Nové hlášky z palub letadel

Odpovědět
Papinak73
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 328
Registrován: 17. 12. 2006, 02:12
Stav: Offline

Nové hlášky z palub letadel

Příspěvek od Papinak73 »

Některé jsou fakt dobré...


Dispečer, mající přeplněný letový prostor, navedl 727 na další okruh.
Pilot 727: Víš o tom, že každý okruh navíc nás stojí 2 tisíce dolarů?
Věž: Rozumím a žádám o 4 tisíce!


Věž: Halo, let 56, jestli mně slyšíte, zamávejte křídly...
Pilot: OK, věži, jestli mně slyšíte, zamávejte věží!


Věž San José - Pilot DC1, který to neubrzdil kvůli vysoké přistávací rychlosti:
"American 751, na konci dráhy zatoč doprava, pokud to půjde. Pokud ne, najdi Exit směr "Guadeloupe" na dálnici 101 a u semaforů doprava, aby ses zase vrátil na letiště..."


Pilot: Věži, co dělá vítr?
Věž: Vane (smích v pozadí)

Lufthansa (německy): Kontrolo, sdělte čas povolení startu.
Kontrola (anglicky): Když chceš odpověď, musíš mluvit anglicky!
Lufthansa (anglicky): Jsem Němec v německém letadle v Německu, proč bych měl mluvit anglicky?
Neznámý hlas s anglickým přízvukem: Protože jste prohráli tu zasranou válku!
(Odposlechnuto mechanikem z Pan Am 727 v Mnichově)


Pilot k věži: Prosím o sdělení času, stačí jen přibližně
Věž: Je úterý, prosím!


Věž: Byl jsi při přistání trochu vlevo od středové čáry ranveje...
Pilot: Vím, a můj druhý pilot trochu vpravo!


Neznámý důstojník letadlové lodi k pilotovi po jeho šestém nepovedeném pokusu o přistání na palubě: Máš poslední pokus o přistání, pak na tebe kašlu, za deset minut tu končí výdej obědů!


Pilot vrtulníku: Jsem na hladině 3000 stop
Druhý hlas na téže frekvenci: NÉÉ, to nemůžeš, na té letové hladině jsme MY!
Chvíli ticho a pak pilot hlasitě: Kreténe, vždyť jsi můj druhý pilot!


BOAC: "Heathrow Centre, tady British Airways Speedbird let 723"
Heathrow Centre: "British Airways Speedbird let 723, tady Heathrow Centre, slyším!"
BOAC: "Heathrow Centre, British Airways Speedbird let 723 chce předat zprávu."
HC: "British Airways Speedbird let 723, Heathrow Centre připraven přijmout zprávu"
BOAC: "Heathrow Centre, British Airways Speedbird let 723, předávám zprávu: Mayday, Mayday, Mayday..."


Dispečer: "USA353, ohlas se na frekvencii 135,60, Cleveland Center."
Pauza
Dispečer: "USA353, ohlas se na frekvencii 135,60, Cleveland Center."
Pauza
Dispečer: "USA353, jsi jak moje žena, nikdy se neozveš."
Pilot: "Věži, tu USA553, kdyby sis nepletl jméno svojí ženy, tak by se také ozvala!"


Dispečer: "Odkládáme start, viditelnost je nula!"
Pilot: "V metrech nebo stopách?"


Věž: "Airline XXX, vypadá to, že máte otevřené dveře zavazadlového prostoru!"
Kapitán (po rychlém pohledu na kontrolky): "Díky, věži, ale díváte se na naše dveře od APU!*"
Věž: "OK, Airline XXX, máte povolení ke startu!"
Kapitán: "Povolení ke startu, Airline XXX"
Věž: (když letadlo roluje ke startu): "Airline XXX, eee.... vypadá to, že tvoje APU trousí zavazadla!"


American 702: "Věži, přepínáme na Odlety. Ještě poznámka: Když jsme se vznesli, viděli jsme na konci dráhy jakési zvíře!"
Věž: "Continental 635, máte povolení ke startu, přejděte na Odlety na 124,7. Slyšeli jste, co hlásil American 702?"
Continental 635: "Continental 635, povolení ke startu zrušeno, slyšeli jsme American 702 a upozornili už naši catheringovou firmu!"


Odposlechnuto na frekvenci BNA (letiště Nashville, Tennessee):
Člen posádky: "Moment, udali jste nám hodnoty, jako bysme byli 15 stop pod zemí!"
Věž: "Tak vysuňte periskop a koukejte plavat směr rampa!"


