Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Odpovědět
HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od HonzaLB »

Delta Air Lines potvrzuje letový řád na rok 2013 pro přímou linku Praha – New York, JFK


PRAHA 30. října 2012 - Letecká společnost Delta Air Lines potvrdila obnovení provozu na sezónní přímé lince mezi Letištěm Václava Havla Praha a New Yorkem letištěm JFK. Od 25. května 2013 bude linku v hlavní letní sezóně obsluhovat sedmkrát týdně letoun Boeing 767-300 s kapacitou 209 míst. Ve spolupráci s partnerskými aerolinkami Air France, KLM, popřípadě Alitalia tak nabídne téměř 3000 míst týdně do a ze Spojených států.

„Praha je už dlouhou dobu oblíbenou destinací amerických turistů a linku má smysl provozovat v době, kdy je po ní nejsilnější poptávka, tedy v letních měsících,“ říká Perry Cantarutti, viceprezident společnosti Delta pro Evropu, Blízký východ a Afriku. „Sezónní provoz linek je úspěšné aktivní opatření, pomocí něhož řídíme kapacitu podle poptávky a zajišťujeme ekonomičnost provozu. Těšíme se, že příští léto přepravíme do České republiky tisíce amerických turistů, a podpoříme tak místní ekonomiku.“

Na lince Delty z Prahy bude k dispozici 35 míst ve třídě BusinessElite. Letoun je vybaven i prémiovou ekonomickou třídou Economy Comfort. Cestující ve třídě Economy Comfort se mohou těšit na 10 cm navíc v prostoru pro nohy a o 50 % větší sklon opěradla než ve standardní třídě Economy, jakož i na přednostní nástup.
Dalším zlepšením služeb společnosti Delta na mezinárodních linkách v roce 2013 bude rozšíření wi-fi připojení. Zavedení wi-fi na spojích společnosti Delta mezi Českou republikou a USA umožní cestujícím připojit se na internet během letu. Dále Delta v květnu 2013 otevře své nové špičkově vybavené centrum při Terminálu 4 v New Yorku-JFK, odkud budou mít cestující lepší spojení více než do 55 destinací v USA, Latinské Americe a Karibiku.
Sezónní linka společnosti Delta mezi Prahou a New Yorkem, JFK bude létat podle následujícího letového řádu:

Let Odlet Přílet Dny v týdnu
DL211 Praha 13:25 New York 16:40 Denně
DL210 New York 19:55 Praha 10:35 (následující den) Denně


romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od romul »

HonzaLB píše:Delta Air Lines potvrzuje letový řád na rok 2013 pro přímou linku Praha – New York, JFK


To je dobrá i špatná zpráva současně, pozitiva však převažují. Přímé spojení zůstane, ale jen v letní sezóně. Linka je z pohledu DL "jen" turistická, Praha jako business destinace není tedy pro DL perspektivní. Nároční cestující budou nadále létat do USA s přestupem. Tak snad se situace do května nezmění k horšímu a snad nebude mít linka do NYC stejný osud jako nedávná Atlanta, která byla také jen "letní" a "turistická"...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od flyingblue »

romul píše:
HonzaLB píše:Delta Air Lines potvrzuje letový řád na rok 2013 pro přímou linku Praha – New York, JFK


To je dobrá i špatná zpráva současně, pozitiva však převažují. Přímé spojení zůstane, ale jen v letní sezóně. Linka je z pohledu DL "jen" turistická, Praha jako business destinace není tedy pro DL perspektivní. Nároční cestující budou nadále létat do USA s přestupem. Tak snad se situace do května nezmění k horšímu a snad nebude mít linka do NYC stejný osud jako nedávná Atlanta, která byla také jen "letní" a "turistická"...


Nezapomen, ze DL postupne upgraduje svoje 767, takze je proste stahli z mene lukrativnich linek. Navic ma DL s AF/KL/AZ kartelovou dohodu na TATL letech, takze se snazej naplnit maximalne ty velky mrchy, co litaj do hubu.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od Globik »

romul píše:Nároční cestující budou nadále létat do USA s přestupem.

