2-4-2 vs 3-*-3
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
2-4-2 vs 3-*-3
Má někdo nějakou teorii, proč se ustálilo, že trojsedačka u okna je akceptovatelná konfigurace?
Zatímco u 2-4-2 jde jednoho člověka vždycky překročit, u trojsedačky to prostě nejde a musejí vstávat, což je na dálkovkách hroznej ojeb. A když už teda máme třeba 3-4-3, dočkáme se časem např. 4-3-4? Jestli donutím vstávat 2 nebo 3 lidi je už prakticky jedno, ne?
Zatímco u 2-4-2 jde jednoho člověka vždycky překročit, u trojsedačky to prostě nejde a musejí vstávat, což je na dálkovkách hroznej ojeb. A když už teda máme třeba 3-4-3, dočkáme se časem např. 4-3-4? Jestli donutím vstávat 2 nebo 3 lidi je už prakticky jedno, ne?
Re: 2-4-2 vs 3-*-3
Skor v tom vidim snahu natlacit viac ludi do lietadla a zvysit jeho vynosnost. Taka AF ma mizerne sluzby a kedze to nevie pochopit, tak to skusi napchanim co najvacsieho mnozstva cestujucich do jedneho lietadla, ved aj tak sa na Tahiti ci Reunion potrebuju nejak dostat.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: 2-4-2 vs 3-*-3
KLM MD-11 lítaly myslím 2-5-2, což je stejně sedaček v řadě jako celkem časté 3-3-3 a bylo tam každé řadě jen jedno místo "přes dva do uličky", navíc si vždy šlo vybrat přes které dva, tedy byla větší šance, že třeba aspoň na jednu stranu nebudou spát. Na druhou stranu pokud dostal sólo člověk místo uprostřed pětky, tak to byla asi slušná otrava, u okýnka je tam k těm nevýhodám aspoň pozitivní přítomnost stěny na opření nebo okénka s výhledem.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: 2-4-2 vs 3-*-3
hafi píše:KLM MD-11 lítaly myslím 2-5-2, což je stejně sedaček v řadě jako celkem časté 3-3-3 a bylo tam každé řadě jen jedno místo "přes dva do uličky", navíc si vždy šlo vybrat přes které dva, tedy byla větší šance, že třeba aspoň na jednu stranu nebudou spát. Na druhou stranu pokud dostal sólo člověk místo uprostřed pětky, tak to byla asi slušná otrava, u okýnka je tam k těm nevýhodám aspoň pozitivní přítomnost stěny na opření nebo okénka s výhledem.
KLM MD-11 byly 3-4-3, jednou jsem tím letěl SFO-AMS. A byl jsem právě u okýnka a vedle sebe chytl dva imobilní invalidy, který tam víceméně přinesli. Přál bych vám vidět tu legraci, když jsem v noci akrobaticky přelízal vrchem po opěrkách hlavy jak veverka
Od té doby se snažím hledat A330/340, B767 nebo A380 upper deck, právě kvůli dvojsedačce u okna.
Re: 2-4-2 vs 3-*-3
2-5-2 jsem zažil několikrát, naposled v Číně na nějakém vnitrostátním v B777. Seděl jsem na to nejprostřednějším sedadle ze všech
A před tím jestli to byl opět B777 v nějaké regionální konfiguraci Cathay Pacific. Ale to je už dávno a paměť už tolik neslouží.
A před tím jestli to byl opět B777 v nějaké regionální konfiguraci Cathay Pacific. Ale to je už dávno a paměť už tolik neslouží.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: 2-4-2 vs 3-*-3
pepa007 píše:KLM MD-11 byly 3-4-3
hm, zvláštní, asi máš pravdu. Nedaří se mi najít nikde zmínku o tom, že by část byla jinak. Neletěl jsem tím, máma kdysi letěla s KLM AMS-YVR a měla letět s MD11 (netuším, jestli nakonec neletělo něco jiného, ale co tak koukám, tak ani jejich 777 nemají 2-5-2) a tvrdila mi, že uprostřed bylo 5 míst. Ale možná si to nějak blbě pamatuju...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: 2-4-2 vs 3-*-3
hafi píše:pepa007 píše:KLM MD-11 byly 3-4-3
hm, zvláštní, asi máš pravdu. Nedaří se mi najít nikde zmínku o tom, že by část byla jinak. Neletěl jsem tím, máma kdysi letěla s KLM AMS-YVR a měla letět s MD11 (netuším, jestli nakonec neletělo něco jiného, ale co tak koukám, tak ani jejich 777 nemají 2-5-2) a tvrdila mi, že uprostřed bylo 5 míst. Ale možná si to nějak blbě pamatuju...
