Tramvaj na ruzyňské letiště

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od hafi »

Btw, jakou vyhodu prinasi rychlodraha? Je rychlejsi, ze?

To je bus Airport Express taky, a skoro nikdo ho nepouziva, protoze stoji cesta dvojnasobek ceny bezne dopravy.

Vyrazne kratsi nez pul hodinove intervaly by ani na rychlodraze nesly ocekavat a pohodli by sice bylo vyssi, ale myslim ze by AE nejezdilo vic lidi ani kdyby tam misto sedacek byly kresla.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Globik »

Zdenek píše:Zkus si stáhnout mapu Letiště a fixou tam namalovat tamvajovou trať (šíře cca 5m, oblouky o poloměru min. 30m) zastávky 60m v přímé.

"a před terminály udělat podzemní zastávky?" Tím jsem samozřejmě myslel to na letišti kompletně vést v podzemí.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Globik »

hafi píše:Btw, jakou vyhodu prinasi rychlodraha? Je rychlejsi, ze?

To je bus Airport Express taky, a skoro nikdo ho nepouziva, protoze stoji cesta dvojnasobek ceny bezne dopravy.

Vyrazne kratsi nez pul hodinove intervaly by ani na rychlodraze nesly ocekavat a pohodli by sice bylo vyssi, ale myslim ze by AE nejezdilo vic lidi ani kdyby tam misto sedacek byly kresla.

Rychlodráha je rychlejší a hlavně nestojí v zácpě. A pro lidi neznalé poměrů je podle mě metro nebo rychlodráha psychologicky akceptovatelnějí, než autobus, takže za současné situace víc cizinců použije taxi namísto MHD. AE je nepatrně rychlejší, než 119. Nestaví (a možná nejede kolem T3?). Ale pokud je zácpa, stojí stejně. Btw.není 2x dražší. Pokud přijedeš do Prahy vlakem na Hlavák, zaplatíš 30 Kč místo 26. A nemusíš 2x přestupovat. Ale pokud již jedeš MHD odjinud z Prahy, tak prostě vyplázneš 30 Kč navíc. Udělal jsme to jednou, když jsem pospíchal a AE jel na Dejvické dřív, než 119.
Ohledně intervalů na rychlodráze máš asi pravdu.

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od dydzej »

hafi píše:Btw, jakou vyhodu prinasi rychlodraha? Je rychlejsi, ze?

To je bus Airport Express taky, a skoro nikdo ho nepouziva, protoze stoji cesta dvojnasobek ceny bezne dopravy.

Vyrazne kratsi nez pul hodinove intervaly by ani na rychlodraze nesly ocekavat a pohodli by sice bylo vyssi, ale myslim ze by AE nejezdilo vic lidi ani kdyby tam misto sedacek byly kresla.


Nemuzu to dolozit zadnymi pocty, ale s AE jezdim docela casto a neprijde mi, ze by ho skoro nikdo nepouzival :). Jizdenku za plnou taxu jsem si nekupoval uz veky, protoze s vlakovou jizdenkou (Hlavni nadrazi - Letiste, NAD) je to cenove srovnatelny produkt s MHD, zvlast kdyz si jizdenku koupis z automatu. A pro nas mimoprazske je akce CD Vlak plus letiste naprosto idealni, protoze clovek nemusi resit zpatecni jizdenku. Jina vec je ovsem kultura cestovani, kdyz se v AE sejde dvacet a vice lidi s kufry vetsich rozmeru. Ale rychlost spojeni je v pohode, kdyz neni traffic a spolupracuji semafory, je AE nahore na T1 za 25 min.

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od vitezslav »

Mně by stačilo, kdyby zkrátili intervaly 100 a jsem naprosto spokojený :D . Chápu, že doprava na letiště je nedořešená, ale ono taky za 1€ člověk moc muziky očekávat nemůže.


Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Zdenek »

Globík píše:
Zdenek píše:Zkus si stáhnout mapu Letiště a fixou tam namalovat tamvajovou trať (šíře cca 5m, oblouky o poloměru min. 30m) zastávky 60m v přímé.

"a před terminály udělat podzemní zastávky?" Tím jsem samozřejmě myslel to na letišti kompletně vést v podzemí.