Jezdí do USA nároční cestující jen do New Yorku? :wink: Pokud ne, tak stejně budou létat s přestupem. A předpokládám, že většina náročných cestujících radši přestoupí v MUC, BRU, AMS nebo v nejhorším ve FRA, CDG, LHR než na JFK.
Samozřejmě mi můžeš odpovědět, že nároční cestující mohou letět i do kdejaké p****e, kam je z JFK spojení, ale z Evropy není :)

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od romul »

Globik píše:Jezdí do USA nároční cestující jen do New Yorku? :wink: Pokud ne, tak stejně budou létat s přestupem. A předpokládám, že většina náročných cestujících radši přestoupí v MUC, BRU, AMS nebo v nejhorším ve FRA, CDG, LHR než na JFK.
Samozřejmě mi můžeš odpovědět, že nároční cestující mohou letět i do kdejaké p****e, kam je z JFK spojení, ale z Evropy není :)


Mám samozřejmě na mysli NYC jako cílovou destinaci, ne jako přestupní letiště. NYC je číslo 1 mezi US destinacemi ex PRG. Kdo si může vybrat tak většinou volí přestup v EU a přímý let do cílové US destinace, pokud je to možné. Doposud platilo, že kdo chce letět do NYC a je citlivý na kvalitní servis v business i economy tak ten nevolí přímý let DL, alespoň dle zkušenosti mých zákazníků. DL měla i dostupné třídy pro bonusové letenky v business třídě, a to relativně blízko před odletem, což také svědčí o malém zájmu cestujících. Uvidíme s jakým servisem příjdou na jaře a jestli do té doby nesníží počet frekvencí...


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od flyingblue »

romul píše:
Globik píše:Jezdí do USA nároční cestující jen do New Yorku? :wink: Pokud ne, tak stejně budou létat s přestupem. A předpokládám, že většina náročných cestujících radši přestoupí v MUC, BRU, AMS nebo v nejhorším ve FRA, CDG, LHR než na JFK.
Samozřejmě mi můžeš odpovědět, že nároční cestující mohou letět i do kdejaké p****e, kam je z JFK spojení, ale z Evropy není :)


Mám samozřejmě na mysli NYC jako cílovou destinaci, ne jako přestupní letiště. NYC je číslo 1 mezi US destinacemi ex PRG. Kdo si může vybrat tak většinou volí přestup v EU a přímý let do cílové US destinace, pokud je to možné. Doposud platilo, že kdo chce letět do NYC a je citlivý na kvalitní servis v business i economy tak ten nevolí přímý let DL, alespoň dle zkušenosti mých zákazníků. DL měla i dostupné třídy pro bonusové letenky v business třídě, a to relativně blízko před odletem, což také svědčí o malém zájmu cestujících. Uvidíme s jakým servisem příjdou na jaře a jestli do té doby nesníží počet frekvencí...


No jsou i lide, kteri to maji obracene. Beh po CDG/AMS/LHR je voser, at uz priletis v byznysu nebo v dobytcaku. A ze by LH, AF nebo BA mely lepsi servis ve svejch gigadobytcakach (744/8 nebo 388) nez DL ve svejch mirne jetejch 767 by se taky dalo pochybovat.

bigtomas
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 25. 11. 2011, 04:52
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od bigtomas »

Řekl bych, že jsem hodně náročný cestující, a proto se všem výše zmíněným hubům vyhýbám. Zejména CDG a AMS. Přestup v New Yorku mi naopak problémy nikdy nedělal. Pokud bych měl přestupovat v Evropě, tak Praha je ideál. Středně velké letiště s příjemným designem. Do AMS letím tuto neděli a už teď z toho mám hrůzu, jak budu zase 1,5 km přecházet na přestupu hnusnými šedými chodbami.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od Globik »

romul píše:Nároční cestující budou nadále létat do USA s přestupem.

Ona by se ta věta dala pochopit v daném kontextu dvěma způsoby
1) Nároční cestující budou muset přes zimu nadále létat do USA s přestupem
2) Nároční cestující budou i přes léto nadále létat do USA (NYC) s přestupem.
Moje reakce byla na základě toho, že jsem to pochopil jako 1)

EDIT: Chybná citace
Naposledy upravil(a) Globik dne 31. 10. 2012, 21:57, celkem upraveno 1 x.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od flyingblue »

Globik píše:
flyingblue píše:Nároční cestující budou nadále létat do USA s přestupem.

