Stránka 5 z 15

Napsal: 14. 10. 2006, 15:15
od appolo
No jeste ze nejezdi Ikarusy jako za minulych casu :) . To byla pak dramaticka jizda kdyz tam ridic pomalu sazel tech 6 rychlosti.
Souhlasim s Pannam, ze by bylo dobry nasadit nizkopodlazni busy a ty by jezdily v int. 5 minut po cely den. Klidne by mohly prokladat kloubaky normalnima :) nekloubakama.
Co se tyka linky AE je to dobry spojeni pro cestujici ze Severnich casti Prahy , kteri miri za svym letem na PRG. Za 3O min. na PRG je hodne slusnej cas. 8)

Napsal: 16. 10. 2006, 19:22
od Globik
Pokud je ucpaná Letná, těžko se dojede z Holešovic za půl hodiny...

Kdyby na AE platil tarif MHD, jezdilo by tam plno Pražáků, ale díky tomu by spoje jezdily častěji.

Btw.na TXL jezdí několik autobusových linek, projíždějí celým centrem (dejme tomu jako by autobus jezdil např.ze Žižkova nebo Pankráce). Kromě kloubových nízkopodlažních vozů jezdí i patráky, které mají do horního patra více schodů než B931 :wink: (Tam se ale s kufry asi nikdo necpe). A všechny cestou staví (i když na jen cca 40% zastávek). I když se do berlínské veřejné dopravy za posledních 16 let nacpalo neuvěřitelné množství peněz, tak se o metru nebo vlaku na TXL zatím ani neuvažuje a autobusy stačí.

Podle mě by řešením bylo koupení POŘÁDNÝCH a NOVÝCH nízkopodlažních autobusů, které by jezdily z Dejvické v častých pravidelných intervalech.

A ta doba jízdy metra ze Zličína do centra je podle mě psychologickým problémem. Ono to fakt není tak dlouhé, ale člověku to tak přijde.

Napsal: 16. 10. 2006, 20:11
od American
Globík: Možná taky proto, že se vůbec s rozvojem Tegelu nepočítá, pokud já vím a staví se na letišti Schonefeld budoucím Brandenburg.

Napsal: 16. 10. 2006, 20:29
od OR
Nechci se hadat, ale Schoenefeld (budouci BBI Berlin Brandenburg International) neni vubec jisty. Na ILA v cervnu jsem se dozvedel, ze se ceka na rozhodnuti odvolani k nejvyssimu spravnimu soudu. Odvolaly se tam prot stavbe verejna sdruzeni.A mozna i nekdo dalsi.
Navic pry firma, ktera provozuje berlinska letiste znovu prehodnocuje ekonomickou vyhodnost.
Ve stanku sice rozdavali letaky na kridovem papire, ale na dotazrikali, ze vystavba neni vubec jista.

Napsal: 16. 10. 2006, 20:35
od American
Já slyšel, že už se snad začalo ne? S novým letištěm to není nikdy lehký, stačí se podívat co se děje "jen" u naší paralelní dráhy. Ale plánem Berlína je jedno letiště a nejspíš i uzavření některého ze stávajících, alespoň tak se to podává již řadu let a s rozvojem Tegelu se zatím nepočítá, tak si tam asi nebudou stavět metro. :)

Napsal: 16. 10. 2006, 20:38
od Pan Am
OR píše:Nechci se hadat, ale Schoenefeld (budouci BBI Berlin Brandenburg International) neni vubec jisty. Na ILA v cervnu jsem se dozvedel, ze se ceka na rozhodnuti odvolani k nejvyssimu spravnimu soudu. Odvolaly se tam prot stavbe verejna sdruzeni.A mozna i nekdo dalsi.
Navic pry firma, ktera provozuje berlinska letiste znovu prehodnocuje ekonomickou vyhodnost.
Ve stanku sice rozdavali letaky na kridovem papire, ale na dotazrikali, ze vystavba neni vubec jista.


Co já vím, tak BBI již nic nestojí nic v cestě. Nejvyšší spolkový správní soud však rozhodl, že se musí snížit hlukové zatížení okolí letiště. Takže jsou myslím zakázány noční lety a bude se muset vynaložit více na protihluková opatření, což výstavbu letiště ještě prodraží.

Napsal: 16. 10. 2006, 20:40
od Globik
American píše:Globík: Možná taky proto, že se vůbec s rozvojem Tegelu nepočítá, pokud já vím a staví se na letišti Schonefeld budoucím Brandenburg.


Pokud ještě někdy prodlouží na Schönefeld metro, tak už bude pro většinu berlíňanů stejně rychle dostupné (pokud nepočítám auto a taxi) jako Tegel. Tím se hezky dosáhne vyrovnání podmínek :wink:

Trochu mě ale překvapila další existence Tempelhofu. To je podle mě díky svému umístění vhodné pro hlavní město banánové republiky a ne Německa. Možná je to z politických důvodů, aby okolní obyvatelé díky hluku letadel vzpomínali na události před 58 lety a nezapoměli volit demokratické strany :lol:

Napsal: 16. 10. 2006, 20:40
od Pan Am
American píše:Ale plánem Berlína je jedno letiště a nejspíš i uzavření některého ze stávajících, alespoň tak se to podává již řadu let a s rozvojem Tegelu se zatím nepočítá, tak si tam asi nebudou stavět metro. :)


Ohledně metra na Tegel jsem s Americanem zajedno, že asi hlavním důvodem proč není je to, že letiště bude v roce 2012 nahrazeno BBI.

