Ruzyně

Odpovědět
Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1332
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Lkprak »

jencik píše:Lkprak, obavam sa, ze takato varianta by presla az po dostatocne dlhom a dostatocnom vyuzivani useku do Motola, nehovoriac o nutnych odstavkach pocas razenia/zapajania atd. Co sa tyka toho kurenia, predpokladam, zeby to nepovolila hygiena alebo nejake dalsie predpisy, co sa tyka metra vonku, zatial mi vzdy ludia pohybujuci sa okolo DPP povedali, ze je to pruser a min polovicu roka stale trpnu, ci im nejaka suprava neostane na zhlavi, urcite by to nejak osetrit slo, otazne je, aky vplyv by to malo na cely napajaci system metra. Co sa tyka tych busov, tam viem, ze problemom je narazovost leteckych spiciek a kapacita obratiska na letisku nie je nekonecna, nehovoriac o nutnosti mat vodicov v zalohe, ktori by jazdili podla pokynov nejakeho dispecera.


To mi přijde takové hledání "proč to nejde" místo toho, aby se hledalo, jak to jde. Asi se budu opakovat, ale linky metra se větví všude možně, dobře, ty "sovětské" systémy, jaké máme třeba u nás, nebo v Bupapešti moc ne, ale i soudruzi tady odbočky plánovali, třeba z Pankráce směr Lhotka (bude snad jednou místo toho trasa D) nebo ze Stodůlek směr Třebonice, kde mělo vyrůst obrovské sídliště (to už pomalu roste, jestli vznikne odbočka, je ve hvězdách). Mimochodem, pro tyhle zmíněné odbočky už se kdysi udělali začátky tunelů, jsou vidět za Pankrácí a za Stodůlkama. A různé systémy, že v tomhle směru to jede tak často a v jiném víc často, to už po světě taky.
To samé s těmi povrchovými úseky...ty mají i města, které jsou +- ve stejné zeměpisné šířce jako Praha (třeba Kyjev nebo Paříž), ale i ta, která jsou mnohem severněji (např. Oslo). V čem je Praha jiná? V čem je ten systém "křehčí" než ty ostatní, že tam to jde a tady by to nešlo?
A tedy, čistě hypoteticky...stavěl by se nový úsek za x-miliard, byl by takový problém v rámci toho udělat nějaký "upgrade" systému napájení, aby ho vlhkost neohrožovala?
A je taky jasné, že by se museli koupit nové soupravy metra, tak by se holt koupili ty, jež mají to vytápění.
A k těm autobusům...to je opět hledání, proč to nejde. Před pár měsíci se to řešilo na facebokové stránce ROPID. Psali tam, že o rozdělené busu č. 119 na expresní a zastávkou linku se uvažovalo, nicméně pod důkladné analýze od toho opustili. Ale co není, může být. Zrovna prostor, kde momentálně je obratiště autobusů, rezervy ještě má. No a mít řidiče v záloze a řídit to dispečersky...to by jako byl vážně nějakej problém?


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Marty-t »

No k těm kolejovým spojením letiště s centrem Prahy nemám co dodat. Jen to, že osobně jsem pro vzdálenější ale koncepčnější řešení napojení letiště podzemní VRT pod letištěm a na západ rozdvojenými směry na Drážďany a Plzeň, na východ pak směrem pod hlavní náraží v Praze a dál na Brno a Ostravu. Je to dnes sice asi hodně těžké sci-fi, ale jen tak obslouží letiště pomocí rychlovlaku všechny významné aglomerace ČR. Takže mezitím pro mne za mne ať klidně vznikne i to nejlevnější propojení kolejemi - tj. místní lokálka mezi Kladnem-letištěm-Masaryčkou, která by aspoň řešila prozatímně kladeňáky a turisty. Je ale otázka, jestli by poloviční metro z Veleslavína ala Norimberk-letiště nebylo nakonec levnější (mají tam jen jeden tubus pro cestu tam i zpět, interval obsluhy 10 minut = doba jízdy tam i zpět), i když argument nutnosti přestupu na hlavní nádraží (resp. Florenc) taky vnímám jako mínus...

Co ale vznikne určitě dřív než koleje na PRG je zřejmě kapacitnější mimoúrovňové křížení na D7 u letiště - zde je odkaz na infoleták ŘSD - https://www.rsd.cz/mapa/attachment/585a ... 824533.pdf podle kterého by se za 2 roky mělo stavět...