Cessna 152: "Moje letová hladina je tři tisíce sedmset."
Dispečer: "V takovém případě se zkontaktuj s kosmickým centrem v Houstonu!"


Dispečer: "HPO, stoupej čtyři tisíce o šest tisíc a tam se drž."
Pilot: "Stoupám na hladinu 100."
Dispečer: "Jdi na hladinu 60 a tam zůstaň!"
Pilot: "No, ale čtyři plus šest je deset, ne?"
Dispečer: "Ty nesečítej, ty jenom stoupej!"


První let raketoplánu Columbia - přelet nad Španělskem:
Columbia: "Věži Saragossa, tady Columbia. Slyšíte mně?"
Věž Saragossa: "Slyším vás velmi výrazně. Jaké je vaše volací jméno?"
Columbia: "COLUMBIA"
Věž Saragossa: "A v jaké výšce jste?"
Columbia: "Jedna, nula, nula, nula, nula, nula, nula, nula..."


Byl jeden výborný pilot, ale vyjadřování mu jaksi nešlo.
Jednou letadlu přistávajícímu před ním praskla pneumatika a její kusy se rozletěly po přistávací dráze, takže musel létat okolo a čekat, až ty zbytky uklidí a musel to nějak vysvětlit cestujícím.
Učinil tak slovy: "Dámy a pánové, obávám se, že budeme mít určité zpoždění v příletu. Dole uzavřeli letiště až do doby, než se podaří odklidit to, co tam zbylo z letadla, které přistávalo před námi!"


Pěkný sluneční den poblíž letiště Billund v Dánsku:
Věž: "Piloti 82 i D5, jaká je vaše pozice a výška?"
Pilot 82: "Nad jezerem, 6400 stop."
Pilot D5: "Stejná pozice, stejná výška!"
Dispečer: "Takže mám začít hledat formulář Hlášení o srážce?"


Pilot přistál velmi tvrdě. Vedení jeho aerolinek tvrdě vymáhalo, aby se po přistání objevil ve dveřích pilotní kabiny se slovy:
"Děkujeme, že jste letěli se společností XYZ."
Příliš se mu nechtělo, protože čekal nadávky, ale vstala jen nějaká babička o holi se slovy:
"Synku, mohu se tě na něco zeptat?"
"Jistě, oč jde?"
"To jsme přistávali nebo jsme byli sestřeleni?"


Pilot: "Radare, jsme v řadě s dvěma A10, vlastně nad vámi a, eéé, to... zapomněli jsme, jaká máme volací jména..."
Dispečer: "Žádný problém, přidělím vám náhradní jména: Tupec 1 a Tupec 2!"


Pilot: "V jaké jsme vzdálenosti od jiného letadla?"
Dispečer: "Tři míle."
Pilot: "Nám se ta vzdálenost tři míle nezdá!"
Dispečer: "Jste od něho půldruhé míle, on od vás půldruhé míle, dohromady tedy tři míle!"


Pilot malého letadla: "Hm, kontrolo, potvrďte, že chcete, abych letěl před 747."
Dispečer: "Teď by to šlo, už je nažraný!"


Po velmi tvrdém přistání v bouři s blesky v Memphise, steward linky Northwest ohlásil:
"Dávejte velký pozor, až budete otevírat skříňky na příruční zavazadla nad vámi, protože se tam po té šupě všechno promíchalo a spadne vám to zcela určitě na hlavy!"


Věž: "Jaká je vaše výška a pozice?"
Pilot: "Mám 180 centimetrů a sedím vlevo vpředu!"


Věž: "Máte dost paliva či ne?"
Pilot: "Ano."
Věž: "Ano - co?"
Pilot: "Ano, pane!"


Věž: "Cessna N1234, pozor na turbulence za UA 737"
Cessna: "Věži San Jose, Cessna je před 737!"
(delší přestávka)
Věž: "UA 737, pozor na turbulence za Cessnou 172!"


Věž na letišti Mnichov II:
"LH 8610 - povoluji start."
Pilot LH 8610: "Ale my jsme ještě nepřistáli!"
Věž: "Dobrá, a kdo teda stojí na dráze 26?"
Pilot LH 8801: "LH 8801!"
Věž: "OK, v takovém případě máte povolení ke startu vy!"


Pilot - učeň se ztratil během samostatného letu.
Dispečer chtíc zjistit jeho polohu na radaru se ptá:
"Jaká byla tvá poslední pozice?"
"Na betonu před hangárem!"


