Tramvaj na ruzyňské letiště

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2207
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od pavelpmi »

Myslím, že i ten psychologický moment je důležitý. Já třeba i kvůli tomu, jak se na letiště dostává, poletím stokrát raději z Vídně než z Prahy.


Switch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 17. 01. 2011, 18:45
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Switch »

Airbus380 píše:...podle vizualizací by na razdvatřibumu měly být nasazovány elefanti, kterí mají kapacitu cca 300 míst k sezení + velmi mezený počet míst k stání, to by bylo dejme tomu 660 míst za hodinu v jednom směru...


Elefanti jsou na vizualizacích jen proto, že nic lepšího na obrázky nemáme :D Dovedete si představit mraky cesťáků s kuframa, jak se šplhají po úzkých schodem nahoru? Podle mých informací se počítá s novějšími jednopodlažními vagony uzpůsobenými pro převoz velkého počtu zavazadel, tedy něco jako jsou upravené Citybusy pro 100.

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od gr09 »

Switch píše:Elefanti jsou na vizualizacích jen proto, že nic lepšího na obrázky nemáme :D Dovedete si představit mraky cesťáků s kuframa, jak se šplhají po úzkých schodem nahoru?


Z Klotenu jezdi do Zurichu mimo jine i patrove vlaky, neni s tim problem, kdo ma kufr, zustane dole, kdo ma jen prirucak, uzije si klid nahore. Naopak mi prijde, ze patrove vlaky jsou v Klotenu vhodnejsi, nez ty EC atd co tam jezdi, tam jsem se s prirucakem skoro neprodral ulickou..

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 622
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od loupeznik »

A hlavně z Klotenu jezdí přímé vlaky do celého Švýcarska. Tohle je sen, jehož splnění se nedožiju. Nasednout v Budějicích na vlak a za necelé dvě hodiny vystoupit na Ruzyni.

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od gr09 »

To jsem ani nechtel zminovat, protoze to je naprosto genialni a u nas bohuzel jenom sen. V MAD ted krome stavajiciho metra dostavuji take vlakovou trat, ktera bude napojena na hlavni Madridska nadrazi, radost pohledet.


MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od MS743 »

loupeznik píše:A hlavně z Klotenu jezdí přímé vlaky do celého Švýcarska. Tohle je sen, jehož splnění se nedožiju. Nasednout v Budějicích na vlak a za necelé dvě hodiny vystoupit na Ruzyni.


Situace Prahy je tak trochu jina a vidim to i v pozitivnim smyslu.

1. Letiste Praha je nezvykle blizko centra, takze nejake rychlejsi -komfortnejsi- reseni neni az tak problemem. Sice je treba politicke vule ale to je prirozeny process. Nekteri pro a dalsi proti.

2. Hlavni nadrazi a hlavni uzel je jiz koncentrovan okolo Hlavaku, takze vytvorit umele nejaky dalsi uzel neni treba. velike procento lidi kteri cestuji do PRG miri prave do hlavniho mesta. Pro spoluobcane kteri cestuji z letiste by nemel byt problem vyuzit HL.N. jako uzel.

"kolejove" reseni tez povazuji za nejlepsi. Napojeni letiste na nejakou drahu do mesta a do Hl.N. je podle meho nejlepsi reseni. I to Masarykovo nadrazi by nemel byt problem.. muze to byt "CITY TERMINAL", odstehovaly by tam kancelare leteckych spolecnosti, rezervace, dokonce i CITY -Chek in kde se clovek muze ve meste odbavit cca 1 den predem apod. pak veskere sluzby spojena s letanim: cestovky, pojisteni, levnejsi hotel/pokoje, business centrum, uschovna bagaze atd atd atd. viz city terminal KL (kde jsou check ins a vlak primo na letiste kde muzes jiz bez kufru.. to same HK a jina mesta)

Obrázek

Metro se mi moc nelibilo jelikoz do mesta to neni az tam daleko ale mit metro ktery bude stavet kazdych 30 metru je trochu moc... dokonce i bus 100 je bezva a rychly ale cesta Zlicin- centrum je podle meho trochu daleko a konec koncu bych rad videl lepsi prostredi "zastavek" kde to vypada trochu hruzostrasne a chybi mi tam prave nejake sluzby nebo nejake normalni znaceni....

Bus 119 je archaicky zpusob cestovani jak trasou (pomale) a jezdit pri dopravni spicce je hrozne ... Autobus je preplneny.

