Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Odpovědět
HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od HighFlyer »

Lkprak píše:Navíc tyhle dvě města jsou hodně daleko od sebe

Navic tato dve mesta jsou 1,5x (PEK) a 2,4x (PVG) vetsi nez cela Ceska republika...


m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od m@rtin »

Já bych ta čísla ještě trochu přifoukl. Šanghajská aglomerace má okolo 40 milionů obyvatel, čímž se tak s Tokiem řadí mězi dvě největší světové aglomerace. Čengdu se časem pravděpodobně stane také městem s desítkami milionů obyvatel.

Mimochodem, nemá někdo zprávy o 4. lince z Šen-čenu? Překvapilo mě, že jejich letiště leží vzdušnou čarou 36 km od letiště Hong Kong.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od cocik »

m@rtin píše:Já bych ta čísla ještě trochu přifoukl. Šanghajská aglomerace má okolo 40 milionů obyvatel, čímž se tak s Tokiem řadí mězi dvě největší světové aglomerace. Čengdu se časem pravděpodobně stane také městem s desítkami milionů obyvatel.

Mimochodem, nemá někdo zprávy o 4. lince z Šen-čenu? Překvapilo mě, že jejich letiště leží vzdušnou čarou 36 km od letiště Hong Kong.


Chengdu tak velkej potencial nema, ale hned vedle Chengdu je Chongqing, coz je jeste vetsi aglomerace (akorat ze chudsi a min civilizovana). Vubec bych se nedivil, kdyby se casem zacalo litat i odtamtud.

patras
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 93
Registrován: 19. 04. 2016, 15:49
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od patras »

sem se musel kouknout trochu na mapu číny abych se trochu zorientoval a prožil sem malej kulturní šok...například to "bezvýznamné" Čengdu má 4 zcela symetrické dálniční okruhy. Na lze říct jen slovy velkého Jyrky: Kdo z vás to má???

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od cocik »

A vsechny ctyri jsou uplne na houby, takze zejtra vecer budu zase viset hodinu v dopravni zacpe, abych se dostal z letiste do centra. A metro na letiste postavi nejdriv koncem pristiho roku :(


Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od Alca »

cocik píše:
m@rtin píše:Já bych ta čísla ještě trochu přifoukl. Šanghajská aglomerace má okolo 40 milionů obyvatel, čímž se tak s Tokiem řadí mězi dvě největší světové aglomerace. Čengdu se časem pravděpodobně stane také městem s desítkami milionů obyvatel.

Mimochodem, nemá někdo zprávy o 4. lince z Šen-čenu? Překvapilo mě, že jejich letiště leží vzdušnou čarou 36 km od letiště Hong Kong.


Chengdu tak velkej potencial nema, ale hned vedle Chengdu je Chongqing, coz je jeste vetsi aglomerace (akorat ze chudsi a min civilizovana). Vubec bych se nedivil, kdyby se casem zacalo litat i odtamtud.


Vlastně lze každou z destinací ještě trochu přifouknout skvělým spojením čínskými "šinkanzeny" (co já ale tobě mám co povídat..), takže bych Chengdu tolik neznevažoval, přece jen je co se týče provozu 4. v Číně (v celosvětovém měřítku za SEA, ale před YYZ). Osobně mě překvapilo, jak snadné je se třeba vlakem (a za jakou cenu) dostat třeba z Xi´An do Wuhanu, a jak velká jsou to města, v Evropském měřítku by se řadila do přední linie...

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od cocik »

Ja spis mel na mysli, ze Chengdu uz tak nejak nasaklo z okoli vicemene vsechny lidi, takze bych nevidel realny, ze bude v dohledny budoucnosti dvakrat tak velky. Kdezto v pripade Chongqingu tam ten "nafukovaci" potencial porad jeste je (i kdyz bych tam sam bydlet rozhodne nechtel)

Jinak Cina je obecne srandovni zeme, protoze tam clovek vicemene na kazdym kroku potka nejaky obrovsky mesto s hodne velkym letistem - pro Evropana to musi bejt dost sok a problem se v tech vsech mistech jako Changsha, Zhengzhou, Taiyuan, Shijiazhuang nebo Changchun orientovat :D

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od m@rtin »

Já si zase vzpomněl ze své poslední návštěvy Číny, když jsem cestoval vlakem mezi Pekingem a Šanghají, že jsem si zakoupil namísto jízdenky do couráku expresní jízdné. Ten express vynechával takové nevýznamné zastávky, jako například Nanjing se 4 miliony obyvateli. Pouze jsem si povzdychl nad věčným sporem železničářů z ČR, kde bojují, aby všechny vlaky, včetně těch Budapešť - Berlín zastavovaly v megapoli jménem Česká Třebová :-)

