Re: Brno - Tuřany

Hansb
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 19. 11. 2006, 16:29
Bydliště: BRQ/LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Hansb »

Sorry, ale já se musím už smát :D diskuze úplně o "píp" na téma Zadaru už dosáhla téměř tří stránek :D


kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od kuba.biker »

Hansb píše:Sorry, ale já se musím už smát :D diskuze úplně o "píp" na téma Zadaru už dosáhla téměř tří stránek :D


Problém je v tom, že ono se to netýká jen Brna a Zadaru...

Globik píše:
RAdek píše: Taky jsem několikrát letěl lyžovat z Vídně do Insbruku (poslední let s NIKI stál včetně lyží a lyžáků v kufru 170 euro za dva), ale to už jsem byl ve svém okolí úplně za exota, protože jak zde bylo řečeno, nikoho by to ani nenapadlo, když tam všichni dojedou autem (přesto že je pak celou dobu nechají stát a jezdí skibusem).
:thumbup: A o tom to asi celé je: proč někam lítat, když tam za necelý dne dojedu autem, že. Byť bych tam letadlem byl mnohem rychleji a také možná levněji.


Taky absolutně nerozumím téhle středoevropské deformaci lidí (a potažmo i trhu). Proč i ti, kteří vydělávají čtyřnásobek průměrné mzdy neváhají táhnout se na hory/k moři autem?
Jak to, že někomu, kdo má vystudovanou ekonomku a zastává poměrně zodopovědný post, stojí za to táhnout se autem na jachtu do Zadaru, aby následně několik měsíců dával na večírcích k dobru hrdinské historky o tom, jak přežil osmnáctihodinové čekání v zácpě kdesi u Mariboru i zátah rakouské dálniční policie? (A to vše jen proto, že je to "kousek" a vyjde to autem "levněji")
Snad nemusím dodávat, že má-li dotyčný jet na služebku do Katowic, či do Hannoveru, prochopitelně tam pojede opět autem...
Čím to je, že já, student pracující pouze na poloviční úvazek, nemám problém přijít jednoduchou úvahou na to, že časově výhodnější a nesrovnatelně příjemnější je cesta letadlem oproti cestě autem (ať už je to bráno z pozice řidiče, nebo spolujezdce), nebo autobusem. Čím to je, že někdo neváhá zaplatit za naprostou blbost (padesát tisíc za plazmovou televizi/stopadesát korun za zpozdné v knihovně/dvěstědvacet korun za tajemství paní nadlesní v jakémsi obskurním pajzlu) a pak prská, když má zaplatit za letenku více než tisícovku.
Osobně si jsem vědom přidané hodnoty, kterou mi cestování letadlem přináší (luxus že sednu u baráku na mhd a za 15 minut jsem v letištním terminálu - a v letadle pak mohu mít naprosto čistou hlavou) a neváhám si za to zaplatit podle mého adekvátní částku (ta je v mém případě max. 3000,- za cca hodinový let v nejnižší knihovací třídě se standardní společností jako je Lufthansa, či Germanwings, eventuálně 3 500,- za stejně dlouhý let s mírně nadstandardní společností jako je SWISS, nebo TAP).

A úměrně deformaci lidí máme i deformovaný trh. Jak jinak vysvětlit zcela nedostačující nabídku? Spousta sezónních destinací je českým klientům nedostupná (z těch zimních přinejmenším Salzburg, Innsbruck, Grenoble etc.) a na valné většině regionálních spojů (Hamburg, Berlin, Kraków, Vídeň, Ljubljana etc.) má monopol státní aerohydra s absolutně neakceptovatelnými tarify pro ne-business klientelu...

