Ruzyně
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Ne, autobus opravdu stačit nebude. Stačí jet na letiště ve špičce (té letecké, nikoliv té v MHD) teď a je to očistec. Zvlášť v létě.
Souhlasím ale s tím, že metro je ekonomický nesmysl. A vlastně i logický nesmysl. Aby se časově vyplatilo, musela by se ve Veleslavíně postavit odbočka, která by dál pokračovala na Šárku a Dědinu, to by pak jakž takž smysl dalo za předpokladu, že by na Dlouhé Míli bylo nějaké větší P+R, které by aspoň zčásti naplnilo soupravy. Vést metro na letiště z Motola - toho se snad, doufám, nikdy nedožiju, to by byla fakt tragikomedie.
Nejoptimálnější řešení je samozřejmě vlak, který bude dál z letiště pokračovat do Kladna, ale bojím se, že toto řešení je jaksi v nedohlednu. Zabily by se tím dvě mouchy jednou ranou - doprava do Kladna i na letiště. S napojením na Hlavní nádraží to bohužel asi nepůjde, nebo nedovedu si představit kudy.
A pokud se podívám na srovnání podobně velkých letišť v Evropě, tak kolejová doprava na Tegel, Pulkovo a v Budapešti.
Souhlasím ale s tím, že metro je ekonomický nesmysl. A vlastně i logický nesmysl. Aby se časově vyplatilo, musela by se ve Veleslavíně postavit odbočka, která by dál pokračovala na Šárku a Dědinu, to by pak jakž takž smysl dalo za předpokladu, že by na Dlouhé Míli bylo nějaké větší P+R, které by aspoň zčásti naplnilo soupravy. Vést metro na letiště z Motola - toho se snad, doufám, nikdy nedožiju, to by byla fakt tragikomedie.
Nejoptimálnější řešení je samozřejmě vlak, který bude dál z letiště pokračovat do Kladna, ale bojím se, že toto řešení je jaksi v nedohlednu. Zabily by se tím dvě mouchy jednou ranou - doprava do Kladna i na letiště. S napojením na Hlavní nádraží to bohužel asi nepůjde, nebo nedovedu si představit kudy.
A pokud se podívám na srovnání podobně velkých letišť v Evropě, tak kolejová doprava na Tegel, Pulkovo a v Budapešti.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5906
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Airbus380 píše:A pokud se podívám na srovnání podobně velkých letišť v Evropě, tak kolejová doprava na Tegel, Pulkovo a v Budapešti.
Nevypadlo Ti z té věty nějaké slovíčko?
A dál se radši nedívej. Třeba v Severní Americe má málokteré letiště napojení na kolejovou dopravu a když má, tak stanice je obvykle někde za letištěm a na ní se člověk musí dopravit autobusem nebo nějakou jednokolejkou apod.(to tu ale ví asi většina lidí, to není nic nového). A mimochodem, třeba HNL těch 20 mil.odbaví a peníze na postavení smysluplné železnice prostě nejsou (i když si socialisté mysleli, že budou a podle toho se zachovali a je to tu podobná tragikomedie, jako v Praze).
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 21
- Registrován: 22. 06. 2016, 14:21
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Airbus380 píše:Ne, autobus opravdu stačit nebude. Stačí jet na letiště ve špičce (té letecké, nikoliv té v MHD) teď a je to očistec. Zvlášť v létě.
Souhlasím ale s tím, že metro je ekonomický nesmysl. A vlastně i logický nesmysl. Aby se časově vyplatilo, musela by se ve Veleslavíně postavit odbočka, která by dál pokračovala na Šárku a Dědinu, to by pak jakž takž smysl dalo za předpokladu, že by na Dlouhé Míli bylo nějaké větší P+R, které by aspoň zčásti naplnilo soupravy. Vést metro na letiště z Motola - toho se snad, doufám, nikdy nedožiju, to by byla fakt tragikomedie.
Nejoptimálnější řešení je samozřejmě vlak, který bude dál z letiště pokračovat do Kladna, ale bojím se, že toto řešení je jaksi v nedohlednu. Zabily by se tím dvě mouchy jednou ranou - doprava do Kladna i na letiště. S napojením na Hlavní nádraží to bohužel asi nepůjde, nebo nedovedu si představit kudy.
A pokud se podívám na srovnání podobně velkých letišť v Evropě, tak kolejová doprava na Tegel, Pulkovo a v Budapešti.