Před dvěma roky jsem viděl dokument, který uváděl, že za posledních 10 let vzniklo v Číně 50 letištních terminálů schopných odbavit více cestujících než celá Ruzyně. Pokud se tento trh dá opravdu do pohybu, máme se na co v Evropě těšit... Z hlediska spotterů to myslím v dobrém .-)

To jen malý povzdych k tomu, jak vnímáme z ČR zbytek světa.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od cocik »

To muselo bejt hodne davno, posledni minimalne rok stavi v Nanjingu vsechny vlaky na tyhle trase...

Kazdopadne mne se Cina libila jeste v dobe, kdy tyhle novy unifikovany letiste nebo terminaly nestaly, protoze bylo super litat z tech starejch stylovejch letist, kde stal jeden oprejskanej barak a na stojance byly vedle dopravniho letadla jeste vojensky stihacky :D Ted uz to vypada vsude stejne sterilne, nema to atmosferu :(

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od m@rtin »

cocik píše:To muselo bejt hodne davno, posledni minimalne rok stavi v Nanjingu vsechny vlaky na tyhle trase...
:(

je to rok a půl

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od Fabo »

m@rtin píše:Pouze jsem si povzdychl nad věčným sporem železničářů z ČR, kde bojují, aby všechny vlaky, včetně těch Budapešť - Berlín zastavovaly v megapoli jménem Česká Třebová :-)


Meh. U nas stoji kazdy vlak v Kysaku. Obyv. 1450.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od Lkprak »

Fabo píše:
m@rtin píše:Pouze jsem si povzdychl nad věčným sporem železničářů z ČR, kde bojují, aby všechny vlaky, včetně těch Budapešť - Berlín zastavovaly v megapoli jménem Česká Třebová :-)


Meh. U nas stoji kazdy vlak v Kysaku. Obyv. 1450.


Je to sice OT, ale Kysak je přípojné město pro Prešov (teda alespoň takhle je to chápáno). A za zastavování všech vlaků v České Třebové spíš než železničáři bojuje místní samospráva (podporovaná částí šotoušů). To, že tam EC vlaky nemají co zastavovat, je snad každému rozumnému člověku jasné.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od cocik »

Kdyz vlaky zastavujou v Brne, tak proc by nemohly zastavovat i v Kysaku. Zas tak velkej rozdil to neni :D

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od flyingblue »

cocik píše:Kdyz vlaky zastavujou v Brne, tak proc by nemohly zastavovat i v Kysaku. Zas tak velkej rozdil to neni :D


Diky, zes to napsal za me, Cinane :-)

Dodavam, ze vlhky sen casti brnenskeho zastupitelstva, ze VRT budou stavet v Brne a za dalsich 10 minut ve Vidni take o leccems svedci.

dvx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20. 01. 2014, 09:57
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od dvx »

Fabo píše:
m@rtin píše:
Pouze jsem si povzdychl nad věčným sporem železničářů z ČR, kde bojují, aby všechny vlaky, včetně těch Budapešť - Berlín zastavovaly v megapoli jménem Česká Třebová :-)


Meh. U nas stoji kazdy vlak v Kysaku. Obyv. 1450.



Je to sice OT, ale Kysak je přípojné město pro Prešov (teda alespoň takhle je to chápáno). A za zastavování všech vlaků v České Třebové spíš než železničáři bojuje místní samospráva (podporovaná částí šotoušů). To, že tam EC vlaky nemají co zastavovat, je snad každému rozumnému člověku jasné.


Je to sice OT, ale nedá mi to nereagovat. Myslím, že výrok, že je Česká Třebová městem železničářů, je již trochu minulostí. Osobně si myslím, že by tam všechny vlaky od Brna zastavovat měly. Samotná Třebová má cca 16k obyvatel, navíc se jedná o spádový uzel zejména pro tyto města Ústí n. O. (14k), Choceň (9k), Lanškoun (10k), Moravská Třebová (10k), Zábřeh (14k), Šumperk (27k). Nezastavení (stejně tam všechny vlaky projíždí nízkou rychlostí = zastavení neznamená významné zdržení) znamená nejen pro uvedená města 2h takt místo 1h nebo významně delší dobu cesty.


Odpovědět