Když začaly létat Concordy z Anglie přes moře, vymysleli heslo vychvalující rychlost letadla.
Znělo: "Snídaně v Londýně, oběd v New Yorku."
Někdo jim k tomu nastříkal sprejem: "Zavazadla v Bangkoku!"


Opožděný start VIP letadla Ala Gore'a z letiště ALB v pátek večer způsobil zmatky v přistáních na severozápadě.
Po další změně v pořadí přistání se dispečer ptá:
"Commuter 5678, vydržíš čekat na přistání ve vzduchu ještě tak půlhodinu?"
"Ale jo, paliva mám ještě dost, ale musím podotknout, že polovina mých pasažérů už přešla do tábora Republikánů!"


Nervózní kandidát na námořního pilota zapne místo vnitřního interkomu radio a mluví do světa: "Pane, všechno se mi to posralo!"
Věž ve Whiting: "Pilot, mluvící sprostě, okamžitě nahlaste své jméno!"
Instruktor (po malé přestávce):
"Můj žák říkal, že se mu to posralo a ne že je hloupý!"


Zaměstnanec aerolinií Southwest Airlines:
"Vítáme vás na palubě letu Southwest z X do Y. Abyste si zapjali pásy, vsuňte kovovou část do protizávlačky. Pás se chová jako kterýkoliv jiný a pokud nevíte, jak se zapíná, neodcházejte nikdy z domu bez doprovodu. Pokud dojde k porušení hermetičnosti, od stropu spadnou kyslíkové masky. Tehdy přestaňte křičet, chytněte masku a přiložte si ji na obličej. Pokud cestujete s malým dítětem, nejprve si přiložte svoji masku a pak teprve dítěti. Pokud cestujete s dvěmi dětmi, rozhodněte se, které máte raději..."


Kapitán interkomem k cestujícím:
"Omlouvám se, start se o něco opozdí. Bohužel, zařízení, které obvykle ničí vaše zavazadla má poruchu a její obsluha musí vaše zavazadla ničit ručně!"


Jiné hlášení kapitána: "Před opuštěním paluby letadla nezapomeňte zkontrolovat, jestli jste si vzali sebou zavazadla. Cokoliv tu zapomenete, rozdělí si posádka. Z tohoto důvodu tu nezapomínejte děti a manželky!"


Letiště Houston:
Jeden let byl opožděn pro technickou závadu, ale blokoval nástupní místo, na kterém mělo stát už letadlo jiné. Proto ho odtáhli na jiné nástupní místo a pasažéry požádali, aby si přesedli na náhradní letadlo. To už bylo na jiném (třetím!) nástupním místě. Cestující vešli na palubu a stevardka je pro kontrolu upozornila:
"Omlouváme se za změnu nástupního místa. Tenhle let je Washingtonu DC. Kdo neletí do Washingtonu DC., musí teď vysednout!"
Otevřela se pilotní kabina, vyšel pilot s taškou, celý rudý ve tváři, se slovy:
"Promiňte, popletl jsem si letadla!"


Kontrola letu: "Cessna G-ABCD, co plánujete?"
Cessna: "Získat pilotní licenci a další letecké..."
Kontrola letu: "Myslel jsem příštích pět minut a ne pět let!"


Kontrola: "Piper N444D, pozor na letadlo na hodině druhé, 500 stop níže."
Piper N444D: "Hm, vidíme nějaké světýlko, které se k nám blíží..."
Kontrola: "Podívejte se pořádně, za tím světýlkem je určitě letadlo!"


Věž (ve Stuttgartu): "Lufthansa 5680, zpomal na 190 uzlů."
Pilot: "Jako ve Frankfurtu. Můžeme buď 210 nebo 170... no, ale my jsme přizpůsobiví."
Věž: "Lufthansa 5680, my jsme také přizpůsobiví. Zpomalte na 193,25 uzlů."


Němečtí dispečeři ve Frankfurtu jsou považováni za netrpělivé. Očekávají, že budete vědět, kde je vaše místo pro nastupování, ale i že tam dojedete bez podpory věže. Tento rozhovor zachytili v Pan Am 747:
Speedbird 206: "Dobrý den, Frankfurte, Speedbird 206 opustil přistávací dráhu."
Pozemní středisko: "Guten Morgen. Jeď na svoje místo."
Velký British Airways 747 vjel na hlavní dráhu a zastavil
Pozemní kontrola: "Speedbirde, víš, kam máš jet?"
Speedbird 206: "Moment, kontrolo, hledám moje místo."
Pozemní středisko (arogantně): "Speedbird 206, copak jste nikdy nebyl ve Frankfurtu?"
Speedbird 206 (klidně): "Ale byl, v roce 1944, ale v jiném Boeningu, ale jen jsem tu něco shazoval, ale nezastavoval jsem se tu!"