Ona by se ta věta dala pochopit v daném kontextu dvěma způsoby
1) Nároční cestující budou muset přes zimu nadále létat do USA s přestupem
2) Nároční cestující budou i přes léto nadále létat do USA (NYC) s přestupem.
Moje reakce byla na základě toho, že jsem to pochopil jako 1)


Fakt sem to psal ja? :-)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od Globik »

flyingblue píše:
Globik píše:
flyingblue píše:Nároční cestující budou nadále létat do USA s přestupem.

Ona by se ta věta dala pochopit v daném kontextu dvěma způsoby
1) Nároční cestující budou muset přes zimu nadále létat do USA s přestupem
2) Nároční cestující budou i přes léto nadále létat do USA (NYC) s přestupem.
Moje reakce byla na základě toho, že jsem to pochopil jako 1)


Fakt sem to psal ja? :-)

Ty už si to nepamatuješ? :D
Omlouvám se, citoval jsem omylem jiný (Tvůj) příspěvek :oops:

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od romul »

Globik píše:
romul píše:Nároční cestující budou nadále létat do USA s přestupem.

Ona by se ta věta dala pochopit v daném kontextu dvěma způsoby
1) Nároční cestující budou muset přes zimu nadále létat do USA s přestupem
2) Nároční cestující budou i přes léto nadále létat do USA (NYC) s přestupem.
Moje reakce byla na základě toho, že jsem to pochopil jako 1)

EDIT: Chybná citace


Myslel jsem to jako 2) protože přes zimu budou létat s přestupem všichni, tedy krom koupáků s QS do MIA. Přes vodu jsem měl tu čest letět s DL jen jednou (ATL-CDG) a byl to tak děsivý zážitek (ve srovnání s AF opačným směrem), že již nikdy více, ale je to už pár let zpět, a to nejsem extra náročný :-). Mám však náročné business zákazníky a pár z nich se už vyjádřilo, že s DL do NYC příště nechtějí (většinou létají s LH nebo s BA). O přímý let mají prioritně zájem skupiny, kde je to logické...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od Globik »

romul píše:Myslel jsem to jako 2)


Tak to jsem Tě tedy špatně pochopil.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od flyingblue »

romul píše:
Globik píše:
romul píše:Nároční cestující budou nadále létat do USA s přestupem.

Ona by se ta věta dala pochopit v daném kontextu dvěma způsoby
1) Nároční cestující budou muset přes zimu nadále létat do USA s přestupem
2) Nároční cestující budou i přes léto nadále létat do USA (NYC) s přestupem.
Moje reakce byla na základě toho, že jsem to pochopil jako 1)

EDIT: Chybná citace


Myslel jsem to jako 2) protože přes zimu budou létat s přestupem všichni, tedy krom koupáků s QS do MIA. Přes vodu jsem měl tu čest letět s DL jen jednou (ATL-CDG) a byl to tak děsivý zážitek (ve srovnání s AF opačným směrem), že již nikdy více, ale je to už pár let zpět, a to nejsem extra náročný :-). Mám však náročné business zákazníky a pár z nich se už vyjádřilo, že s DL do NYC příště nechtějí (většinou létají s LH nebo s BA). O přímý let mají prioritně zájem skupiny, kde je to logické...


Ano, AF business class je lepsi produkt nez DL business class.

V economy je to ovsem presne obracene.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od romul »

kuba.biker píše:Vietnam Airlines zatínají drápek...

Snad to nebude dlouho trvat a začnou sem létat pravidelně. Bojím bojím, aby nám je nevyfoukl Berlin-Brandenburg.


Vietnamci ruší svoje zastoupení v ČR a budou svoje prodejní aktivity řídit z Paříže. Tím je vcelku jasně naznačeno, že v dohledné době neuvažují o spuštění přímé linky...

Since 01/11/2013, Vietnam Airlines Branch Office in Czech Rep. will official closed down and Vietnam Airlines Europe Regional Office will take over the functions and tasks of from 22/10/2013.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od Robert »

romul píše:Vietnamci ruší svoje zastoupení v ČR a budou svoje prodejní aktivity řídit z Paříže. Tím je vcelku jasně naznačeno, že v dohledné době neuvažují o spuštění přímé linky...

Since 01/11/2013, Vietnam Airlines Branch Office in Czech Rep. will official closed down and Vietnam Airlines Europe Regional Office will take over the functions and tasks of from 22/10/2013.


Ani jsem netušil, že Vietnam Airlines mají v Praze svou vlastní kancelář. Jsem myslel, že je jen zastoupení formou GSA.


Odpovědět