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Petr31 »

jencik píše:Lkprak, obavam sa, ze takato varianta by presla az po dostatocne dlhom a dostatocnom vyuzivani useku do Motola, nehovoriac o nutnych odstavkach pocas razenia/zapajania atd. Co sa tyka toho kurenia, predpokladam, zeby to nepovolila hygiena alebo nejake dalsie predpisy, co sa tyka metra vonku, zatial mi vzdy ludia pohybujuci sa okolo DPP povedali, ze je to pruser a min polovicu roka stale trpnu, ci im nejaka suprava neostane na zhlavi, urcite by to nejak osetrit slo, otazne je, aky vplyv by to malo na cely napajaci system metra. Co sa tyka tych busov, tam viem, ze problemom je narazovost leteckych spiciek a kapacita obratiska na letisku nie je nekonecna, nehovoriac o nutnosti mat vodicov v zalohe, ktori by jazdili podla pokynov nejakeho dispecera.


..všem VYSVĚTLOVAČŮM PROČ TO NEBO ONO NEJDE navrhuji, aby šli raději dělat něco užitečného, případně je žádám, aby nepsali o věcech, kterým buď nerozumí, případně hladce dávno fungují i v zemích, na které velkopansky pohlížíme skrz prsty. Jako příklad uvedu Bulharsko, které sice za peníze z EU, ale úspěšně dokončilo několik linek metra, z nichž jedna, první ve východní Evropě vede až na letiště...a včil mudrujte :ymdevil: :ymdevil: :ymdevil:

https://en.wikipedia.org/wiki/Sofia_Metro

Also, since 2 April 2015, Line 1 has been servicing the Sofia Airport.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od jencik »

Veď na letisko sa dalo predĺžiť metro, len namiesto Petrin a Motola by viedlo na Dedinu s obratiskom a letisko. Aj dnes sa dá pokračovať na letisko, stačí sa prekopať z Motola na letisko. Akurát sa musí dostatočne využívať aj úsek Dejvicka Motol, preto zrušené pásmo na Motol, aby sa ukázala oprávnenosť takejto investície. Ten vlak mne osobne príde výhodnejší a s prípadným prepojením Masarycky a Hlavaku aj použiteľný.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Online

Re: Ruzyně

Příspěvek od Globik »

jencik píše:Veď na letisko sa dalo predĺžiť metro, len namiesto Petrin a Motola by viedlo na Dedinu s obratiskom a letisko. Aj dnes sa dá pokračovať na letisko, stačí sa prekopať z Motola na letisko. Akurát sa musí dostatočne využívať aj úsek Dejvicka Motol, preto zrušené pásmo na Motol, aby sa ukázala oprávnenosť takejto investície. Ten vlak mne osobne príde výhodnejší a s prípadným prepojením Masarycky a Hlavaku aj použiteľný.

A nezakáže hygiena, aby turisté jezdili přes Motol, když je tam nemocnice? Je to absurdní, ale méně absurdní, než tvoje tvrzení, že hygiena by mohla zakázat topení v metru, jak píšeš o pár příspěvků výše. Ledaže si myslíš, že v každém vagoně budou kamna na uhlí.

A naprostý souhlas s Petrem31: To, co jinde, i v zaostalejších zemích a ve shodných systémech, ale mnohem starších a třeba i se zanedbanou údržbou (např.NYC) jde, u nás nejde, protože se hledají výmluvy. On už za komárů koloval vtip (bonmot nebo jak to nazvat), že na Západě se hledají způsoby, jak by to šlo a u nás důvody, proč to nejde. Bohužel se ty způsoby dnes najdou na západě, východě, jihu i severu, ale u nás se zase hledají ty důvody.

EDIT: A v systému jedné z nejlepších MHD na světě není ROPID, co se do něj sere, schopen vytvořit naprosto primitivní prokládání expresních/lokálních spojů jedné linky. Což by dopravě na letiště dost pomohlo.


jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od jencik »

Problém je v tom, že vedenie mesta nevie jasne rozhodnúť, aké spojenie postaviť a do toho ešte kecá kopec ekoaktivistov na radniciach, viď problémy na Kulataku, pražský okruh atď. Nejdem obhájovat ROPID, ale pochybujem, že majú v garáži 15 voľných kĺbových autobusov s vodičmi, ktorí sú pripravení na lusknutie prstom vyraziť, navyše ako turistov naučíš, ktorý spoj je expres a ktorý lokal? Plus zvyklosti ako nástup len prednými dverami a ďalšie veci. Hoc by sa spravil tunel na Prahe 6 a vyriešila odbočka na Holesovice alebo hlavak a vlaky by jazdili na hlavak, tak už si myslím, žeby to dnes aj mohlo byť hotové. Len na to chýba jasný projekt a hlavne vôľa.
PS radšej si poriadne prečítaj, čo píšem

