Low cost terminál na Ruzyni

Kalic01
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 14
Registrován: 08. 04. 2008, 00:09
Stav: Offline

Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od Kalic01 »

Měl bych takový dotaz, neuvažovalo se někdy, že by se spolu s paralelní dráhou postavil i low cost terminál buď někde vedle terminálu 3 (alternativně by se terminál 3 předělal na low - cost terminál) nebo vedle budov carga. Něco podobného jako mají v Brémách nebo Lyonu.

Ruzyně by pak zajímavou cenovou politikou mohla přitáhnout další low-cost dopravce nebo je přimět k rozšíření provozu. Myslím, že by to mělo větší smysl než ten výmysl ve Vodochodech. Ale je jasný že je to o penězích :-( Ale vyšlo by to levněji než ty 3mld za Vodochody.


r13
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 11. 02. 2009, 08:40
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od r13 »

Kalic01 píše:Měl bych takový dotaz, neuvažovalo se někdy, že by se spolu s paralelní dráhou postavil i low cost terminál buď někde vedle terminálu 3 (alternativně by se terminál 3 předělal na low - cost terminál) nebo vedle budov carga. Něco podobného jako mají v Brémách nebo Lyonu.

Ruzyně by pak zajímavou cenovou politikou mohla přitáhnout další low-cost dopravce nebo je přimět k rozšíření provozu. Myslím, že by to mělo větší smysl než ten výmysl ve Vodochodech. Ale je jasný že je to o penězích :-( Ale vyšlo by to levněji než ty 3mld za Vodochody.


1. Jenze ty 3mld zaplati "Penta" a ne Letiste Praha= stat= my.

2. Z pohledu letiste s pritahovanim "Low costu" je treba byt opatrnym - muze spusobit odchod "hi cost" linek a cestujicich a tim i pokles vydelku.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od m@rtin »

Kalic01 píše:Měl bych takový dotaz, neuvažovalo se někdy, že by se spolu s paralelní dráhou postavil i low cost terminál buď někde vedle terminálu 3 (alternativně by se terminál 3 předělal na low - cost terminál) nebo vedle budov carga. Něco podobného jako mají v Brémách nebo Lyonu.

Ruzyně by pak zajímavou cenovou politikou mohla přitáhnout další low-cost dopravce nebo je přimět k rozšíření provozu. Myslím, že by to mělo větší smysl než ten výmysl ve Vodochodech. Ale je jasný že je to o penězích :-( Ale vyšlo by to levněji než ty 3mld za Vodochody.


Nebudu odpovídat na to, jestli o tom management letiště Ruzyně přemýšlel. Jen jeden dotaz: Co má co společného Ruzyně s Vodochody? Vždyť Vodochody jsou konkurencí pro Ruzyni s diametrálně odlišnou vlastnickou strukturou a na trhu se to jednoznčaně projeví snížením cen letenek. Je to stejný jako byste řekl, že jeden mobilní operátor v ČR stačí a nemusíme mít hned tři.

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od vitezslav »

1. Jenze ty 3mld zaplati "Penta" a ne Letiste Praha= stat= my.

Penta už si od nás všech ty prachy dávno vzala :lol: :lol:

ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od ogan »

vitezslav píše:Penta už si od nás všech ty prachy dávno vzala :lol: :lol:


pěkně napsaný a bohužel pravdivý...


spinar
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 443
Registrován: 11. 02. 2009, 16:47
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od spinar »

Vy jste si tu jaksi nevsimli ze po otevreni Terminalu 2 je letiste jaksi poloprazdny? Vzdyt v Terminalu 2 je tolik mista ze se tam poradaj vystavy. Urcite nebudou otevirat dalsi terminal, kdyz nejsou plny ty stavajici. To by byl ekonomicky nesmysl.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od m@rtin »

spinar:
Terminál 2 musel být koncipovaný tak, aby letiště bylo schopno odbavit 20-25 milionu pasažérů. Terminál 1 byl koncipovaný na 7 milionů cestujících a v roce 2005 jím prošlo bezmála 10 milionu cestujících. Kdyby se T2 postavil podle vaší logiky (tak aby byl využitý po strop a ani o kousek navíc), za pět let by zase nestačil a musel se stavět T3. Letiště je subjekt, který musí myslet na budoucnost v horizontu ne pěti let, ale 20-50 let dopředu. Bez přehánění! T2 je terminál, který tu bude stát i v roce 2020, kdy bude zcela jsitě plně využit.

spinar
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 443
Registrován: 11. 02. 2009, 16:47
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od spinar »

m@rtin píše:spinar:
Terminál 2 musel být koncipovaný tak, aby letiště bylo schopno odbavit 20-25 milionu pasažérů. Terminál 1 byl koncipovaný na 7 milionů cestujících a v roce 2005 jím prošlo bezmála 10 milionu cestujících. Kdyby se T2 postavil podle vaší logiky (tak aby byl využitý po strop a ani o kousek navíc), za pět let by zase nestačil a musel se stavět T3. Letiště je subjekt, který musí myslet na budoucnost v horizontu ne pěti let, ale 20-50 let dopředu. Bez přehánění! T2 je terminál, který tu bude stát i v roce 2020, kdy bude zcela jsitě plně využit.

To jste mne nespravne pochopil. Ja nerekl ze bylo chybou postavit T2 tak, jak je. Naopak, to bylo spravne. Ale domnivam se, ze by bylo chybou staveti dalsi terminal v dobe, kdy nejsou plne vyuzity stavajici.