Tady mi nejspíš bude někdo oponovat, že cestování na vzdálenost 300 km letadlem je barbarství. Souhlasím. Jenže to platí pouze za předpokladu, že pozemní infrastruktura opravdu funguje. A to rozhodně není případ České republiky. Není to tak dlouho, co jsem se potřeboval okolo deváté večer dostat z Liberce (pátého největšího města ČR) do Prahy (hlavního města ČR). Nejbližší spojení, které mi nabídl IDOS, mi vyrazilo dech:

Liberec,,Fügnerova BB-WC MHD > 2:00
Tramvaj 545011
Jablonec n.Nisou,,Tyršovy sady 2:27 1001 Přesun Přesun asi 4 min
Jablonec n.Nisou,,u gymnázia MHD > 3:57
Autobus 535001 1
Rychnov u Jablonce n.Nisou,,nádr. 4:10 1013 Přesun Přesun asi 3 min
Rychnov u Jabl.n.Nisou 4:17 4:18 Vlak R 981
Turnov 4:38 4:41 Koupit jízdenku Vlak Os 9503
Praha hl.n. přestup na Metro 7:13

A podobně žalostné by to bylo, kdybych se potřeboval dostat do Prahy z Norimberka, Vídně, Lince, Drážďan apod. (Schválně si to srovnejte třeba s intenzitou spojů na trati Wuppertal-Köln....)

Na závěr si dovolím připojit pár čísel k zamyšlení. Jde o srovnání cen letů a) na vnitrostátní lince v Česku, Německu, Rakousku a Polsku, b) na lince do Berlína z Česka, Německa, Rakouska a Polska, oboje v náhodně vybraném termínu 18.5 - 24.5.2012:

a)
DRS-FRA-DRS: 2 900,- (LH)
KTW-WAW-KTW: 900,- (LO)
VIE-INN-VIE: 4 425,- (OS)
OSR-PRG-OSR: 8 500,- (OK)

b)
VIE-TXL-VIE: 3 075,- (HG)
WAW-TXL-WAW: 5 083,- (LO)
MUC-SXF-MUC: 2 750,- (GW)
PRG-TXL-PRG: 10 265,- (OK)

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 622
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od loupeznik »

Tak nevím, jestli tohle fórum není jen pro puberťáky a single jupíky...
kuba.biker píše:Taky absolutně nerozumím téhle středoevropské deformaci lidí (a potažmo i trhu). Proč i ti, kteří vydělávají čtyřnásobek průměrné mzdy neváhají táhnout se na hory/k moři autem?
Jak to, že někomu, kdo má vystudovanou ekonomku a zastává poměrně zodopovědný post, stojí za to táhnout se autem na jachtu do Zadaru, když ještě pár měsíců poté dává na večírcích k dobru hrdinské historky o tom, jak přežil osmnáctihodinové čekání v zácpě kdesi u Mariboru i zátah rakouské dálniční policie? (A to vše jen proto, že je to "kousek" a vyjde to autem "levněji")

Shodou okolností mám vystudovanou ekonomku, beru několikanásobek čtyřnásobku a taky jsem táta od čtyřčlenné rodiny. Pro mě zaletět si na hory je čirý nesmysl. Při představě, že bych všechny ty krámy (4x výbava na sjezdovky, 4x výbava na běžky) musel několikrát nakládat, vykládat, přenášet a jinak s nimi manipulovat - to bych radši nikam nejel. Samozřejmě je mnohem pohodlnější to doma v garáži jednou naložit a dovézt až pod sjezdovku. Všude kromě snad Francie to mám rychlejší autem (bydlím v JČ). Cenově jsou 4 letenky taky někde úplně jinde. Zde není co řešit.
Do (zejména jižního) Chorvatska je kombinace letadla a pronájmu auta na míste už konkurenceschopnější (i když ne cenově), ale když má člověk velký, pohodlný auto a vyhne se profláklým termínům, tak je to pro mě přijemnější, než se mačkat v nějakým játru. Taky mám pak volnost si dovču podle potřeby zkrátit/prodloužit, zastavit se cestou na zajímavých místech, atd. Prostě cestování s rodinou má svá specifika a navíc v mém případě díky poloze oč to mám dále na letiště, o to jsem blíž Jadranu i Alpám.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

kuba.biker píše:Osobně si jsem vědom přidané hodnoty, kterou mi cestování letadlem přináší (luxus že sednu u baráku na mhd a za 15 minut jsem v letištním terminálu - a v letadle pak mohu mít naprosto čistou hlavou) a neváhám si za to zaplatit podle mého adekvátní částku (ta je v mém případě max. 3000,- za cca hodinový let v nejnižší knihovací třídě se standardní společností jako je Lufthansa, či Germanwings, eventuálně 3 500,- za stejně dlouhý let s mírně nadstandardní společností jako je SWISS, nebo TAP).

