Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Odpovědět
m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od m@rtin »

krakra píše:
m@rtin píše:Rád bych napsal konečně, ale nerad bych něco zakřiknul. Jestli něco v Praze na dálkovkách chybí, pak je to právě jihovýchodní Asie. A co jiného než Bangkok by to mělo být?

Optimistický scénář v mezích reálnosti dalších dálkových linek v Praze s výhledem do roku 2020 bych si představoval asi takto:
-celoroční Delta do New Yorku
-2. linka do USA (Atlanta, Chicago nebo San Francisco)
-2. frekvence Fly Emirates (pravda, na letech do Dubaje mne LF příliš nepřesvědčil)
-Qatar Airways
-Bangkok
-Shenzhen nebo Hong Kong (alespoň o jedné z těchto destinací mluví zástupci Aeroholdingu docela často)
-obnovení charterů do Tokia

Co dodnes nedokážu pochopit, je absence přímého leteckého spojení do Hanoje. Vietnamská komunita je podle mne dost velká na to, aby takovou linku alespoň 3x týdně uživila.


Nějak jsem nepochopil tento bod: "-2. frekvence Fly Emirates (pravda, na letech do Dubaje mne LF příliš nepřesvědčil)", druhá frekvence Emirates by byla podle mě překvapení, podle vás by to chtělo, ale sám píšete, že load factor je malý, jak tomu mám rozumět?


O 2 frekvencích EK se spekuluje již od roku 2012. Stále o další frekvenci slýchávám, ale když vidím LF této linky, budu rád když se udrží velryba. Bohužel nemám tvrdá data o lince do Dubaje. Byl bych samozřejmě rád, kdyby se druhá frekvence se zachováním A380 jednou podařila.


krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od krakra »

m@rtin píše:
krakra píše:
m@rtin píše:Rád bych napsal konečně, ale nerad bych něco zakřiknul. Jestli něco v Praze na dálkovkách chybí, pak je to právě jihovýchodní Asie. A co jiného než Bangkok by to mělo být?

Optimistický scénář v mezích reálnosti dalších dálkových linek v Praze s výhledem do roku 2020 bych si představoval asi takto:
-celoroční Delta do New Yorku
-2. linka do USA (Atlanta, Chicago nebo San Francisco)
-2. frekvence Fly Emirates (pravda, na letech do Dubaje mne LF příliš nepřesvědčil)
-Qatar Airways
-Bangkok
-Shenzhen nebo Hong Kong (alespoň o jedné z těchto destinací mluví zástupci Aeroholdingu docela často)
-obnovení charterů do Tokia

Co dodnes nedokážu pochopit, je absence přímého leteckého spojení do Hanoje. Vietnamská komunita je podle mne dost velká na to, aby takovou linku alespoň 3x týdně uživila.


Nějak jsem nepochopil tento bod: "-2. frekvence Fly Emirates (pravda, na letech do Dubaje mne LF příliš nepřesvědčil)", druhá frekvence Emirates by byla podle mě překvapení, podle vás by to chtělo, ale sám píšete, že load factor je malý, jak tomu mám rozumět?


O 2 frekvencích EK se spekuluje již od roku 2012. Stále o další frekvenci slýchávám, ale když vidím LF této linky, budu rád když se udrží velryba. Bohužel nemám tvrdá data o lince do Dubaje. Byl bych samozřejmě rád, kdyby se druhá frekvence se zachováním A380 jednou podařila.


Od roku 2012, to už je pěkná doba, to myslím že to nemá smysl řešit.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od m@rtin »

Od roku 2012 se ale o té druhé frekvenci spekuluje každý rok. Tehdy měli ještě dost A330, kterými se druhá frekvence dala létat jednoduše. 2012 zvýšili kapacitu nasazením 773, v roce 2014 pak 773ER a nakonec 2016 A380. Přičemž se pořád mluvilo, že je třeba zvýšit cargo, a že místo 1x A380 by bylo lepší 2x 773. Velmi podobný průběh měly další evropské linky Emirates. Většina z nich začínala s 1x A330, pak s 1x 773, následně s 1xA380. Některé pak přišly o A380 a dostaly 2x 773. Některým A380 zůstala a dostaly druhou frekvenci v podobě 773 (Vídeň). Vzhledem k objednávkám nových letadel u EK si nemyslím, že řekli v Praze poslední slovo. Proto jsem do seznamu druhou Dubaj s EK uvedl, byť si také nejsem jistý, jestli druhou frekvenci dokážou zaplnit. Usuzuji z některých cest a pozorování na LKPR.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od flyingblue »

m@rtin píše:Rád bych napsal konečně, ale nerad bych něco zakřiknul. Jestli něco v Praze na dálkovkách chybí, pak je to právě jihovýchodní Asie. A co jiného než Bangkok by to mělo být?


