EC Regulation 261/2004
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: EC Regulation 261/2004
Zdravim,
clovek na internete najde vela info o tom, ake prava pasazier ma, ale uz menej o tom, ako sa ich dozadovat. Konkretne vcera letela moja neter s 4U, booknute cez OS, na trase TXL-VIE, meskanie bez mala styri hodiny. Pocasim to nebolo. Co som sa docital, tak narok na kompenzaciu vo vyske 250€ by mal byt teda opravneny. Otazka je, ako na to. Pri googleni mi vyhodi rozne vymahacske firmy, avsak tieto si asi pytaju nejaky haircut, tak radsej by som siel priamou cestou.
Intuicia mi hovori: vytlacit formular, podpisat, kopiu si nechat a poslat do Austrianu. Ako? mailom ci normalnou postou? Ma s tym uz niekto skusenosti? Alebo mam cakat, ze sa ozvu sami (to asi skor nie)?
Bonusova otazka: Stiahol som si formular a zbadal som, ze ho maju podpisat, vsetky dospele osoby, ktore cestovali. Neter ma 16 rokov, tarifa sice dospeleho, ale berie sa to tak aj v pripade ziadosti o kompenzaciu?
Vopred dakujem za odpovede!
UPDATE: prave som zbadal na FR24, ze let bol operovany strojom Austrianu, zrejme jeden z pripadov, ked piloti 4U neboli schopni letu, takze preto to meskanie...ale to nebude vyssia moc, takze kompenzacia by mala byt, ci?
clovek na internete najde vela info o tom, ake prava pasazier ma, ale uz menej o tom, ako sa ich dozadovat. Konkretne vcera letela moja neter s 4U, booknute cez OS, na trase TXL-VIE, meskanie bez mala styri hodiny. Pocasim to nebolo. Co som sa docital, tak narok na kompenzaciu vo vyske 250€ by mal byt teda opravneny. Otazka je, ako na to. Pri googleni mi vyhodi rozne vymahacske firmy, avsak tieto si asi pytaju nejaky haircut, tak radsej by som siel priamou cestou.
Intuicia mi hovori: vytlacit formular, podpisat, kopiu si nechat a poslat do Austrianu. Ako? mailom ci normalnou postou? Ma s tym uz niekto skusenosti? Alebo mam cakat, ze sa ozvu sami (to asi skor nie)?
Bonusova otazka: Stiahol som si formular a zbadal som, ze ho maju podpisat, vsetky dospele osoby, ktore cestovali. Neter ma 16 rokov, tarifa sice dospeleho, ale berie sa to tak aj v pripade ziadosti o kompenzaciu?
Vopred dakujem za odpovede!
UPDATE: prave som zbadal na FR24, ze let bol operovany strojom Austrianu, zrejme jeden z pripadov, ked piloti 4U neboli schopni letu, takze preto to meskanie...ale to nebude vyssia moc, takze kompenzacia by mala byt, ci?
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: EC Regulation 261/2004
Já jsem měl s OS v srpnu zpoždění 3,5 hodiny z důvodu pozdního příletu letadla z předchozí destinace. Po návratu jsem pouze napsal e-mail na Austrian co se stalo, kdo jsem, čísla letenek a co požaduji, přičemž ještě ten den mi bylo odpovězeno, ať zašlu potřebné bankovní údaje a do týdne jsem měl peníze na účtu. Žádný formulář, jen mail o pár řádcích.
Byl bych zvědavej, jestli to byla jenom výjimka nebo u OS pravidlo, tak kdyžtak dej vědět, jak to dopadlo
Byl bych zvědavej, jestli to byla jenom výjimka nebo u OS pravidlo, tak kdyžtak dej vědět, jak to dopadlo
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: EC Regulation 261/2004
Airbus380 píše:Já jsem měl s OS v srpnu zpoždění 3,5 hodiny z důvodu pozdního příletu letadla z předchozí destinace. Po návratu jsem pouze napsal e-mail na Austrian co se stalo, kdo jsem, čísla letenek a co požaduji, přičemž ještě ten den mi bylo odpovězeno, ať zašlu potřebné bankovní údaje a do týdne jsem měl peníze na účtu. Žádný formulář, jen mail o pár řádcích.
Byl bych zvědavej, jestli to byla jenom výjimka nebo u OS pravidlo, tak kdyžtak dej vědět, jak to dopadlo
Ok, dakujem velmi pekne, dam potom vediet.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: EC Regulation 261/2004
Tony Smoke píše:Airbus380 píše:Já jsem měl s OS v srpnu zpoždění 3,5 hodiny z důvodu pozdního příletu letadla z předchozí destinace. Po návratu jsem pouze napsal e-mail na Austrian co se stalo, kdo jsem, čísla letenek a co požaduji, přičemž ještě ten den mi bylo odpovězeno, ať zašlu potřebné bankovní údaje a do týdne jsem měl peníze na účtu. Žádný formulář, jen mail o pár řádcích.