Letadlo společnosti SABENA se zastaví za letadlem KLM na přeplněné dráze a čeká na povolení ke startu
SABENA ke KLM: "KLM, čtvrtý ve frontě na start, ohlas se na 3030."
Za pár minut SABENA volá znovu: "KLM, třetí ve frontě na start, ohlas se na 3030."
Opět žádná odpověď, SABENA volá pozemní kontrole: "Věži, řekněte stroji KLM před SABENA 123, aby se nám ohlásili na 3030"
Teprve teď se připojí posádka KLM: "Věži, řekni SABENě, že profesionálové z KLM holandských aerolinií nelezou na privátní kanály v době, když jsou povinní být na příjmu z věže."
SABENA: "Věži, nebudu se dohadovat, jen řekněte tem profesionálům z KLM, že si zapomněli odstranit blokovací závlačky podvozku!"
KLM: "Věži, KLM 123 žádá o povolení vrátit se na původní místo."


Zaučující se pilot: "Ztratil jsem se, jsem nad nějakým jezerem a letím směr východ."
Letecká kontrola: "Udělej několikrát zatočení o 90 stupňů, abych tě našel na radaru..."
(krátká pauza) "... Jo, dobře."
To jezero je Atlantický oceán, doporučuji fofrem zatočit na západ!"


Věž: "Delta 351, objekt na hodině 10, vzdálenost 6 mil!"
Delta 351: "Udej to jinak, my máme všichni digitálky!"


Letecký den (po vojenském cvičení)
Dispečer do F-117 (Stealth): "Před tebou je F-16 na hodině 2, směr jižní, stoupá na 6000"
Pilot F-117: "Přijato, vidím ho!"
Dispečer do F-16: "Před tebou F-117 na hodině 2, 12 mil, v opačném směru, hladina 5"
Pilot F-16: "Přijato, vidím ho..."
Pilot F-117: "A do p****e!"


Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové hlášky z palub letadel

Příspěvek od Kamyl »

:lol: :lol: :lol:
U nekterych jsem malem upad pod stul :D

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Příspěvek od bubo »

neodolam, uz je tomu již mnoho let, co jsem dal na vztlak.cz (nekdo si mozna jeste pamatujete nestora ceskeho letecke webu, dej mu panbuh vecnou slavu) tyto veci - neco jsou preklady, neco jsou ceske originaly...(preklady jsem se snazil udelat terminologicky spravne)



Slovenská posádka Tu-154, kapitán již sedí na své sedačce a právě přichází druhý pilot:
kapitán: ATISa maš?
copilot: Dakujem, ja sa mam dobre.

Cessna 182 táhne Blaníka na laně a jsou nuceni prolétávat prostor třídy C. Cessna nemá rádio a tak koresponduje pilot Blaníka. Přibližně v půlce prostoru dostanou příkaz točit 90 stupňů doprava. Pilot Blaníka na to odpová : "A jak to mám udělat ? Zařvat z okýnka ?"

Posádka malé Cessny na velikém letišti:
- Věž, potvrďte, že máme pojíždět PŘED 747.
- Ano, pojíždějte PŘED 747, on nemá hlad.

Věž oddrmolila letové povolení a pilot na to odpovídá:
"Takto to můžete opakovat třeba desetkrát anebo to řekněte jednou a pomalu"

Krásný den, kumulů plná obloha:
vež: - větroně 82 a D5, oznamte polohu a výšku.
82 - nad Uhelným jezerem, 6400 feet.
D5 - stejná poloha, stejná výška
vež - mám založit formulář "Hlášení LMU" do stroje ??

Žák během výcviku má problémy s přistáním, nějak se mu nevedou.
žák: "finále 18 pravé, žádám touch and go"
TWR: "touch-touch-touch-touch and go povoleno"

Žák, totálně ztracen při navigačním letu, konečně najde nějaké letiště a řekne do rádia "Veliké letiště s malou Cessnou 152 na okruhu, oznamte své jméno !"

Posádka letadla British Airways žádá vytlačování od terminálu a věž odpovídá: " A kampak hodlají nejzkušenější aerolinie na světě dneska letět bez podaného let. plánu ??"

