.

Aj ked tam mohol byt organizovany chaos, nedokazem ssa stotoznit s tym ze, to bola osoba pohybujuca sa tam inkognito.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 358
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod janko » 28. 12. 2014, 16:06

Vratim sa k tomu cim som skoncil:
- Он вернулся уже без ракет?
- Без ракет. Летчик этот был очень напуган.

Ale z coho bol cely bez seba??????

Zeby tu daval niekto za niekoho odpoved?????

И вернулся он без них?
- Да. Зная немножко этого летчика... (вполне возможно, когда сбили два этих самолета у него на глазах), - a tu sa vratim, k tomu preco si myslim ze treba vediet ako vzlietli tie 3 lietadla. Ak samostatne je nespocitane mnozstvo variant ako sa mohli niekde stretnut a jeden z nich videl ako 2 zostrelili.
Pri vzlete v skupine uz mozeme uvazovat len o jednom, na akom mieste v skupine, ak to bola skupina, letel ten co potom videl ako 2 zostrelili.
Nemoze byt nic ine, nez to, ze niekto bol v takej pozici ze mal moznost neustale nielen sledovat ale vedel zarucene, ze su to dve lietadla z toho isteho letiska.

Nevedno v akej faze letu doslo k takej pricine, ze sa podla rozpravania niekoho vratilo len jedno lietadlo.
je to velmi otazne, ak mame uverit tomu co je napisane, ale nikde nie je napisane, ze tie slova po rusky vyslovil ten co pristal s tym lietadlom bez rakiet.

Niekto pokracoval:
у него была просто испуганная реакция, неадекватная. Мог от испуга или в целях мести запустить ракеты в «Боинг». Может, он принял его за какой-то иной боевой самолет.

Uchvatne vyustenie nervoveho vzrusenia a on neochvejne pokracoval v lete dalej, az nastalo vyvrchlenie:Догонит в любом случае? А высота?

- Он может вполне на своем максимальном подъеме - на 7 тысячах метров - вполне спокойно зафиксировать цель.

- Достать ее вверх?

- Да. Самолет может просто поднять нос вверх, и проблем никаких не составляет это зафиксировать и пустить ракету. Дальность полета этой ракеты - больше 10 километров.

Neuveritelne, jednoducho rozpravkovo krasne.
Ale ja rozpravke v tejto casti pisomneho prejavu koncim a neverim jej.

Mozno sa niekto k tomu postavi inac.

Karel_x
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 423
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod Karel_x » 30. 12. 2014, 16:53

flyingblue píše:Jak by se Su25 branila utoku Su27, Mig29 nebo Mig31BM je mi zahadou.
Ja myslim, ze bychom meli ruskou patou kolonu vratit zpet na Novinky. Tam je jim dobre, pekne si tam svoje teorie rozvijeji a ma to i ten spravny ucinek.


Předpokládám, že ten pátý kolonista mám být já. Hloupý útok, který raději ani nebudu komentovat.

Jak jsem napsal, nechť si článek přečte každý sám a učiní si vlastní obrázek o tom, jak moc to je, nebo není věrohodné. Je mi fuk, co si kdo myslí. Neobhajoval jsem ono "svědectví", jen jsem o na něj dal odkaz a pak se jen snažil polemizovat s protiargumenty, které se mi jevily trošku nedomyšlené.

Nedomyšlené, podobně jako v uvedené otázce. Že je pro někoho záhadou, jak by se mohlo bránit sučko s raketami vzduch-vzduch pod křídly (a letovodem s přehledem o vzdušné situaci) proti útoku nepřátelského letounu? Co k tomu říci..? Nebo mám vážně někomu vysvětlovat, jak se pozemní personál doví, kam eroplány létají..?

Je docela dobře možné, že je to story od A do Z vymyšlené, ale nikoli pro ony argumenty, které zde snesli diskutující. Pokud je to vymyšlené, pak to celé vymyslel někdo, kdo o provozu na vojenském letišti věděl mnohem více než pánové spoludiskutující.

Přeji všem pěkné svátky a šťastný nový rok.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 358
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod janko » 30. 12. 2014, 17:18

Karel velmi pekne, dorazne a zrozumitelne.

Len je s polutovanim, ze mnohi cintaju, ale svoj nazor aspon jednou vetou k napisanemu clanku nevyslovia.

KArel urcite vie co sa deje na sale pri zdvihnuti stihacov, nakoniec to pisal uz 25.3.2014 v inom pripade.
A som presvedceny, ze by vedel aj velmi presne popisat ako by sa taky vzlet mohol udiat so spominanym su - 25 a kam by ho mohli doviest.

Karel drzim palce.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4804
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod flyingblue » 30. 12. 2014, 18:10

Karel_x píše:
flyingblue píše:Jak by se Su25 branila utoku Su27, Mig29 nebo Mig31BM je mi zahadou.
Ja myslim, ze bychom meli ruskou patou kolonu vratit zpet na Novinky. Tam je jim dobre, pekne si tam svoje teorie rozvijeji a ma to i ten spravny ucinek.


Předpokládám, že ten pátý kolonista mám být já. Hloupý útok, který raději ani nebudu komentovat.

Jak jsem napsal, nechť si článek přečte každý sám a učiní si vlastní obrázek o tom, jak moc to je, nebo není věrohodné. Je mi fuk, co si kdo myslí. Neobhajoval jsem ono "svědectví", jen jsem o na něj dal odkaz a pak se jen snažil polemizovat s protiargumenty, které se mi jevily trošku nedomyšlené.

