Ruzyně
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Ano, OSR-PRG-DUS by se mělo počítat pod tranzit. Plus asi nějaké chartery/bizjety, co tu jen dotankovávájí, apod. Nebo třeba ono polské letadlo s "únoscem"...Možná nějaké letní Travel Service linky ve směřování XXX-PRG-BRQ, apod...
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Masakr pokračuje, letos to bude opravdu náročný rok:
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 215
- Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
- Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Seoul, GMP + ICN
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
prodejce píše:Masakr pokračuje, letos to bude opravdu náročný rok:
Asi bude můj dotaz zní hloupě, ale co jsou "non-scheduled pax"? To je GE, nebo se tam nějak počítají i chartery? Neřekl bych že na GE přiletí tolik lidí.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Já bych to tipoval na to GE. Když srovnám počet pohybů a non-scheduled pax, tak mi to vychází cca na 12 lidí v jednom letadle, což si i představit dokážu. Ale taky se rád nechám poučit, docela by mě přesná definice zajímala.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
A jen pro zajímavost, zajímalo mě, jak si vede varšavské letiště, o kterém jsem pořád nebyl s to pochopit, že zatím Ruyzni v počtu odbavených pax nepředehnala. Tak letos asi už konečně jo: http://www.pasazer.com/news/33775/duzy, ... asazer.com. Nárůst 28% za první dva měsíce, o o 9% víc než u nás. Budapešť naopak o nějaká tři procenta zaostává.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 109
- Registrován: 29. 09. 2016, 10:45
- Oblíbené typy letadel: B773, B744
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
prodejce píše:Masakr pokračuje, letos to bude opravdu náročný rok:
Skvělá čísla
Mohu se zeptat, zdali jsou tato čísla veřejně dostupná někde či jste přímo u zdroje? Díky
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Čísla jsou opravdu skvělá, ale přestože Ruzyně Varšavu v loňském roce o pár desítek tisíc lidí ještě trhla, tento rok to Varšava Praze natře docela slušně. Praha má za leden-únor 1,67 mil., Varšava již 1,95 mil. a měsíčně roste Varšava o 35%
Každopádně zažíváme asi největší boom letecké dopravy ve střední Evropě za celou historii letecké dopravy. Pokud Praha udrží za celý rok +11,5%, mohli bychom se koncem roku dočkat 15. miliontého cestujícího. Snad se to udrží a dálkovek bude přibývat. Pořád čekám, kdy se na airlineroute.com objeví Vietnam Airlines to Prague A350 .
Zatím největší zklamání pociťuji u New Yorku. To, že nemá Praha celoroční spojení s hlavním světovým městem, považuji stále za jeden z největších failů Letiště Praha. Sám bych si přál Fly Emirates Dubai-Praha-JFK podobně jako je tomu u Milána. Delta to evidentně nezvládá. Tvrdím, že poptávka po celoročním přímém spojení je, je pouze nutné nabídnout jinou cenu. Do Dubaje létají 365 dnů v roce 3 linky denně, z toho jedna velryba. Soul je létán 8x týdně, včetně zimní sezóny. Kde se stala u NYC chyba?
Každopádně zažíváme asi největší boom letecké dopravy ve střední Evropě za celou historii letecké dopravy. Pokud Praha udrží za celý rok +11,5%, mohli bychom se koncem roku dočkat 15. miliontého cestujícího. Snad se to udrží a dálkovek bude přibývat. Pořád čekám, kdy se na airlineroute.com objeví Vietnam Airlines to Prague A350 .
Zatím největší zklamání pociťuji u New Yorku. To, že nemá Praha celoroční spojení s hlavním světovým městem, považuji stále za jeden z největších failů Letiště Praha. Sám bych si přál Fly Emirates Dubai-Praha-JFK podobně jako je tomu u Milána. Delta to evidentně nezvládá. Tvrdím, že poptávka po celoročním přímém spojení je, je pouze nutné nabídnout jinou cenu. Do Dubaje létají 365 dnů v roce 3 linky denně, z toho jedna velryba. Soul je létán 8x týdně, včetně zimní sezóny. Kde se stala u NYC chyba?
