Ceny poplatků a paliva

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Ceny poplatků a paliva

Příspěvek od flyingblue »

romul píše:
bigtomas píše:Mně Mnichov, Frankfurt, Londýn nebo Amsterdam rozhodně nestačí. To jsou všechno na přestup odporná letiště a navíc to vypadá, že na hranici kapacity. Na Schipholu člověk musí ujít běžně před kilometr starou ošklivou chodbou.
V Praze jsem často přestupoval taky a byl to ráj. Salonek kousek, davy zmizely buď v prstech nebo u východu.
Udělat z Prahy hub je pěkný sen, který bude reálnější, jestli poroste počet lidí znechucených Schipholem, Franfurtem nebo Gaullem. Pak bude záležet na tom, kdo zrovna Havla povede. Zatím to vypadá, že vize do budoucna moc nemají.


Já znám ještě tu o Karkulce, o Otesánkovi, o Ječmínkovi a spoustu dalších...

No, zpět do reality. Pokud bychom chtěli dosáhnout toho aby byla Praha významný hub, tak se musíme vrátit v čase nějakých 64 let zpět, zabránit nástupu komančů, navázat na tradice první republiky a třeba bychom dnes řešili jestli je PRG srovnatelné letiště s AMS, VIE nebo ZRH. Jenže jsme v reálném roce 2012, nikoliv ve filmu "Zítra ráno vstanu a opařím se čajem". ČSA je jak známo v (_!_) a z PRG je provinční letiště, které bude rádo když si udrží 2-3 pravidelné "dálkové" linky. Atraktivita Prahy jako města pro turisty je limitovaná a pro rozvoj nedělá zdejší reprezentace nic pořádného, no a atraktivita Prahy jako business destinace je ve srovnání s Varšavou malá. Ale třeba nebude tak zle. Třeba jako skanzen komunismu v EU, s rudými bratry ve vládě, budeme za pár měsíců pro řadu "západních" turistů nesmírně atraktivní. Nebudou se muset trmácet až do Číny, Vietnamu či nedejbože KLDR...

DL je stále 50/50 že se vrátí. I když posunuli termín návratu někdy na květen, tak zatím žádné drámo, budou rozlítávat linky pozastavené na zimu, všechny později než se čekalo. Mezitím chtějí u svých 767 renovovat interiéry. V ideálním případě se tedy dočkáme lepšího produktu DL. No, ale to stále nemění nic na věci, že PRG jako hub není, a ještě dlouho nebude...

sorry za OT


Bacha tri z DL 767 pudou pryc :-(


bigtomas
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 25. 11. 2011, 04:52
Stav: Offline

Re: Ceny poplatků a paliva

Příspěvek od bigtomas »

Když tvrdíte, že je Varšava větší business destinace než Praha, byly by nějaké statistiky? Chápu, že Varšava má o 400 tis obyvatel víc a mrakodrapy, které pocitově dělají z města business destinaci a pocit nakonec tu business klientelu přitáhne, ale ještě před 10 lety byla Praha vysoko nad Varšavou nebo Budapeští. Že by český IT průmysl usnul a přestal přitahovat business cestující? Moje bývalá firma se ještě drží, ale ven z Prahy už týdně skoro nikdo nelétá. V pondělí jsme mívali v salonku 8 až lidí, teď vím o 2, kteří ještě létají.
Jinak u srovnání Prahy s Vídní si myslím, že Praha může přitáhnout více cestujících jako hub a i jako cíl. Stačí do Prahy dostat něco jako mají ve Vídni OSN nebo tu atomovku. Máme jen Svobodnou evropu a Galileo, což není vidět a městu to nic nepřinese.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ceny poplatků a paliva

