Mat píše:To bych chtěl vidět jak, když doteď ani Hainan nemá c/s s ČSA...
No ale CEFC neni Hainan
Mat píše:To bych chtěl vidět jak, když doteď ani Hainan nemá c/s s ČSA...
Mat píše:To sice není, ale asi nebude lítat sama CEFC...
Mat píše:Tak ale ten "čínský hub" v Česku nemůže fungovat jen díky lince ze Šanghaje... Ale ono to nejspíš dopadne jako s představama Korejců
737 píše:Mat píše:Tak ale ten "čínský hub" v Česku nemůže fungovat jen díky lince ze Šanghaje... Ale ono to nejspíš dopadne jako s představama Korejců
Vidím to podobně. Když vstupoval KAL do ČSA, říkalo se, že v Praze vybudují svůj korejský hub. Statistiky Letiště Praha jasně ukazují výrazný pokles transferových cestujících od roku 2013, kdy Korean koupil akcie ČSA. O žádném hubu nemůže být řeč.
TVS i ČSA se zaměřují na P2P cestující, poskytování návazných spojů z čínských linek do tohoto modelu příliš nezapadá. Myslím, že TVS/ČSA tenhle model v dohledné době nebudou měnit.
s543 píše:737 píše:Mat píše:Tak ale ten "čínský hub" v Česku nemůže fungovat jen díky lince ze Šanghaje... Ale ono to nejspíš dopadne jako s představama Korejců
Vidím to podobně. Když vstupoval KAL do ČSA, říkalo se, že v Praze vybudují svůj korejský hub. Statistiky Letiště Praha jasně ukazují výrazný pokles transferových cestujících od roku 2013, kdy Korean koupil akcie ČSA. O žádném hubu nemůže být řeč.
TVS i ČSA se zaměřují na P2P cestující, poskytování návazných spojů z čínských linek do tohoto modelu příliš nezapadá. Myslím, že TVS/ČSA tenhle model v dohledné době nebudou měnit.
Vždyť HUB v Praze je pitomost na první pohled. Jak to může principiálně fungovat když se z Číny - Koreje létá do každého velkého Evropského města. Tedy proč by měl někdo volit přestup mocí mermo v Praze ??? Kde je frekvence i sortiment letů nedostatečný. Jistě teoreticky z PEK to možné je přistane nad ránem a ráno může pokračovat všude možně, ale z valné většiny jsou to destinace kam lze doletět na přímo. s KAL je to ještě horší, protože přistane odpoledne a pak bude mít menší výběr, ale zase doletí (většinou) tam, kam by doletěl na přímo.
Malé město a to Praha z pohledu leteckého provozu bezpochyby je si nemůže myslet že bude něco jiného než P2P.
Airbus380 píše:No tak právě o tom by byl HUB. Že z Koreje se dá přímo dostat do velkých měst. Ale města typu HAJ, DUS, CGN, HAM, WAW, ZAG, ZRH, GVA, BRU, CPH, BCN, BHX,.... takže ono i těch velkých měst, kam z Koreje přímé spojení není, je opravdu hooodně...
Airbus380 píše:No tak právě o tom by byl HUB. Že z Koreje se dá přímo dostat do velkých měst. Ale města typu HAJ, DUS, CGN, HAM, WAW, ZAG, ZRH, GVA, BRU, CPH, BCN, BHX,.... takže ono i těch velkých měst, kam z Koreje přímé spojení není, je opravdu hooodně...
Lkprak píše:Airbus380 píše:No tak právě o tom by byl HUB. Že z Koreje se dá přímo dostat do velkých měst. Ale města typu HAJ, DUS, CGN, HAM, WAW, ZAG, ZRH, GVA, BRU, CPH, BCN, BHX,.... takže ono i těch velkých měst, kam z Koreje přímé spojení není, je opravdu hooodně...
Naprostý souhlas. Z Prahy asi nikdy nebude megahub typu AMS, ale při rozumných cenách a dobré návaznosti se bezpochyby najdou lidé, kteří Prahu jako přestupní bod mezi Čínou a Evropou budou využívat.
Ostatně už letové časy současné linky Hainanu z Pekingu (přílet do Prahy časně ráno, odlet v brzkém odpoledni) jsou pro takové přestupy takřka ideální.
Airbus380 píše:Tak samozřejmě, mluvil jsem spíš v teoretické rovině, že rozhodně není pravda, že by z Koreje nebo Číny bylo spojení do mnoha velkých evropských měst. To není. Ale praktičnost HUBového modelu je opravdu na nule se současným fungováním OK.