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
m@rtin píše:Čísla jsou opravdu skvělá...
K těm číslům, pro mě je třeba docela překvapivé, že PRG, WAW, BUD rostou opravdu masivně (20-30%), ale třeba VIE nemá ani 10%...
Jinak k tomu New Yorku. Je potřeba srovnávat srovnatelné, a ne NYC se Soulem a Dubají. New York strašně trpí sezónností a nízkým yieldem. Business klientela mezi ČR a USA je natolik rozdrobená do různých měst, že ta linku do NY určitě nespasí, zůstávají tedy turisti a nějaké jednotky procent asi emigrantů. Kdyby měla Delta z JFK širokou návaznou síť po USA, pak by byla situace hodně odlišná, ale to DL bohužel nemá. Do všech velkých měst v US se dá za přijatelnou cenu doletět s jedním přestupem v Evropě a těch měst, takže v tomhle segmentu taky nic.
Dubaj je dneska strašně módní, navíc relativně blízko a finančně rozhodně dostupnější než NY. A z těch tří denních rotací si rovnou odečtěte tu A380, protože hádám, že většina cestujících EK rozhodně nekončí cestu v Dubaji. Stejně tak hodně pax Flydubai pokračuje dál.
No a Soul, to už je úplně jiná kategorie, kde 90% cestujících tvoří směska business a turistů Korejců. Ta země je bohatá, má hodně obyvatel, je malá, takže jen jedno výrazné hlavní letiště a v ČR působí spousta firem.
Srovnávat DXB, ICN a JFK je fakt úplně mimo.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Asi to tu moc neproběhlo, ale vzhledem opravě na silnici od letiště do centra se celkem pěkně štosuje doprava... Takže dnes původně plánovaný 2 hodinový pohodlný přesun (jen s příručním batůžkem) mezi příletem LH z FRA v 18:00 (zpožděn o 30min) a odjezdem busu z Florence ( po 20:00 totiž jezdí Jančura místo po 30 minutách s frekvencí 90 minut) se změnil ve stres... Bus 119 jel až k pražskému okruhu D0 krokem nebo jen přískoky... Zde oficielní info pražského letiště k opravě: http://www.prg.aero/cs/aktuality/aktual ... ce-lipska/
Takže jsem rád, že jsem nakonec s obrovským štěstím jsem Regiojet ve 20:00 do Brna stihl... To jen pro ty co si myslí, že Brno je blízko Ruzyně... Kdybych dnes bus nedoběhl, nebyl by mezi příletem letadla na Ruzyni a příjezdem do Brna jen 4,5 hodiny rozdílu jako teď (asi to bude nakonec o hodně víc - právě stojíme na D1 v koloně...EDIT: nakonec bus dojel do Brna s půlhodinovým zpožděním ve 23:00 tj 5 hodin po plánovaném příletu letadla na PRG a to jsem všechno dobíhal s vyplazeným jazykem - není divu že většina mých brněnských kolegů zatím na letadla z ČR do Německa kašle a raději zatím jezdí i přes opravy D1 a A3 celou cestu auty, případně jedou auty na VIE... ), ale musel bych na vlak v 21:00 nebo s nějakým SK busem do Humenného a rozdíl by byl zhruba 6 hodin případně plus zácpa na D1 u SK busu. To jen jako ilustrace jak moc se těším na večerní lety z MUC do BRQ, jakkoli je nikdo dosud nepropaguje...
