Metro na Ruzyň
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Ad 3 vozy na D:
Za standartního provozu možná a pak se to může jevit jako nevyužitá investice. Ale jak tu již bylo uvedeno, déčko se musí postavit kvůli rekonstrukci nuseláku - dokud nebude, rekonstrukce nuseláku by udělala větší problémy než povodně, protože se zcela určitě nebude moci rekonstruovat po částech, tedy rekonstrukce tubusu metra se zcela provozní vozovkou magistrálou.
Ad 119:
Ještě jezdí mj.expresní 100. Pokud si ovšem odmyslíme, že centrum - Zličín je delší cesta než centrum - Dejvická...
Ovšem přechodným řešením by bylo udělat novou autobusouvou linku z Dejvická - Sever 1 - Sever 2 bez zastávek (jak to tu již někdo poznamenal) s KVALITNÍMI nízkopodlažními vozy (pokud možno lepšími než ty pražské). Nechápu, proč letiště netlačí na magistrát, ať něco takového jezdí.
Ad zkrácené soupravy na A - pokud má někdo dojem, že by to nadělalo paseku např.kvůli tomu, že by se pasažéři postavili na perón a pak běželi přes třetinu perónu, protože přijede zkrácená souprava, tak ať ti tupí klidně běhají. Není problém vyvěsit světelný panel "krátký vlak", jako např.v Berlíně a ti inteligentnější pochopí a zvyknou si.
Jinak si myslím, že metro bude sice hezké, ale v navrhované trase poněkud pomalé (pro cestující na letiště). Samostatná rychlodráha se možná těžko zaplatí, výhodnější by bylo začlenit letiště do sítě ČD, ať již městských nebo dálkových linek včetně IC z Moravy a EC od Plzně.
A ještě dva postřehy z ATH
- na letiště jezdí metro i vlak. Koleje však vedou jen jedny. Na posledním úseku jedou všechny soupravy po jedné koleji
- vlak a metro jsou pohodlné, ale podle mě více lidí používá autobusy, které jsou srovnatelné nebo horší s pražskými nízkopodlažáky. Metro totiž stojí dvojnásobek než autobusy...
Za standartního provozu možná a pak se to může jevit jako nevyužitá investice. Ale jak tu již bylo uvedeno, déčko se musí postavit kvůli rekonstrukci nuseláku - dokud nebude, rekonstrukce nuseláku by udělala větší problémy než povodně, protože se zcela určitě nebude moci rekonstruovat po částech, tedy rekonstrukce tubusu metra se zcela provozní vozovkou magistrálou.
Ad 119:
Ještě jezdí mj.expresní 100. Pokud si ovšem odmyslíme, že centrum - Zličín je delší cesta než centrum - Dejvická...
Ovšem přechodným řešením by bylo udělat novou autobusouvou linku z Dejvická - Sever 1 - Sever 2 bez zastávek (jak to tu již někdo poznamenal) s KVALITNÍMI nízkopodlažními vozy (pokud možno lepšími než ty pražské). Nechápu, proč letiště netlačí na magistrát, ať něco takového jezdí.
Ad zkrácené soupravy na A - pokud má někdo dojem, že by to nadělalo paseku např.kvůli tomu, že by se pasažéři postavili na perón a pak běželi přes třetinu perónu, protože přijede zkrácená souprava, tak ať ti tupí klidně běhají. Není problém vyvěsit světelný panel "krátký vlak", jako např.v Berlíně a ti inteligentnější pochopí a zvyknou si.
Jinak si myslím, že metro bude sice hezké, ale v navrhované trase poněkud pomalé (pro cestující na letiště). Samostatná rychlodráha se možná těžko zaplatí, výhodnější by bylo začlenit letiště do sítě ČD, ať již městských nebo dálkových linek včetně IC z Moravy a EC od Plzně.