Podle oficialnich zdroju z Letiste zatim nic konkretniho

http://ng.planes.cz/cs/article/201429/o ... atim-jedna

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Airbus380 »

m@rtin píše:Rád bych napsal konečně, ale nerad bych něco zakřiknul. Jestli něco v Praze na dálkovkách chybí, pak je to právě jihovýchodní Asie. A co jiného než Bangkok by to mělo být?

Optimistický scénář v mezích reálnosti dalších dálkových linek v Praze s výhledem do roku 2020 bych si představoval asi takto:
-celoroční Delta do New Yorku
-2. linka do USA (Atlanta, Chicago nebo San Francisco)
-2. frekvence Fly Emirates (pravda, na letech do Dubaje mne LF příliš nepřesvědčil)
-Qatar Airways
-Bangkok
-Shenzhen nebo Hong Kong (alespoň o jedné z těchto destinací mluví zástupci Aeroholdingu docela často)
-obnovení charterů do Tokia

Co dodnes nedokážu pochopit, je absence přímého leteckého spojení do Hanoje. Vietnamská komunita je podle mne dost velká na to, aby takovou linku alespoň 3x týdně uživila.


To je těžký. Vzhledem k absenci síťového dopravce v Praze jsou vlastně všechny dálkovky jako P2P. Takže buď zaměřené na Čechy nebo na incoming.

První kategorii zatím zjevně bohatě uspokojí současná nabídka a tu druhou taky, i když asi nějaký další potenciál z Číny bude. Obecně si myslím, že dálkovky do PRG těžce trpí low-yieldem, takže moc prostoru pro rozvoj tu není.

- 2. linka do USA je pro mě osobně velmi nereálná, když ani New York se nedokáže udržet celoročně. Mluví se pořád o Chicagu, jasně, je tam početná česká komunita, ale zcela jistě není natolik početná, aby uživila jednu přímou linku.
- Qatar Airways je mi záhadou, létají úplně všude okolo, ale asi holt zase taková poptávka po letech do Asie není. Nebo ne v cenové hladině QR, Emirates pokryjí dostatečně.
- Bangkoku bych dával paradoxně větší šanci, kdyby byl zaměřen na incoming do PRG. Ale z vyjádření Letiště Praha je patrné, že snaží o opak, tím pádem jsou snahy odsouzené k záhubě. Varšava je v tomto směru mnohem větší trh, tak proč by proboha Air Asia chodila do Prahy.
- Hong Kong... kdo by to létal? CX asi těžko... Co se týče jiné čínské destinace, tam bohužel absolutně nemám představu o reálné poptávce, Chengdu bych taky nečekal ani ve snu, takže ohledně Číny nikdy neříkám nikdy :D
- Hanoi možná někdy přijde, ale opět: low-yield. Poptávku zatím asi bohatě uspokojí lety přes FRA/CDG.
- Praha je moc malý rybníček a moc závislá na nízkotarifních cestujících. Business ve srovnání s okolím nula, pravidelný commuting Čechů do ciziny nebo naopak taky nula, místní feeder, který by dálkovky živil rovněž nula...


jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od jencik »

Zase cenová hladina QR oproti EK v takej Budapesti nie je tak rozdielna, skôr su tam horšie prestupné časy, nutnosť viz a pod. Vietnamci určite lietajú skôr cez SVO a objavujú sa aj na letoch TK, na letoch z FRA/CDG som ich teda až toľko nevidel, ale už som dlhšie neletel do týchto destinácií.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od HighFlyer »

Nekolik neantagonistickych poznamek ;-)

Airbus380 píše:- 2. linka do USA je pro mě osobně velmi nereálná, když ani New York se nedokáže udržet celoročně. Mluví se pořád o Chicagu, jasně, je tam početná česká komunita, ale zcela jistě není natolik početná, aby uživila jednu přímou linku.