Určitě by těm autobusům slušela klimatizace. Podle mě těch 15 minut se dá vydržet i ve stoje, zvlášť, když je to prakticky za pakatel.
U toho vlaku na letiště a do Kladna je právě ten problém, že se chtějí kombinovat řešení tam, kde jsou různé poždavky - na frekvenci a rozložení spojů. Doprava do Kladna má charakter dvou denních špiček, naopak doprava na letiště má zcela jiný průběh. Krom toho třeba Hostivice by nesly nelibě, kdyby je spojení s Prahou obcházelo. Ruzyně je holt příliš blízko na vlak a příliš daleko na metro a navíc je "stranou".
Pokud vím tak vlak jede kolem letiště v Budapešti, ale nezajíždí k terminálům (cca 2km) (jak koukám na mapu, tak dráhy letiště jsou namířeny přímo na město a u nás při provozu 12/30 lidé strašně řvou - to jen taková odbočka...), ani na Pulkovo až k terminálům nezajíždí vlak (nejbližší stanice cca přes 3km odtamtud, to je více jak nádraží v Hostivicích od terminálů Ruzyni), ale trať vede v koridoru kolem. Holt rozměry v Rusku - tam je to "kousek" u nás "daleko". Na Tegel jezdí kupodivu pouze autobusy http://berlinmap360.com/carte/pdf/en/be ... hn-map.pdf. Němci si asi dokáží dobře spočítat co je ekonomické.
Re: Ruzyně
Airbus380 píše:Ne, autobus opravdu stačit nebude. Stačí jet na letiště ve špičce (té letecké, nikoliv té v MHD) teď a je to očistec. Zvlášť v létě.
Souhlasím ale s tím, že metro je ekonomický nesmysl. A vlastně i logický nesmysl. Aby se časově vyplatilo, musela by se ve Veleslavíně postavit odbočka, která by dál pokračovala na Šárku a Dědinu, to by pak jakž takž smysl dalo za předpokladu, že by na Dlouhé Míli bylo nějaké větší P+R, které by aspoň zčásti naplnilo soupravy. Vést metro na letiště z Motola - toho se snad, doufám, nikdy nedožiju, to by byla fakt tragikomedie.
Nejoptimálnější řešení je samozřejmě vlak, který bude dál z letiště pokračovat do Kladna, ale bojím se, že toto řešení je jaksi v nedohlednu. Zabily by se tím dvě mouchy jednou ranou - doprava do Kladna i na letiště. S napojením na Hlavní nádraží to bohužel asi nepůjde, nebo nedovedu si představit kudy.
A pokud se podívám na srovnání podobně velkých letišť v Evropě, tak kolejová doprava na Tegel, Pulkovo a v Budapešti.
A jen taková technická...není ten poslední návrh, to poslední zadání dopravnímu podniku, právě o té odbočce z Veleslavína? Alespoň o tom mluvila Krmáčová (že si toho plno lidí nevšimlo, je druhá věc). Mně to celkem smysl dává, ve spoustě měst se tratě prostě větví, jen tady k tomu zatím není vůle. A při šikovně umístěných stanicích by se nemusela ani stavět tramvajová trať na Dědinu, kterou místní vesměs moc nechtějí. I to P+R na Dlouhé Míli by se do toho vešlo. Ta modernizace trati na Kladno by se pak mohla řešit separátně, bez té odbočky na letiště.
Re: Ruzyně
obyvatelPrahy6 píše:Airbus380 píše:Ne, autobus opravdu stačit nebude. Stačí jet na letiště ve špičce (té letecké, nikoliv té v MHD) teď a je to očistec. Zvlášť v létě.
Souhlasím ale s tím, že metro je ekonomický nesmysl. A vlastně i logický nesmysl. Aby se časově vyplatilo, musela by se ve Veleslavíně postavit odbočka, která by dál pokračovala na Šárku a Dědinu, to by pak jakž takž smysl dalo za předpokladu, že by na Dlouhé Míli bylo nějaké větší P+R, které by aspoň zčásti naplnilo soupravy. Vést metro na letiště z Motola - toho se snad, doufám, nikdy nedožiju, to by byla fakt tragikomedie.
Nejoptimálnější řešení je samozřejmě vlak, který bude dál z letiště pokračovat do Kladna, ale bojím se, že toto řešení je jaksi v nedohlednu. Zabily by se tím dvě mouchy jednou ranou - doprava do Kladna i na letiště. S napojením na Hlavní nádraží to bohužel asi nepůjde, nebo nedovedu si představit kudy.