To je ale pak finančně o něčem jiném a zabereš tam prostor budoucí rychlodráze.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od hafi »

Globík píše:A pro lidi neznalé poměrů je podle mě metro nebo rychlodráha psychologicky akceptovatelnějí, než autobus

A kvůli tomu, že to je "psychicky akceptovatelnější" je vhodné zaplatit rychlodráhu za několik miliard? A tím zlepšit rodinný rozpočet nejednomu kamarádovi některého lokálního politika na SZ Prahy?
Rychlodráha má smysl, pokud bude především jako rychlé spojení s Kladnem, který už je v podstatě předměstím Prahy. A v rámci toho tam může být odbočka na letiště.
Pokud to bude stavěný primárně na letiště a dál aý v dohledně nedohledný době, tak je to dle mě hloupost, kterou prosazují ti, co na tom vydělají.
Btw, plánovaná doba cesty z centra je tuším asi o 10-15 minut kratší než je kombinace busu a metra. Při půl hodinových intervalech se cesta rychlodráhou polovině cestujících časově nevyplatí (ano, bude pohodlnější).
Dle mě by bylo řešením omezit dopravu na Evropské, tak aby tam mohl být vyhrazený pruh pro busy alespoň ve většině délky. A zavedení expres busů (typu 100) do vzdálenějších částí Prahy (především asi po o obchvatu do oblasti Barrandova, Modřan a na Jižního Města).

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Airbus380 »

hafi píše:A kvůli tomu, že to je "psychicky akceptovatelnější" je vhodné zaplatit rychlodráhu za několik miliard? A tím zlepšit rodinný rozpočet nejednomu kamarádovi některého lokálního politika na SZ Prahy?
Rychlodráha má smysl, pokud bude především jako rychlé spojení s Kladnem, který už je v podstatě předměstím Prahy. A v rámci toho tam může být odbočka na letiště.
Pokud to bude stavěný primárně na letiště a dál aý v dohledně nedohledný době, tak je to dle mě hloupost, kterou prosazují ti, co na tom vydělají.
Btw, plánovaná doba cesty z centra je tuším asi o 10-15 minut kratší než je kombinace busu a metra. Při půl hodinových intervalech se cesta rychlodráhou polovině cestujících časově nevyplatí (ano, bude pohodlnější).
Dle mě by bylo řešením omezit dopravu na Evropské, tak aby tam mohl být vyhrazený pruh pro busy alespoň ve většině délky. A zavedení expres busů (typu 100) do vzdálenějších částí Prahy (především asi po o obchvatu do oblasti Barrandova, Modřan a na Jižního Města).


A vlak každých 15 minut by se nenaplnil nebo co...?! Ale jinak samozřejmě bez výhrad souhlasím s tím, že stavět rychlodráhu primárně JEN na letiště by byla asi hloupost...
Omezení dopravy na Evropské je zajímavá teorie, ale má jeden obrovský háček, ba dokonce hák. Jak by to tam proboha vypadalo?! Jak to vypadá teď před omezením u veleslavínského nádraží ve špičce (i mimo)...Naprosto tragicky...
Bus linka na Barrandov a Jižní město by se neuživila...

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od hafi »

To je vcelku otazka jestli by se naplnil.
Napr ve Vidni, kde mas letiste s o polovinu vyssim poctem pasazeru jezdi kazdych 30 minut. (Ano,vim, je tam vice variant jak se tam dostat).
Myslim, ze primarne zavisi na cene.
V prumeru prileti/odleti na/z Letiste kazdou hodinu 1000 lidi. Kolik jsou tranzitni cestujici? 30 procent? Jsem liny to hledat.
Na zaklade projektu soudim, ze se pocita se 3-4 vozovymi soupravami, pro cca 150-200 cestujicich. V provozu se bezne pocita tusim z cca 70 procentni vytizenosti, tj.100-150 cestujicich. Tzn.pokud plati vyse uvedeny odhad, musel by pri pul hodinovem intervalu kazdy treti cestujici vyuzit rychlodrahu, pri dvacetiminutovem, uz kazdy druhy. Opravdu myslis, ze je to realny?