Pokud vím tak 2-5-2 měli v "západní civilizaci" jen United a American na některých svých 777. Ta prostřední sedačka je strašák, na druhou stranu, pokud je load factor kolem 90%, tak v podstatě všechny ty prostřední sedačky můžou zůstat neobsazený.
Re: 2-4-2 vs 3-*-3
Nemali 2-5-2 TriStary?
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: 2-4-2 vs 3-*-3
pepa007 píše:KLM MD-11 byly 3-4-3
Já teda letěl KLM MD-11 jen na rozlučkovém letu (PH-KCD), ale ta měla 3-3-3.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: 2-4-2 vs 3-*-3
Jinak teorie o tom, proč se ustálila trojka u okna, je snad nad Slunce jasnější, jak už tu ostatně bylo vysvětleno. Víc sedaček = víc peněz. Nic vím bych tom nehledal, i když samozřejmě souhlasím, že je to co se týče pohodlí pěkně na nic. Byť osobně stejně vždycky volím okno, protože pro mě je nejzásadnější kritérium možnost opření se o zeď.
Re: 2-4-2 vs 3-*-3
Tak tu je to 2-5-2
http://www.airliners.net/photo/Thai-Sky ... 0960640/L/
http://www.airliners.net/photo/Thai-Sky ... 0960640/L/
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: 2-4-2 vs 3-*-3
Airbus380 píše:Jinak teorie o tom, proč se ustálila trojka u okna, je snad nad Slunce jasnější, jak už tu ostatně bylo vysvětleno. Víc sedaček = víc peněz. Nic vím bych tom nehledal, i když samozřejmě souhlasím, že je to co se týče pohodlí pěkně na nic. Byť osobně stejně vždycky volím okno, protože pro mě je nejzásadnější kritérium možnost opření se o zeď.
Já jsem předpokládal že i nejtupější čtenář se dovtípí že víc sedaček = víc peněz a není to třeba vysvětlovat.. O to tady nejde.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: 2-4-2 vs 3-*-3
Tak ve srovnani 2-4-2 vs. 3-3-3 nebo dokonce 3-4-3 je to jasny. Ale u 3-3-3 vs 2-5-2 rozdil v poctu sedacek neni, presto je jedna varianta vyrazne castejsi. A to mi ta dostupnost ulicky prijde lepsi u 2-5-2 i treba v pripade evakuace...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: 2-4-2 vs 3-*-3
pepa007 píše:Pokud vím tak 2-5-2 měli v "západní civilizaci" jen United a American na některých svých 777. Ta prostřední sedačka je strašák, na druhou stranu, pokud je load factor kolem 90%, tak v podstatě všechny ty prostřední sedačky můžou zůstat neobsazený.
Stoprocentne mel 2-5-2 taky Finnair na MD-11 v r.1996. Muj prvni longhaul HEL-PEK-HEL.
Jinak ale rozdil v seatingu 2-x-2 vs. 3-x-3 byl u me jednim z faktoru, podle ktrereho jsem si vybiral spoje - napr.u AF mezi CDG a GRU byvalo na vyber mezi 330 a 777, preferoval jsem 330 (a to i po AF 447 ) Podobne i u CO/UA/DL, kdyz bylo na vyber mezi 767 a 777.
Re: 2-4-2 vs 3-*-3
Airbus380 píše:pepa007 píše:KLM MD-11 byly 3-4-3
Já teda letěl KLM MD-11 jen na rozlučkovém letu (PH-KCD), ale ta měla 3-3-3.
Na M11 KLM potvrzuji 3-3-3, minimálně v posledních několika letech provozu...