A úměrně deformaci lidí máme i deformovaný trh. Jak jinak vysvětlit zcela nedostačující nabídku?


Souhlasil bych s Vámi, taky jsem si vědom přidané hodnoty, ale podle mne toto platí kdybych bydlel v PRG, FRA, MUC či jiném městě se standardní sítí aerolinek. Vy však diskutujete ve vlákně ''letiště Brno-Tuřany" kde je momentálně situace začarovaná - je tu docela dost lidí co by dali 6000 CZK za return do uzlu standardní společnosti typu LH, AF a pak s nimi za další letenku dál do zámoří nebo po Evropě... Ale protože tu prostě momentálně taková možnost není, sedneme raději do auta a feedujeme růst okolních letišť (VIE-PRG-BTS) anebo na létání úplně kašleme... Ale zrovna úspěch letních charterů a plné parkoviště u BRQ v červenci a srpnu naznačují, že jedna standardní společnost by se tu uživila a její nabídka by formou sněhové koule zaktivovala místní, aby změnili své uvažování. Otázka je jen jak dlouho by to trvalo a zda není zrovna teď někde jinde profitabilnější investice (viz. krachující menší aerolinky typu Malév).

Trošku neřešitelná situace. Něco jako vejce a slepice.

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od kuba.biker »

Marty-t píše:
kuba.biker píše:Osobně si jsem vědom přidané hodnoty, kterou mi cestování letadlem přináší (luxus že sednu u baráku na mhd a za 15 minut jsem v letištním terminálu - a v letadle pak mohu mít naprosto čistou hlavou) a neváhám si za to zaplatit podle mého adekvátní částku (ta je v mém případě max. 3000,- za cca hodinový let v nejnižší knihovací třídě se standardní společností jako je Lufthansa, či Germanwings, eventuálně 3 500,- za stejně dlouhý let s mírně nadstandardní společností jako je SWISS, nebo TAP).

A úměrně deformaci lidí máme i deformovaný trh. Jak jinak vysvětlit zcela nedostačující nabídku?


Souhlasil bych s Vámi, taky jsem si vědom přidané hodnoty, ale podle mne toto platí kdybych bydlel v PRG, FRA, MUC či jiném městě se standardní sítí aerolinek. Vy však diskutujete ve vlákně ''letiště Brno-Tuřany" kde je momentálně situace začarovaná - je tu docela dost lidí co by dali 6000 CZK za return do uzlu standardní společnosti typu LH, AF a pak s nimi za další letenku dál do zámoří nebo po Evropě... Ale protože tu prostě momentálně taková možnost není, sedneme raději do auta a feedujeme růst okolních letišť (VIE-PRG-BTS) anebo na létání úplně kašleme... Ale zrovna úspěch letních charterů a plné parkoviště u BRQ v červenci a srpnu naznačují, že jedna standardní společnost by se tu uživila a její nabídka by formou sněhové koule zaktivovala místní, aby změnili své uvažování. Otázka je jen jak dlouho by to trvalo a zda není zrovna teď někde jinde profitabilnější investice (viz. krachující menší aerolinky typu Malév).

Trošku neřešitelná situace. Něco jako vejce a slepice.


