Novinky.cz se zase vyznamenaly!

Odpovědět
dcvojta
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 14. 05. 2006, 10:41
Pohlaví: muž
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Novinky.cz se zase vyznamenaly!

Příspěvek od dcvojta »

Otevřel jsem na Novinkách článek o poruše vládního Airbusu a hned první věta zní takto:

Stroj nenastartoval kvůli závadě na serveru řízení výškového kormidla :lol: :lol: :lol:

Nadpis článku taky stojí zato:
Fischerovo letadlo dvakrát nenastartovalo, čeká se na náhradní stroj


Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

Re: Novinky.cz se zase vyznamenaly!

Příspěvek od Zlin142 »

ČT zase včera ve zprávách měla reportáž o ČSA a jako "ilustrační" tam běžely aktuální záběry Tu-154 v barvách ČSA...

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Novinky.cz se zase vyznamenaly!

Příspěvek od františek dobrota »

Nejen Novinky:
Hlavní problém s moderními letadly má kuriózní příčinu: politici téměř s ničím jiným nechtějí létat, proto se airbusy přetěžují a mají poruchy. Avšak zastaralá armádní flotila nutí velitele Bejdáka nabízet vládě právě tato letadla. "Ona vlastně ani jiné letouny už nechce. Což je pochopitelné," připouští plukovník.

Takže dva Airbusy A-319 nalétají ročně tisíc hodin místo výrobcem doporučeného maxima 600 hodin. "Letadlo má být vytíženo, ale tohle je už opravdu moc," dodává Bejdák.


FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: Novinky.cz se zase vyznamenaly!

Příspěvek od FlightDetent »

Asi by chtělo doplnit, že 319 u ČSA nalétají sice 4 krát tolik, jenže provoz a údržbové programy u CZAF jsou zřejmě nastaveny na jinou hodnotu. Razantní překračování plánovaných výkonů bude působit problémy u libovolného provozovatele a letadla.

FD

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Novinky.cz se zase vyznamenaly!

Příspěvek od františek dobrota »

No já bych si A319 u které mi výrobce dovolí denní využití 1,5 hodiny teda rozhodně nekoupil :) .Tvrzení pana plukovníka je úplný nesmysl, servo výškovky je celek udržovaný stejně jako 95 procent ostatních podle stavu. Takže závada s náletem nemá nic společného. Naopak u relativně nových letadel se projevuje první, s časem klesající část tzv. vanové křivky tzn. že nové letadlo má obvykle více závad než třeba tři roky staré.Nemyslím, že by AČR měla nějak výrazně odlišný program údržby, je možné že při jejich náletu jsou pro ně limitující kalendářní a ne nalétané hodnoty.Prostě tohle servo se nepovedlo.U ČSA se na všech airbusech s průměrným náletem tak 10hod/den vyměnila od začátku možná dvě.


FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: Novinky.cz se zase vyznamenaly!

Příspěvek od FlightDetent »

No, dohledal jsem si ten clanek na iDnes a ma zdanlive hlavu a patu. Ovsem reporter J.G. je uz nekolik let v mych miridlech prave proto, ze jeho prace klame telem a micha ruzna ovoce dohromady v jednom kosiku, jakkoliv to s problemem serva nesouvisi.

Bez uzardeni upozornuju, ze o udrzbe vim velky kulovy, dale tam vidim ale dve veci. Jednou je rutinni zavada (pro aerolinku) nejakeho aktuatoru a druhou je vyjadreni cloveka ktery je donucen nest svou kuzi na trh za praci svych lidi a podminky v kterych pracuji do velkych medii. Slysel jsem kdysi (3 roky) ze kontrakt na ACJ a cele dimenzovani je na nejake vykony, ktere jsou prekracovany. Laicky a idylicky si to predstavuju jako pausalni program u telefonniho operatora - volam malo, volam casto, volam hodne. Paklize se pozadavky realneho provozu odlisuji od uzavrene smlouvy a programu tak je jasne ze muzou vznikat zadrhele = vicenaklady. CZAF s dvema letadly asi nebude mit tak dobry a patricne nakladny kontrakt na AOG situace jako Germanwings.

Tvrzeni pana plukovnika vztazene na servo je blabol jak pises. Jsem ale naprosto presvedcen ze tuto souvislost vytvari az clanek na iDnesu, nikoliv to co sam rikal, byt si mozna povzdechl, jak omezene ma prostredky (resources) zajistit to co mu je ukladano s kvalitou jakou on osobne chce poskytovat.

FD

PS1: da se to servo nejak diagnostikovat, ze odchazi, anebo je to zalezitost z cisteho nebe blesk?

PS2: Jsem zaujaty, v dobe sve ZVS jsem byl v Kbelich a prestoze "tragikomicke" je dost dobre souhrnne hodnoceni, dostalo se mi prilezitosti setkat se s nekolika lidmi kteri byli velkym svetlem. Pan Bejdak, lidsky i odborne a profesne, byl jeden z nich.

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Novinky.cz se zase vyznamenaly!

Příspěvek od františek dobrota »

Dobrá mírním kritiku, zejména vzhledem ke stavu české žurnalistky. Kdoví co pan plk. vlastně řekl doopravdy :) .
Diagnostikovat se to asi moc nedá, závada stejně jako zbytek letadla digitální - prostě buď je a nebo není..žádné postupné zhoršování. Takže nahodíš, natlakuje se hydraulika, SC a F/CTL ELEV SERVO FAULT a jde se domů..Teda nevím jestli to bylo takhle, ale myslím že nejsem daleko. Na křidélkách se s tím dá v pohodě letět na MEL, ale na výškovce jsou situace kde pracují aktuátory oba takže smůla...Nemyslím, že by tohle byla něčí chyba, to se prostě stává.Náhradní díly tohole typu si taky nikdo na dvě letadla držet nebude, s největší pravděpodobností ho nemá ani ČSA (patrně by jim ho půjčilo).
Mimochodem nedávno byla na Ruzyni u příležitost setkání nějakých významných hlav rumunská 707a vypadala výborně :D .Takže já bych našim vládním představitelům a to zejména před a poúřednickým trochu cestování v Jaku 40 nebo lépe An 26 také dopřál :D .

btw: moje ZVS VU3300 :D

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Novinky.cz se zase vyznamenaly!

Příspěvek od bubo »

FlightDetent píše:PS2: Jsem zaujaty, v dobe sve ZVS jsem byl v Kbelich a prestoze "tragikomicke" je dost dobre souhrnne hodnoceni, dostalo se mi prilezitosti setkat se s nekolika lidmi kteri byli velkym svetlem. Pan Bejdak, lidsky i odborne a profesne, byl jeden z nich.

take jsem tam byl na vojne (v dobe, kdy se prebirala vladni letka) a s hodnocenim pana Bejdaka (tehdy byl major) nelze nez souhlasit. Ze se pozdeji stal velitelem jsem jenom privital, ten clovek to ma v hlave sporadane a vi co dela. No a co rekl a co z toho udelali novinari nehodlam resit.


Odpovědět