Byl bych zvědavej, jestli to byla jenom výjimka nebo u OS pravidlo, tak kdyžtak dej vědět, jak to dopadlo
Ok, dakujem velmi pekne, dam potom vediet.
Zdravim,
ako som slubil, hlasim vysledok. Kedze sme na nete nenasli ziadny kontaktny email, tak sme to poslali cez kontaktny formular austrianu. Cca. po troch tyzdnoch dosiel sestre mail od germanwings, ze jej tych 250€ vyplatia. Airbus380, dakujem za pomoc
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 135
- Registrován: 03. 12. 2008, 21:37
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: EC Regulation 261/2004
Dnes (úterý) jsem dostal informaci, že zakoupený nedělní let HG8720 VIE-FCO (odlet 6:35) byl zrušen, zatím nás přebukovali na večerní HG8728 (odlet 18:55), ten je ale pro mě moc pozdě. Chci si potvrdit, že volím správný postup:
- nechám si vrátit peníze za segment VIE-FCO, zpáteční let zůstane
- koupím jinou letenku (nejspíš Austrian nebo Vueling, kteří letí během dne)
- zažádám NIKI o kompenzaci, která v tomto případě dělá 250 EUR na osobu (oznámení o zrušení/změně méně než 14 (7) dní před odletem)
Je tam nějaká nástraha, na kterou si mám dát pozor?
Díky
- nechám si vrátit peníze za segment VIE-FCO, zpáteční let zůstane
- koupím jinou letenku (nejspíš Austrian nebo Vueling, kteří letí během dne)
- zažádám NIKI o kompenzaci, která v tomto případě dělá 250 EUR na osobu (oznámení o zrušení/změně méně než 14 (7) dní před odletem)
Je tam nějaká nástraha, na kterou si mám dát pozor?
Díky
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: EC Regulation 261/2004
dast píše:Dnes (úterý) jsem dostal informaci, že zakoupený nedělní let HG8720 VIE-FCO (odlet 6:35) byl zrušen, zatím nás přebukovali na večerní HG8728 (odlet 18:55), ten je ale pro mě moc pozdě. Chci si potvrdit, že volím správný postup:
- nechám si vrátit peníze za segment VIE-FCO, zpáteční let zůstane
- koupím jinou letenku (nejspíš Austrian nebo Vueling, kteří letí během dne)
- zažádám NIKI o kompenzaci, která v tomto případě dělá 250 EUR na osobu (oznámení o zrušení/změně méně než 14 (7) dní před odletem)
Je tam nějaká nástraha, na kterou si mám dát pozor?
Díky
Pocitam, ze Ti nevratej penize za polovinu letenky.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 135
- Registrován: 03. 12. 2008, 21:37
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: EC Regulation 261/2004
flyingblue píše:Pocitam, ze Ti nevratej penize za polovinu letenky.
Jo, to už jsem zjistil
Takže zrušit komplet a nová letenka komplet. Uvidíme, jak to dopadne...
Re: EC Regulation 261/2004
Tak ako si dopadol? Mne zrušili ranný let FCO-VIE a dali ma na večerný a po žiadosti o kompenzáciu odpísali že v rámci kulancie mi ponúkajú voucher na 250 EUR ktoré mi odpočítajú z nákupu budúcej letenky, šmejdi. Ale ostatným to trvá dosť dlho kým vymôžu cash
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 135
- Registrován: 03. 12. 2008, 21:37
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: EC Regulation 261/2004
Zatím nijak. Byl jsem teď 2 týdny pryč a po návratu mě čekal e-mail z minulého týdne, že se omlouvají a že mám u nich voucher na 150 EUR na příští let (bez upřesnění, jestli to platí pro každého ze 3 cestujících nebo je to za všechny dohromady). Budu si teď s nimi dopisovat dál...
Re: EC Regulation 261/2004
Čo som čítal na Flyertalku v sekcii British airways- tí tiež rušili- tak na kompenzáciu nie je nárok nakoľko rušenie letov prebehlo kvôli požiaru na letisku a to sú mimoriadne udalosti nespadajúce pod 261/2004
-
- Vítěz kategorie Po přistání... 2015
- Příspěvky: 74
- Registrován: 23. 04. 2012, 20:00
- Stav: Offline
Re: EC Regulation 261/2004
Zdravím a vytahuji starší vlákno abych nemusel zakládat nové.