V sezone se uzivi YYZ a jakš-takě i YUL, takze proc ne ORD, jako vetsi trh nez obe kanadske destinace?

Airbus380 píše:Bangkoku bych dával paradoxně větší šanci, kdyby byl zaměřen na incoming do PRG... Varšava je v tomto směru mnohem větší trh, tak proč by proboha Air Asia chodila do Prahy.

Mozna prave proto, ze by v pripade PRG mohla fungovat rovnice incoming + outgoing = dostatecne plne letadlo? (Zatimco z WAW to naplni samotny outgoing). Myslim to tak, ze PRG je mnohonasobne atraktivnejsi destinace pro cestujici z Asie nez WAW.

Airbus380 píše:- Hong Kong... kdo by to létal? CX asi těžko...

Pred par lety se tady psalo: "China Eastern do Prahy asi tezko..."

Airbus380 píše:- Hanoi možná někdy přijde, ale opět: low-yield.

Problemem tohoto etnika neni jenom low-yield, ale velke vykyvy poptavky (dava to smysl v podstate jen v jejich novorocni sezone na prelomu ledna/unora).

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od m@rtin »

AirbusA380:
Obecně si myslím, že dálkovky do PRG těžce trpí low-yieldem, takže moc prostoru pro rozvoj tu není.
Rozvoj české ekonomiky a růst tržní síly místního obyvatelstva způsobuje již řadu let, že Češi na dovolenou létají čím dál častěji a čím dál tím dále. Pořád je naše životní úroveň někde na 50% západní Evropy. Pokud bude růst ekonomiky pokračovat, troufnu si tvrdit, že Ruzyně 20milionovou metu do 10let překoná. A z evropských linek se toho vyždímat již moc nedá. Navíc dorůstá další mladá generace, která je zvyklá od malička cestovat a této svobody se jen tak lehce nevzdá. Udivuje mne v jakých světových končinách potkávám mladé Čechy. Tolik v obecné rovině můj optimistický odhad růstu letecké dopravy v ČR.

2. linka do USA je pro mě osobně velmi nereálná, když ani New York se nedokáže udržet celoročně
Problém USA je sezónnost poptávky. New York je i pro mne záhadou. Praha nemá s hlavním ekonomickým městem světa celoroční spojení, ale se Soulem a nějakým Chengdu ano. Na druhou stranu jsem přesvědčený, že přes léto létá Čechů do států mraky a jakákoliv linka na západní pobřeží nebo do Atlanty by se uživila, o Floridě nemluvě. Roky leteckého půstu v USA a v Evropě (2009-2013) jsou za námi a trh je dnes opravdu někde jinde. Čekám tedy do dvou let oznámení 2. frekvence do USA, byť jen v sezóně. Můj tip je, že to bude opět Delta s Atlantou. Letište, o kterém se tvrdilo při pokoření 80 milionu cestujících za rok, že dosáhlo svého vrcholu. A hle, v loňském roce pokořili 100 milionů.

Qatar Airways je mi záhadou, létají úplně všude okolo
Pro mne zase ne. Je třeba si uvědomit, že Praha byla prvním městem v bývalém ostu, kam začala nějaká aerolinka z Perského zálivů létat a rovnou to byly Emirates. Tyto aerolinky mají obrovskou sílu a velké povědomí u cestujících. Rvou peníze do marketingu co to jde. Český trh mají podmaněný a kdokoliv jiný (Etihad, Qatar, Saudia) to budou mít sakra těžké.

Bangkoku bych dával paradoxně větší šanci, kdyby byl zaměřen na incoming do PRG. Ale z vyjádření Letiště Praha je patrné, že snaží o opak, tím pádem jsou snahy odsouzené k záhubě
Takto zjednodušeně bych jihovýchodní Asii neviděl. Ještě před 20lety se do této části světa vydalo pouze pár jedinců. Před 10lety to byla stále ještě exotika, ale zájezdy se prodávaly do Thajska jak na běžícím pásu. Dnes se cestuje individuálně a z mého okolí snad neznám nikoho, kdo by v Thajsku/Malajsii/Vietnamu ještě nebyl. Spoustu mých známých vyměnilo Kanáry a Chorvatsko za Thajsko. Takže lince do Bangkoku věřím mnohem víc než nějakým Tunisům nebo Hurghádám. Současné dění v arabském světě cesty za exotikou ještě více podpoří.

