Ruzyně

Odpovědět
flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od flyingblue »

Mat píše:To bych chtěl vidět jak, když doteď ani Hainan nemá c/s s ČSA...


No ale CEFC neni Hainan :-)


Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Mat »

To sice není, ale asi nebude lítat sama CEFC...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od flyingblue »

Mat píše:To sice není, ale asi nebude lítat sama CEFC...


To sice neni, ale do cinskeho hubu skyteamu ma zacit letat nekdo jiny, ze?

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Mat »

Tak ale ten "čínský hub" v Česku nemůže fungovat jen díky lince ze Šanghaje... Ale ono to nejspíš dopadne jako s představama Korejců :D

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od 737 »

Mat píše:Tak ale ten "čínský hub" v Česku nemůže fungovat jen díky lince ze Šanghaje... Ale ono to nejspíš dopadne jako s představama Korejců :D


Vidím to podobně. Když vstupoval KAL do ČSA, říkalo se, že v Praze vybudují svůj korejský hub. Statistiky Letiště Praha jasně ukazují výrazný pokles transferových cestujících od roku 2013, kdy Korean koupil akcie ČSA. O žádném hubu nemůže být řeč.

TVS i ČSA se zaměřují na P2P cestující, poskytování návazných spojů z čínských linek do tohoto modelu příliš nezapadá. Myslím, že TVS/ČSA tenhle model v dohledné době nebudou měnit.


s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od s543 »

737 píše:
Mat píše:Tak ale ten "čínský hub" v Česku nemůže fungovat jen díky lince ze Šanghaje... Ale ono to nejspíš dopadne jako s představama Korejců :D


Vidím to podobně. Když vstupoval KAL do ČSA, říkalo se, že v Praze vybudují svůj korejský hub. Statistiky Letiště Praha jasně ukazují výrazný pokles transferových cestujících od roku 2013, kdy Korean koupil akcie ČSA. O žádném hubu nemůže být řeč.

TVS i ČSA se zaměřují na P2P cestující, poskytování návazných spojů z čínských linek do tohoto modelu příliš nezapadá. Myslím, že TVS/ČSA tenhle model v dohledné době nebudou měnit.


Vždyť HUB v Praze je pitomost na první pohled. Jak to může principiálně fungovat když se z Číny - Koreje létá do každého velkého Evropského města. Tedy proč by měl někdo volit přestup mocí mermo v Praze ??? Kde je frekvence i sortiment letů nedostatečný. Jistě teoreticky z PEK to možné je přistane nad ránem a ráno může pokračovat všude možně, ale z valné většiny jsou to destinace kam lze doletět na přímo. s KAL je to ještě horší, protože přistane odpoledne a pak bude mít menší výběr, ale zase doletí (většinou) tam, kam by doletěl na přímo.

Malé město a to Praha z pohledu leteckého provozu bezpochyby je si nemůže myslet že bude něco jiného než P2P.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od m@rtin »

s543 píše:
737 píše:
Mat píše:Tak ale ten "čínský hub" v Česku nemůže fungovat jen díky lince ze Šanghaje... Ale ono to nejspíš dopadne jako s představama Korejců :D


Vidím to podobně. Když vstupoval KAL do ČSA, říkalo se, že v Praze vybudují svůj korejský hub. Statistiky Letiště Praha jasně ukazují výrazný pokles transferových cestujících od roku 2013, kdy Korean koupil akcie ČSA. O žádném hubu nemůže být řeč.

TVS i ČSA se zaměřují na P2P cestující, poskytování návazných spojů z čínských linek do tohoto modelu příliš nezapadá. Myslím, že TVS/ČSA tenhle model v dohledné době nebudou měnit.


Vždyť HUB v Praze je pitomost na první pohled. Jak to může principiálně fungovat když se z Číny - Koreje létá do každého velkého Evropského města. Tedy proč by měl někdo volit přestup mocí mermo v Praze ??? Kde je frekvence i sortiment letů nedostatečný. Jistě teoreticky z PEK to možné je přistane nad ránem a ráno může pokračovat všude možně, ale z valné většiny jsou to destinace kam lze doletět na přímo. s KAL je to ještě horší, protože přistane odpoledne a pak bude mít menší výběr, ale zase doletí (většinou) tam, kam by doletěl na přímo.

Malé město a to Praha z pohledu leteckého provozu bezpochyby je si nemůže myslet že bude něco jiného než P2P.


Tak předpokládám, že se nebavíme o HUBu pro velké evropské megapole. Dovedu si ale představit, že menší HUB pro spojení Evropa-Čína v Praze vzniknout může. Pokud někdo bude chtít letět z menšího evropského města, které nemá přímé spojení do Číny, proč by si na přestup nevybral právě Prahu? Prahu, kde může přestoupit rychle a relativně klidně namísto megahubů typu CDG, kde člověk nachodí kilometry.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Airbus380 »

No tak právě o tom by byl HUB. Že z Koreje se dá přímo dostat do velkých měst. Ale města typu HAJ, DUS, CGN, HAM, WAW, ZAG, ZRH, GVA, BRU, CPH, BCN, BHX,.... takže ono i těch velkých měst, kam z Koreje přímé spojení není, je opravdu hooodně...