A/C: - Věž, žádáme stoupání
TWR: - Potvrzuji, jak vysoko hodláte stoupat ??
A/C: - Dokud to nespadne !!

Gulfstream III letí z Atlanty do Daytona (DAB), druhý pilot je Francouzka, která má menší problémy s angličtinou.
ATC: 400LH zpomalte na 220 knots a klesejte 2000 feet. Přejděte Daytona App. 125,7 naslyšenou
LH400 Daytona app, 125,7, naslyšenou
LH400: Daytona app, LH400, dobrý den, klesáme z FL 100 do 2000 feet.
Daytona app: Potvrzuji, kurz 050, klesejte a udržujte 2000 feet, očekávejte ILS přiblížení 07L
Posádka měla dráhu v dohledu a rozhodla se pokračovat VFR.
LH400 Je možné zrušit IFR a pokračovat visuálně ?
Daytona App. Potvrzuji, IFR zrušen, kurz 065 pro visuální přiblížení, dráha 07L, přejděte vež 120,7, naslyšenou.
LH400 Daytona vež, Gulfstream 400LH, visuální přiblížení na dráhu 07L.
Daytona Twr. Přiblížení 07L, jaké jsou vaše úmysly ?
Pilotka se udiveně podívala na kapitána a než odpověděla, vež zopakovala dotaz
Daytona Twr. 400LH, jaké jsou vaše úmysly, madam?
LH400 Chtěla bych být dopravním pilotem....

Bylo to v dobách Sovětského Svazu a kontrolování, TU-154 byl na krátkém finále v Oslu. V blízkosti dráhy bylo veliké pole a řídící upozorňoval pilota
- "zkontrolujte [check] farmáře vpravo od dráhy"
- "Všichni pracují", odpověděl sovětský pilot s čistě ruským přízvukem.

London Information:
Volající: <nečitelné>..D-ABCD, poloha XXN, YYE, výška 6500 feet, žádáme informace
London: D-ABCD, jaké je vaše výchozí a cílové letiště ??
Volající: Odstartovali z Augsburgu, Německo, před 22 hodinama
London: <pauza> ....a letiště určení ??
Volající: to nevíme.....
London: < delší pauza> oznamte místo a čas překročení pobřeží.
Volající: přibližně za 3 hodiny mezi Doverem a Worthing
(Worthing je od Doveru přibližně 70 NM)
London: < opět pauza> D-ABCD, zopakujte typ letadla
Volající D-ABCD je horkovzdušný balón.

A/C: Raleigh-Durham, 575 k vám, potvrďte číslo gejtu
Ground: 575, gate deset, což je jedna nula
A/C: Raleigh-Durham, gate deset, jedna nula
Ground: správně 575
A/C: Raleigh-Durham u gejtu
Ground: potvrzuji, u gejtu
A/C: Raleigh-Durham, kde je pozemní personál ?
Ground: pozemní personál je u gejtu deset
A/C: Raleigh-Durham, mysleli jsme, že máte nástupní choboty
Ground: ano, máme, 575
A/C: Raleigh-Durham, kde je ta pozemní obsluha ???
Ground: 575, pozemní personál vás viděl přistát, ale kde jste vy ? Oznamte, co vidíte okolo sebe.
A/C: Raleigh-Durham, stojíme vedle DC-9, na ocase číslo 925, na druhém konci terminálu je dlouhá 727 UPS.
Ground: potvrzuji pane, silně doporučuji změnu gejtu, zaparkovali jste u nákladního terminálu.
A/C Sakra, změnu gejtu potvrzujeme

Řídíci: Citation 1234, když mě přestanete říkat Center, přestanu vám říkat dvoumotorová Cessna.

ATC: Delta 23, upravte klesání, Gainesville ve FL 270.
Delta 23 Delta 23 potvrzuje
za tři minuty, letadlo je 5 NM od Gainsville, stále ve FL350
ATC: Delta 23 , máte omezení nad Gainesville ve FL 270 ??
Delta 23 hmmmm..... asi jsme to přehlídli, zapisoval to druhý pilot
ATC: Delta 23, myslíte, že si můžete půjčit jeho záznamy ??

Critter: Critter 127, udržujte FL 290, provoz 12 hodin, 9 NM, proti Vám ve FL 280, King Air
ATC: Critter 127 potvrzujeme
Critter: Critter 127, oprava, provoz proti vám v FL 280 je Beech Starship
ATC: Critter, otočený King Air v dohledu

DC-10 po trošku delším přistání...
TWR: American 751 Heavy, na konci dráhy doprava, bude-li možno, jinak Guadalupe exit z dálnice 101 zpět na letiště.