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Online

Re: Ruzyně

Příspěvek od Globik »

jencik píše:Problém je v tom, že vedenie mesta nevie jasne rozhodnúť, aké spojenie postaviť a do toho ešte kecá kopec ekoaktivistov na radniciach, viď problémy na Kulataku, pražský okruh atď. Nejdem obhájovat ROPID, ale pochybujem, že majú v garáži 15 voľných kĺbových autobusov s vodičmi, ktorí sú pripravení na lusknutie prstom vyraziť, navyše ako turistov naučíš, ktorý spoj je expres a ktorý lokal? Plus zvyklosti ako nástup len prednými dverami a ďalšie veci. Hoc by sa spravil tunel na Prahe 6 a vyriešila odbočka na Holesovice alebo hlavak a vlaky by jazdili na hlavak, tak už si myslím, žeby to dnes aj mohlo byť hotové. Len na to chýba jasný projekt a hlavne vôľa.
PS radšej si poriadne prečítaj, čo píšem

Pořádně jsem si to přečetl. Bláboly. Na topení jsi nereagoval, na napájecí kolej v mnoha světových metropolích, vystavenou bez problémů povětrnostním vlivům také ne. A teď blábolíš něco o hloupém turistovi, který chudák z vlastní blbosti nastoupí do couráku místo expresu a kvůli němu budou všichni ostatní trčet v busu déle.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Airbus380 »

Nechci vypadat jako soudrh ze středu Evropy, který hledá důvody, proč "to" nejde a už vůbec se nechci zastávat odpovědných institucí, neřku-li snad magistrátu, ale... :D Rozhodování o tom, jaká varianta bude či nebude, trvá nejspíš tak dlouho proto, že řešení kolejové dopravy na Ruzyni je v topografických podmínkách a současném rozložení železničních tratí a tratí metra opravdu velmi složité.

1) Mluvíte tu často o nadzemních úsecích, ale pokud se detailně podíváte na topografický plán oblasti, zjistíte, že nadzemní úseky jsou fakticky nerealizovatelné a i když, tak opravdu doslova jen na pár metrech. Maximálně kousek od Padeástkníku směrem k letišti (při velmi dobré vůli možná už kousek za křížením D7/Evropské, otázka je, zda-li by se to vůbec vyplatilo.

2) Odbočka metra je skutečně kvůli sklonu a oblouku trati nerealizovatelná "za" Veleslavínem, musela by se udělat už za Bořislavkou, uznávám ale, že to by snad takový problém nebyl. Jenže pak by se spočítaly náklady a zjistilo by se, že levněji vyjde prodloužení metra z Motola a bylo by vymalováno. Zbytečně velká kapacita souprav metra je pak další problém.

3) Železnice mi dává největší smysl při protažení dál na Kladno, utlučou se tak dvě mouchy jednou ranou, nebude taková potíž s nadměrnou kapacitou souprav, ale jak už bylo řečeno, zase to naráží na problém obejití Hostivic, za což by asi místní nepoděkovali. Ale jak už to tak v dopravě bývá, uspokojit všechny není možné nikdy nikde (pokud nemáte bezednou kasu).

Jenže u vlaku je zase ta potíž nenapojení na dálkovou síť. Vedení cesty na Hlavní nádraží by snad bylo možné "zdvojpodlažněním" Hlaváku, tedy že by se trať od Negreliho viaduktu odpojila zhruba v úrovni současného parkoviště busů Regiojet a zahloubila se pod Husitskou ulici. Tohle by snad nemuselo být ani tak nákladné a z mého pohledu zdaleka nejideálnější řešení, neznám ale místní detaily, tedy nevím, zda je tato varianta technicky proveditelná. Pokud, pak vedení trati na Hlavní nádraží nemá řešení, protože prokopávat tunel kdesi z Dejvic k trati do Stromovky, aby vlak ještě dalších několik minut objížděl Holešovice a Libeň, mi přijde dosti nešťastné.

4) Dočasné řešení v podobě expresních autobusů... to mě samotného zaráží, proč ještě nebylo zavedeno a jaké k tomu byly důvody.

5) Prosím, srovnávejme srovnatelné. Nelze říct "protože jinde jde, musí to stejně snadno i u nás". Minimum měst má tak náročnou topografii jako Praha a jen málo letišť je tak hloupě umístěných (vzhledem k aktuálním rozložení sítě železnic a metra v daných městech), jako to v Praze. Jasně, řešení má všechno, ale otázka je, jestli opravdu některá zde navrhovaná řešení nejsou za hranicí přínosnosti pokud jde o celkové náklady.