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1334
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Lkprak »

Airbus380 píše:No tak právě o tom by byl HUB. Že z Koreje se dá přímo dostat do velkých měst. Ale města typu HAJ, DUS, CGN, HAM, WAW, ZAG, ZRH, GVA, BRU, CPH, BCN, BHX,.... takže ono i těch velkých měst, kam z Koreje přímé spojení není, je opravdu hooodně...


Naprostý souhlas. Z Prahy asi nikdy nebude megahub typu AMS, ale při rozumných cenách a dobré návaznosti se bezpochyby najdou lidé, kteří Prahu jako přestupní bod mezi Čínou a Evropou budou využívat.
Ostatně už letové časy současné linky Hainanu z Pekingu (přílet do Prahy časně ráno, odlet v brzkém odpoledni) jsou pro takové přestupy takřka ideální.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od m@rtin »

Airbus380 píše:No tak právě o tom by byl HUB. Že z Koreje se dá přímo dostat do velkých měst. Ale města typu HAJ, DUS, CGN, HAM, WAW, ZAG, ZRH, GVA, BRU, CPH, BCN, BHX,.... takže ono i těch velkých měst, kam z Koreje přímé spojení není, je opravdu hooodně...


Asi je potřeba si říct, co je to HUB. Máme HUB velký a HUB malý. Nikdo nechce dělat z Prahy Frankfurt do Číny, ale proč nevyzobat rozinky z měst, která přímé letecké spojení do Číny nemají? Proto si myslím, že by Praha malým HUBem do Číny být mohla.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od alesesl »

Lkprak píše:
Airbus380 píše:No tak právě o tom by byl HUB. Že z Koreje se dá přímo dostat do velkých měst. Ale města typu HAJ, DUS, CGN, HAM, WAW, ZAG, ZRH, GVA, BRU, CPH, BCN, BHX,.... takže ono i těch velkých měst, kam z Koreje přímé spojení není, je opravdu hooodně...


Naprostý souhlas. Z Prahy asi nikdy nebude megahub typu AMS, ale při rozumných cenách a dobré návaznosti se bezpochyby najdou lidé, kteří Prahu jako přestupní bod mezi Čínou a Evropou budou využívat.
Ostatně už letové časy současné linky Hainanu z Pekingu (přílet do Prahy časně ráno, odlet v brzkém odpoledni) jsou pro takové přestupy takřka ideální.


Ale do poloviny z vyse jmenovanych OK ani neleta a pochybuji, ze z letu cinskych anebo korejskych aerolinek budou pax prestupovat na mimo aliancni lety. A z toho co leta, tak neni jistota, ze to bude letat OK dlouhodobe, anebo to po par tydnech/mesicich nezrusi, jak je u nich poslednich nekolik let zvykem. Myslim si ze Korejci a Cinane musi hledat serioznejsi partnery jinde, ale ne v PRG a ne v CSA.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Airbus380 »

Tak samozřejmě, mluvil jsem spíš v teoretické rovině, že rozhodně není pravda, že by z Koreje nebo Číny bylo spojení do mnoha velkých evropských měst. To není. Ale praktičnost HUBového modelu je opravdu na nule se současným fungováním OK.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od alesesl »

Airbus380 píše:Tak samozřejmě, mluvil jsem spíš v teoretické rovině, že rozhodně není pravda, že by z Koreje nebo Číny bylo spojení do mnoha velkých evropských měst. To není. Ale praktičnost HUBového modelu je opravdu na nule se současným fungováním OK.


Hlavne OK nevi co dela, jestli se soustreduje na P2P, nebo chce budovat nejaky hub, jako bylo v minulosti. Je to tezke. Kazdy rok je neco jineho, kde se totalne prekope produkt.

Prodavat bramburky za 100 kc dokaze kazdy pitomec. Kdyz uz zavedli obcerstveni na palube, proc neprodavaji neco normalniho. Vzdyt, krom piti je na vyber jen samy junk food, zadna bageta, nic tepleho, pokud si clovek neobjedna to Business class menu do predu. A kolik lidi si ho objedna, nebo vubec o te moznosti vi. Jeden cas bylo OK zname sluzbami na palube a jidle. Hodne cestaku volilo OK z duvodu jidla a piti na palube. Staci si precist nazory pax na http://www.airlinequality.com/airline-r ... -airlines/ Jeste pred par lety u jednotlivych letu to bylo 7-10/10 a tedka. 1/10, 2/10/ 3/10 a ne vic. Ty pozitvini zkusenosti jsou spis vyjimnou a prevladaji ty negativni. V minulosti to bylo spis opacne.

Mezi LC a OK neni prakticky zadny rozdil, az na par vyjimek.

ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od ogan »

já jsem hlavně zvědavý, zda se uživí ty tři linky současně a pokud ano, tak by PRG jako menší hub fungovat mohla, navíc číňané teprve Prahu začínají objevovat, takže je předpoklad, že do budoucna bude o lety do Prahy stále větší zájem...

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Ruzyně

Příspěvek od Airbus380 »

Ano, přesně tak. Jak říká ogan, potenciál by pro jakýsi HUB by tu asi byl, minimálně z té Číny (z Koreje je asi pořád většina pax p2p, ale kdoví, třeba někdy taky), ale stejně tak má bohužel pravdu alesesl, že OK absolutně nemají páru, co se děje, ta firma je s takovým hokus-pokus vedení zcela na odpis, přitom je to opravdu škoda.

A s tím občerstvením jednoznačný souhlas, probůh aspoň ty sendviče by mohli prodávat. No nic.


Odpovědět