A pokud se podívám na srovnání podobně velkých letišť v Evropě, tak kolejová doprava na Tegel, Pulkovo a v Budapešti.
Určitě by těm autobusům slušela klimatizace. Podle mě těch 15 minut se dá vydržet i ve stoje, zvlášť, když je to prakticky za pakatel.
U toho vlaku na letiště a do Kladna je právě ten problém, že se chtějí kombinovat řešení tam, kde jsou různé poždavky - na frekvenci a rozložení spojů. Doprava do Kladna má charakter dvou denních špiček, naopak doprava na letiště má zcela jiný průběh. Krom toho třeba Hostivice by nesly nelibě, kdyby je spojení s Prahou obcházelo. Ruzyně je holt příliš blízko na vlak a příliš daleko na metro a navíc je "stranou".
Pokud vím tak vlak jede kolem letiště v Budapešti, ale nezajíždí k terminálům (cca 2km) (jak koukám na mapu, tak dráhy letiště jsou namířeny přímo na město a u nás při provozu 12/30 lidé strašně řvou - to jen taková odbočka...), ani na Pulkovo až k terminálům nezajíždí vlak (nejbližší stanice cca přes 3km odtamtud, to je více jak nádraží v Hostivicích od terminálů Ruzyni), ale trať vede v koridoru kolem. Holt rozměry v Rusku - tam je to "kousek" u nás "daleko". Na Tegel jezdí kupodivu pouze autobusy http://berlinmap360.com/carte/pdf/en/be ... hn-map.pdf. Němci si asi dokáží dobře spočítat co je ekonomické.
Tegel už je pár let letiště na zrušení, kdyby fungoval BBI, už by to letiště dávno nefungovalo. Naopak, na SXF vede s-bahn i tam jezdí regionální spoje a podobně to bude fungovat i na tom BBI (trať už je tam pár let zcela funkční).
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 21
- Registrován: 22. 06. 2016, 14:21
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Lkprak píše:Airbus380 píše:
A jen taková technická...není ten poslední návrh, to poslední zadání dopravnímu podniku, právě o té odbočce z Veleslavína? Alespoň o tom mluvila Krmáčová (že si toho plno lidí nevšimlo, je druhá věc). Mně to celkem smysl dává, ve spoustě měst se tratě prostě větví, jen tady k tomu zatím není vůle. A při šikovně umístěných stanicích by se nemusela ani stavět tramvajová trať na Dědinu, kterou místní vesměs moc nechtějí. I to P+R na Dlouhé Míli by se do toho vešlo. Ta modernizace trati na Kladno by se pak mohla řešit separátně, bez té odbočky na letiště.
Krnáčovou bere vůbec někdo vážně? Jinak tramvajová trať na letiště by mohla být dobrá alternativa, viz třeba řešení v Edinburghu.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 21
- Registrován: 22. 06. 2016, 14:21
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Lkprak píše:
Tegel už je pár let letiště na zrušení, kdyby fungoval BBI, už by to letiště dávno nefungovalo. Naopak, na SXF vede s-bahn i tam jezdí regionální spoje a podobně to bude fungovat i na tom BBI (trať už je tam pár let zcela funkční).
To ano, ale BBI/SXF je už poměrně daleko od centra a na Schonefeld vždycky trať vedla. Oproti tomu naše "buštěhradská dráha" je fakt nepoužitelný skanzen.
Jen tak mimochodem ten vyhořelý barák u dráhy na Veleslavíně to musí být pro turisty nádherný první pohled, když vylezou z autobusu.
Re: Ruzyně
obyvatelPrahy6 píše:Lkprak píše:Airbus380 píše:
A jen taková technická...není ten poslední návrh, to poslední zadání dopravnímu podniku, právě o té odbočce z Veleslavína? Alespoň o tom mluvila Krmáčová (že si toho plno lidí nevšimlo, je druhá věc). Mně to celkem smysl dává, ve spoustě měst se tratě prostě větví, jen tady k tomu zatím není vůle. A při šikovně umístěných stanicích by se nemusela ani stavět tramvajová trať na Dědinu, kterou místní vesměs moc nechtějí. I to P+R na Dlouhé Míli by se do toho vešlo. Ta modernizace trati na Kladno by se pak mohla řešit separátně, bez té odbočky na letiště.
Krnáčovou bere vůbec někdo vážně? Jinak tramvajová trať na letiště by mohla být dobrá alternativa, viz třeba řešení v Edinburghu.