Mladý, čertsvě vylíhnutý pilot byl na svém prvním samostatném letu s T-38 a rozhodl se, že vyzkouší stoupání, co to dá. Přitáhl a po chvíli se ho věž zeptala na kurz. Odpověď:"Nahoru, pane".

Cessna: Vežko, Cessna 12345, žák, jsem bez paliva
Věž: Cessna 12345, upravte na rychlost nejlepšího klouzání, máte letiště v dohledu ??
Cessna: .... hm... jsem na jižní odbavovačce, jenom jsem chtel vědět, kde je cisterna

C-130 provádí IFR přiblížení do Frankfurtu:
TWR: AF1733, finále 27r, vzdálenost 8 NM. Před vámi UH-1, 3 míle, zmenšete rychlost na 130 knots
A/C: Potvrzujeme, zpomalíme našeho ptáčka na 130 knots jenom pro vás
za pár minut
TWR: AF17336, vrtulník před vámi, 1,5 míle, zpomalte ještě na 110 knots.
A/C: AF zpomaluje dál na 110 knots
TWR: AF33, jste 3 míle od bodu dotyku, vrtulník před vámi nyní 1 míli, zpomalte na 90 knots
A/C: poněkud rozlobeně Pane, víte, jaká je pádová rychlost C-130 ??
TWR: Ne, ale zkuste se zeptat vašeho druhého pilota, ten by to mohl vědět.

Řídící se pokouší přeladit letadlo z jedné frekvence na druhou, (na vedle sedící kolegu), a protože v letadle je místní pilot znalý poměrů, tak jej nechá zavolat na nové frekvenci:
- Mooney 450, jste na této frekvenci ?
- Negativ, ale už bych měl být.

- Vež, cessna 12345, finále dráhy 11
- Cessna 12345, nejste na finále. Finále je, když už nemusíte zatáčet, aby jste přiletěl k dráze.

A/C Toronto terminál, FQOZ , Cherokee 140, 3500 feet, VFR to Buttonville přes ostrov, chtěli by jsme jít co nejvýš.
ATC: QOZ, povolena FL 230
A/C opakujte, říkal jste FL 230 pro QOZ ?
ATC: kecám, stoupejte 6500 feet.

Pilot: Oakland Ground, Cessna 1234, stojánka 4B, pojíždění, destination Stockton.
Ground: Cessna 1234, pojíždění schváleno, oznamte opuštění letiště.

A/C: Cessna 187MA, 5 mílí severovýchodně, na přistání.
TWR: 187MA, přímé přiblížení na dráhu 22, oznamte typ přistání
A/C: Cessna 182.
TWR: negativ, oznamte typ přistání
A/C: 187MA je Cessna 182
TWR: opakuji, řekněte TYP PŘISTÁNÍ.
A/C: < pauza > dobré, aspoň teda doufám.

- Cessna 1234, oznamte 3 NM od letiště na finále
- bohužel nelze, nemáme DME.

A/C: Bay App, žádáme 8300 feet.
APP: proč žádáte 8300 ??
A/C: protože už dvakrát jsem tady byl v 8500 a málem jsem se srazil s šílencem, který letět ve špatné výšce.
APP: to je dobrý důvod, 8300 feet schváleno.

TWR: USAF 353, přejděte Cleveland Center, 135.6 naslyšenou
pauza
TWR: USAF 353, přejděte Cleveland Center, 135.6 !
opět pauza
TWR: USAF 353, jste jak moje žena - nikdy neposloucháte!!
pilot: Věž, USAF 553, možná, že kdyby jste ji oslovoval správným jménem, tak by jste dostal lepší odpověď.

situace: noc nad Las Vegas, poslední informace ATISu je Hotel:
APP: 33W, potvrďte Hotel
33W: .... letíme na McCarren International, a rezervaci pokoje zatím nemáme.
řídící se začal smát tak, že nebyl schopný odpovědět. Několik dalších hovorů probíhalo takto:
APP: United 5, klesejte FL 220
United 5: klesáme 220 a pokoj zatím rezervovaný nemáme.

Pilot: OK-ABC, žádám instrukce pro vzlet:
Věž: pomalu přidejte plyn, zkontrolujte motorové hodnoty, udržujte přímý směr......

Věž: OK-ABC, stoupejte FL220 z hlukových důvodů
OK-ABC jaký hluk můzeme dělat v FL200 ?
Vež: dovedete si představit, jaká je to rána, když se srazí 727 s 737 ??