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od vitezslav »

m@rtin: Kde bereš tu jistotu, že v roce 2020 (to už je za 10 let...) projde Ruzyní víc cestujících než dnes?
Tím samozřejmě nemyslím, že by se terminály měly stavět bez rerervy, ale jen mě to tak napadlo. Nechci strašit, ale v roce 2020 taky může být Ryan, Wizz, Easyjet a spol. ve Vodochodech, ČSA v učebnicích historie a PRG TŘEBA (možná taky ne) bude ráda za těch 10 mil.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od Globik »

vitezslav píše:m@rtin: Kde bereš tu jistotu, že v roce 2020 (to už je za 10 let...) projde Ruzyní víc cestujících než dnes?
Tím samozřejmě nemyslím, že by se terminály měly stavět bez rerervy, ale jen mě to tak napadlo. Nechci strašit, ale v roce 2020 taky může být Ryan, Wizz, Easyjet a spol. ve Vodochodech, ČSA v učebnicích historie a PRG TŘEBA (možná taky ne) bude ráda za těch 10 mil.

Nebo v p....i a n ve Vodochodech :lol:

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od m@rtin »

vitezslav píše:m@rtin: Kde bereš tu jistotu, že v roce 2020 (to už je za 10 let...) projde Ruzyní víc cestujících než dnes?
Tím samozřejmě nemyslím, že by se terminály měly stavět bez rerervy, ale jen mě to tak napadlo. Nechci strašit, ale v roce 2020 taky může být Ryan, Wizz, Easyjet a spol. ve Vodochodech, ČSA v učebnicích historie a PRG TŘEBA (možná taky ne) bude ráda za těch 10 mil.


Naopak, já jsem přesvědčený, že Vodochody přinesou do Prahy čerstvý vítr. Ruzyně půjde s poplatkama razantně dolů a bude tu přetahovaná, ze které nakonec vzjedou jako vítězové aerolinky (rozuměj my cestující). Já se naopak Vodochod vůbec nebojím a jsem přesvědčený, že v dlouhodobém horizontu propspějí i drahé Ruzyni.

ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od ogan »

m@rtin píše:Naopak, já jsem přesvědčený, že Vodochody přinesou do Prahy čerstvý vítr. Ruzyně půjde s poplatkama razantně dolů a bude tu přetahovaná, ze které nakonec vzjedou jako vítězové aerolinky (rozuměj my cestující). Já se naopak Vodochod vůbec nebojím a jsem přesvědčený, že v dlouhodobém horizontu propspějí i drahé Ruzyni.


já přiznávam,že se Vodochod bojim, odvedou z Ruzyně lowcosty, který zde tvoří nemalý procento provozu. Rád bych se pletl, ale nějak nevěřim, že jen proto, že Ruzyně bude bez nízkonákladovek, se sem pohrnou mraky zajímavých dopravců :roll:

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od vitezslav »

Můj zcela soukromý názor je, že v roce 2020 zde bude válka, ale to sem nepatří...
Takže k věci - pasažerský potenciál je +- dán, takže pokud zde bude druhé letiště v Praze, může počet odbavených pax o pár procent narůst, ale trh se zkrátka rozdělí, což samozřejmě bude znamenat pokles pro Ruzyni.

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od Alca »

I vyvoj ve svete naznacuje, ze dojde k rozdeleni provozu, pokud prijde FR na Vodochody, tak i nejaky narust. Na Ruzyni vsak nemuzeme pocitat s vyraznym narustem uz nikdy, pokud OK prezije, tak pouze jako satelit jine obri spolecnosti...jinak ne. Po Emirates uz zbyva jen nejaka Cinska spolecnost, Qatar, Etihad, mozna se jeste zvysi zajem o Stredni vychod a Rusko; muj tip pro rok 2020 je Ruzyne 10 milionu, Vodochody 4 miliony. Odhaduju, ze nebudou letat letadla casteji, ale ze budou letat plnejsi, nebot konkurence se behem nejblizsich 10ti let vybije. Ruzyne bude stanek pro 3 aliance klasickych dopravcu a treba jeste Easyjet a TS. Vodochody pak FR, Wizz a taky TS. Vic nase zemepisne pasmo nepotrebuje.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od m@rtin »

vitezslav píše:Můj zcela soukromý názor je, že v roce 2020 zde bude válka, ale to sem nepatří...
Takže k věci - pasažerský potenciál je +- dán, takže pokud zde bude druhé letiště v Praze, může počet odbavených pax o pár procent narůst, ale trh se zkrátka rozdělí, což samozřejmě bude znamenat pokles pro Ruzyni.


Co je to ten pasažérský potenciál? Ten tu byl i v roce 1991! To ten potenciál nemůže růst? Kupní síla Čechů po odeznění krize zase poroste, a pokud Vídeň odbaví 20 milionů, proč by je nemohla odbavit za čas i Praha? Turistů sem jezdí dvojnásobek co do Vídně! Kdo tedy živí tu Vídeň? Je to především vysoká kupní síla Rakušanů, kteří prostě nalétají za rok mnohem více hodin než Češi. Pomalu ale jistě dorůstá i v ČR generace důchodců, kteří netráví čas na Lhotě, ale na Phuketu nebo v Karibiku.

Naopak, jsem přesvědčený, že Vododochody rozhýbou ledy. S cenami bude muset jít Ruzyně dolů, a to přitáhne nové dopravce a s tím i cestující. A jak víme, s rostoucí nabídkou roste i poptávka. Vodochody budou mít strop na 3,5 milionech, Ruyzně klidně může za deset let odbavit 20 mega. Všechny nízkonákladovky neodejdou, viděl bych to na otevření základny Ryanu a přesunití Wyseru. To zas Ruzyň tolik bolet nebude.


Odpovědět