Proc myslis ze by se prime linky neuzivily. Mozna pro byznys cestujici nejsou zajimavy, protoze by nebyly rychlejsi. Ale pro turisty/koupaky, kteri cestuji se zavazadlama uz jsou zajimavejsi spis. (Nekde v okoli domova nastoupit a bez prestupu az pred terminal. A par zastavek na jiznim meste je "okoli domova" pro nekolik set tisic lidi. Pro dalsi z JV okraje a blizkosti Prahy by to byla moznost, ze by je nekdo autem hodil na zastavku letistniho busu a nemusel vest pres cely mesto).
Naposledy upravil(a) hafi dne 15. 01. 2011, 22:34, celkem upraveno 1 x.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Globik »

Zdenek píše:
Globík píše:
Zdenek píše:Zkus si stáhnout mapu Letiště a fixou tam namalovat tamvajovou trať (šíře cca 5m, oblouky o poloměru min. 30m) zastávky 60m v přímé.

"a před terminály udělat podzemní zastávky?" Tím jsem samozřejmě myslel to na letišti kompletně vést v podzemí.

To je ale pak finančně o něčem jiném a zabereš tam prostor budoucí rychlodráze.

Která kdoví, zda někdy bude. Zaberu tam určitý prostor. Zbyde spousta jiného, navíc ve třech rozměrech, ne jen ve dvou. Finančně by to smozřejmě bylo jinde, než tam položit koleje, ale to by byl opravdu nesmysl. Muselo by to vést buď v podzemí nebo na vyvášené dráze. Každopádně ať tak nebo tak, bylo by to lebnější, než rychlodráha, která by byla užitečnější, ale možná bude možná nebude. Prostě za současné situace bez nějaké koncepce a bez spolupráce Prahy, Kladna, kraje a letiště asi nebude nic :(

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Zdenek »

Globík píše:Finančně by to smozřejmě bylo jinde, než tam položit koleje, ale to by byl opravdu nesmysl. Muselo by to vést buď v podzemí nebo na vyvášené dráze. Každopádně ať tak nebo tak, bylo by to lebnější, než rychlodráha, která by byla užitečnější, ale možná bude možná nebude. Prostě za současné situace bez nějaké koncepce a bez spolupráce Prahy, Kladna, kraje a letiště asi nebude nic :(

V tom se shodnem.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Airbus380 »

hafi píše:To je vcelku otazka jestli by se naplnil.
Napr ve Vidni, kde mas letiste s o polovinu vyssim poctem pasazeru jezdi kazdych 30 minut. (Ano,vim, je tam vice variant jak se tam dostat).
Myslim, ze primarne zavisi na cene.
V prumeru prileti/odleti na/z Letiste kazdou hodinu 1000 lidi. Kolik jsou tranzitni cestujici? 30 procent? Jsem liny to hledat.
Na zaklade projektu soudim, ze se pocita se 3-4 vozovymi soupravami, pro cca 150-200 cestujicich. V provozu se bezne pocita tusim z cca 70 procentni vytizenosti, tj.100-150 cestujicich. Tzn.pokud plati vyse uvedeny odhad, musel by pri pul hodinovem intervalu kazdy treti cestujici vyuzit rychlodrahu, pri dvacetiminutovem, uz kazdy druhy. Opravdu myslis, ze je to realny?

Proc myslis ze by se prime linky neuzivily. Mozna pro byznys cestujici nejsou zajimavy, protoze by nebyly rychlejsi. Ale pro turisty/koupaky, kteri cestuji se zavazadlama uz jsou zajimavejsi spis. (Nekde v okoli domova nastoupit a bez prestupu az pred terminal. A par zastavek na jiznim meste je "okoli domova" pro nekolik set tisic lidi. Pro dalsi z JV okraje a blizkosti Prahy by to byla moznost, ze by je nekdo autem hodil na zastavku letistniho busu a nemusel vest pres cely mesto).


