- brezen2017.jpg (250.83 KiB) Zobrazeno 5009 x
Ruzyně
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
V loňském roce byl růst v lednu-březnu taky slušný. Něco kolem 13-15%. Pak přišel v dubnu "pád" na růst 2-3%. Proto jsem zvědavý na dubnová čísla víc než na ta březnová.
Re: Ruzyně
ze zvědavosti jsem koukal na čísla Vídně za březen, nárůst pouze 3% Jako pokud by to Praha udržela po celý rok, tak budeme končit kolem 15milionů
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
ogan píše:ze zvědavosti jsem koukal na čísla Vídně za březen, nárůst pouze 3% Jako pokud by to Praha udržela po celý rok, tak budeme končit kolem 15milionů
A třeba taková Varšava snad Vídeň i předežene
Re: Ruzyně
m@rtin píše:V loňském roce byl růst v lednu-březnu taky slušný. Něco kolem 13-15%. Pak přišel v dubnu "pád" na růst 2-3%. Proto jsem zvědavý na dubnová čísla víc než na ta březnová.
Růst se ještě zvyšuje za duben 1,2 mil., nárůst skoro 30 %.
http://www.prg.aero/en/business-section ... source.pdf
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
to je masakr
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
LHR obsluhované pouze BA na 6. příčce
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
To sice ano, ale součet Heathrow+Gatwick+Stansted+Luton+Southend určitě udělá 1. místo
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 345
- Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Nevšiml jsem si, že by to tady někde bylo. O víkendu 10.-11.6. pořádá Letiště Prahy Runway Festival.
https://www.letisteslavi80.cz/festival
Přidá se v sobotu někdo?
https://www.letisteslavi80.cz/festival
Přidá se v sobotu někdo?
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Připojuji ještě klasickou "infografiku", aby nám nechyběl měsíc:
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1112
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Alternativní vlaková trať na letiště získala povolení, přesto nejspíš nevznikne
http://praha.e15.cz/praha/novinky/alter ... ne-1333416
Přestávám se v napojení PRG na centrum Prahy orientovat. Takže existují 2 varianty propojení na železniční síť, jedna úvaha o propojení na budoucí síť VRT a taky úvahy o prodloužení metra ? Nebo je toho víc ??? To už je skoro na anketu čeho se dočkáme dřív a kdy.
http://praha.e15.cz/praha/novinky/alter ... ne-1333416
Přestávám se v napojení PRG na centrum Prahy orientovat. Takže existují 2 varianty propojení na železniční síť, jedna úvaha o propojení na budoucí síť VRT a taky úvahy o prodloužení metra ? Nebo je toho víc ??? To už je skoro na anketu čeho se dočkáme dřív a kdy.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Já doufám, že prodloužení metra.
Už jen z vlastní zkušenosti podle toho, co se mě cizinci na letišti ptají..v 90% to je, jak se dostanou nejrychleji na Staroměstskou, Muzeum, IP Pavlova nebo hlavák..vše rychle a pohodlně dostupné linkou metra A.
Už jen z vlastní zkušenosti podle toho, co se mě cizinci na letišti ptají..v 90% to je, jak se dostanou nejrychleji na Staroměstskou, Muzeum, IP Pavlova nebo hlavák..vše rychle a pohodlně dostupné linkou metra A.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5906
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
micaello píše:Já doufám, že prodloužení metra.
Už jen z vlastní zkušenosti podle toho, co se mě cizinci na letišti ptají..v 90% to je, jak se dostanou nejrychleji na Staroměstskou, Muzeum, IP Pavlova nebo hlavák..vše rychle a pohodlně dostupné linkou metra A.
Jenže LKPR není jen pro turisty. Áčko nemá na své trase žádné nádraží, takže když přijede mimopražský cesťák do Prahy vlakem, musel by se tlouct metrem s přestupem vs.přímé rychlé spojení železnicí. Ano, obávám se, že pokud se postaví železnice, povede na Masaryčku a to v tomto kontextu také není žádná výhra.
Re: Ruzyně
Tohle už je tragikomedie, bohužel názorně ukazující, jak to v čr funguje se vším... já jsem jen zvědavý, jak to bude vypadat za deset let, kdy letiště plánuje odbavovat přes 20 mil. pax To aby těch 119 jelo pět za sebou
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 21
- Registrován: 22. 06. 2016, 14:21
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
ogan píše:Tohle už je tragikomedie, bohužel názorně ukazující, jak to v čr funguje se vším... já jsem jen zvědavý, jak to bude vypadat za deset let, kdy letiště plánuje odbavovat přes 20 mil. pax To aby těch 119 jelo pět za sebou
20mil plánovat může, ale realita může být zcela jiná. A i kdyby, tak autobus vzhledem k malé vzdálenosti na Veleslavín naprosto stačí. A i cena je příznivá, za pár kaček a kdo má legitku je zdarma. Kdo chce "luxus" jede taxíkem.
Proč se nepoučit jinde? Např. SVO, které odbavuje 34mil má kolejové napojení a frekvenci 2x za hodinu. Jízdné v přepočtu 300kč. To by Češi radši jeli autobusem a vlakem by nikdo nejezdil (u SVO je to jiné, to je cca 30km od města a alternativa krom taxi moc není). Tedy metro s intervalem 5-10 minut je ekonomický nesmysl, to by dotoval daňový poplatník.
Takže dle mě existují 3 varianty, které vycházejí ze současných modelů
a) městské letiště v sousedství hustě osídlených aglomerací (např. Kbely) - napojení na metro
b) středně velké letiště na vzdálené periferii metropole mimo hustě obydlené aglomerace - obsluha autobusy a taxíky
c) velké letiště dál od města do 30km (mezinárodní hub) - napojení vlakem
Varianta a) je překonaná, varianta b) to je taková zdejší plichta u které to asi zůstane (včetně neustálých konfliktů s městem a okolními obcemi). Varianta c) by potřebovala nějakou vizi, vůli a schopnost organizace.