2-4-2 vs 3-*-3

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

2-4-2 vs 3-*-3

Příspěvek od pepa007 »

Má někdo nějakou teorii, proč se ustálilo, že trojsedačka u okna je akceptovatelná konfigurace?

Zatímco u 2-4-2 jde jednoho člověka vždycky překročit, u trojsedačky to prostě nejde a musejí vstávat, což je na dálkovkách hroznej ojeb. A když už teda máme třeba 3-4-3, dočkáme se časem např. 4-3-4? Jestli donutím vstávat 2 nebo 3 lidi je už prakticky jedno, ne?


jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: 2-4-2 vs 3-*-3

Příspěvek od jencik »

Skor v tom vidim snahu natlacit viac ludi do lietadla a zvysit jeho vynosnost. Taka AF ma mizerne sluzby a kedze to nevie pochopit, tak to skusi napchanim co najvacsieho mnozstva cestujucich do jedneho lietadla, ved aj tak sa na Tahiti ci Reunion potrebuju nejak dostat.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: 2-4-2 vs 3-*-3

Příspěvek od hafi »

KLM MD-11 lítaly myslím 2-5-2, což je stejně sedaček v řadě jako celkem časté 3-3-3 a bylo tam každé řadě jen jedno místo "přes dva do uličky", navíc si vždy šlo vybrat přes které dva, tedy byla větší šance, že třeba aspoň na jednu stranu nebudou spát. Na druhou stranu pokud dostal sólo člověk místo uprostřed pětky, tak to byla asi slušná otrava, u okýnka je tam k těm nevýhodám aspoň pozitivní přítomnost stěny na opření nebo okénka s výhledem.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: 2-4-2 vs 3-*-3

Příspěvek od pepa007 »

hafi píše:KLM MD-11 lítaly myslím 2-5-2, což je stejně sedaček v řadě jako celkem časté 3-3-3 a bylo tam každé řadě jen jedno místo "přes dva do uličky", navíc si vždy šlo vybrat přes které dva, tedy byla větší šance, že třeba aspoň na jednu stranu nebudou spát. Na druhou stranu pokud dostal sólo člověk místo uprostřed pětky, tak to byla asi slušná otrava, u okýnka je tam k těm nevýhodám aspoň pozitivní přítomnost stěny na opření nebo okénka s výhledem.


KLM MD-11 byly 3-4-3, jednou jsem tím letěl SFO-AMS. A byl jsem právě u okýnka a vedle sebe chytl dva imobilní invalidy, který tam víceméně přinesli. Přál bych vám vidět tu legraci, když jsem v noci akrobaticky přelízal vrchem po opěrkách hlavy jak veverka :D

Od té doby se snažím hledat A330/340, B767 nebo A380 upper deck, právě kvůli dvojsedačce u okna.

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: 2-4-2 vs 3-*-3

Příspěvek od dejavu »

2-5-2 jsem zažil několikrát, naposled v Číně na nějakém vnitrostátním v B777. Seděl jsem na to nejprostřednějším sedadle ze všech :-)
A před tím jestli to byl opět B777 v nějaké regionální konfiguraci Cathay Pacific. Ale to je už dávno a paměť už tolik neslouží.


hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: 2-4-2 vs 3-*-3

Příspěvek od hafi »

pepa007 píše:KLM MD-11 byly 3-4-3

hm, zvláštní, asi máš pravdu. Nedaří se mi najít nikde zmínku o tom, že by část byla jinak. Neletěl jsem tím, máma kdysi letěla s KLM AMS-YVR a měla letět s MD11 (netuším, jestli nakonec neletělo něco jiného, ale co tak koukám, tak ani jejich 777 nemají 2-5-2) a tvrdila mi, že uprostřed bylo 5 míst. Ale možná si to nějak blbě pamatuju...