Info: OK-IFG jaká bude vaše činnost ?
OK-IFG Bude to navigační po trati Kunovice, Kyjov, Vyškov... k***a.... Tlumačov, Bojkovice, Kunovice
Na obranu dotyčného pilota lze uvést, že se jednalo o let v základním výcviku a odpovídal v momentě, kdy se snažil při pojíždění vejít do poměrně úzké brány následované zatáčkou. Jeho reakce večer u piva: "Tož, k***a, ty se mě zeptáš zrovna v zatáčce......".

TWR: Slov-Air 414, povoleno visuální přibližení na dráhu 02, ohlaste finále
OIR 414: Povolené visuálne priblíženie, finále dáme
po chvíli
TWR: Slov-Air 414, jakou máte polohu ?
OIR 414: Veža, máme práve semifinále

Na frekvenci Schipol Tower 27.04.93, 20:20. Situace - dráha v používání 27, dráha 24 uzavřená, letoun na lince NFD018 je na ILS přiblížení na 27 a dotázal se na přerušení přiblížení a přistání na dráhu 24. Věž na to:
"To je možné, pouze pokud máte dostatek paliva na pět dní, než bude dráha 24 opět v provozu"
(Pramen : Letecké listy, DDAir 1993)

probíhalo v angličtině:
A/C: Bratislava vež, OK-ABC, usazen v ILS na dráhu 16
TWR: OBC, dobrý den, přistání 16 povoleno, vítr klid a mimochodem, toto je Vídeň věž
pauza
A/C: Bratislava vež, OBC, minul vnějsí marker
TWR: OBC rozumím a ještě jednou, toto je Vídeň věž
TWR: Potvrďte, toto není Bratislava
TWR: Můžete mi věřit, toto je Vídeň
A/C: Ale proč ? Chtěli jsme letět do Bratislavy, ne do Vídně
TWR: OBC, rozumím, přerušte přiblížení, točte doleva 030, stoupejte 5000 feet, očekávejte vektorování do Bratislavy
(Pramen: Letecké listy, DDAir 1993)

TWR: DOM, nastavte alfu 0476.
A/C: opakujte
TWR: alfa 0476
A/C: .... čtyři ...šest.....
TWR: chcete nějaký jednodušší ??
(Pramen: Letecké listy, DDAir 1993)

APP: OK-ABC, točte doprava a oznamte kurz:
A/C: provedu, 341, 342, 343, 344, 345.....
Pramen: Letecké listy, DDAir 1993)

TWR: Hawk 20, je to stejné letadlo, které dávalo stav nouze před dvěma hodinama ??
Hawk 20: negativ pane, jenom stejný pilot.
(Pramen: Letecké listy, DDAir 1993)

Letiště O'Hare, spousta letadel vyčkává ve vzduchu, posádky jsou nervozní, cestující znudění.
ATC: Všechna vyčkávající letadla, očekávejte další zdržení 20 minut
neznámé letadlo: .....k***a...
ATC: poslední vysílající letadlo, udejte svoji identitu
ticho
ATC: poslední vysílající letadlo, udejte svoji identitu
ticho
ATC: letadlo, které řeklo "k***a" ve vysílání, ozvěte se. American 411, to jste byli vy?
American 411: negativ, my jsme k***a neřekli
NW 202: Approach, NW 202, my jsme k***a neřekli
Delta 55: Approach, Delta 55, my jsme taky k***a neřekli
NW 33: Approach, NW 33 ani od nás ta k***a nebyla..
.... a tak dále, všichni na frekvenci...

Kri.girty
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 52
Registrován: 24. 08. 2006, 08:21
Oblíbené typy letadel: Airbus, Boeing, to je jedno, hlavně velké :-)
Pohlaví: žena
Bydliště: Uherskohradišťsko
Stav: Offline

Příspěvek od Kri.girty »

Tak některé jsou opravdu super, tak jsem se v pracovní době už dlouho nezasmála :lol: :lol: :lol: :lol: Hlavně ten - kontaktujte věž v Houstonu a druhý - vysuňte periskop a plavte směr rampa :shock: :D :lol:

lukas21
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 117
Registrován: 06. 04. 2007, 14:24
Oblíbené typy letadel: A321 B777-300ER
Pohlaví: muž
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od lukas21 »

nezna nekdo takovy keci o tech bezpecno¨stnich pokynech a uvitani na palube a tak diky moocc!


stevard
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 491
Registrován: 19. 06. 2006, 20:03
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od stevard »

lukas21 píše:nezna nekdo takovy keci o tech bezpecno¨stnich pokynech a uvitani na palube a tak diky moocc!