Airport Express neni spatny koncept i kdyz jak tu bylo receno.. bus je bus.. kdyz nekde skonci v zacpe tak problem. Hlavni nadrazi se pomalu opravuje a vypada to mnohem lepe nez pred par lety i kdyz tam stale vidim 2 VELIKE problemy pro cestujici.

A. sice je Hlavak primo napojen na Metro a Tram ale Hlavni nadrazi stale nema oficialniho taxi dopravce pro ty kteri chteji pokracovat dal. Acka muzes zavolat ale nemohou do podchodu ale cekaji pred fantovou kavarnou. A to bylo i pro me zahadou jak se tam dostava! Starsi budova stale neni opravena tak i pro domorodce je trochu horor...

V podchodu cekaji mene nez poctvi taxikari a myslim ze je to veliky problem.... resit by se to melo jako na letiste.

B. Znaceni Airport Express je nulove uvnitr Hlavniho nadrazi. A dokazu si predstavit az prijde cizinec a zepta se jednu z babicek u CD centrum kde je AE! Tak tedy, znaceni je neexistujici a opet mi chybi nejake "travel centre" pro letiste kde se podaji info... mozna kdyby se udelala linka primo z letiste na HL.N. tak CITY terminal by mohl byt primo na hlavaku. Jinak se tesim na rekonstrukce secesni budovy... Hlavak byl a jeste tak trochu ostudou krasne Prahy.... sice opravili haly a vypada to mnohem mnohem lepe ale nechat tu cervenou vsude mi zda az moc :))))) ale to pak napisu na trains.cz:)

nejaky kolega zde mluvil o velkokapacitny busy... vetsinou se jmenuji BRT- Bus Rapid Transport... maji vetsinou vyhrazeny pruh.... Mohlo by to byt reseni ale jak se to udela po evropske???? viz foto z eindhovenu... doprava na letiste. Nedokazu si vymyslet jak muze neco takoveho jezdit do mesta... mozna jedina zda opet se vytvori nejaky uzel u konecne metra ale to jsem opet na zacatku = chceme neco primo do centra

Obrázek

Kdyz jsem slysel poprve moznost Tram z letiste do centra tak jsem se usmal jelikoz nevim jak by to vyresilo situaci. Letiste Praha nema problem ze nestiha lidi odvazet do mesta ale spise zda by bylo reseni ktere je rychlejsi a komfortnejsi a napojene primo na centrum a nejaky dopravni uzel kde se muze pokracovat dal a zde to vidim jen na hlavni nadrazi a v horsim pripade Masarykovo nadrazi.

Kdyz se mluvi o stroje tak bych v tom nevidel problem... I ten City Elefant mi pripada veliky... kdyz budou nejake rozumne intervaly tak nejaka elektricka/motorova jednotka velikosti Prazskeho metra je uplne v pohode... dokonce ty nizko podlazni Regionova je uplne OK...

napr. i toto... Siemens Desiro.... Obrázek

ci nove mensi "elefanty" od Skoda Transport Obrázek

Problem Tram nevidim v casti Letiste az na konci Evropske ale pak co? opet jet na dejvickou pomalu a zastavovat u kazde zastavky a koncime u Metra (muze prosim nekdo Dejvickou konecne opravit nebo jen alespon dat nejake tapety.... ? ostuda :( ) pripada mi to komplikovane.... Normalni reseni by melo byt max 1 prestup.. proste vlacek do centra na hlavak a pak se rozhodnes kam chces... preskakovat neni OK..a to ani pro turiste a ani pro lide kteri bydli v CR a nekam cestuji.

Vlak ne vzdy vse vyresi ale to je asi ekonomicka zalezitost = jaka by mela byt cena nono stop vlacku na letiste aby to bylo zajimave? v BKK tu jiz maji vlacek... lokalka ktera je uplne plna lidi 24 hodin denne takze pro cestujici s kuframa uplne nepohodlne.. cesta trva 40min, stavi 5x cestou ale na tech 40km jizdenka stoji 1USD - na druhe strane je express vlak ktery je za 5USD za jedno jizdne, trva jen 15minut a je non stop.... mluvim o jinem meste jelikoz u mnoha zemi letiste je opravdu daleko z centra a takove reseni je potreba. Praha je hodne blizko takze reseni by melo byt jednodussi a dokonce i levnejsi...

