Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Odpovědět
Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1337
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Lkprak »

Marty-t píše:Už se musím omluvit, debata se rozjela jiným směrem... Ale přesto pár poznámek k předchozímu:

- CDG by se určitě slušně rozjelo buď z BRQ nebo OSR - podmínkou je ovšem C/S, na což ovšem v TVS buď zatím nepřišli nebo je jen AF úspěšně ignoruje,
- ČSA a její dogma Sky Teamu - nevím co z účasti v Alianci nyní reálně mají. Buď budou dělat feedery CDG, AMS, FCO a mít linky do těchto hubů a odtud C/S s AF, KLM, Alitalií... podobně jak to dělají v celku úspěšně s ICN a Koreanem - anebo si už konečně musí říct, že je jejich účast v alianci omezující,
- pokud se na nefunkčnosti aliance z pohledu ČSA nic nezmění, nezbyde jim než hledat malá evropská města bez přímé linky do PRG, ale tato strategie je spíš na přežití než na rozvoj. Proto by měli podle mne opustit alianční paradigma a spíš hledat města vhodná pro jejich ATRka, která zatím nemají saturovanou potřebu 2-3 leteckých linek denně do opravdu velkých hubů, (tj. ne PRG)
- dokud bude linka BRQ-MUC létat jen 1x denně a ještě v po-pá tak blbě v poledne, tak bude dál přehlížena těmi, kteří potřebují jeden den ráno na jednání tam a druhý den večer zpět - když se na ni podíváte blíž uvidíte schéma obrovských peaků poptávky do MUC v pátek poledne a neděli večer - proč asi ?
- ano, pro mnohé překvapivě je v BTS vysoký podíl PAX z Moravy, zejména u low cost letních destinací k moři. Moje osobní zkušenost s BTS-AHO je asi ještě víc extrémní, česky mluvících byla tehdy dokonce většina. Německy mluvících jen asi 10pct, zbytek 30-40pct mluvili slovensky. Je to totiž nejbližší alternativa cestovky resp. TVS, který navíc z BRQ a OSR prodává individuálům za relativně draho jen každou druhou destinaci. Navíc alternativa časově blíž než VIE...
- veřejná doprava z KSC přímo na BUD existuje - sice jen soukromými firmami jako např https://cassoviaexpres.sk/ 6x denně, airtrans.sk 3x denně, ovšem třeba přímý vlak z Budapešti do Košic jede opravdu jen 2x denně (3,5 hodiny)

No abych to shrnul. Díky masivnímu rozjezdu Ryanu (a taky dalších nízkonákladovak) v PRG zcela jistě dojde ke změně "leteckého normálu" v ČR, výsledkem nemusí být nutně jedno centrální letiště pro celou ČR a zbytek dál ještě více skomírat... Uvidíme.


-CDG-OSR jako feedovací linka pro AF by možná (ale spíš ne) měla šanci, kdyby jí nelétal dvakrát (nebo kolikrát to teď létá) TVS se svými bulíky, ale denně (nebo alespoň 5x týdně) HOP! s něčím menším.
- ČSA může (a ostatně to i dělá) feedera Skyteamu a zároveň hledají malá města bez přímé linky do Prahy a tam posílají svoje (nejen) ATrka. To, že dělají současně jedno i druhé, je jedině dobře. A opakuju, pokud je Ryan odněkud vytlačí, budou půjdou po těch linkách, které jim přinesou víc peněz. A těmi, ať se nám to líbí či ne, budou spíše ony další linky z Prahy do měst, které spojení z Prahou ještě nemají.

Abych to shnrul zase já. Ostrava má "za pr*elí slušně rozjeté Katowice a vlakem celkem snadno dosažitelnou Prahu, z Brna je to zase kousek od Vídně a jen o něco dál do Prahy. Nějaké masivní rozlítání nových z Brna či Ostravy vidím poněkud skepticky.


s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od s543 »

Jen poznámka k BTS - není BTS vlastně VIE "venkov" ?
Podobně jako Hahn (Frankfurt) nebo CRL (Brusel) a další.....

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1337
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Lkprak »

s543 píše:Jen poznámka k BTS - není BTS vlastně VIE "venkov" ?
Podobně jako Hahn (Frankfurt) nebo CRL (Brusel) a další.....



