MS743 píše:loupeznik píše:A hlavně z Klotenu jezdí přímé vlaky do celého Švýcarska. Tohle je sen, jehož splnění se nedožiju. Nasednout v Budějicích na vlak a za necelé dvě hodiny vystoupit na Ruzyni.
Situace Prahy je tak trochu jina a vidim to i v pozitivnim smyslu.
1. Letiste Praha je nezvykle blizko centra, takze nejake rychlejsi -komfortnejsi- reseni neni az tak problemem. Sice je treba politicke vule ale to je prirozeny process. Nekteri pro a dalsi proti.
2. Hlavni nadrazi a hlavni uzel je jiz koncentrovan okolo Hlavaku, takze vytvorit umele nejaky dalsi uzel neni treba. velike procento lidi kteri cestuji do PRG miri prave do hlavniho mesta. Pro spoluobcane kteri cestuji z letiste by nemel byt problem vyuzit HL.N. jako uzel.
Právě že situace je víceméně stejná, Kloten je centru možná blíž než Ruzyň a Curych má svůj hauptbahnhof. Jde o to, že Kloten je, podobně jako Schiphol, integrován do železniční sítě a staví tam jak příměstské s-bahny tak dálkové IR a EC vlaky. Výsledkem je, že z míst jako Neuchatel, Fribourg, Chur, atd. se dá dostat vlakem na letiště za 1,5 až 2 hodiny, zatímco z podobně vzádálených ČB to na Ruzyň dnes trvá nejméně 3,5 hodiny.
MS743 píše:Zatim se mi jevi ze rychlodraha je nejlepsi ... napojena primo na nejake hlavni nadrazi ci Massarycka... Metro je moc drahe a klikate a ekonomicky se mi to jevi jako nesmysl... mozna OK pro lide kteri bydli blizko ale toto by melo byt mestske planovani a ne hlavne pro letiste. Fotky zastavek rychlodrahy jsou super a bylo by to uzasne.... a nejaky solidni vlak by to do centra dokazal hodne rychle...
Souhlas. Ovšem koukal jsem, že "rychlodráha" je plánovaná na max rychlost 80 km/h, s několika zastávkami, tudíž výsledný čas spojení vychází podobně jako u dnešního AE busu.