Já nevim, myslim, že prostě rychlodráhu by využilo přece jenom trochu víc lidí jako MHD než současnej bus. Ale jak jsem řekl, bez výhrad soulasím s tím, že rychldráha až do Kladna by dávalo smysl, kdežto jen na letiště by dávala smysl jen trochu :D

Asi máš pravdu s tím jižním městem, ale interval bych určitě nedával pod 30 minut. jen si nejsem jistej, jaká by byla jízdní doba...jesltli by se to vyplatilo...přeci jen - to máš po západním okruhu, pak uhnout na Barrandov a po jižní spojce a pokračovat po trase nynější 125? No...ale jo, je to pravda, uznávám, asi by se to naplnilo. S rozumným intervalem

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od hafi »

Pokud by šlo o spojení na Kladno, tak není co řešit, tam je jasné, že ta trať je nekonkurenceschopná a rekonstrukci potřebuje, sice při max rychlosti 100-120 je trochu alegorie rikat tomu "rychlodraha", ale budiz. Muzem tomu rikat treba razdvatribum, kdyz budem vedet vo co go :-)

Pokud jde o pripojeni letiste, tak ano, ma smysl. Ale stale si myslim, ze i pokud bude, tak pokud bude cesta stat cca 80-100 korun OW (to jsem nekde cetl), tak je nepravdepodobne, ze by cela tretina lidi jela na letiste prave rychlodrahou, tedy razdvatribumou, abych byl presnejsi :wink: A pokud jsem se nekde neseknul, tak dle mych odhadu by prave cca tretina lidi naplnila vlaky rychlodrahy na 70 procent sedici kapacity pri pul hodinovym intervalu. Vzhledem k odhadovanemu casu 26 minut z masarycky na letiste je to z lepseni o necelou ctvrt hodinu (ano, plus zacpa), tj. prinejmensim mimo spicku by to pro polovinu lidi nebylo casove vyhodnejsi (ve spicce by se asi uzivil i kratsi interval, takze tam by to opravdu melo smysl...mate nekdo nejakou statistiku/odhad kolik hodin tydne je Evropska zacpana tak, ze 119 prijizdi na letiste/dejvickou zpozdena o 5/10/15/vice minut? )

Jinak busy po obchvatu: nebyly by pravdepodobne rychlejsi nez podjeti mesta metrem na Dejvickou, ale nebyly by (vetsinou) ani moc pomalejsi, a byly by jednodussi (prestupovat treba na Mustku kdyz mate velky kufr + prirucni je fakt terno).

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Airbus380 »

Aha, původně jsem myslel, že bude normální tarif ČD, za cenu 80-100 Kč by se asi skutečně neuživil kratší interval. Na druhou stranu, podle vizualizací by na razdvatřibumu měly být nasazovány elefanti, kterí mají kapacitu cca 300 míst k sezení + velmi mezený počet míst k stání, to by bylo dejme tomu 660 míst za hodinu v jednom směru.
Co se týče zpoždění 119 na Evropský, v ranní špičce (7:00-9:00) dosahuje zpoždění skutečně kolem 10 minut oběma směry (kvůli naštosování autobusů v jednom), odpoledne je to tak kolem 5 minut ve špičce kvůli SSZ ve Vokovicích a v Šárce...
Teď to navíc komplikuje ještě omezení ve směru docentra ve Veleslavíně, ale to je jen dočasný stav...

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od hafi »

Někde jsem četl, že by na úseku letiště - centrum bylo nedotované jízdné, tj. plná cena vycházející z provozních nákladů a nákladů na stavbu. Praha - Kladno by bylo regulované dotované. Teď jsem hledal link a našel, ale našel i pár dalších kde se uvažuje o začleněnění do ropidu a platnosti regulovaného jízdného. Takže to asi nikdo přesně neví (pravděpodobně závisí na financování stavby).

Je to možný, ale zase co je ve vizualizaci nemusí být ve skutečnosti. Já jen předpokládal, že stanice nejsou předimenzovaný a dle projektů (a i vizualizací) soudím 3-4 vozy (což může být i cityelefant).
Nic to nemění na tom, že ti z Prahy prostě odlítá nějaký počet lidí a ten počet nebude dlouhodobě nijak výrazně stoupat.
A pak je otázka kolik z nich může/chce jet vlakem (část z nich jezdí z principu autem, část bydlí v místech odkad bude vlak nevýhodný, část dá přednost levnější variantě).
A když vezmeš ty kteří zbyli, tak můžeš kalkulovat, jestli se ti z jízdného zaplatí provoz a nebo i náklady na stavbu.


Odpovědět