Jasně, uznávám, že je nemožnost dostat se z Brna přímo do Paříže, či Amsterdamu o něco palčivější problém než absence spojení Praha-Innsbruck, ale z mého pohledu je to to samé v bledě modrém. Já bych si kupříkladu hrozně rád zaletěl na jaře do Berlína. Problém je v tom, že na lince má monopol ČSA a jejich tarif (10 000,-) je pro mne a)neakceptovatelný (a odhaduju, že 90% ne-business cestujících na tom bude podobně), b)zcela nepochopitelný, protože ve srovnání se zahraniční konkurencí nenabízí ČSA vůbec nic navíc a přesto jsou jednoznačně nejdražší. Takže je člověk odkázaný na pozemní dopravu, která je však na linkách z/do ČR opět velmi limitovaná.
A naděje na nějakou změnu je v Praze taktéž velmi vzdálená. OK, máme hradcore lowcostového dopravce létajícího za pár korun do polí, máme i více či méně user-friendly síťové dopravce létající do těch hlavních hubů. Zdánlivě je vše v pořádku, jenže když si člověk srovná nabídku Praha/Vídeň/Mnichov/Berlín, na první pohled je mu jasné, že to, co je pro lidi z Mnichova, Vídně, či Berlína naprostou samozřejmostí, je pro Středočechy zcela nedostupné.
Nevím, zda je to výsledkem rozevírání nůžek mezi sociálními vrstvami obyvatelstva, podivnou "zakukleností" Čechů, nebo minimální progresivitou tuzemských dopravců. Ale asi mi dá hodně lidí za pravdu, že stejně jako v Brně chybí kvalitní síťový dopravce, v Praze neméně citelně chybí báze kvalitního "pololowcostového" dopravce typu Germanwings, NIKI, Air Berlin, který by přinesl trochu zdravé konkurence na regionální linky typu PRG-TXL, PRG-ZRH, PRG-KRK, PRG-VIE atd., které jsou dnes bohužel pro průměrného českého středostavovského cestujícího naprosté tabu.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Prostě co člověk, to názor a jiné zvyky. Někdo radši pojede 14 hodin do Dolomitů nebo 20 hodin k Zadaru, než by několikrát překládal zavazadla. S takovými časy se bohužel musí počítat, pokud jsou velké zácpy v sobotu v halvní sezoně. Třeba se v budoucnu dočkáme jiných zvyků a u Bolzana budou běžně přistávat játra z Prahy, Brna, Ostravy, Bratislavy, Katovic,... a u Zadaru 738 ze shodných odletových letišť :)

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 622
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od loupeznik »

Kluci, počkejte. Přijdou děti a jak rychle budete měnit názory. :biggrin:

Jsem si to tak cvičně sčítnul. Řekněme pronájem vilky pro 4 lidi na Čiovu druhý týden v červenci.
letenky 24k + pronájem auta 13k = 37k
cesta autem = 8k

Osobně nemám problém vypláznout +29k, pokud bych si myslel, že za to něco získám. Jenže si to nemyslím. Doba cesty z ČB 7 hodin letecky, autem 9 hodin v lepším případě a 11-12 v horším.
Pro běžnýho našince ekonomický nesmysl. (A za ušetřených 29k pořídím na podzim 2 letenky na Maledivy).

but ymmv

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Globik píše:Třeba se v budoucnu dočkáme jiných zvyků a u Bolzana budou běžně přistávat játra z Prahy, Brna, Ostravy, Bratislavy, Katovic,... a u Zadaru 738 ze shodných odletových letišť

Třeba to bude v budoucnu totálně jinak než všichni nyní čekáme a v Evropě budou na "krátké vzdálenosti" typu Brno-Zadar nebo Praha-Bolzano hrát prim Eurovlaky. Například už nyní EC 83 vyjíždí z Mnichova v 15:31 a v Bolzanu je 19:29... Vždyť i historicky se z Vídně jezdilo k moři nejdříve nejpohodlněji vlakem do Rijeky. Proč by nemohla nastat renesance a srovnatelné časy (4hodiny) Praha-Bolzano Brno-Rijeka za 20 let by nebyly možné? Pak by letadla byla vytlačena po pozice spojování point-to-point lokalit vzdálených více než 1000km a určitě kvůli nákladům na sedačku by létaly spíš typy odpovídající dnešním A320 než ATR42...
Marty-t píše:v Praze neméně citelně chybí báze kvalitního "pololowcostového" dopravce typu Germanwings, NIKI, Air Berlin
Já třeba nechápu AirBerlin, že PRG ve své síti vůbec nemá... Ale jinak souhlasím, chtělo by to trh provětrat žlutou barvou podobně jako v busech nebo vlacích - pak by byla velice zajímavá možnost "codesharingu" bus-vlak-letadlo... Ale osobně je mi barva a druh společnosti jedno, jen jsem chtěl nastínit možnosti kombinování bus-vlak-letadlo na jedné jízdence s garantovaným přestupem což musí nejprve nějaké naše letiště umět (a nejlevnější co se týče investic by to bylo na BRQ...)