Jsem zvedavy jak to vse dopadne... s tou Tramvaji jsem trochu skepticky. Jsme si jist ze "vozy" jsou adekvatni - novy City Fox je super a tusim ze dokazou sestavit i neco rychlejsiho. ale co s trasou?

Zatim se mi jevi ze rychlodraha je nejlepsi ... napojena primo na nejake hlavni nadrazi ci Massarycka... Metro je moc drahe a klikate a ekonomicky se mi to jevi jako nesmysl... mozna OK pro lide kteri bydli blizko ale toto by melo byt mestske planovani a ne hlavne pro letiste. Fotky zastavek rychlodrahy jsou super a bylo by to uzasne.... a nejaky solidni vlak by to do centra dokazal hodne rychle...

Switch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 17. 01. 2011, 18:45
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Switch »

gr09 píše:Z Klotenu jezdi do Zurichu mimo jine i patrove vlaky, neni s tim problem, kdo ma kufr, zustane dole, kdo ma jen prirucak, uzije si klid nahore.


Je fakt, že třeba v AMS jezdí také patrové vlaky, i když tam je to spíš dáno tím, že stanice pod letištěm je průjezdná a spojení letiště-centrum obstarávají Intercity či Sneltrein vlaky z jiných velkých měst, pro které je letiště jen poslední stanice před městem.

Pro mě je AMS i takovým (nejspíš ideologickým) vzorem pro Prahu. Letiště vzdálené od města cca. stejně jako u nás, komfortní a přímé spojení vlakem za asi 15 minut přímo do samotného centra Amsterodamu.

MS743 píše:..ci nove mensi "elefanty" od Skoda Transport..


Ano, ty by podle mě úplně stačily. I když Desiro je o něčem jiném :)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Globik »

Switch píše:
gr09 píše:Z Klotenu jezdi do Zurichu mimo jine i patrove vlaky, neni s tim problem, kdo ma kufr, zustane dole, kdo ma jen prirucak, uzije si klid nahore.


Je fakt, že třeba v AMS jezdí také patrové vlaky, i když tam je to spíš dáno tím, že stanice pod letištěm je průjezdná a spojení letiště-centrum obstarávají Intercity či Sneltrein vlaky z jiných velkých měst, pro které je letiště jen poslední stanice před městem.


Ale LKPR by taky mohlo být průjezdné. Podle mě by nejlepší bylo vést trať mezi Ruzyní a Hostivicemi přes letiště, tedy nedělat žádnou odbočku. Výhody:
- Možnost kratších intervalů (je lhostejné, kolik lidí příslušným spojem jede na/z letiště).
- Přímé spojení Kladna a severozápadních Čech s LKPR.

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Smurfx »

Airbus380 píše:
Nové typy pražských tramvají (třeba 15T nebo i 14T po náležitých úpravách pro zavazadla) opravdu nepovažuji za pohodlné. Bez problémů mohou jezdit přes 80 km/h, interiér je moderní a pohodlný. Co je na tramvaji nepohodlné? Ve finále to může být to samé, jako rychlodráha.


Interiér 15T a 14T pohodlný a moderní?! 15T a 14T jsou největší omyly v celosvětové historii tramvajového provozu, nechápu, který idiot je navrhnul, nechápu ani, který idiot je zkonstruovala a už vůbec nechápu, který idiot je mohl zakoupit pro DP...Zlatý starý dobrý T3 (bez ironie)...



Proto jsem psal s náležitými úpravami pro zavazadla. Samozřejmě, že 14T a 15T by v současné podobě jako rychlodrážní používány být nemohly. u 14T by byl problém s nápravovými tlaky v nesených podvozcích (podle toho by se stavěly koleje), ale výkonově a dynamicky by byla ideální. 15T mi také pro tyto účely nepřijde špatná po úpravách interiéru.

k.m
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 111
Registrován: 15. 11. 2009, 13:27
Bydliště: Č.B
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od k.m »

K tomu značení Aiport Expressu...rozhodně od léta neni nulové(a i před tím v hale pár ukazatelů bylo)...naopak už při vstupu z nástupiště do podchodu vás ukazatele nasměrují přímo na nástupní ostrůvek!
AE je psán i na tabuly odjezdů vlaků a je i hlášen.
Jinak ten AE má jednu moc velkou chybu...nejezdí v noci!