No, kdysi na Stanstedu jsem vyfotil toto:

GB 161.jpg


Omlouvám se za kvalitu fotky.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od HighFlyer »

yellow píše:KBP-BTS... To je pro mě taková malá záhada. Řekl bych spíš otázkou prestiže a nějakého "síťového" efektu.

A vojín Kefalín, čo také konkrétné si predstavujetě pod pojmom síťový efekt u Wizzairu?

PS Take prosim o objasneni, jakym rozhodovacim procesem dojde aerolinka k rozhodnuti provozovat linku z Kyjeva do Bratislavy jako "otazku prestize".

vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od vladivostok »

s543 píše:Jen poznámka k BTS - není BTS vlastně VIE "venkov" ?
Podobně jako Hahn (Frankfurt) nebo CRL (Brusel) a další.....


Asi nie keďže drvivá väčšina cestujycich z BTS nie sú viedenčania ani necestujú do Viedne .....Väčšina dopravcov ponuka lacnejšie letenky zo švechatu než Ryanair z BTS napr pred mesiacom som letel do Madrid zo svechatu a letenka bolo o 50€ lacnejšia než z BTS


PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od PavelD »

yellow píše:
BTS je spis Wien Nord Flughafen, takze spojeni Kyjeva a Vidne je prestizni vec.


Nord Flughafen je marketingová značka ?

Chápu, že letiště přesně na východ od Vídně může být
nějak zvučně označeno, ale zrovna sever ???

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od HighFlyer »

yellow píše:BTS je spis Wien Nord Flughafen, takze spojeni Kyjeva a Vidne je prestizni vec.

Pominu ty popletene svetove strany a jeste jednou pozadam o vysletleni:
1) V cem je linka do Kyjeva "prestizni"
2) A ktera aerolinka rozviji linky podle toho, jestli jsou "prestizni" misto toho, jestli vydelavaji penize.

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Pan Am »

HighFlyer píše:Pominu ty popletene svetove strany a jeste jednou pozadam o vysletleni:
1) V cem je linka do Kyjeva "prestizni"


Že je mostem mezi Západem a Východem :?:

HighFlyer píše:2) A ktera aerolinka rozviji linky podle toho, jestli jsou "prestizni" misto toho, jestli vydelavaji penize.


Třeba Conviasa s linkou Caracas - Teherán :D

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1337
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Lkprak »

yellow píše:
Lkprak píše:A hle, linka se chytla a podle očitých svědků (a i já to můžu ze zkušenosti potvrdit) neoslovila zdaleka jen gastarbeitery z Vídně, ale i česko-slovenské baťůžkáře.

Opravdu si myslis, ze linka je planovana pro CZ-SK batuzkare, kteri dostanou svoji davku 10 EUR tarifu?


Primárně určitě ne. To zacílení na gastarbeitery z Vídně je jasné. Ale když jsem to v polovině dubna letěl já, tvořili českoslovenští baťůžkáři většinu letadla. Docela by mně zajímalo, jestli má někdo zkušenost z poslední doby.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3160
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Fabo »

yellow píše:Ano, pak desitek teoretickych pax v mikrobusech ani pocitat nemusime. Vlak KSC-BUD ma koukam dost mizerne casy pro odlety.


Ja bych to nezahazoval - ty mikrobusy maj tolik jizd, ze to udela kapacitu porovnatelnou s linkou OS do VIE, nemluve o LO do WAW kterou prekonaj temer nez vubec pristane.

Problem tam je spis v cene, pro echtovni batuzkare je ~70r/t proste moc, zvlast v porovnani s 20(+cca 3) r/t za vlak.
Vetsinu cestujicich pak tvori navaznosti na tech par dalkovek (QR, EK hlavne) a pak jednotlivci gastarbeiteri a zapadni studenti.

Hodne zajimavy by byl pohled na obsazenost mikrobusu Malevu pred krachem...

