prodejce píše:Tak vnitřní napětí by do článku hlavně přinesla zpráva, že nízkonákladovky prodávají spoustu letenek za draho a z toho potom mají ty vysoké zisky. To by teprve bylo čoro
Ale oni v tom clanku pisou, ze je prodavaji za levno (ve srovnani s dinosaury). Prumer neukecas. Nebo mas jina cisla?
Ale já nekritizuji čísla v článku uvedená, směšné mi přišlo, že i tento článek vyličuje nízkonákladovky an bloc jako levné - což ale v reálu an bloc neplatí. K dosažení průměru je třeba prodat hooodně velmi drahých letenek, což si zatím žádný novinář neuvědomil. Zajímala by mě třeba reakce tiskových mluvčích EZY nebo FR, kdyby se jich někdo místo na řízení nákladů zeptal na řízení výnosů... jenže on se jich nikdo nezeptá a nezeptá. To už jsme tu probírali.
prodejce píše:Ale já nekritizuji čísla v článku uvedená, směšné mi přišlo, že i tento článek vyličuje nízkonákladovky an bloc jako levné - což ale v reálu an bloc neplatí. K dosažení průměru je třeba prodat hooodně velmi drahých letenek, což si zatím žádný novinář neuvědomil. Zajímala by mě třeba reakce tiskových mluvčích EZY nebo FR, kdyby se jich někdo místo na řízení nákladů zeptal na řízení výnosů... jenže on se jich nikdo nezeptá a nezeptá. To už jsme tu probírali.
Rizeni vynosu je blba story, jestli mi jako rozumis
prodejce: je takový hezký pojem v každé čtvrtletní zprávě na burzu jak u easyJetu, tak Ryanairu s názvem average fare. btw, na řízení výnosů jsem se na 20 letech easyJetu ptal (byl jsem na stejné akci, jako kolega z HN, text vyšel o něco dříve, pro posměšek pochopitelně snadno k nalezení.) co asi mohli odpovědět zajímavého: obchodní tajemství, složité algoritmy, sledování toho, co se v destinacích bude dít, sledování cen konkurence atd. Jinak zastávám názor, že je lepší mít vypláchnutý mozek od MOLa, než frustrovaného prodejce, kterému bere MOL byznys a proto ho nesnáší. Nebo asociálního frustráta, který rozumí všemu a na vše musí mít názor.
Těm posledním dvěma větám jsem opět zcela neporozuměl - tam asi vypadlo sem tam nějaké slovo nebo čárka či kýho výra... takže se budu raději věnovat tomu, co je nad tím: že na idnesu vyšel článek na stejné téma jsem nezachytil. Takže teď jsem si to tedy vygooglil a subjektivně mi to přijde lepší, než to, co je na ihnedu. Z článku kolegy z ihnedu ještě vyzařuje takové to naivní "nízkonákladové nadšení", které 20ti letech, co jsou nízkonákladovky na trhu, mi prostě přijde "přiblblé". Článek na idnesu je oproti tomu mnohem střízlivější. A znovu zopakuji svou myšlenku, opět jinými slovy: nízkonákladovky nejsou pro zákazníky za všech okolností bezpečným přístavem nejlevnějších letenek. I nízkonákladovky zkouší zákazníkům podstrčit pěkně "tučné" kousky v rámci svého řízení výnosů - a v tomto bodě se PR rozchází s realitou.
HonzaLB píše:btw, na řízení výnosů jsem se na 20 letech easyJetu ptal co asi mohli odpovědět zajímavého: obchodní tajemství, složité algoritmy, sledování toho, co se v destinacích bude dít, sledování cen konkurence atd.