Krmáčová zadala dopravnímu podniku, aby prověřil tu možnost té odbočky z Veleslavína a tím celou tu současnou diskusi odstartovala.
Ne, tramvaj, která by obsloužila všechny ty zastávky mezi Veleslavínem a Divokou Šárko, + asi další zastávky, které obsluhuje současná 119, by nebyla dobrá varianta. Možná nějaká rychlodrážní verze, jež by cestou na letiště stavěla tak maximálně na divoké Šárce (a ideálně ani tam ne), ale i tak, cestou do centra by se muselo přestupovat dál na metro.
Kolejové spojení do centra by mělo dopravu na letiště:
1) Zkapacitnit
2) Zrychlit
3) Zjednodušit
4) Zkomfortnit
Tramvaj by jí tak možná zkomfortnila, ale ve finále místo 119 bysme měli tramvaj, vyhozené peníze a jinak nic. Dovedu si představit jiná řešení, které by za výrazně nižší peníze dokázali totéž. Napadá mně třeba vyhrazení zcela speciálního pruhu pro 119 v celé trase, aby cestou nedocházelo k žádnému zdržení (něco na způsob metrobusů v Istanbulu).
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Problém 119 je také v tom, že jí jezdí spousta lidí do práce (či kam). Takže na Veleslavíně se naplní až po strop a takto to je až k zastávce K Letišti, spousta lidí také vystupuje na zastávce U Hangáru. K Terminálu 1 pak přijede už poloprázdný autobus. DPP slibuje, že ve špičkách bude posílat dvě 119, zatím jsem toto neviděl.
Že se dá jet z centra linkou AE? Ano, dá, ale ve špičce to není žádná výhra a spíš risk.
Odbočka metra z Veleslavína je nejrozumnější řešení. Vede to pod zemí, takže obyvatelé Prahy 6 zůstanou nedotčeni (což není případ vlakového spojení). Že to zaplatí daňový poplatník? A? Daňový poplatník platí spoustu jiných věcí. Ať už to jsou dálnice nebo želežnice. Využívám je minimálně a taky neřvu.
Speciální pruh pro 119? To stále neřeší problém toho, že jede z Veleslavína narvaná po strop, v létě navíc bez klimatizace. To ať raději aspoň opraví rozflákanou vozovku (zvlášť přejezd tramvajových pásů u Divoké Šárky je "sousto", kdy mám občas pocit, že mi vylétl mozek z hlavy).
Oháníte se tu letišti v zahraničí, kde dráha funguje. Ale už nezmiňujete ta letiště, kde funguje metro (a bylo dostavěno časem), za příklad Madrid, Barcelona (dostavěno 2016).
Že se dá jet z centra linkou AE? Ano, dá, ale ve špičce to není žádná výhra a spíš risk.
Odbočka metra z Veleslavína je nejrozumnější řešení. Vede to pod zemí, takže obyvatelé Prahy 6 zůstanou nedotčeni (což není případ vlakového spojení). Že to zaplatí daňový poplatník? A? Daňový poplatník platí spoustu jiných věcí. Ať už to jsou dálnice nebo želežnice. Využívám je minimálně a taky neřvu.
Speciální pruh pro 119? To stále neřeší problém toho, že jede z Veleslavína narvaná po strop, v létě navíc bez klimatizace. To ať raději aspoň opraví rozflákanou vozovku (zvlášť přejezd tramvajových pásů u Divoké Šárky je "sousto", kdy mám občas pocit, že mi vylétl mozek z hlavy).
Oháníte se tu letišti v zahraničí, kde dráha funguje. Ale už nezmiňujete ta letiště, kde funguje metro (a bylo dostavěno časem), za příklad Madrid, Barcelona (dostavěno 2016).
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Globik píše:Jenže LKPR není jen pro turisty. Áčko nemá na své trase žádné nádraží, takže když přijede mimopražský cesťák do Prahy vlakem, musel by se tlouct metrem s přestupem vs.přímé rychlé spojení železnicí. Ano, obávám se, že pokud se postaví železnice, povede na Masaryčku a to v tomto kontextu také není žádná výhra.
Přestup na metru je stále pohodlnější než jakýkoliv jiný přestup. Nehledě na to, že v metru neřešíš jestli ti je hic nebo zima atd.
A ano, uvažované vlakové spojení má vést na Masaryčku, takže pomoc je to opravdu nulová, když všechny spoje vedou přes hlavák.
