Ruzyně

Odpovědět
prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od prodejce »

brezen2017.jpg
brezen2017.jpg (250.83 KiB) Zobrazeno 5009 x


m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od m@rtin »

V loňském roce byl růst v lednu-březnu taky slušný. Něco kolem 13-15%. Pak přišel v dubnu "pád" na růst 2-3%. Proto jsem zvědavý na dubnová čísla víc než na ta březnová.

ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od ogan »

ze zvědavosti jsem koukal na čísla Vídně za březen, nárůst pouze 3% Jako pokud by to Praha udržela po celý rok, tak budeme končit kolem 15milionů :D

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Airbus380 »

ogan píše:ze zvědavosti jsem koukal na čísla Vídně za březen, nárůst pouze 3% Jako pokud by to Praha udržela po celý rok, tak budeme končit kolem 15milionů :D


A třeba taková Varšava snad Vídeň i předežene :D

duke
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 24
Registrován: 23. 02. 2010, 22:42
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od duke »

m@rtin píše:V loňském roce byl růst v lednu-březnu taky slušný. Něco kolem 13-15%. Pak přišel v dubnu "pád" na růst 2-3%. Proto jsem zvědavý na dubnová čísla víc než na ta březnová.



Růst se ještě zvyšuje za duben 1,2 mil., nárůst skoro 30 %.

http://www.prg.aero/en/business-section ... source.pdf


m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od m@rtin »

to je masakr

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od micaello »

LHR obsluhované pouze BA na 6. příčce :ymapplause:

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od m@rtin »

To sice ano, ale součet Heathrow+Gatwick+Stansted+Luton+Southend určitě udělá 1. místo

michal4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 345
Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od michal4 »

Nevšiml jsem si, že by to tady někde bylo. O víkendu 10.-11.6. pořádá Letiště Prahy Runway Festival.
https://www.letisteslavi80.cz/festival

Přidá se v sobotu někdo?

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od prodejce »

Připojuji ještě klasickou "infografiku", aby nám nechyběl měsíc:

duben2017.jpg
duben2017.jpg (197.82 KiB) Zobrazeno 4226 x

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Marty-t »

Alternativní vlaková trať na letiště získala povolení, přesto nejspíš nevznikne
http://praha.e15.cz/praha/novinky/alter ... ne-1333416

Přestávám se v napojení PRG na centrum Prahy orientovat. Takže existují 2 varianty propojení na železniční síť, jedna úvaha o propojení na budoucí síť VRT a taky úvahy o prodloužení metra ? Nebo je toho víc ??? To už je skoro na anketu čeho se dočkáme dřív a kdy. :wink:

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od micaello »

Já doufám, že prodloužení metra.
Už jen z vlastní zkušenosti podle toho, co se mě cizinci na letišti ptají..v 90% to je, jak se dostanou nejrychleji na Staroměstskou, Muzeum, IP Pavlova nebo hlavák..vše rychle a pohodlně dostupné linkou metra A.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Globik »

micaello píše:Já doufám, že prodloužení metra.
Už jen z vlastní zkušenosti podle toho, co se mě cizinci na letišti ptají..v 90% to je, jak se dostanou nejrychleji na Staroměstskou, Muzeum, IP Pavlova nebo hlavák..vše rychle a pohodlně dostupné linkou metra A.

Jenže LKPR není jen pro turisty. Áčko nemá na své trase žádné nádraží, takže když přijede mimopražský cesťák do Prahy vlakem, musel by se tlouct metrem s přestupem vs.přímé rychlé spojení železnicí. Ano, obávám se, že pokud se postaví železnice, povede na Masaryčku a to v tomto kontextu také není žádná výhra.

ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od ogan »

Tohle už je tragikomedie, bohužel názorně ukazující, jak to v čr funguje se vším... já jsem jen zvědavý, jak to bude vypadat za deset let, kdy letiště plánuje odbavovat přes 20 mil. pax :?: To aby těch 119 jelo pět za sebou :D

obyvatelPrahy6
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 22. 06. 2016, 14:21
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od obyvatelPrahy6 »

ogan píše:Tohle už je tragikomedie, bohužel názorně ukazující, jak to v čr funguje se vším... já jsem jen zvědavý, jak to bude vypadat za deset let, kdy letiště plánuje odbavovat přes 20 mil. pax :?: To aby těch 119 jelo pět za sebou :D


20mil plánovat může, ale realita může být zcela jiná. A i kdyby, tak autobus vzhledem k malé vzdálenosti na Veleslavín naprosto stačí. A i cena je příznivá, za pár kaček a kdo má legitku je zdarma. Kdo chce "luxus" jede taxíkem.
Proč se nepoučit jinde? Např. SVO, které odbavuje 34mil má kolejové napojení a frekvenci 2x za hodinu. Jízdné v přepočtu 300kč. To by Češi radši jeli autobusem a vlakem by nikdo nejezdil (u SVO je to jiné, to je cca 30km od města a alternativa krom taxi moc není). Tedy metro s intervalem 5-10 minut je ekonomický nesmysl, to by dotoval daňový poplatník.

Takže dle mě existují 3 varianty, které vycházejí ze současných modelů
a) městské letiště v sousedství hustě osídlených aglomerací (např. Kbely) - napojení na metro
b) středně velké letiště na vzdálené periferii metropole mimo hustě obydlené aglomerace - obsluha autobusy a taxíky
c) velké letiště dál od města do 30km (mezinárodní hub) - napojení vlakem

Varianta a) je překonaná, varianta b) to je taková zdejší plichta u které to asi zůstane (včetně neustálých konfliktů s městem a okolními obcemi). Varianta c) by potřebovala nějakou vizi, vůli a schopnost organizace.


Odpovědět