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Airbus380 »

Smurfx píše:

Proto jsem psal s náležitými úpravami pro zavazadla. Samozřejmě, že 14T a 15T by v současné podobě jako rychlodrážní používány být nemohly. u 14T by byl problém s nápravovými tlaky v nesených podvozcích (podle toho by se stavěly koleje), ale výkonově a dynamicky by byla ideální. 15T mi také pro tyto účely nepřijde špatná po úpravách interiéru.


Když je ve 14T pět lidí, je narváno, když tam ještě navíc udělám úpravy pro zavazdla, nevejde se tam nikdo. 15T má cca o 2 lidi větší kapacitu. Poslat na letiště 14T nebo 15T v jakýkoliv úpravě je....neznám pro to slušný slovo.... To radši at tam jezděj motoráky řady 810

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Nemec »

Globík píše:
Switch píše:
gr09 píše:Z Klotenu jezdi do Zurichu mimo jine i patrove vlaky, neni s tim problem, kdo ma kufr, zustane dole, kdo ma jen prirucak, uzije si klid nahore.


Je fakt, že třeba v AMS jezdí také patrové vlaky, i když tam je to spíš dáno tím, že stanice pod letištěm je průjezdná a spojení letiště-centrum obstarávají Intercity či Sneltrein vlaky z jiných velkých měst, pro které je letiště jen poslední stanice před městem.


Ale LKPR by taky mohlo být průjezdné. Podle mě by nejlepší bylo vést trať mezi Ruzyní a Hostivicemi přes letiště, tedy nedělat žádnou odbočku. Výhody:
- Možnost kratších intervalů (je lhostejné, kolik lidí příslušným spojem jede na/z letiště).
- Přímé spojení Kladna a severozápadních Čech s LKPR.


Problém ale je, že by se velká část mezi Hostivicí a Letištěm musela vést pod zemí, protože v tomto směru už stojí R6 a v budoucnu tam má vyrůst i paralelní dráha. Stejně tak nevím, jak chtějí smysluplně vést z Hostivice odbočku, když by se musela velká část buď objet nebo zavést pod zem.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Globik »

k.m píše:K tomu značení Aiport Expressu...rozhodně od léta neni nulové(a i před tím v hale pár ukazatelů bylo)...naopak už při vstupu z nástupiště do podchodu vás ukazatele nasměrují přímo na nástupní ostrůvek!
AE je psán i na tabuly odjezdů vlaků a je i hlášen.
Jinak ten AE má jednu moc velkou chybu...nejezdí v noci!

No ono toho mezi námi v noci zase tak nelétá :wink:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Globik »

Nemec píše:
Globík píše:Ale LKPR by taky mohlo být průjezdné. Podle mě by nejlepší bylo vést trať mezi Ruzyní a Hostivicemi přes letiště, tedy nedělat žádnou odbočku. Výhody:
- Možnost kratších intervalů (je lhostejné, kolik lidí příslušným spojem jede na/z letiště).
- Přímé spojení Kladna a severozápadních Čech s LKPR.


Problém ale je, že by se velká část mezi Hostivicí a Letištěm musela vést pod zemí, protože v tomto směru už stojí R6 a v budoucnu tam má vyrůst i paralelní dráha. Stejně tak nevím, jak chtějí smysluplně vést z Hostivice odbočku, když by se musela velká část buď objet nebo zavést pod zem.

To je jasné. Muselo by to vést pod zemí. Ale byla by to podle mě nejlevnější a nejlepší varianta.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Globik »

Airbus380 píše:
Smurfx píše:

Proto jsem psal s náležitými úpravami pro zavazadla. Samozřejmě, že 14T a 15T by v současné podobě jako rychlodrážní používány být nemohly. u 14T by byl problém s nápravovými tlaky v nesených podvozcích (podle toho by se stavěly koleje), ale výkonově a dynamicky by byla ideální. 15T mi také pro tyto účely nepřijde špatná po úpravách interiéru.


Když je ve 14T pět lidí, je narváno, když tam ještě navíc udělám úpravy pro zavazdla, nevejde se tam nikdo. 15T má cca o 2 lidi větší kapacitu. Poslat na letiště 14T nebo 15T v jakýkoliv úpravě je....neznám pro to slušný slovo.... To radši at tam jezděj motoráky řady 810

Za domácí úkol budeš běhat stokrát se 2 kufry po schůdkách do a ze stopadesátdvojky (810) :thumbdown:
Nepřeháněj. 14T se na letiště opravdu nehodí. Ale radši bych jezdl tak krátký úsek s ní, než se 152 (810).


Odpovědět