Re: Ruzyně
micaello píše:Problém 119 je také v tom, že jí jezdí spousta lidí do práce (či kam). Takže na Veleslavíně se naplní až po strop a takto to je až k zastávce K Letišti, spousta lidí také vystupuje na zastávce U Hangáru. K Terminálu 1 pak přijede už poloprázdný autobus. DPP slibuje, že ve špičkách bude posílat dvě 119, zatím jsem toto neviděl.
No ono by možná stačilo, kdyby se zavedl expresní bus bez zastávek z Veleslavína na letiště k terminálům. Klidně by to mohlo být zpoplatněné speciálním tarifem. Kdyby jízda stála například 2 eura, tak je to stále ve srovnání s jinými letišti krásná cena. Většina zahraničních turistů co jeden do města busem by to zaplatila. Vyšší cena by byla kompenzována větším komfortem, novými autobusy apod. Vedle této linky by mohla jezdit souběžně pomalá zastávková 119 za normální tarif.
Re: Ruzyně
No ono by možná stačilo, kdyby se zavedl expresní bus bez zastávek z Veleslavína na letiště k terminálům. Klidně by to mohlo být zpoplatněné speciálním tarifem. Kdyby jízda stála například 2 eura, tak je to stále ve srovnání s jinými letišti krásná cena.
Dnes takový autobus jezdí. Airport express z hlavního nádraží. Bez zastávek za vyšší cenu. Co se týká kvality cestování, zlatá 119-ka. Autobusy starý rozhrkaný, řidiči bez znalosti jazyka, kapacita totálně nedostatečná, Moji poslední zkušenost bych hodnotil stupněm "katastrofa".
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
micaello píše:Přestup na metru je stále pohodlnější než jakýkoliv jiný přestup.
No, s tim bych si (zvlaste v prazskem pojeti, kdy to je vzdy pulkilometrova cesta bludistem) dovolil nesouhlasit. Dobre nastaveny prestup bus-bus/bus-tram ze stejneho nastupiste je mnohem pohodlnejsi. Samozrejme ve chvili, kdy do toho metra nakonec stejne musej, je to trochu posunuty (byt rozhodne lepsi prestupovat do metra ze 100 na Zlicine nez ze 119 na Veleslavine). Ale ten Zlicin je zas kompenzovan jizdou přes vsemozny kotehulky a z toho plynouci jizdni dobou.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 21
- Registrován: 22. 06. 2016, 14:21
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
micaello píše:Oháníte se tu letišti v zahraničí, kde dráha funguje. Ale už nezmiňujete ta letiště, kde funguje metro (a bylo dostavěno časem), za příklad Madrid, Barcelona (dostavěno 2016).
Madrid či Barcelona jsou města úplně jiné velkosti než Praha. Též tamní letiště, jsou pomyslnými branami do/z latinskoamerického světa, tedy tamní provoz je a vždy bude na jiné úrovni než má Ruzyně. Tam metro snad smysl má, ale nejsem si úplně jistý - Španělé dokáží vyhodit spoutu peněz za vysoce prodělečné projekty a pak se utápí v dluzích.
Re: Ruzyně
RAdek píše:No ono by možná stačilo, kdyby se zavedl expresní bus bez zastávek z Veleslavína na letiště k terminálům. Klidně by to mohlo být zpoplatněné speciálním tarifem. Kdyby jízda stála například 2 eura, tak je to stále ve srovnání s jinými letišti krásná cena.
Dnes takový autobus jezdí. Airport express z hlavního nádraží. Bez zastávek za vyšší cenu. Co se týká kvality cestování, zlatá 119-ka. Autobusy starý rozhrkaný, řidiči bez znalosti jazyka, kapacita totálně nedostatečná, Moji poslední zkušenost bych hodnotil stupněm "katastrofa".
Vím, že jezdí takový bus, ale vzhledem k tomu, že je to z hlavního nádraží, tak to ani nijak rychlé a ani komfortní. Ano, měl jsem na mysli, stejný princip, ale z Veleslavína a v podstatně lepším provedení. Nové komfortní busy, řidiči, kteří budou schopni komunikovat se zahraničními turisty apod. Dalším důležitým faktorem je, aby takový bus jezdil např. přes den každých 10 minut. Otázkou je, jestli je dopravní podnik Prahy vůbec něco takového zajistit. Možná by takovou linku mohlo iniciovat samo letiště, najmout si na to přepravce, který by zajistil tyto požadavky. On současný stav spojení letiště s městem je naprosto nevyhovují a letiště toho ruzyňského nedůstojný, takže by to měl být zájem i samotného Letiště Praha.