Takže jsem rád, že jsem nakonec s obrovským štěstím jsem Regiojet ve 20:00 do Brna stihl... To jen pro ty co si myslí, že Brno je blízko Ruzyně... Kdybych dnes bus nedoběhl, nebyl by mezi příletem letadla na Ruzyni a příjezdem do Brna jen 4,5 hodiny rozdílu jako teď (asi to bude nakonec o hodně víc - právě stojíme na D1 v koloně...EDIT: nakonec bus dojel do Brna s půlhodinovým zpožděním ve 23:00 tj 5 hodin po plánovaném příletu letadla na PRG a to jsem všechno dobíhal s vyplazeným jazykem - není divu že většina mých brněnských kolegů zatím na letadla z ČR do Německa kašle a raději zatím jezdí i přes opravy D1 a A3 celou cestu auty, případně jedou auty na VIE... ), ale musel bych na vlak v 21:00 nebo s nějakým SK busem do Humenného a rozdíl by byl zhruba 6 hodin případně plus zácpa na D1 u SK busu. To jen jako ilustrace jak moc se těším na večerní lety z MUC do BRQ, jakkoli je nikdo dosud nepropaguje...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 224
- Registrován: 09. 11. 2008, 11:06
- Oblíbené typy letadel: B787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Již příští rok by mohla začít fungovat příma linka mezi čínským městem Kchun-ming a Prahou. České televizi to sdělila ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová, která momentálně o nové lince v Číně jedná. Lety by měla provozovat společnost China Eastern nebo Lucky Airlines, která v brzké době zařadí do flotily několik Boeingů 787-9.
V roce 2019 by přímé spojení s Hongkongem mohla spustit společnost Cathay Pacific. O tomto záměru se mluví již několik týdnů, společnost však dotaz redakce planes.cz odmítla komentovat. Podle neoficiálních informací by nasazeným typem na tuto linku mohl být Airbus A350-1000.
Zdroj: planes.cz
Máme se na co těšit..
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 167
- Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Statistiky Q1 – PRG
V průběhu prvních tří měsíců 2017 odbavilo Letiště Václava Havla Praha celkem 2 718 889 cestujících, což představuje meziroční nárůst necelých 19 %.
https://www.facebook.com/prague.airport.letiste.praha/photos/a.683289145019669.1073741831.682598481755402/1645370602144847/?type=3&theater
V průběhu prvních tří měsíců 2017 odbavilo Letiště Václava Havla Praha celkem 2 718 889 cestujících, což představuje meziroční nárůst necelých 19 %.
https://www.facebook.com/prague.airport.letiste.praha/photos/a.683289145019669.1073741831.682598481755402/1645370602144847/?type=3&theater
Re: Ruzyně
Tak tohle tedy letišti ke cti neslouží, viz. komentář pod článkem:
http://aeroweb.cz/clanky/5381-airbus-a3 ... kuse_konec
http://aeroweb.cz/clanky/5381-airbus-a3 ... kuse_konec
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
ETD kontroly od 15. 5. 2017
V rámci zvyšování ochrany cestujících a v souladu s platnou legislativou Evropské unie budou pracovníci bezpečností kontroly na Letišti Václava Havla Praha od 15. 5. 2017 provádět detekční kontroly uvnitř vybraných zapsaných zavazadel. Během tohoto procesu budou některá zavazadla otevřena a fyzicky zkontrolována na přítomnost stopových prvků po výbušninách. Postup má předejít naložení výbušných látek do nákladního prostoru letadla.
Průběh kontroly
Fyzická kontrola bude probíhat za velmi přísných bezpečnostních podmínek. K výkonu kontroly byla vytvořena proškolená skupina specialistů. Zároveň byla nastavena spolupráce s výrobci zavazadel a bezpečnostních zámků, díky které budou moci zaměstnanci letiště otevřít většinu zavazadel bez poškození. Celý postup bude dokumentován a elektronicky monitorován. Do každého zkontrolovaného zavazadla cestující dostane zprávu o průběhu kontroly včetně instrukcí k dalšímu postupu. Zavazadlo bude zároveň opatřeno ochrannou fólií s obrandovanou lepicí páskou, která bude upozorňovat majitele, že prošlo ETD kontrolou.
Postup v případě poškození zavazadla
Při některých formách zabezpečení (integrovaný zámek bez tzv. TSA) může během otevření zavazadla dojít k jeho poškození a nemožnosti toto zavazadlo znovu uzavřít a uzamknout. V takovém případě bude zavazadlo kromě ochranné fólie vybaveno také stahovacími popruhy s logem Letiště Praha.