Řeším následující specifickou situaci: Letenka CX do AKL, odlet i návrat PRG, tam feeder EW přes DUS, návrat přes LHR, feeder BA.
Cestou zpět byl let CX239 HKG-LHR zpožděn tak, že návazný večení BA858 byl už v době, kdy bylo letadlo CX teprve na cestě do LHR, vyhozen z rezervace a nahrazen ranním BA854, na který byla vystavena ze strany CX nová letenka také na čísle CX (160-). Nicméně přílet do PRG byl o 12 hodin a 15 minut proti tomu, co bylo v původní rezervaci. Hotel, transfery a jídlo byy vyřízeny ze strany aerolinky, spolu s novou letenkou na ráno. Nešlo o počasí, stávku atp.
Poslal jsem do CX reklamaci a přišla odpověď s tím, že je to posuzováno po segmentech, zpoždění bylo na letu DO EU s non-EU airline a tedy se regulace nevztahuje, což je pravda. Nicméně můj dotaz je - co tedy ty BA lety, jejich přílet by v důsledku opožděn o 12+ hodin? Lze je posuzovat jako zpoždění, involuntarily denied boarding nebo něco jiného? Existuje v takovém případě nárok? A pokud ano, jaký?
Netušíte někdo, kdo jste se třeba s něčím podobným setkal?
Díky!
Řeším následující specifickou situaci: Letenka CX do AKL, odlet i návrat PRG, tam feeder EW přes DUS, návrat přes LHR, feeder BA.
Cestou zpět byl let CX239 HKG-LHR zpožděn tak, že návazný večení BA858 byl už v době, kdy bylo letadlo CX teprve na cestě do LHR, vyhozen z rezervace a nahrazen ranním BA854, na který byla vystavena ze strany CX nová letenka také na čísle CX (160-). Nicméně přílet do PRG byl o 12 hodin a 15 minut proti tomu, co bylo v původní rezervaci. Hotel, transfery a jídlo byy vyřízeny ze strany aerolinky, spolu s novou letenkou na ráno. Nešlo o počasí, stávku atp.
Poslal jsem do CX reklamaci a přišla odpověď s tím, že je to posuzováno po segmentech, zpoždění bylo na letu DO EU s non-EU airline a tedy se regulace nevztahuje, což je pravda. Nicméně můj dotaz je - co tedy ty BA lety, jejich přílet by v důsledku opožděn o 12+ hodin? Lze je posuzovat jako zpoždění, involuntarily denied boarding nebo něco jiného? Existuje v takovém případě nárok? A pokud ano, jaký?
Netušíte někdo, kdo jste se třeba s něčím podobným setkal?
Díky!
Re: EC Regulation 261/2004
koppak píše:Zdravím a vytahuji starší vlákno abych nemusel zakládat nové.
Řeším následující specifickou situaci: Letenka CX do AKL, odlet i návrat PRG, tam feeder EW přes DUS, návrat přes LHR, feeder BA.
Cestou zpět byl let CX239 HKG-LHR zpožděn tak, že návazný večení BA858 byl už v době, kdy bylo letadlo CX teprve na cestě do LHR, vyhozen z rezervace a nahrazen ranním BA854, na který byla vystavena ze strany CX nová letenka také na čísle CX (160-). Nicméně přílet do PRG byl o 12 hodin a 15 minut proti tomu, co bylo v původní rezervaci. Hotel, transfery a jídlo byy vyřízeny ze strany aerolinky, spolu s novou letenkou na ráno. Nešlo o počasí, stávku atp.
Poslal jsem do CX reklamaci a přišla odpověď s tím, že je to posuzováno po segmentech, zpoždění bylo na letu DO EU s non-EU airline a tedy se regulace nevztahuje, což je pravda. Nicméně můj dotaz je - co tedy ty BA lety, jejich přílet by v důsledku opožděn o 12+ hodin? Lze je posuzovat jako zpoždění, involuntarily denied boarding nebo něco jiného? Existuje v takovém případě nárok? A pokud ano, jaký?
Netušíte někdo, kdo jste se třeba s něčím podobným setkal?
Díky!
Mám za to, že je podstatné jaké zpoždění je při příletu do cílové destinace (pokud to máš vše na jedné letence). Takže si nejsem jistý, jestli se to posuzuje jen po segmentech. Existuje rozhodnutí, které je na stejné téma, ale týká se letu z EU a dopravcem EU - http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs ... 0018en.pdf
Jde se na to asi celkově dívat jako na spojení AKL-PRG, které ale bylo provozováno non-EU aerolinií, takže v tomto směru nárok na kompenzaci nemáš. Z mého laického pohledu nejde ani nic získat od BA, když jejich let, který si kvůli CX nestihl proběhl na čas a za to, že si nebyl na odletu může CX.