A ještě dva postřehy z ATH
- na letiště jezdí metro i vlak. Koleje však vedou jen jedny. Na posledním úseku jedou všechny soupravy po jedné koleji
- vlak a metro jsou pohodlné, ale podle mě více lidí používá autobusy, které jsou srovnatelné nebo horší s pražskými nízkopodlažáky. Metro totiž stojí dvojnásobek než autobusy...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 795
- Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Globik: Linka 100 měla vést na Dejvickou a ne na Zličín...tolik lidí jí nevyužívá a doba cesty Zličín - Centrum metrem je nesrovnatelně delší než Dejvická - Centrum.
Ten kratší vlak než je nástupiště je samozřejmostí v mnoha městech a popoběhnout vzdálenost 2 vagonu znamená 40 metrů (celé nástupiště má co já vím 100 metrů), takže v tom taky problém nevidím...[/b]
Ten kratší vlak než je nástupiště je samozřejmostí v mnoha městech a popoběhnout vzdálenost 2 vagonu znamená 40 metrů (celé nástupiště má co já vím 100 metrů), takže v tom taky problém nevidím...[/b]
Ten kratší vlak než je nástupiště je samozřejmostí v mnoha městech a popoběhnout vzdálenost 2 vagonu znamená 40 metrů (celé nástupiště má co já vím 100 metrů), takže v tom taky problém nevidím...
Provozně je lepší točit vlaky na Dejvické a na Ruzyň poslat každou druhou nebo třetí celou soupravu podle potřeby.
Ještě jednou bych chtěl připomenout, že tento systém na trasách B i A už dopravní podnik zavedl a funguje bez komlikací, současně se nedá předpokládat, že by jen kvůli Ruzyni DP vymýšlel další způsob rotace vlaků.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
PavelD píše:Ten kratší vlak než je nástupiště je samozřejmostí v mnoha městech a popoběhnout vzdálenost 2 vagonu znamená 40 metrů (celé nástupiště má co já vím 100 metrů), takže v tom taky problém nevidím...
Provozně je lepší točit vlaky na Dejvické a na Ruzyň poslat každou druhou nebo třetí celou soupravu podle potřeby.
Ještě jednou bych chtěl připomenout, že tento systém na trasách B i A už dopravní podnik zavedl a funguje bez komlikací, současně se nedá předpokládat, že by jen kvůli Ruzyni DP vymýšlel další způsob rotace vlaků.
50 let to tu takto funguje, tak nám tu laskavě nezavádějte žádné novoty, že? Na tramvajích byl kdysi zaveden systém průvodčích a dnes jsou jen v historických turistických linkách.
American však chtěl jít ještě dále než je současný stav - pokud by i každá deuhá souprava jezdila na letiště skoro prázdná, bylo by samozřejmě ekonomičtější tuto každou druhou zkrátit. Je to teoreticky lepší možnost než na letiště posílat každou třetí (čtvrtou...). Ovšem tím by se snižovala přepravní kapacita v celé trase, tedy i v centru. Věřím, že z Dejvické bude stejný provoz jako na B ze Smíchova (provoz z Dejvické dál bude určitě slabší do všech stanic, ne jen na letiště). Pokud ovšem to metro někdy postaví...
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 86
- Registrován: 17. 09. 2005, 15:01
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Na 119 jezdí převážně vysokopodlažní B941 nebo B961. A občas taky nízkopodlažní CityBus 18M (ale ten jezdí asi tak 2x do hodiny).
Na Dejvickou přeci už jezdí bez jediné zastávky "slavný" AE ne? Pominu-li to, že se platí nehorázných 30 CZK a že jezdí jednou za uherský rok, tak se svezete poměrně rychle (pokud není Evropská ucpaná - což není zrovna ojedinělým jevem) a ještě budete mít celý autobus pro sebe (co jsem tak viděl, tak až na několik výjimek ten autobus vezl jen vzduch)
Na Dejvickou přeci už jezdí bez jediné zastávky "slavný" AE ne? Pominu-li to, že se platí nehorázných 30 CZK a že jezdí jednou za uherský rok, tak se svezete poměrně rychle (pokud není Evropská ucpaná - což není zrovna ojedinělým jevem) a ještě budete mít celý autobus pro sebe (co jsem tak viděl, tak až na několik výjimek ten autobus vezl jen vzduch)
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 795
- Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Mk: To je právě ono, mě se zdá, že téměř všechny autobusy kromě 119 vozí tak akorát vzduch. A většinou na 119 jezdí ten starší autobus, který se zejména v zadní části příšerně klepe, když autobus stojí.