Postup při poškození zavazadla jsme řešili v koordinaci s handlingovými společnostmi operujícími na Letišti Václava Havla Praha. Cestující s poškozeným zavazadlem budeme směřovat, aby se obrátili na přepážku reklamací v cílové destinaci a vyřídili do sedmi dnů písemnou reklamační žádost (v souladu s nařízením Evropské Rady č. 2027/97).
Doporučení cestujícím
Letiště Praha bude doporučovat cestujícím, aby používali zabezpečení pomocí TSA zámků (jsou označeny červeným diamantem), zabalením do folie nebo standardním visacím zámkem, který je možné přeštípnout bez poškození zavazadla.
Informační kampaň
Informace o kontrole zapsaných zavazadel a rady pro cestující uveřejníme na webových stránkách http://www.prg.aero/kontrola, na odbavovacích přepážkách či na informačních letácích ve stojanech na letišti. Cestujícím bude k dispozici i letištní informační linka na čísle +420 220 111 888. Součástí procesu zavedení provádění ETD kontrol u zapsaných zavazadel je také komunikační kampaň Letiště Praha, jejíž začátek je naplánován na 26. dubna 2017.
Průběh kontroly
Fyzická kontrola bude probíhat za velmi přísných bezpečnostních podmínek. K výkonu kontroly byla vytvořena proškolená skupina specialistů. Zároveň byla nastavena spolupráce s výrobci zavazadel a bezpečnostních zámků, díky které budou moci zaměstnanci letiště otevřít většinu zavazadel bez poškození. Celý postup bude dokumentován a elektronicky monitorován. Do každého zkontrolovaného zavazadla cestující dostane zprávu o průběhu kontroly včetně instrukcí k dalšímu postupu. Zavazadlo bude zároveň opatřeno ochrannou fólií s obrandovanou lepicí páskou, která bude upozorňovat majitele, že prošlo ETD kontrolou.
Postup v případě poškození zavazadla
Při některých formách zabezpečení (integrovaný zámek bez tzv. TSA) může během otevření zavazadla dojít k jeho poškození a nemožnosti toto zavazadlo znovu uzavřít a uzamknout. V takovém případě bude zavazadlo kromě ochranné fólie vybaveno také stahovacími popruhy s logem Letiště Praha.
Postup při poškození zavazadla jsme řešili v koordinaci s handlingovými společnostmi operujícími na Letišti Václava Havla Praha. Cestující s poškozeným zavazadlem budeme směřovat, aby se obrátili na přepážku reklamací v cílové destinaci a vyřídili do sedmi dnů písemnou reklamační žádost (v souladu s nařízením Evropské Rady č. 2027/97).
Doporučení cestujícím
Letiště Praha bude doporučovat cestujícím, aby používali zabezpečení pomocí TSA zámků (jsou označeny červeným diamantem), zabalením do folie nebo standardním visacím zámkem, který je možné přeštípnout bez poškození zavazadla.
Informační kampaň
Informace o kontrole zapsaných zavazadel a rady pro cestující uveřejníme na webových stránkách http://www.prg.aero/kontrola, na odbavovacích přepážkách či na informačních letácích ve stojanech na letišti. Cestujícím bude k dispozici i letištní informační linka na čísle +420 220 111 888. Součástí procesu zavedení provádění ETD kontrol u zapsaných zavazadel je také komunikační kampaň Letiště Praha, jejíž začátek je naplánován na 26. dubna 2017.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 167
- Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
- Stav: Offline
Re: Ruzyně
Petr31 píše:Tak tohle tedy letišti ke cti neslouží, viz. komentář pod článkem:
http://aeroweb.cz/clanky/5381-airbus-a3 ... kuse_konec
Smutné, jestli to tak doopravdy bylo. Na druhou stranu se mohlo stát něco horšího a těch pár sekund co by Airbus pojížděl na pojezdovou dráhu by sebralo životy... Ale nebudu přehánět.