Ruzyně

Odpovědět
Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Robert »

obyvatelPrahy6 píše:
micaello píše:Oháníte se tu letišti v zahraničí, kde dráha funguje. Ale už nezmiňujete ta letiště, kde funguje metro (a bylo dostavěno časem), za příklad Madrid, Barcelona (dostavěno 2016).


Madrid či Barcelona jsou města úplně jiné velkosti než Praha. Též tamní letiště, jsou pomyslnými branami do/z latinskoamerického světa, tedy tamní provoz je a vždy bude na jiné úrovni než má Ruzyně. Tam metro snad smysl má, ale nejsem si úplně jistý - Španělé dokáží vyhodit spoutu peněz za vysoce prodělečné projekty a pak se utápí v dluzích.


Já si metrem taky nejsem úplně jistý. Ale asi by s ním jezdilo víc cestujících než do Nemocnice Motol.


jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od jencik »

Problem je ten, ze usek do Motola bol postaveny z eurofondov, takze sa musi do istej miery vyuzivat, aby sa ukazala opravnenost pouzitia eurofondov. Pokial by sa spravila odbocka, hlavne vecer by vznikol dost neatraktivny interval 20 min pre Petriny, nehovoriac o nutnosti uvazovat, ako tocit supravy na opacnom konci linky A. Jedine riesenie je konecne postavit trat na letisko. Co sa tyka autobusov, Dedinu a dalsie oblasti bude potrebne obsluzit tak ci tak a letecka spicka je dost narazova, niekedy nestacia ani 2 autobusy a niekedy je aj jeden vela (119), tie AE su skor doplnok a hlavne pre ludi, ktori pokracuju dalej vlakom, usetrene 2 prestupy stoja urcite za tych 18kc navyse. S jazykom je problem v mnohych krajinach, to by som zase za taky problem nevidel, informovat sa da uz v terminaly.

obyvatelPrahy6
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 22. 06. 2016, 14:21
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od obyvatelPrahy6 »

Robert píše:Já si metrem taky nejsem úplně jistý. Ale asi by s ním jezdilo víc cestujících než do Nemocnice Motol.


Snad to v Motole neskončí. Měli by to protáhnout až na Bílou horu a sídliště Řepy, tam je poptávka značná a dál ideálně napojit na Zličín.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Globik »

Jak se můžou dohodnout politici, když se nemůžeme dohodnout ani my tady? :)

Podle mě by nebyl od věci athénský model: udělat trať z Veleslavína do Kladna přes letiště, na ni dát napájecí kolej (tu třeba ukončit na letišti) i trolej a připojit na to metro i vlak. Pokud se nemýlím, metro má rozchod 1435 mm a pokud tomu brání legislativa, tak by se holt mohla upravit. A pokud nemá žádná vlaková souprava dveře ve shodné výšce jako vagony metra, tak by se holt vyrobila (s výsuvnými schůdky pro použití v jiných stanicích). Možná si to představuju jako Hurvínek válku, ale když to šlo v Athénách, proč by to nešlo v Praze?

michal4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 345
Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od michal4 »

V Tokyu je taky v centru metro, pak na periferii vyjede na povrch a na další hodinu se změní v soukromý vlak, ale souprava zůstává.
Naposledy upravil(a) michal4 dne 13. 06. 2017, 09:24, celkem upraveno 1 x.


jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od jencik »

Bila hora je už mimo trasu a na metro tam nie je ani hustota obyvateľstva.
Metro nemá vykurovanie a napájanie už dnes nemá rado vlhkosť, takže vlakom stroj by znamenalo komplet zmeniť napájaciu sústavu min. na linke A a to už nespomínam kapacitu trate, hlavne v tuneloch. Jediným finančne rozumným riešením je vlak.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od micaello »

Aktuálně stejně DPP řeší, co se soupravama na trasách A a B po roce 2025, kdy jím končí životnost..takže ta verze metro-vlak není zas tak blbej nápad. Za těch 7 let stejně nic narychlo nevymyslí, to akorát stačí vykutat kus tunelu a dostavět tu trať :D

michal4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 345
Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od michal4 »

Ono to stejně dopadne jako v Kocourkově. Takže jako nejpravděpodobnější vidím vlak z Nádraží Veleslavín na částečné zrekonstruované trati někam k letišti, z kterého se na ni bude pár set metrů chodit pěšky. Pojede to jednou za půl hodinu a ještě s láskou budeme vzpomínat na bus 119, protože vlak nebude mít klimatizací, bude topit jen v létě a bude narvaný plus cesta bude trvat déle než autobusem kvůli čekání na odjezd.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Globik »

jencik píše:Bila hora je už mimo trasu a na metro tam nie je ani hustota obyvateľstva.
Metro nemá vykurovanie a napájanie už dnes nemá rado vlhkosť, takže vlakom stroj by znamenalo komplet zmeniť napájaciu sústavu min. na linke A a to už nespomínam kapacitu trate, hlavne v tuneloch. Jediným finančne rozumným riešením je vlak.

Mohl by ses prosím vyjadřovat přesněji? Jak že metro nemá vytápění? Myslíš tím, že současné soupravy metra nemají vytápění? A proto nemůže nikdy v budoucnu vést trať po povrchu? Nikdy nikdo už nevyrobí jiné soupravy a ty co jsou, budou jezdit ještě 1000 let?
A ta napájecí soustava je nějak specifická? Zcela odlišná než třeba v Berlíně, Moskvě, DC, New Yorku?

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1333
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Lkprak »

Globik píše:
jencik píše:Bila hora je už mimo trasu a na metro tam nie je ani hustota obyvateľstva.
Metro nemá vykurovanie a napájanie už dnes nemá rado vlhkosť, takže vlakom stroj by znamenalo komplet zmeniť napájaciu sústavu min. na linke A a to už nespomínam kapacitu trate, hlavne v tuneloch. Jediným finančne rozumným riešením je vlak.

Mohl by ses prosím vyjadřovat přesněji? Jak že metro nemá vytápění? Myslíš tím, že současné soupravy metra nemají vytápění? A proto nemůže nikdy v budoucnu vést trať po povrchu? Nikdy nikdo už nevyrobí jiné soupravy a ty co jsou, budou jezdit ještě 1000 let?
A ta napájecí soustava je nějak specifická? Zcela odlišná než třeba v Berlíně, Moskvě, DC, New Yorku?


Dobře, já se také připojím. Stejné soupravy, jako v Praze, jezdí třeba v Budapešti nebo v Tbillisi (co jsem měl možnost navštívit) a tyto dvě města zde uvádím proto, že jsou tam poměrně dlouhé povrchové úseky. Všude na světe jezdí metro po povrchu, jen tady mi přijde, že zcela zbytečně se trvá na tunelových úsecích (nebo nějakém šíleném tubusu) i tam, kde kde to není naprosto nutné.
K té napájecí soupravě...metro využívá napájení z tzv. třetí kolejnice a na stejném principu funguje např. berlínský s-bahn, jež je, z velké většiny povrchový.
Naopak, ta odbočka z Veleslavína je velice rozumná...opět, všude na světě se metro větví, tady k tomu zatím nedošlo. Logicky, na koncích tratí je nižší poptávka než v centru, proto, zcela logicky, jeden vlak pošleme do Motola (a časem třeba do Řep), druhý na letiště, přičemž to nemusí být striktně půl na půl, ale poměr přizpůsobovat aktuální poptávce během dne.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Globik »

Lkprak píše:Dobře, já se také připojím. Stejné soupravy, jako v Praze, jezdí třeba v Budapešti nebo v Tbillisi (co jsem měl možnost navštívit) a tyto dvě města zde uvádím proto, že jsou tam poměrně dlouhé povrchové úseky. Všude na světe jezdí metro po povrchu, jen tady mi přijde, že zcela zbytečně se trvá na tunelových úsecích (nebo nějakém šíleném tubusu) i tam, kde kde to není naprosto nutné.
K té napájecí soupravě...metro využívá napájení z tzv. třetí kolejnice a na stejném principu funguje např. berlínský s-bahn, jež je, z velké většiny povrchový.
Naopak, ta odbočka z Veleslavína je velice rozumná...opět, všude na světě se metro větví, tady k tomu zatím nedošlo. Logicky, na koncích tratí je nižší poptávka než v centru, proto, zcela logicky, jeden vlak pošleme do Motola (a časem třeba do Řep), druhý na letiště, přičemž to nemusí být striktně půl na půl, ale poměr přizpůsobovat aktuální poptávce během dne.

:thumbup:
Bohužel je stále dost lidí, co má nějaké předsudky a zajetá schémata, přes která nejede vlak.
Ano, samozřejmě třeba při sněhové kalamitě je problém rychle zprovoznit ty povrchové úseky, ale kvůli pár dnům radši nebudeme mít nic, protože kopat tunel se nevyplatí a metro na povrchu? Viděli jste někdy metro? To je díra v zemi, to nemůže jezdit po povrchu, soudruzi! :)

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od jencik »

Za Veleslavinom sa hned staca trat dolava, takze pripadna vetva na letisko je problematicka kvoli sklonovym a vzdialenostnym pomerom. Co sa tyka suprav, ano v roku 2025 zacne koncit zivotnost prvych reko suprav, ale je to vo hviezdach, kedy sa teda kupia nove supravy a ci budu mat topeni (ano, terajsie supravy metra nemaju vykurovanie). Co sa tyka povrchu, viem, ze prazske metro je dost nachylne na vlhkost, kde staci trocha vody na zlom mieste a nastava skrat privodnej kolajnice, aj preto sa usek na B sice viedol na povrchu, ale v tubuse. Co presne by bolo treba na zjednanie napravy neviem, toto si len pamatam z dna otvorenych dveri.
PS Osobne tiez nemam problem s vedenim metra na povrchu, len hovorim, ze to nie je take jednoduche kvoli info vyssie.

EDIT: Dalsim problemom metra na letisku je prave nutnost vytazenia useku do Motola kvoli € a tiez problem s nakreslenim GVD pri sucasnom stave infrastruktury -intervaly, obratove stanice...

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1333
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Lkprak »

jencik píše:Za Veleslavinom sa hned staca trat dolava, takze pripadna vetva na letisko je problematicka kvoli sklonovym a vzdialenostnym pomerom. Co sa tyka suprav, ano v roku 2025 zacne koncit zivotnost prvych reko suprav, ale je to vo hviezdach, kedy sa teda kupia nove supravy a ci budu mat topeni (ano, terajsie supravy metra nemaju vykurovanie). Co sa tyka povrchu, viem, ze prazske metro je dost nachylne na vlhkost, kde staci trocha vody na zlom mieste a nastava skrat privodnej kolajnice, aj preto sa usek na B sice viedol na povrchu, ale v tubuse. Co presne by bolo treba na zjednanie napravy neviem, toto si len pamatam z dna otvorenych dveri.
PS Osobne tiez nemam problem s vedenim metra na povrchu, len hovorim, ze to nie je take jednoduche kvoli info vyssie.

EDIT: Dalsim problemom metra na letisku je prave nutnost vytazenia useku do Motola kvoli € a tiez problem s nakreslenim GVD pri sucasnom stave infrastruktury -intervaly, obratove stanice...


Tak by se ta odbočka udělala ne za Veleslavínem, ale někde před ním, pokud by to jinak nešlo. Ono, pokud by se metro (nebo jedna jeho větev) protáhla až na letiště, přičemž by někde na této větvi vznikl přestupní terminál na vlaky vlaky/autobusy směr Kladno/Slaný (třeba na té Dlouhé Míli), tak by přímo ta stanice Nádraží Veleslavín dost ztratila na významu a nebylo by nutné tam vést všechny vlaky (tj. mohla by klidně být na té větvi směr Motol), ale tady asi jenom spekulujem, to je předpokládám součást toho posuzování, které snad momentálně DP provádí.
K tomu dalšímu...buďme realisti, v tom roce 2025 budeme na letiště jezdit pořád autobusy, nové soupravy by se už případně kupovali s tím topením.
K tomu vedení na povrchu, opět opakuju předchozí, jen to trochu rozšířím, po světě existují desítky systémů metra, jež mají povrchové úseky, místy i opravdu dost dlouhé (teď z hlavy mně napadá třeba část linky U5 berlínského metra), opravdu by to byl v Praze takový problém, když všude jinde po světě to jde?
A propos, Praha už jeden povrchový, tedy skutečně povrchový úsek, ničím nekrytý má, a to na opačném konci trasy A mezi Skalkou a Depem Hostivař. Tam dochází k nějakým zkratům, když třeba zaprší nebo napadne sníh? A pokud tam někdo jezdíte, je tam bez toho topení v zimních měsících taková zima?

Navíc, zcela reálně, tady by ten povrchový úsek byl tak od Dlouhé Míle na letiště, to pokud by se tím obsluhovalo Sídliště Dědina, pokud ne, tak možná od Divoké Šárky. Doba jízdy v obou případech tak pět minut max., to by vážně cestující nevydrželi bez toho topení?

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Robert »

Zprovoznění varianty metro/vlak je minimálně na dlouho. Pokud se udrží tempo růstu, tak Ruzyně může klidně na konci roku odbavit kolem 15 mil. cestujících. Takže se bude muset vymyslet nějaké rychlé dočasné řešení - expresni busy, busy ve vyhrazeném pruhu apod. To může být zprovozněno podle mě klidně během půl roku.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od jencik »

Lkprak, obavam sa, ze takato varianta by presla az po dostatocne dlhom a dostatocnom vyuzivani useku do Motola, nehovoriac o nutnych odstavkach pocas razenia/zapajania atd. Co sa tyka toho kurenia, predpokladam, zeby to nepovolila hygiena alebo nejake dalsie predpisy, co sa tyka metra vonku, zatial mi vzdy ludia pohybujuci sa okolo DPP povedali, ze je to pruser a min polovicu roka stale trpnu, ci im nejaka suprava neostane na zhlavi, urcite by to nejak osetrit slo, otazne je, aky vplyv by to malo na cely napajaci system metra. Co sa tyka tych busov, tam viem, ze problemom je narazovost leteckych spiciek a kapacita obratiska na letisku nie je nekonecna, nehovoriac o nutnosti mat vodicov v zalohe, ktori by jazdili podla pokynov nejakeho dispecera.


Odpovědět