Marty-t píše:Už se musím omluvit, debata se rozjela jiným směrem... Ale přesto pár poznámek k předchozímu:
- CDG by se určitě slušně rozjelo buď z BRQ nebo OSR - podmínkou je ovšem C/S, na což ovšem v TVS buď zatím nepřišli nebo je jen AF úspěšně ignoruje,
- ČSA a její dogma Sky Teamu - nevím co z účasti v Alianci nyní reálně mají. Buď budou dělat feedery CDG, AMS, FCO a mít linky do těchto hubů a odtud C/S s AF, KLM, Alitalií... podobně jak to dělají v celku úspěšně s ICN a Koreanem - anebo si už konečně musí říct, že je jejich účast v alianci omezující,
- pokud se na nefunkčnosti aliance z pohledu ČSA nic nezmění, nezbyde jim než hledat malá evropská města bez přímé linky do PRG, ale tato strategie je spíš na přežití než na rozvoj. Proto by měli podle mne opustit alianční paradigma a spíš hledat města vhodná pro jejich ATRka, která zatím nemají saturovanou potřebu 2-3 leteckých linek denně do opravdu velkých hubů, (tj. ne PRG)
- dokud bude linka BRQ-MUC létat jen 1x denně a ještě v po-pá tak blbě v poledne, tak bude dál přehlížena těmi, kteří potřebují jeden den ráno na jednání tam a druhý den večer zpět - když se na ni podíváte blíž uvidíte schéma obrovských peaků poptávky do MUC v pátek poledne a neděli večer - proč asi ?
- ano, pro mnohé překvapivě je v BTS vysoký podíl PAX z Moravy, zejména u low cost letních destinací k moři. Moje osobní zkušenost s BTS-AHO je asi ještě víc extrémní, česky mluvících byla tehdy dokonce většina. Německy mluvících jen asi 10pct, zbytek 30-40pct mluvili slovensky. Je to totiž nejbližší alternativa cestovky resp. TVS, který navíc z BRQ a OSR prodává individuálům za relativně draho jen každou druhou destinaci. Navíc alternativa časově blíž než VIE...
- veřejná doprava z KSC přímo na BUD existuje - sice jen soukromými firmami jako např https://cassoviaexpres.sk/ 6x denně, airtrans.sk 3x denně, ovšem třeba přímý vlak z Budapešti do Košic jede opravdu jen 2x denně (3,5 hodiny)
No abych to shrnul. Díky masivnímu rozjezdu Ryanu (a taky dalších nízkonákladovak) v PRG zcela jistě dojde ke změně "leteckého normálu" v ČR, výsledkem nemusí být nutně jedno centrální letiště pro celou ČR a zbytek dál ještě více skomírat... Uvidíme.
-CDG-OSR jako feedovací linka pro AF by možná (ale spíš ne) měla šanci, kdyby jí nelétal dvakrát (nebo kolikrát to teď létá) TVS se svými bulíky, ale denně (nebo alespoň 5x týdně) HOP! s něčím menším.
- ČSA může (a ostatně to i dělá) feedera Skyteamu a zároveň hledají malá města bez přímé linky do Prahy a tam posílají svoje (nejen) ATrka. To, že dělají současně jedno i druhé, je jedině dobře. A opakuju, pokud je Ryan odněkud vytlačí, budou půjdou po těch linkách, které jim přinesou víc peněz. A těmi, ať se nám to líbí či ne, budou spíše ony další linky z Prahy do měst, které spojení z Prahou ještě nemají.
Abych to shnrul zase já. Ostrava má "za pr*elí slušně rozjeté Katowice a vlakem celkem snadno dosažitelnou Prahu, z Brna je to zase kousek od Vídně a jen o něco dál do Prahy. Nějaké masivní rozlítání nových z Brna či Ostravy vidím poněkud skepticky.