Varšava je v tomto směru mnohem větší trh
Polsko bych nepřeceňoval. Je to sice 4x větší trh, ale stále chudší a pro řadu Poláků je vzhledem k jejich infrastruktuře dálnic a železnic snadnější dojet do Vídně, Prahy nebo do Berlína. Poláci zdaleka (zatím) necestují tolik, co Češi nebo Slováci. ČR a Polsko bych přirovnal v cestování k Holandsku a Belgii. Holanďani mají cestování v krvi, Belgičani tolik ne. Podívejme se na tradici aerolinek KLM, kde byla v té době Belgie? Obdobně naše heslo "vzduch je naše moře" v 20. a 30. letech. Ve Varšavě navíc skoro nic není a na místním letišti LOT se svými objednávkami na Dreamlinery. Současná nevypočitatelná polská vláda, která pár miliardiček jistě LOTu pustí, když se dostane do potíží, také není nic, co by dávalo ostatním aerolinkám dobré vyhlídky. Být v kůži Air Asia, sáhnul bych raději po Praze nebo Budapešti, nejlépe pak samozřejmě po Vídni.

Hong Kong... kdo by to létal?
Nešlo mi ani tak o Hong Kong, jako o 36 km vzdálené obrovské letiště Shenzhen http://www.knippershelbig.com/sites/default/files/styles/projekt1494/public/image_project//20253-picture.jpg?itok=Lf9VXwqy, o kterém se psalo, že je jedním z adeptů další linky do Číny.

Hanoi možná někdy přijde, ale opět: low-yield. Poptávku zatím asi bohatě uspokojí lety přes FRA/CDG
Tak poptávku do Londýna taky v 90. letech uspokojovaly autobusy :-) S nabídkou roste i poptávka. Emirates naučily ve velkém létat Čechy do Asie a Austrálie. Proč by nemohl průměrný český Vietnamec začít létat do své vlasti častěji, když mu k tomu někdo vytvoří podmínky. Také bych netvrdil, že poptávku uspokojují FRA a CDG. Právě vietnamskou klientelu nejvíce oslovily Emirates, jak cenou, tak dostupností a časem.

Praha je moc malý rybníček
A také 5. nejnavštěvovanější město Evropy s bezmála 6 miliony turisty, 2 milionová aglomerace s reálným výhledem napojení dálniční sítě na ostatní regiony a se stále se zvyšující životní úrovní. Kdo by řekl, že jeden seriál v 50. milionové zemi rozlítá Korean Air na 11 let dopředu s 8 frekvencemi týdně, z toho od června do října s druhým největším letadlem na světě? Co může způsobit podobný seriál v 26x větší zemi, která se začíná učit cestovat? A jak je vidět, jde ji to lépe než kdokoliv čekal. Číňani slušně zaplnili evropská města, a to jsme teprve na začátku..

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Airbus380 »

HighFlyer píše:
Airbus380 píše:Bangkoku bych dával paradoxně větší šanci, kdyby byl zaměřen na incoming do PRG... Varšava je v tomto směru mnohem větší trh, tak proč by proboha Air Asia chodila do Prahy.

Mozna prave proto, ze by v pripade PRG mohla fungovat rovnice incoming + outgoing = dostatecne plne letadlo? (Zatimco z WAW to naplni samotny outgoing). Myslim to tak, ze PRG je mnohonasobne atraktivnejsi destinace pro cestujici z Asie nez WAW.


Problém je, že sezony v Thajsku a Evropě se nepřekrývají, takže o platnosti uvedené rovnice přesvědčený nejsem.

m@rtin píše:
Rozvoj české ekonomiky a růst tržní síly místního obyvatelstva způsobuje již řadu let, že Češi na dovolenou létají čím dál častěji a čím dál tím dále. Pořád je naše životní úroveň někde na 50% západní Evropy. Pokud bude růst ekonomiky pokračovat, troufnu si tvrdit, že Ruzyně 20milionovou metu do 10let překoná. A z evropských linek se toho vyždímat již moc nedá. Navíc dorůstá další mladá generace, která je zvyklá od malička cestovat a této svobody se jen tak lehce nevzdá. Udivuje mne v jakých světových končinách potkávám mladé Čechy. Tolik v obecné rovině můj optimistický odhad růstu letecké dopravy v ČR.