...mám pocit, že jsem se nechal trošku unést... tak prosím mne berte nyní jen napůl vážně a v roce 2030 si mé úvahy zkontrolujte...

@Loupeznik: 2 děti mám a na dovcu poletíme, sice ne z BRQ a VIE jako loni, ale z BTS... Rizeni sluzebniho auta z BRQ do DE mam totiz za cely rok plne zuby...
Naposledy upravil(a) Marty-t dne 22. 02. 2012, 23:16, celkem upraveno 1 x.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Loupeznik:

Moc hezky vysvětleno :clap: Letadlem poletím sám nebo ve dvou, když mi stačí malá taška a kreditka. Pokud se ale cestuje s rodinou, tak je to něco úplně jiného a pořádně se rozmyslím, jestli mi to letadlo stojí za to. Dnes a denně stávám u příletů letadel a vidím chudáky maminky s dětmi, kdy všichni cesťáci jsou už dávno v hale a ona pod letadlem ještě zápasí s kočárkem, aby držel po hromadě, do něj se pokouší posadit zlobící dítě a pod něj umístit příruční zavazadlo. A v hale na ni čeká ještě velký kufr a musí se spolehnout, že ji někdo s tím vším pomůže do autobusu. To už musí být sakra daleká cesta, abych já na jejím místě raději všechno neposkládal do auta v klidu a bez stresu, že zdržuju letadlo, přesně jak píšeš, naložím v klidu v garáži klidně i den předem a v destinaci vyložím přesně tak rychle, jak sám budu chtít. Ono opravdu ten Zadar se dá autem zvládat kolem 10 hodin a když si člověk odečte cestu na letiště a z letiště, veškerá čekání, tak to je rozdíl ve výsledku jen několik hodin. Navíc letadlo neletí kdy chci já.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HonzaLB »

ad kuba.biker: sorry, to je demagogie prvního stupně:)
najdi mi letecké spojení v půlnoci do drážďan do frankfurtu letecky:)uf, první spoj až v šest ráno, co to je?:))to je asi nějaký vidlákov.uvádět zrovna Liberec jako příklad zoufalého pozemního spojení veřejnou dopravou je jeden z nejblbějších případů:)autobus jezdí každou půlhodinu a pokud chceš příklad toho, kde dobrá nabídka veřejné dopravy vytlačuje lidi z aut, Liberec - Praha je skvělý případ.
A co se týče super leteckého spojení po Evropě. Doporučuji takové Bergamo. Třeba si vymyslíš, že je strašně dobrý nápad hodinu letět do Bergama za pár šupů s Wizzem a strašně ušetřit na dovolené. Ale nechceš do Bergama, ale třeba na nedaleké Lago di Garda. A teď malý domácí úkol: Liberec - Riva Del Garda autem po vlastní ose a Liberec - Riva del Garda letecky PRG-BGY a zbytek veřejná doprava. Co si vybereš:)Podotýkám, že jsem zkusil obě varianty a důsledně jsem měřil a oba lety byly nezpožděné...i když zpáteční let byl v neděli, což v Itálii poněkud prodlužuje časy...

Nemluvě o tom, že letět někam na dovolenou ještě s kočárkem je podle mě aktivita hranicí s masochismem a milerád v tomto případě podpořím český cestovní ruch i za cenu žaludečních potíží a totální vytočenosti, co jsem za své peníze mohl mít v zahraničí:)

co se týče Berlína, pokud nebydlíš na P6, klidně si můžeme udělat závod, že si vylosujeme čas odjezdu z Prahy a kdo bude v Berlíně dříve:)standardní čas vlaku je 4:40 a jezdí to každé dvě hodiny a navíc totálně plné. Zrovna Berlín je podle mě typická destinace, kde vlak vítězí - navíc od 2013 díky zrychlení tratě DRS - BBI ještě rychleji.