Dík že ses zeptal. Tím se alespoň jednou pro vždy potvrdilo, že nízkonákladovky své výnosy skutečně řídí ale že je to tajné.
prodejce píše:Těm posledním dvěma větám jsem opět zcela neporozuměl - tam asi vypadlo sem tam nějaké slovo nebo čárka či kýho výra... takže se budu raději věnovat tomu, co je nad tím: že na idnesu vyšel článek na stejné téma jsem nezachytil. Takže teď jsem si to tedy vygooglil a subjektivně mi to přijde lepší, než to, co je na ihnedu. Z článku kolegy z ihnedu ještě vyzařuje takové to naivní "nízkonákladové nadšení", které 20ti letech, co jsou nízkonákladovky na trhu, mi prostě přijde "přiblblé". Článek na idnesu je oproti tomu mnohem střízlivější. A znovu zopakuji svou myšlenku, opět jinými slovy: nízkonákladovky nejsou pro zákazníky za všech okolností bezpečným přístavem nejlevnějších letenek. I nízkonákladovky zkouší zákazníkům podstrčit pěkně "tučné" kousky v rámci svého řízení výnosů - a v tomto bodě se PR rozchází s realitou.
já netvrdím nikde, že jsou vždy bezpečným přístavem. Jen těch výpečků nabízí podstatně méně, než jiní.
HonzaLB píše:já netvrdím nikde, že jsou vždy bezpečným přístavem. Jen těch výpečků nabízí podstatně méně, než jiní.
Řeknu to asi takto: já osobně si nepamatuji žádný článek o nízkonákladovkách, ani od tebe, ani od jiných, ke by bylo alespoň naznačeno, že lowcosty řídí i své výnosy a tak se kromě "levných letenek" v jejich nabídce vyskytují i tučné kousky. A právě situace, kdy zákazník má pocit, že ani nemusí srovnávat ceny a stejně nakoupí "levně", je pro aerolinky vždy ta nejvýnosnější situace.
HonzaLB píše:já netvrdím nikde, že jsou vždy bezpečným přístavem. Jen těch výpečků nabízí podstatně méně, než jiní.
Řeknu to asi takto: já osobně si nepamatuji žádný článek o nízkonákladovkách, ani od tebe, ani od jiných, ke by bylo alespoň naznačeno, že lowcosty řídí i své výnosy a tak se kromě "levných letenek" v jejich nabídce vyskytují i tučné kousky. A právě situace, kdy zákazník má pocit, že ani nemusí srovnávat ceny a stejně nakoupí "levně", je pro aerolinky vždy ta nejvýnosnější situace.
Proste to nesedi do pribehu. Takove to "jsem se ptal, ale nic mi nerekli" je jenom vymluva pro par asocialnich stouralu.
Nepises pribehy (nejlepe HLP - hluboky lidsky pribeh), lidi Te nekupujou. A uz i pan velkoagrarnik si toho vsiml (a krome chozeni na tenis se sefredaktorem, kde neprobiraji temata spojena s politickym angazma ani s agrofertem) a krome nakladu ridi i vynosy - takze lid musi dostat svoji "pravidelnou davku emoci".
Více osobních vozů bude před Vánoci tradičně zařazeno do dálkových vlaků především z Prahy na Moravu a Slovensko. Některé spoje budou mít rekordní délku dosahující téměř 15 vagónů.
Více osobních vozů bude před Vánoci tradičně zařazeno do dálkových vlaků především z Prahy na Moravu a Slovensko. Některé spoje budou mít rekordní délku dosahující téměř 15 vagónů.
Lítá se moc, je to nepřiměřené. Osobně se snažím skoro nelítat. V ceně letenky prostě nejsou zahrnuty všechny dopady, které můj let má. Spalování leteckého benzinu musí být zdaněno mnohem víc.
Takže vy byste lidem dovolil, aby si dál starými auty jezdili po českých okreskách, ale létat do Egypta, to ne? Leteckou dopravu si dnes poprvé v historii můžou dovolit i lidi, kteří nejsou vysloveně bohatí, a vy jim to zase chcete zatrhnout?
Hm. V téhle věci je potřeba být spravedlivý. Vyšší náklady u létání objektivně jsou a tím pádem je potřeba je započíst. Není normální, aby 80 procent českých občanů mohlo každý rok dosáhnout na leteckou dovolenou.