A jak si psal, že AE stojí asi 30,-Kč, to je právě ono, zas někdo zapomněl, že letiště není jen pro cizince, ale i našince.
A jak si psal, že AE stojí asi 30,-Kč, to je právě ono, zas někdo zapomněl, že letiště není jen pro cizince, ale i našince.
American: No mně by se docela líbilo, kdyby v AE uznávali legitky na MHD - jenže to by se pak veškerý substrát (=kaštani) s legitkama jedoucí na Dejvickou vrhnul do AE a ani bych si pak nesed
Co se týče obsazenosti dalších linek (179, 225, 510) tak nevím - a nikdy jsem je ani moc nevyužíval, protože jedou závlekem přes Ciolkovského a navíc taky nejezdí zrovna často. Párkrát jsem jel linkou 100 na Zličín a většinou byla slušně obsazená - jenže tam mě pak odpuzuje dlouhý interval Béčka ze Zličína a pak ta nekonečná cesta do centra. (btw: podle Idosu však vychází cesta do centra přes Zličín (např. na Můstek) jen o 10 minut déle než přes Dejvickou (což není moc)...ale mně se ta štreka tím Béčkem prostě nelíbí ) Ikdyž - posledně jsem jel z LKPR 119 na Dejvickou - 1) autobus byl plný hlučných a patrně trochu opilých Němců (několik desítek minut před tím přistáli GW z STR) a 2) seděli jsme v zadní části busu a (již tebou zmíněné) klepání při každém zastavení bylo fakt hrozný!! Němci z toho byli celkem vyděšení, mně docházela trpělivost a modlil se, aby už ten bus nikde nestavěl (takový drkotání šílený jsem ještě v životě nezažil a byl jsem rád, když jsem na Dejvické vystoupil )
Co se týče obsazenosti dalších linek (179, 225, 510) tak nevím - a nikdy jsem je ani moc nevyužíval, protože jedou závlekem přes Ciolkovského a navíc taky nejezdí zrovna často. Párkrát jsem jel linkou 100 na Zličín a většinou byla slušně obsazená - jenže tam mě pak odpuzuje dlouhý interval Béčka ze Zličína a pak ta nekonečná cesta do centra. (btw: podle Idosu však vychází cesta do centra přes Zličín (např. na Můstek) jen o 10 minut déle než přes Dejvickou (což není moc)...ale mně se ta štreka tím Béčkem prostě nelíbí ) Ikdyž - posledně jsem jel z LKPR 119 na Dejvickou - 1) autobus byl plný hlučných a patrně trochu opilých Němců (několik desítek minut před tím přistáli GW z STR) a 2) seděli jsme v zadní části busu a (již tebou zmíněné) klepání při každém zastavení bylo fakt hrozný!! Němci z toho byli celkem vyděšení, mně docházela trpělivost a modlil se, aby už ten bus nikde nestavěl (takový drkotání šílený jsem ještě v životě nezažil a byl jsem rád, když jsem na Dejvické vystoupil )
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
119 zvláště ve špičkách je pěknou ostudou nejen ruzyňského letiště, ale vzhledem k tomu, že pro cizince je to často první dopravní prostředek v našem městě, tak i celé Prahy. Úrovní mi ve špičkách připomíná přepravu v rozvojových zemích. Myslím, že nasazení nízkopodlažních autobusů jako jezdí na lince 100, které by jezdily přímo na Dejvickou, by docela pomohlo. Jen by asi musely jezdit každé 2-3 minuty.