To nepopírám, ale pořád se bavíme turistech, kteří půjdou po nejnižší ceně vždy, jsou časově flexibilní. Otázka je, jestli jich je (a bude) takové množství, aby se kvůli nim vyplatilo zavádět nové dálkové linky do Prahy. Jasně, nějaké sezonní linky by se asi uživily, ale žádné velké terno to nebude.

Takto zjednodušeně bych jihovýchodní Asii neviděl. Ještě před 20lety se do této části světa vydalo pouze pár jedinců. Před 10lety to byla stále ještě exotika, ale zájezdy se prodávaly do Thajska jak na běžícím pásu. Dnes se cestuje individuálně a z mého okolí snad neznám nikoho, kdo by v Thajsku/Malajsii/Vietnamu ještě nebyl. Spoustu mých známých vyměnilo Kanáry a Chorvatsko za Thajsko. Takže lince do Bangkoku věřím mnohem víc než nějakým Tunisům nebo Hurghádám. Současné dění v arabském světě cesty za exotikou ještě více podpoří.


No je pravda, že při vhodném nastavení cen a přípojů by alespoň půl roku letadla mohla létat slušně zaplněné, otázkou ale je, zda by takové vhodné nastavení cen bylo pro aerolinku ziskové. A je jedno, zda by létala do PRG, WAW nebo BUD. Navíc by bylo zajímavé sledovat, co by to udělalo s linkou Emirates, kterou ve velké míře využívají právě cestovatelé do JV Asie.

Polsko bych nepřeceňoval. Je to sice 4x větší trh, ale stále chudší a pro řadu Poláků je vzhledem k jejich infrastruktuře dálnic a železnic snadnější dojet do Vídně, Prahy nebo do Berlína. Poláci zdaleka (zatím) necestují tolik, co Češi nebo Slováci. ČR a Polsko bych přirovnal v cestování k Holandsku a Belgii. Holanďani mají cestování v krvi, Belgičani tolik ne. Podívejme se na tradici aerolinek KLM, kde byla v té době Belgie? Obdobně naše heslo "vzduch je naše moře" v 20. a 30. letech. Ve Varšavě navíc skoro nic není a na místním letišti LOT se svými objednávkami na Dreamlinery. Současná nevypočitatelná polská vláda, která pár miliardiček jistě LOTu pustí, když se dostane do potíží, také není nic, co by dávalo ostatním aerolinkám dobré vyhlídky. Být v kůži Air Asia, sáhnul bych raději po Praze nebo Budapešti, nejlépe pak samozřejmě po Vídni.


Já bych naopak Polsko nepodceňoval :D Životní úroveň je úplně stejná a Poláky potkávám všude po světě. Při zaměření čistě na outgoing by WAW zcela jistě PRG porazila na celé čáře při cestách do BKK. Stačí se podívat na letový řád libovolného polského letiště a bude jasné, že poláci cestují mnohem více než Češi nebo Slováci, a to nejenom za prací. Je u nich ale stejný, ne-li ještě výraznější problém: jdou hlavně po ceně, takže ani z Polska si aerolinky mimo Evropu zlaté prasátko neudělají.

Infrastruktura sice není nejlepší, ale WAW je má pořád mnohem větší spádovou oblast než PRG. A zrovna cesta do PRG/VIE je pro většinu Poláků dosti komplikovaná. Nezapomínej taky na fakt, že vnitrostátní linky po Polsku nejsou vůbec drahé, takže dostat se do WAW není problém.

A také 5. nejnavštěvovanější město Evropy s bezmála 6 miliony turisty, 2 milionová aglomerace s reálným výhledem napojení dálniční sítě na ostatní regiony a se stále se zvyšující životní úrovní. Kdo by řekl, že jeden seriál v 50. milionové zemi rozlítá Korean Air na 11 let dopředu s 8 frekvencemi týdně, z toho od června do října s druhým největším letadlem na světě? Co může způsobit podobný seriál v 26x větší zemi, která se začíná učit cestovat? A jak je vidět, jde ji to lépe než kdokoliv čekal. Číňani slušně zaplnili evropská města, a to jsme teprve na začátku..


Ano, icoming má podle mě mnohem větší potenciál než outgoing. Ale opět bude těžce trpět sezónností. Jak už jsem řekl, o Číně nemám vůbec žádný názor, protože neznám místní reálie, takže teď už mě asi nepřekvapí přímá linka z jakéhokoliv čínského města. Btw. zajímalo by mě, jaké procento cestujících na linkách z Číny tvoří individuální cestovatelé a jaké cestovní kanceláře. O procentu Čechů nemluvím, to bude pravděpodobně mizivé, možná China Eastern na tom bude díky svým občasným zajímavým tarifů lépe.

Zrovna Korean Air je pěkným příkladem linky, kterou nedrží jen turisti, v ČR působí i poměrně dost korejských společností, takže nějaký business určitě linku živit taky bude. Což může být do budoucna podobné i u Číny tak, aby se přímé spoje udržely celoročně.

jara.zkoumal
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 24
Registrován: 02. 04. 2014, 11:48
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od jara.zkoumal »

Hele, investigativni expert z Agrodnes vasi diskusi velmi verne prepsal:

http://ekonomika.idnes.cz/air-asia-plan ... oprava_suj

:crazy:

A nejvic funny je ten konec :lolno: Tohle videt gentleman Peroutka :D :D :D

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od krakra »

Airbus380 píše:
m@rtin píše:Rád bych napsal konečně, ale nerad bych něco zakřiknul. Jestli něco v Praze na dálkovkách chybí, pak je to právě jihovýchodní Asie. A co jiného než Bangkok by to mělo být?

Optimistický scénář v mezích reálnosti dalších dálkových linek v Praze s výhledem do roku 2020 bych si představoval asi takto:
-celoroční Delta do New Yorku
-2. linka do USA (Atlanta, Chicago nebo San Francisco)
-2. frekvence Fly Emirates (pravda, na letech do Dubaje mne LF příliš nepřesvědčil)
-Qatar Airways
-Bangkok
-Shenzhen nebo Hong Kong (alespoň o jedné z těchto destinací mluví zástupci Aeroholdingu docela často)
-obnovení charterů do Tokia

Co dodnes nedokážu pochopit, je absence přímého leteckého spojení do Hanoje. Vietnamská komunita je podle mne dost velká na to, aby takovou linku alespoň 3x týdně uživila.


To je těžký. Vzhledem k absenci síťového dopravce v Praze jsou vlastně všechny dálkovky jako P2P. Takže buď zaměřené na Čechy nebo na incoming.

První kategorii zatím zjevně bohatě uspokojí současná nabídka a tu druhou taky, i když asi nějaký další potenciál z Číny bude. Obecně si myslím, že dálkovky do PRG těžce trpí low-yieldem, takže moc prostoru pro rozvoj tu není.

- 2. linka do USA je pro mě osobně velmi nereálná, když ani New York se nedokáže udržet celoročně. Mluví se pořád o Chicagu, jasně, je tam početná česká komunita, ale zcela jistě není natolik početná, aby uživila jednu přímou linku.
- Qatar Airways je mi záhadou, létají úplně všude okolo, ale asi holt zase taková poptávka po letech do Asie není. Nebo ne v cenové hladině QR, Emirates pokryjí dostatečně.
- Bangkoku bych dával paradoxně větší šanci, kdyby byl zaměřen na incoming do PRG. Ale z vyjádření Letiště Praha je patrné, že snaží o opak, tím pádem jsou snahy odsouzené k záhubě. Varšava je v tomto směru mnohem větší trh, tak proč by proboha Air Asia chodila do Prahy.
- Hong Kong... kdo by to létal? CX asi těžko... Co se týče jiné čínské destinace, tam bohužel absolutně nemám představu o reálné poptávce, Chengdu bych taky nečekal ani ve snu, takže ohledně Číny nikdy neříkám nikdy :D
- Hanoi možná někdy přijde, ale opět: low-yield. Poptávku zatím asi bohatě uspokojí lety přes FRA/CDG.
- Praha je moc malý rybníček a moc závislá na nízkotarifních cestujících. Business ve srovnání s okolím nula, pravidelný commuting Čechů do ciziny nebo naopak taky nula, místní feeder, který by dálkovky živil rovněž nula...