Nedomyšlené, podobně jako v uvedené otázce. Že je pro někoho záhadou, jak by se mohlo bránit sučko s raketami vzduch-vzduch pod křídly (a letovodem s přehledem o vzdušné situaci) proti útoku nepřátelského letounu? Co k tomu říci..? Nebo mám vážně někomu vysvětlovat, jak se pozemní personál doví, kam eroplány létají..?

Je docela dobře možné, že je to story od A do Z vymyšlené, ale nikoli pro ony argumenty, které zde snesli diskutující. Pokud je to vymyšlené, pak to celé vymyslel někdo, kdo o provozu na vojenském letišti věděl mnohem více než pánové spoludiskutující.

Přeji všem pěkné svátky a šťastný nový rok.


Proste popis, jak se Su-25 vybavene r-60 bude branit utoku treba Su-27 vybavenemu R-77.

Cela ta storka je vycucana z prstu.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 358
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod janko » 30. 12. 2014, 19:03

flyingblue píše: Cela ta storka je vycucana z prstu.

Ja tej rozpravke neverim, to som uz napisal, ale flyingblue skus aspon jeden dovod, preco.

Mozno presvedcis argumentmi tu piatu kolonu.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1704
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod JackBrno » 30. 12. 2014, 19:25

flyingblue to přece napsal a já jsem to zmiňoval hned taky. Neexistuje rozumný důvod, proč by vůbec ukrajinci posílali do vzduchu Su-25 vybavené AAM, protože 1) povstalci neměli celou dobu konfliktu žádná letadla a 2) kdyby předpokládali nějaký přeshraniční zásah, tak by rusové jistě neposílali něco, čemu by vůbec Su-25 mohlo ve vzduchu konkurovat. Pokud by ukrajinci očekávali narušení svého vzdušného prostoru, tak by tam poslali něco vhodného ke vzdušným soubojům. A že by poslali Su-25 cíleně k sestřelení nějakého dopraváku, to snad nikdo tvrdit nebude :-)

Karel_x
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 423
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Malaysia Airlines - Boeing 777 - let MH17

Příspěvekod Karel_x » 04. 02. 2015, 19:21

JackBrno píše:... 1) povstalci neměli celou dobu konfliktu žádná letadla
2) kdyby předpokládali nějaký přeshraniční zásah, tak by rusové jistě neposílali něco, čemu by vůbec Su-25 mohlo ve vzduchu konkurovat....


ad 1.
Jenže oni vzbouřenci asi měli jeden kousek Su-25. Mluvilo se o tom už tenkrát, mluvilo se o tom, jak ho získali, opravili a uskutečnili jeden bojová let. Pak dlouhé měsíce nic, a v pondělí zřejmě vzlétl letoun opět. Nechtěl jsem o tom mluvit, protože jsem to neměl čím doložit. Ovšem vysvětlovalo by to, proč dva dny před katastrofou MH-17 rozmístila ukr. armáda řadu jednotek protivzdušné obrany (s Buky) podél frontové linie (o jejich aktivitách mluvila ruská zpráva). Dalo-li se tenkrát vůbec mluvit o frontové linii. A také by dávalo smysl, proč by Ukrajinská armáda vyzbrojovala své bitevníky AAM. Podrobněji v ruštině:

Zpráva z doby deset dnů před katastrofou:
http://nardep.org.ua/news/8008

Současná zpráva:
http://www.dikoe-pole.info/?p=1626

A současné video:
https://www.youtube.com/watch?v=53orCbYs4DA
Všimněte si výzbroje pod křídly nejen u hrabí (4x32 S5), ale i u vzbouřeneckého delfínka (2xFAB).

ad 2.
nechci polemizovat, jen upozornit, že použití radarem naváděných AAM by v dané situaci nebylo zrovna vhodné.


Nechť si každý udělá svůj obrázek, nemám v úmyslu před nikým nic obhajovat ani nikoho obviňovat.

Mně tenkrát ještě zaujaly dvě protichůdné věci:

1. Okamžité tvrdé a kategorické obvinění Rusů anebo vzbouřenců ze strany Ukrainy, USA a Holandska, dřív, než bylo vůbec zřejmé, že se eroplán stal obětí válečných aktivit. K tomuto obvinění nikdy nedoložili nejmenší důkaz, když byly tísněni na tiskovce novinářem, prý byly zdrojem informací mj. sociální sítě (kdo zná průběh ukrajinské informační války, ví, jak absurdní to je výrok). Pokud by to nebyla nehoda ale záměrná provokace, bývá skutečným pachatelem ten, kdo první označí pachatele.

2. Počáteční postoj RF, kdy se rozepisovali o aktivitách ukr. armády a nepřímo na ně ukazovali jako pravděpodobné pachatele. Po čase se ale, ze dne na den jejich stanovisko změnilo - přestali obviňovat a prohlásili, že Ukrajina je odpovědná v každém případě, neboť je povinna zajistit bezpečnost, v tomto případě uzavřít vzdušný prostor. Skoro to vypadalo, jako by se dozvěděli něco nového, co se jim moc nehodilo.
Naposledy upravil(a) Karel_x dne 04. 02. 2015, 19:56, celkem upraveno 1 x.


Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti