jencik píše:Za Veleslavinom sa hned staca trat dolava, takze pripadna vetva na letisko je problematicka kvoli sklonovym a vzdialenostnym pomerom. Co sa tyka suprav, ano v roku 2025 zacne koncit zivotnost prvych reko suprav, ale je to vo hviezdach, kedy sa teda kupia nove supravy a ci budu mat topeni (ano, terajsie supravy metra nemaju vykurovanie). Co sa tyka povrchu, viem, ze prazske metro je dost nachylne na vlhkost, kde staci trocha vody na zlom mieste a nastava skrat privodnej kolajnice, aj preto sa usek na B sice viedol na povrchu, ale v tubuse. Co presne by bolo treba na zjednanie napravy neviem, toto si len pamatam z dna otvorenych dveri.
PS Osobne tiez nemam problem s vedenim metra na povrchu, len hovorim, ze to nie je take jednoduche kvoli info vyssie.
EDIT: Dalsim problemom metra na letisku je prave nutnost vytazenia useku do Motola kvoli € a tiez problem s nakreslenim GVD pri sucasnom stave infrastruktury -intervaly, obratove stanice...
Tak by se ta odbočka udělala ne za Veleslavínem, ale někde před ním, pokud by to jinak nešlo. Ono, pokud by se metro (nebo jedna jeho větev) protáhla až na letiště, přičemž by někde na této větvi vznikl přestupní terminál na vlaky vlaky/autobusy směr Kladno/Slaný (třeba na té Dlouhé Míli), tak by přímo ta stanice Nádraží Veleslavín dost ztratila na významu a nebylo by nutné tam vést všechny vlaky (tj. mohla by klidně být na té větvi směr Motol), ale tady asi jenom spekulujem, to je předpokládám součást toho posuzování, které snad momentálně DP provádí.
K tomu dalšímu...buďme realisti, v tom roce 2025 budeme na letiště jezdit pořád autobusy, nové soupravy by se už případně kupovali s tím topením.
K tomu vedení na povrchu, opět opakuju předchozí, jen to trochu rozšířím, po světě existují desítky systémů metra, jež mají povrchové úseky, místy i opravdu dost dlouhé (teď z hlavy mně napadá třeba část linky U5 berlínského metra), opravdu by to byl v Praze takový problém, když všude jinde po světě to jde?
A propos, Praha už jeden povrchový, tedy skutečně povrchový úsek, ničím nekrytý má, a to na opačném konci trasy A mezi Skalkou a Depem Hostivař. Tam dochází k nějakým zkratům, když třeba zaprší nebo napadne sníh? A pokud tam někdo jezdíte, je tam bez toho topení v zimních měsících taková zima?
Navíc, zcela reálně, tady by ten povrchový úsek byl tak od Dlouhé Míle na letiště, to pokud by se tím obsluhovalo Sídliště Dědina, pokud ne, tak možná od Divoké Šárky. Doba jízdy v obou případech tak pět minut max., to by vážně cestující nevydrželi bez toho topení?