Mě totálně fascinuje, že Praha nemá celoroční pravidelné spojení do New Yorku, taková světová megapole, a Praha s ním nemá spojení, jak to že to kdysi ČSA létaly a nyní to nelétá celoročně žádná společnost. Delta to létá jenom v sezóně, a asi ví proč.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Marty-t »

krakra píše:Mě totálně fascinuje, že Praha nemá celoroční pravidelné spojení do New Yorku, taková světová megapole, a Praha s ním nemá spojení, jak to že to kdysi ČSA létaly a nyní to nelétá celoročně žádná společnost. Delta to létá jenom v sezóně, a asi ví proč.


Podle mne to je samozřejmě problém sezónnosti a taky toho, že NYC a jiné profláklé aglomerace s extrémně vysokou poptávkou po letecké dopravě prostě díky extrémní konkurenci mají ziskový potenciál již vyčerpaný díky spoustě spojení s jedním přestupem. Z Prahy to New Yorku tak díky velké konkurenci není problém najít letenky s cenou zpátečky okolo 10.000 CZK s přestupem ve FRA, LHR, CDG, AMS... a dobou cestování okolo 12 hodin...

Pro letecké společnosti je spíš terno, když najdou takové přímé spojení, kde moc konkurence s jedním přestupem a srovnatelnou celkovou dobou cestování s případnou přímou linkou není a přitom obě města nabízí buď přímý potenciál pro P2P, nebo mají dostatečně velkého síťového dopravce, aby se právě v nich přestup vyplatil. A právě v parametru možnosti přestupu podle mne Praha hodně pokulhává. Takže to musí hrát na P2P. Proto bych si spíš taky vsadil na to, že další transkontinentální spojení Prahy bude spíš s Asií (díky tomu že lety vytíží asijské CK) než s Amerikou... Osobně bych čekal další Čínu, Japonsko, Thajsko případně Indii...

Admin
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 439
Registrován: 24. 12. 2000, 00:00
Oblíbené typy letadel: Boeing 747, Boeing 777, Airbus A330
Pohlaví: muž
Bydliště: fórum
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Admin »

Air Berlín od března 2017 navyšuje lety na 4 denně.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od m@rtin »

Dálkovky 2017:

New York JFK: Delta Airlines 5.5. - 28.10. denně B767-400 (v průběhu roku 2016 se navyšovala kapacita A330-300, v roce 2017 očekávám totéž)

Montreal: Air Transat úterý 23.5.-16.10 A310-300, pátek 23.6.-29.9. A310-300 (v roce 2016 úterní frekvence letadlem A330)

Toronto: Air Canada Rouge 1.6.-7.10. pondělí, čtvrtek, sobota B767-300

Dubaj: Fly Emirates 1.1.-31.12. denně A380-800 (v roce 2016 do 30.4. B777-300)

Peking: Hainan Airlines 1.1.-31.12. pondělí, středa, pátek A330-300 (v roce 2016 do 8.4. B767-300)

Šanghaj: China Eastern Airlines 1.1.-31.12. úterý, čtvrtek, neděle A330-200 (v roce 2016 až od 23.6.)

Chengdu: Sichuan Airlines 1.1.-31.12. úterý, pátek A330-200 (v roce 2016 až od 12.8.)

Soul: Korean Air
1.1.-25.3., 1.11.-31.12. pondělí, středa, pátek, sobota B777-200
27.3.-28.10. pondělí, středa, pátek, sobota (dle rezervačního systému B777-300, dle Řehoře B747-800, v roce 2016 B747-800 pouze od 1.7. do 30.9.)

Soul: ČSA 1.1.-31.12. úterý, čtvrtek, sobota, neděle A330-300

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Mat »

Admin píše:Air Berlín od března 2017 navyšuje lety na 4 denně.


Bohužel za cenu toho, že už zase bude všechno lítat Dash... :(


Odpovědět