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: 2-4-2 vs 3-*-3

Příspěvek od pepa007 »

hafi píše:
pepa007 píše:KLM MD-11 byly 3-4-3

hm, zvláštní, asi máš pravdu. Nedaří se mi najít nikde zmínku o tom, že by část byla jinak. Neletěl jsem tím, máma kdysi letěla s KLM AMS-YVR a měla letět s MD11 (netuším, jestli nakonec neletělo něco jiného, ale co tak koukám, tak ani jejich 777 nemají 2-5-2) a tvrdila mi, že uprostřed bylo 5 míst. Ale možná si to nějak blbě pamatuju...


Pokud vím tak 2-5-2 měli v "západní civilizaci" jen United a American na některých svých 777. Ta prostřední sedačka je strašák, na druhou stranu, pokud je load factor kolem 90%, tak v podstatě všechny ty prostřední sedačky můžou zůstat neobsazený.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: 2-4-2 vs 3-*-3

Příspěvek od whiskey »

Nemali 2-5-2 TriStary?

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: 2-4-2 vs 3-*-3

Příspěvek od Airbus380 »

pepa007 píše:KLM MD-11 byly 3-4-3


Já teda letěl KLM MD-11 jen na rozlučkovém letu (PH-KCD), ale ta měla 3-3-3.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: 2-4-2 vs 3-*-3

Příspěvek od Airbus380 »

Jinak teorie o tom, proč se ustálila trojka u okna, je snad nad Slunce jasnější, jak už tu ostatně bylo vysvětleno. Víc sedaček = víc peněz. Nic vím bych tom nehledal, i když samozřejmě souhlasím, že je to co se týče pohodlí pěkně na nic. Byť osobně stejně vždycky volím okno, protože pro mě je nejzásadnější kritérium možnost opření se o zeď.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: 2-4-2 vs 3-*-3

Příspěvek od whiskey »


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: 2-4-2 vs 3-*-3

Příspěvek od pepa007 »

Airbus380 píše:Jinak teorie o tom, proč se ustálila trojka u okna, je snad nad Slunce jasnější, jak už tu ostatně bylo vysvětleno. Víc sedaček = víc peněz. Nic vím bych tom nehledal, i když samozřejmě souhlasím, že je to co se týče pohodlí pěkně na nic. Byť osobně stejně vždycky volím okno, protože pro mě je nejzásadnější kritérium možnost opření se o zeď.


Já jsem předpokládal že i nejtupější čtenář se dovtípí že víc sedaček = víc peněz a není to třeba vysvětlovat.. O to tady nejde.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: 2-4-2 vs 3-*-3

Příspěvek od hafi »

Tak ve srovnani 2-4-2 vs. 3-3-3 nebo dokonce 3-4-3 je to jasny. Ale u 3-3-3 vs 2-5-2 rozdil v poctu sedacek neni, presto je jedna varianta vyrazne castejsi. A to mi ta dostupnost ulicky prijde lepsi u 2-5-2 i treba v pripade evakuace...

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3040
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: 2-4-2 vs 3-*-3

Příspěvek od Night fly »

pepa007 píše:Pokud vím tak 2-5-2 měli v "západní civilizaci" jen United a American na některých svých 777. Ta prostřední sedačka je strašák, na druhou stranu, pokud je load factor kolem 90%, tak v podstatě všechny ty prostřední sedačky můžou zůstat neobsazený.


Stoprocentne mel 2-5-2 taky Finnair na MD-11 v r.1996. Muj prvni longhaul HEL-PEK-HEL.

Jinak ale rozdil v seatingu 2-x-2 vs. 3-x-3 byl u me jednim z faktoru, podle ktrereho jsem si vybiral spoje - napr.u AF mezi CDG a GRU byvalo na vyber mezi 330 a 777, preferoval jsem 330 (a to i po AF 447 :twisted: ) Podobne i u CO/UA/DL, kdyz bylo na vyber mezi 767 a 777.

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: 2-4-2 vs 3-*-3

Příspěvek od MK »

Airbus380 píše:
pepa007 píše:KLM MD-11 byly 3-4-3


Já teda letěl KLM MD-11 jen na rozlučkovém letu (PH-KCD), ale ta měla 3-3-3.


Na M11 KLM potvrzuji 3-3-3, minimálně v posledních několika letech provozu...


Odpovědět