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Orus-x »

Lkprak: Air France a KLM je podle mě Brno a Ostrava úplně u zadele..mají linku do PRG a to jim stačí. Kdysi se např. AF snažili rozlítat linku CDG-KTW (určitě lítala v roce 2006; lítali to 2x denně BritAir Canadairem CRJ100), ale po cca 1-1,5 roce ji ukončily. Protože konkurence low-costů. Nelítají ničím menším ani třeba do jiného města v Rakousku kromě Vídně a to už je neporovnatelně větší trh (kromě Transavie z AMS do Innsbrucku). V českých regionech neexistuje dost pasažérů, kteří by nějakou feedovací linku do AMS nebo CDG zaplnili s tím, že by si ta linka na sebe vydělala. Point-to-point cestující poletí např. do okolí Paříže s nějakým low-costem z KTW, PRG, BTS a těch pár lidí, kteří by využili přestup do sítě linek KL/AF stejně zjistí, že letenky začínající v PRG nebo VIE budou mít lepší cenovku, než ty z OSR, bohužel. :?

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Marty-t »

Orus-x píše:... V českých regionech neexistuje dost pasažérů, kteří by nějakou feedovací linku do AMS nebo CDG zaplnili s tím, že by si ta linka na sebe vydělala. ...
Myslíte jen české nebo i moravské/moravskoslezské regiony ? Na základě jakého výzkumu nebo zdroje toto tvrdíte ? Zajímal by mne Váš zdroj. Já jsem třeba z oficiálního dokumentu ministerstva dopravy nabyl jiného dojmu: http://mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/ ... e.pdf.aspx (Kapitola 5.7.1. - letecká obsluha II. druhu)

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Orus-x »

Marty-t píše:
Orus-x píše:... V českých regionech neexistuje dost pasažérů, kteří by nějakou feedovací linku do AMS nebo CDG zaplnili s tím, že by si ta linka na sebe vydělala. ...
Myslíte jen české nebo i moravské/moravskoslezské regiony ? Na základě jakého výzkumu nebo zdroje toto tvrdíte ? Zajímal by mne Váš zdroj. Já jsem třeba z oficiálního dokumentu ministerstva dopravy nabyl jiného dojmu: http://mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/ ... e.pdf.aspx (Kapitola 5.7.1. - letecká obsluha II. druhu)

Uklidním Vás, nereprezentuji žádnou zájmovou skupinu, ani hnutí za nezavedení pravidelných linek do moravských/slezských regionů :P Diskutuji sám za sebe na základě svých pozorování vývoje v minulosti, trochu skeptičtějšího pohledu obecně a srovnání s ostatními podobnými regiony ve srovnatelných státech Evropy. Takže jiný zdroj nemám. K tomu dokumentu MD...tak je hezké, že něco takového zpracovaného mají a že se o tom někde na kompetentních místech racionálně uvažuje. Mám trochu obavu, jestli ta koncepce není tak trochu chtění dokázat předem stanovené cíle a obhájit je za každou cenu.. Zatím historie prokázala, že pokusy rozlítat dotované přípojné linky kamkoliv neskončily dlouhodobě úspěchem a uvidíme například jak dlouho vydrží BMI regional v Brně, kdyby se odstřihla jakákoliv finanční podpora. Já si prostě pořád myslím, že prioritou státní správy v tak malém státě uprostřed Evropy, kde neexistují přirozené překážky bránící pozemní dopravě, mělo spíše na státní úrovni prioritizovat rychlé propojení všech regionů kvalitní pozemní cestou (smysluplné dálnice a železniční VRT). Jinak s ohledem na kupní sílu a cestovní zvyklosti obyvatel regionů vidím spíš budoucnost obou letišť (OSR a BRQ) v low-costové cestě + chartery. A jinak jsem rád, že alespoň i ta zmíněná koncepce přiznává, že hustý provoz v PED je nesmysl a trochu se děsím těch Budějovic :shifty:

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1337
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Lkprak »

Podle Airlineroute.net by od 22. května měla začít opět fungovat linka z Tbillisi do Prahy, tentokrát v podání Georgian Airways.

Tbilisi – Prague eff 22MAY17 2 weekly
A9787 TBS1905 – 2045PRG 737 16
A9788 PRG2145 – 0315+1TBS 737 16


Zdroj:
http://www.routesonline.com/news/38/air ... es-in-s17/

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Orus-x »

Ten přílet do Tbilisi ve 03:15 ráno je skutečně lákavý...ale vlastně..pokud se poletí s LH přes Mnichov, tak tam člověk přiletí podobně.


Odpovědět