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 622
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Stav: Offline

Dovolená do 1000 km: autem nebo letadlem?

Příspěvek od loupeznik »

Marty-t píše:@Loupeznik: 2 děti mám a na dovcu poletíme...

A do jugošky? Ja vůbec nejsem proti létání s dětmi, naopak (a moje holky měly v 6 letech odlítáno víc, než nalítá generace obyvatel typické hornorakouské vesničky za celý život, mladší z nich poprvé letěla snad už v 5 týdnech věku), jenom se snažím ukázat, že pro asi většinu rodin použít letadlo k cestě na dovolenou na Jadranu či v Alpách nedává moc smysl

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Řekl bych, že každý tvrdě hájí svůj názor a podkládá ho ideálními argumenty. I já. Takže budu tvrdit, že se z Brna do Zadaru dá sice dojet za 10 hodin, ale v hlavní sezoně v sobotu to může být také 17 hodin. A že bezdětná dvojice z Prahy, která si lyže raději půjčuje na místě a na sjezdovky jezdí skibusem, by si při stání v mnohahodinové koloně, začínající před Mnichovem a končící pár kilometrů před Brennerem (jako např.tuto sobotu) ráda nechala vysvětlit, že mohli být za necelou hodinu na letišti, tam pobýt hodinu a půl, poté sedět hodinu a půl v játru a po vyzvednutí kufru být za hodinu ve svém hotelu. Tedy v době, kdy se blíží k Mnichovu a začíná pro ně nejhorší část cesty, si již užívat hor.
A jak píše Marty, spousta lidí má řízení auta plné zuby z pracovního procesu a dvacetihodinové řízení auta pro ně rozhodně není krásný začátek zasloužené dovolené. Ale když ono to jinak "nejde", tak co holt nadělají...

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

loupeznik píše:
Marty-t píše:@Loupeznik: 2 děti mám a na dovcu poletíme...

A do jugošky?

Nope - do exJugo bych letěl jen na jih - do Dubrovníku, Tivatu či Podgorice - viz. mé příspěvky na téma "Zadar" výše... Autem dovolenou nechci, proto letíme jinam kam se to letadlem "vyplatí" (1000km a dál). Na tom se s většinou shodneme.

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 622
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od loupeznik »

Globik píše:Ale když ono to jinak "nejde", tak co holt nadělají...

V pořádku, až na tu poslední větu.
(akorát jsme se teda od paštikářů dostali k bezdětné dvojici z Prahy...)

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Globik píše:...Řekl bych, že každý tvrdě hájí svůj názor a podkládá ho ideálními argumenty. I já. Takže budu tvrdit, že se z Brna do Zadaru dá sice dojet za 10 hodin, ale v hlavní sezoně v sobotu to může být také 17 hodin. ...


Jenže ty zcela ignoruješ tu zásadní výhodu auta, že nemusíš jet v sobotu, ale můžeš jet kdy chceš :wink: Mimochodem, byl jsem mnohokrát v Chorvatsku autobusem, vždycky to bylo až na jih pod Makarskou, bylo to v době, kdy ještě neexistovala Chorvatská dálnice, vždycky se z Brna vyjíždělo v pátek odpoledne, tedy v hlavní špičce a vždycky to bylo do 17 hodin i s povinnými přestávkami. Auto jede rychleji, Zadar je blíž, už existují dálnice (nevím tedy, jestli se dají použít do Zadaru?), přestávky si můžeš dělat kdy chceš, ale hlavně nemusíš jet v hlavních dopravních špičkách. To už musí být opravdu umění naplánovat cestu autem do Zadaru tak blbě, aby to vyšlo výrazně déle, než těch 10 hodi :wink:


Odpovědět