Napsal: 16. 10. 2006, 20:43
od Pan Am
Globík píše:Pokud ještě někdy prodlouží na Schönefeld metro, tak už bude pro většinu berlíňanů stejně rychle dostupné (pokud nepočítám auto a taxi) jako Tegel. Tím se hezky dosáhne vyrovnání podmínek :wink:


BBI má mít s centrem města speciální vlakové spojení Airport Shuttle - mapka - číslo 2.

Další info o spojení na letiště.

Napsal: 16. 10. 2006, 21:17
od Globik
Z tohoto
http://www.flughafen-berlin-tempelhof.de/home-engl.html
jsem pochopil, že THF v provozu zůstane. Teď už to tam najít nemůžu, ale mezi řádky je to čitelné i nadále :)
byl by to ale podle mě anachronismus.

Napsal: 16. 10. 2006, 21:20
od Globik
Pan Am píše:
Globík píše:Pokud ještě někdy prodlouží na Schönefeld metro, tak už bude pro většinu berlíňanů stejně rychle dostupné (pokud nepočítám auto a taxi) jako Tegel. Tím se hezky dosáhne vyrovnání podmínek :wink:


BBI má mít s centrem města speciální vlakové spojení Airport Shuttle - mapka - číslo 2.

Další info o spojení na letiště.


Tu mapku přiznám se, nechápu. Je orientována jako je běžné nebo je otočená? Pak mi nesedí trasa rychlovlaku.

Ten rychlovlak je ale dost šalamounský. Není uvedeno, kam pojede. Celé mi to přijde jako dobrý ideový projekt, ale vytržený z reality. Aby soudruzi z NDR nakonec někde neudělali chybu! :D

Napsal: 16. 10. 2006, 21:53
od Pan Am
Globík píše:Tu mapku přiznám se, nechápu. Je orientována jako je běžné nebo je otočená? Pak mi nesedí trasa rychlovlaku.

Ten rychlovlak je ale dost šalamounský. Není uvedeno, kam pojede. Celé mi to přijde jako dobrý ideový projekt, ale vytržený z reality. Aby soudruzi z NDR nakonec někde neudělali chybu! :D


Tady je ještě jedna mapka - http://www.tagesspiegel.de/bilder/berli ... grafik.jpg

Airport Shuttle bude stát 8 - 12 € - http://www.tagesspiegel.de/berlin/nachr ... /72984.asp

Napsal: 16. 10. 2006, 22:31
od MK
Z Tegelu jezdí hlavně autobusová linka "TXL", na které jsem viděl pouze nízkopodlažní vozy. Tahle linka jezdí v trase Tegel - Unter den Linden - Potsdamer Platz a projede tedy centrum Berlína a jezdí převážně po 10 minutách. Společně s dalšími linkami to myslím bohatě stačí a není potřeba stavět metro (ostatně pochybuju, že by na to BVG vzal peníze - všeobecně mi přijde, že ta doprava v BLN není na moc vysoké úrovni). Nedaleko letiště TXL je také stanice metra U7 J.-Kaiser-Platz.
Samozřejmě nejpříjemnější spojení je z letiště Tempelhof - ale tam toho lítá úplné minimum - cca 15 odletů za den převážně do německých měst + BRU (SN) a CPH (Sterling.dk - ti mě docela překvapili, že létají zrovna sem, a i za docela dobré ceny :wink: )

Napsal: 16. 10. 2006, 22:44
od Globik
MK píše:Z Tegelu jezdí hlavně autobusová linka "TXL", na které jsem viděl pouze nízkopodlažní vozy. Tahle linka jezdí v trase Tegel - Unter den Linden - Potsdamer Platz a projede tedy centrum Berlína a jezdí převážně po 10 minutách. Společně s dalšími linkami to myslím bohatě stačí a není potřeba stavět metro (ostatně pochybuju, že by na to BVG vzal peníze - všeobecně mi přijde, že ta doprava v BLN není na moc vysoké úrovni). Nedaleko letiště TXL je také stanice metra U7 J.-Kaiser-Platz.
Samozřejmě nejpříjemnější spojení je z letiště Tempelhof - ale tam toho lítá úplné minimum - cca 15 odletů za den převážně do německých měst + BRU (SN) a CPH (Sterling.dk - ti mě docela překvapili, že létají zrovna sem, a i za docela dobré ceny :wink: )


Ony po sjednocení a vymícení Ikarusů už v Berlíně jiné než nízkopodlažní nejezdí. A patráky (kterých je v Berlíně asi většina) jsou (alespoň jejich dolní paluba) nízkopodlažní již z konstrukčního principu :D

Linka TXL ovšem nejezdí na Postupimské náměstí, to jsi si trochu spletl. Od Braniborské brány (= stanice Unter den Linden) jede na Alex.

Bohatě stačí: To můžeme říci, že bohatě stačí 119, 100, 179 (tedy pokud pomineme vozový park a intervaly)...

MHD v Berlíně je oproti Praze na dokonalé úrovni. BVG sice po BVB zdědil české tramvaje, ale současně již má i nízkopodlažní. Autobusy má buď bývalé západoberlínské, které jsou sice motoricky slabé, ale jinak kvalitní a má jich dost nových. Staré linky metra jsou v dost špatném stavu, ale v 70.a 80.letech se na Západě postavilo dost nových. A Berlín není jen BVG, ale i S-bahn. A další železniční spoje. A tam se za posledních 15 let udělalo obrovské množství práce. Celkově je městská doprava vynikající. Chtěl bych mít v Praze takovou síť tak fungující dopravy, jako v Berlíně. O příměstské nemluvě.

Napsal: 16. 10. 2006, 22:51
od Pan Am
MK píše:všeobecně mi přijde, že ta doprava v BLN není na moc vysoké úrovni


Já si myslím pravý opak.