Příspěvek od romul »

bigtomas píše:Když tvrdíte, že je Varšava větší business destinace než Praha, byly by nějaké statistiky? Chápu, že Varšava má o 400 tis obyvatel víc a mrakodrapy, které pocitově dělají z města business destinaci a pocit nakonec tu business klientelu přitáhne, ale ještě před 10 lety byla Praha vysoko nad Varšavou nebo Budapeští. Že by český IT průmysl usnul a přestal přitahovat business cestující? Moje bývalá firma se ještě drží, ale ven z Prahy už týdně skoro nikdo nelétá. V pondělí jsme mívali v salonku 8 až lidí, teď vím o 2, kteří ještě létají.
Jinak u srovnání Prahy s Vídní si myslím, že Praha může přitáhnout více cestujících jako hub a i jako cíl. Stačí do Prahy dostat něco jako mají ve Vídni OSN nebo tu atomovku. Máme jen Svobodnou evropu a Galileo, což není vidět a městu to nic nepřinese.


příkladů lze jistě najít víc než dost, jeden za všechny:

http://www.finance.cz/zpravy/finance/35 ... -neuspela/

Polsko je mnohem větší trh než ČR, to je víc než jasné.

Varšava jako metropole nemá moc co nabídnout z pohledu běžného turisty lačného po památkách. A tak vsadili na business, a celkem se jim to daří. Ano, varšavské mrakodrapy tu iluzi vytvářejí dokonale (ve srovnání s Pankráci), nicméně jen v tom to nebude...

Naprostý souhlas co se týče mez. organizací. RFE/RL a Galileo nás (a letiště) nespasí, ale lepší něco než nic...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ceny poplatků a paliva

Příspěvek od HighFlyer »

bigtomas píše:Když tvrdíte, že je Varšava větší business destinace než Praha, byly by nějaké statistiky?

Tak muzeme zacit treba tim, ze Varsava je hlavnim mestem zeme, ktera ma 4x vice obyvatel nez Cesko.

Chápu, že Varšava má o 400 tis obyvatel víc a mrakodrapy, které pocitově dělají z města business destinaci a pocit nakonec tu business klientelu přitáhne

Ne. Business klientelu nepritahne pocit z mrakodrapu. Business klientelu pritahne -prekvapive- business. A toho je v Polsku vic.

Jinak u srovnání Prahy s Vídní si myslím, že Praha může přitáhnout více cestujících jako hub a i jako cíl.

Velmi odvazna myslenka.

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ceny poplatků a paliva

Příspěvek od persona »

Miluji debaty na toto téma :-) A miluji statistiky, které dokládají to či ono (např.: http://www.citymayors.com/statistics/ri ... -2005.html). Ten článek o burzách je velmi případný a přesvědčivě dokládá, proč bohužel Praha nikdy hubem nebude (ani významným centrem obchodu a ekonomiky).


bigtomas
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 25. 11. 2011, 04:52
Stav: Offline

Re: Ceny poplatků a paliva

Příspěvek od bigtomas »

Jsou jen 2 možnosti, jako Prahu a letiště pozvednout. Buď musíme být chytří, chytřejší než konkurence, nebo musíme navýšit počet obyvatel.
Pořád si myslím, že u té první podmínky jsme na tom dobře. Češi (a Slováci) stále na zahraničních projektech mojí bývalé firmy byli elita.
Ale stejně nikdy neuškodí koupit nějakou technickou učebnici a přečíst si ji místo televize.
A druhá možnost...vyměňte své ženě prášky za lentilky, zaklapněte počítače a jděte na to :)

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Ceny poplatků a paliva

Příspěvek od prodejce »

Od 30.3.2014 se údajně zvedne odletová taxa CZ z 565 Kč na 583 Kč.

procvi
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 350
Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Ceny poplatků a paliva

Příspěvek od procvi »

prodejce píše:Od 30.3.2014 se údajně zvedne odletová taxa CZ z 565 Kč na 583 Kč.


Je to tak: http://ekonomika.idnes.cz/letiste-zdraz ... oprava_suj

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Ceny poplatků a paliva

Příspěvek od HonzaLB »

procvi píše:
prodejce píše:Od 30.3.2014 se údajně zvedne odletová taxa CZ z 565 Kč na 583 Kč.


Je to tak: http://ekonomika.idnes.cz/letiste-zdraz ... oprava_suj

děkuji prodejci za tip:-)


Odpovědět