Damy a panove, vitame vas na palube letadla ... posadka kapitana ... Me jmeno je ... a spolu se svymi kolegy: ... a ... se budeme starat o vasi bezpecnost behem celeho letu. Nas let do .... potrva ... budte tak laskavi a nekurte prosim, vsechny nase lety sou nekuracke. Koureni neni dovoleno ani na toaletach, ktere jsou vybaveny citlivymi detektory dymu. Ulozte si prosim sva kabinova zavazadla do schranek nad vasimi hlavami nebo pod sedadlo pred vami. Behem letu neni dovoleno pouzivat nektera elektronicka zarizeni, zejmena mobilni telefony a prijimace radiovych signalu. Po dobu vzletu a pristani prosim vypnete veskera elektronicka zarizeni. Uvedte prosim operadlo sveho sedadla a servisni stolek do svisle polohy.

Nyni prosim venujte pozornost nasledujici demonstraci zachrannych prostredku

Pripoutejte se prosim, nyni vam ukazeme, jaxe zapina spona, jaxe utahuje pas a takto se opet odpoutate.

V pripade poklesu tlaku v kabine se nad kazdym sedadlem objevi kyslikove masky. Jakmile pritahnete masku k sobe, zacne do ni proudit kyslik. Nasadte masku na nos a usta, upevnete popruh a klidne dychejte. Rodice nejprve nasadi masku sobe, potom pomohou svym detem.

V pripade nouzove evakuace se ulicka letadla osviti. Moji kolegove vam nyni ukazuji rozmisteni techto svetel vedoucich k nouzovym vychodum. 2 vpredu, 2/4 nad kridly a 2 vzadu.

Zachranne vesty se nachazeji pod sedadly. Vesta se navleka pres hlavu. Spony na popruzich zapnete vpredu. Trhnutim za oba cervene stitky se vesta nafoukne. Nikdy nenafukujte vestu pred opustenim letadla nouzovymi vychody. Je-li treba, vesta lze dofouknout usty a svetlo se rozsviti automaticky po ponoreni vesty do vody.

V kapsach sedadel pred vami naleznete bezpecnostni instrukce, peclive si je prosim prohlednete jeste pred startem.

Damy a panove, dekujeme za pozornost a prejeme vam prijemny let.

chces to este v angline?

dcvojta
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 14. 05. 2006, 10:41
Pohlaví: muž
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od dcvojta »

chces to este v angline?


Kdybys byl tak hodnej. Předem díky

stevard
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 491
Registrován: 19. 06. 2006, 20:03
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od stevard »

ladies and gentlemen, welcome aboard ... airlines ... series. The crew of captain... My name is ... and together with my colleagues: ... and ... we'll care about your safety and comfort on your today's flight. Our flight to ... will take ...hours and... minutes. Please don't smoking during whole flight. Smoking is not permitted on toilets where are located sensitive smoke detectors. All your handbags must be securely stowed in the overhead compartment or under the seats in front of you. Using of some electronic equipment especially mobil phones is strictly prohibited during whole flight. For take-off and landing please switch off all electronic devices. Please put the back of your seat and your service table in the upright position.

May we have your special attention for the following safety demonstration.

Please fasten your seatbelt. Safety belts are fastened, tightened and unfastened as showed by the cabin crew. Whenever the seatbelt sign is on, your seatbelt must be securely fastened.

Should the cabin pressure drop, oxygen mask will appear automatically above your seat. Pull the mask towards you to activate a flow of oxygen. Put the mask over your nose and mouth, adjust the headband and continue to breath normally. Adults should put the mask on themselves first and then help their children.

In the event of an emergency evacuation the cabin aisle'll be iluminated. My colleagues are now indicating you the location of these lights leading to the exits. The emergency exits are located as follows: 2 at the front. 2/4 over the wings and 2 at the back.

Your life vests are located under your seats. Slip your head through the opening. Close the loose ends at the front. Tighten the belt. To inflate the vest pull both red tags. Never inflate the vest before leaving the aircraft through the emergency exits. If necessary, the life vest can be inflated orally and the lamp'll be switched automatically when submarched in the water.

In seat pockets in front of you, you'll find safety leaflets. Pls study them carefully before take-off.

Ladies & gentlemen thank you for your attention and we wish you a very pleasant flight with XXX airlines.

ten zacatek je z patra, tak sorraac za gramatiku :)


Odpovědět