Argumentace metrem v Sofii taky není tak úplně košér. Zaprvé prodloužení z místního sídliště v poměru k nákladům na metro v Praze bylo zdarma (absence jakýchkoliv topografických a technických překážek), zadruhé ty soupravy na letiště vozí vzduch.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od jencik »

ad 2) Niekto z ROPIDu spominal, ze pokial by sa zachovalo pasmo a na Petriny/Motol by sla len kazda druha suprava, tak by navratnost investicie bola vyse 200 rokov, co by znamenalo vratenie eurofondov. Zaroven by to sposobilo problemy hlavne v slabsie casy, interval 20 minut letisko/Motol znamena hlavne pre Petriny neatraktivnu obsluhu, zhustenie zase zbytocne velku kapacitu medzi Dejvickou a centrom.

ad 4) ROPID prave o tych expresnych autobusoch uvazoval resp uvazuje, problem je teraz s hlavne s poctom vodicov a klbovych autobusov. Plus doriesit detaily ako vnutropodnikova doprava pre letisko, efektivne riesenie roznych casov leteckych spiciek, obsluha Dediny a dalsie.

obyvatelPrahy6
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 22. 06. 2016, 14:21
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od obyvatelPrahy6 »

Petr31 píše:
..všem VYSVĚTLOVAČŮM PROČ TO NEBO ONO NEJDE navrhuji, aby šli raději dělat něco užitečného, případně je žádám, aby nepsali o věcech, kterým buď nerozumí, případně hladce dávno fungují i v zemích, na které velkopansky pohlížíme skrz prsty. Jako příklad uvedu Bulharsko, které sice za peníze z EU, ale úspěšně dokončilo několik linek metra, z nichž jedna, první ve východní Evropě vede až na letiště...a včil mudrujte :ymdevil: :ymdevil: :ymdevil:

https://en.wikipedia.org/wiki/Sofia_Metro

Also, since 2 April 2015, Line 1 has been servicing the Sofia Airport.


Tak ono to sofijské letiště je v podstatě ve městě (6km od centra), takže to jistou logiku má.
Jiný příklad je třeba letiště v Dublinu. Obslouží více jak 2x tolik cestujících jako Ruzyně, je v podobné vzdálenosti od centra a doprava pouze autobus či taxi.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Robert »

jencik píše:Nejdem obhájovat ROPID, ale pochybujem, že majú v garáži 15 voľných kĺbových autobusov s vodičmi, ktorí sú pripravení na lusknutie prstom vyraziť, navyše ako turistov naučíš, ktorý spoj je expres a ktorý lokal? Plus zvyklosti ako nástup len prednými dverami a ďalšie veci.


Mohlo by to fungovat tak, že by byla 119 a 119EXPRESS - přes celý autobus by bylo ještě velkým písmem Metro <-> Airport Express. Takže vizuálně by to bylo na první pohled zřejmé. Pokud by express bus jezdil ve zvláštním tarifu, tak si myslím, že v určitém čase by se investice do nových autobusů vrátila. Řidiči by museli mít znalost angličtiny, zároveň by byly lépe placeni. Pokud by to neuměl dopravní podnik zajistit, může se zkusit poptat jiný dopravce.

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od bubo »

Robert píše: 119 a 119EXPRESS

no snad by se naslo nejaky volne trimistne cislo..

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od prodejce »


micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od micaello »

Měl by prodejce nějaké vysvětlení toho obrovského nárůstu v letošním roce? Celkem by mě zajímal pohled člověka, co je v oboru už dlouhou dobu :)

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od prodejce »

micaello píše:Měl by prodejce nějaké vysvětlení toho obrovského nárůstu v letošním roce? Celkem by mě zajímal pohled člověka, co je v oboru už dlouhou dobu :)


1) v papírové MF Dnes byl včera otvírák, že "Češi zase začali utrácet za dovolenou" (outgoing)
2) terorismus (incoming)

Jelikož poslední dobou mám spoustu skvělých nápadů :D napadlo mě, že bychom mohli jako stát začít vybírat od incomingových turistů další místní taxu, kterou bych nazval třeba "enrichment-free tax". Touto taxou by se pak hradily příslušné pokuty, které dostaneme za nedodržování migračních kvót. Toto by bylo mimořádně vhodné řešení zejm.v případě, že by ta pokuta od EU byla kontinuální za každý den prodlení s kvótami. Prostě by se ta denní pokuta vydělila průměrným počtem probydlených nocí za den a zaplatili by jí turisti. Čím vyšší denní pokuta od EU, tím vyšší denní enrichment-free tax a všichni by byli happy. My Češi i turisti. Nedělejme si totiž iluze: explozivní nárůst incomingu má na svědomí právě a jenom to, že v Praze to nevypadá jako v Paříži, Londýně, Římě, Bruselu...


Odpovědět