Plzeň-Líně

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Příspěvek od vita »

Orus-x píše:To HF: o tom Welcome Airu vím, docela by mě zajímalo, jak to lítá vytížený :?: Tak paralelu k týhle lince v ČR vidím tak maximálně OSR-Č. Budějovice :D ale fakt nevím, přijde mi že tyhle dva regiony ČR toho mají pramálo společného a potřeba vzájemného většího pohybu lidí mezi nima taky nebude

Jinak souhlas s Vodochodama - jak mám Ruzyni rád, tak ji neprorokuju zářivou budoucnost, protože pokud už má lépe vyřešenou dopravu na letiště i Budapešť, Tunis a Casablanca a paralelní RWY v oblasti snů tak je to do budoucna prostě konečná s rozvojem..


Já bych se strašně rád dostal k údajům Českých drah, kolik prodají denně jízdenek z Budějovic do Ostravy, z Plzně do Ostravy, z Varů do Brna a podobně, ale pochybuju, že mi je dají, když jim napíšu :D


vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Příspěvek od vita »

kuba.biker píše:Ono je ale obecně docela vtipné sledovat, jak každé české regionální letiště mělo projít bouřlivým rozvojem: Líně (velký cargoterminál), Milovice (investiční záměry TARA Aerospace; hub Ryanairu), Přerov (letiště se smíšeným provozem) atd.atd...Do vnitřních záležitostí krajských úřadů sice nevidím, ale dovedu si docela živě představit, jak to tam funguje... :evil: Nové regionální letiště by podle mého názoru mohlo vzniknout v Plané u Českých Budějovic (tam by se v pohodě uživilo pár linek s turisty z Ruska, nějaký ten low cost a samozřejmě koupáci, o asijských turistech směřujících do Českého Krumlova a Holašovic ani nemluvě) a v Liberci. Tam je poměrně velký spádová zóna (Liberec, Jablonec, Turnov, Zittau, Bogatynia, Jizerky, Krkonoše...relativně daleko do Prahy, Drážďan a Wroclawi), jenomže život tamního letiště prý visí na kahánku (a ani sebelepší firma z Kajmanských ostrovů osud asi nezvrátí :lol: ) a ostatně ani rozšíření letiště o novou VPD, která by pojala třeba B737 by nebylo možné kvůli husté okolní zástavbě a poměrně členitému terénu...Jinak to vidím bledě; výraznější nárůst provozu, jaký zažila česká letiště v roce 2004 se již asi nebude opakovat: Ruzyně se dostane na 20 000 000 a pak to bez nové dráhy a železnice do centra může zabalit; Brno, Ostrava, Karlovy Vary a Pardubice nikdy nepřesáhnou hranici 1 000 000 cestujících ročně a projekty typu Vodochody považuji za zcestné, cargo závisí zřejmě jen a jen na Asii. Líně tak asi zůstanou - stejně jako řada dalších - mrtvým letištěm... :(


Jo, také jsem velkým fanouškem rozvoje letiště Planá-České Budějovice. Moje regionální aerolinie by s nimi počítali, už jen kvůli absenci D3.

Pokud jde o Liberec, tak z tamního letiště nikdy mezinárodní nebude, ale napadá mě udělat liberecké letiště z Mnichova hradiště(které leží přímo na R10) anebo z bývalého vojenského letiště Rudé armády v Hradčanech u Mimoně. Tam je sice pěkná ranvej(dokonce snad tuším sloužila i jako záloha pro sovětský raketoplán Buran), ale zase je to dost zastrčené, bez infrastruktury a mám pocit, že někde poblíž je i CHKO Ralsko, což by se ekologům dvakrát nelíbilo. Ovšem je škoda, nechat takovou pěknou plochu ležet ladem, stejně tak jako Milovice :(

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Příspěvek od vita »

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/do ... ?id=479621

Takhle se to dělá!
SkyEurope údajně spoléhá na obchodní cestující a studenty, kteří "pendlují" mezi Prahou a Bratislavou.

Takových lidí, kteří denně jezdí mezi Prahou a Bratislavou, je dle průzkumů až padesát tisíc.


Jestli udrží ceny kolem 500,- Kč, bude to rentabilní a bude to létat plné, tak mi neříkejte, že by se za podobné ceny nedalo létat z Plzně do Ostravy, kde budou podstatně nižší přistávací poplatky. Sice tam denně nependluje 50 000 lidí, ale jestli je tenhle údaj o PRG<->BTS pravdivý, tak mezi dvěma krajskými městy v ČR, která navíc určitě patří mezi 10 největších měst(mám pocit, že dokonce mezi 5 největších měst), tak bych tipoval na denní pohyb cca. 2000-4000 lidí. tak mi netvrďte, že bychom tak 10% z nich nedostali do letadel :D

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

vita: may be, ale vem si že do rozjetí takové firmy potřebuješ opravdu velký kapitál...né každý do toho pujde, když vidina i minimálního zisku je značně vzdálená si myslím :? Navíc založit leteckou společnost není tak easy jako rozjed autobusouvou dopravu Líně - Mošnov...za další třebas Líně a Mošnov, musela by tam vzniknout dopravní infrastuktura do města...přece jen to jsou letiště, ne zrovna v okolí centra měst...

myslím že by se uživila i linka PRG - OST, kdyby byla letenka do 500 - 1000kč, ale je tahle cena rentabilní? Vem si že mezi těmito městy bdue denní pohyb osob hodně podobný tomu PRG - BTS...

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

vita píše:http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/domaci-ekonomika/clanek.phtml?id=479621

Takhle se to dělá!
SkyEurope údajně spoléhá na obchodní cestující a studenty, kteří "pendlují" mezi Prahou a Bratislavou.

Takových lidí, kteří denně jezdí mezi Prahou a Bratislavou, je dle průzkumů až padesát tisíc.


Jestli udrží ceny kolem 500,- Kč, bude to rentabilní a bude to létat plné, tak mi neříkejte, že by se za podobné ceny nedalo létat z Plzně do Ostravy, kde budou podstatně nižší přistávací poplatky. Sice tam denně nependluje 50 000 lidí, ale jestli je tenhle údaj o PRG<->BTS pravdivý, tak mezi dvěma krajskými městy v ČR, která navíc určitě patří mezi 10 největších měst(mám pocit, že dokonce mezi 5 největších měst), tak bych tipoval na denní pohyb cca. 2000-4000 lidí. tak mi netvrďte, že bychom tak 10% z nich nedostali do letadel :D


Jezis, vidis tam to slovicko udajjne a taky ten nejistej "zdroj" zpravy. To se neda ulitat jestli je jen odletova taxa z PRG 468CZK...chapes? No a taky silne pochybuji, ze mezi BTS a PRG pendluje 50K lidi :!: Never vsemu co napisou media a pocitej.


vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Příspěvek od vita »

dell píše:vita: may be, ale vem si že do rozjetí takové firmy potřebuješ opravdu velký kapitál...né každý do toho pujde, když vidina i minimálního zisku je značně vzdálená si myslím :? Navíc založit leteckou společnost není tak easy jako rozjed autobusouvou dopravu Líně - Mošnov...za další třebas Líně a Mošnov, musela by tam vzniknout dopravní infrastuktura do města...přece jen to jsou letiště, ne zrovna v okolí centra měst...


Jo, za dva týdny mi bude 18, tak začnu pravidelně vsázet Sportku a pokud se na mě usměje štěstí a já vyhraju 60 milionů tak do toho půjdu :)
Navíc základním pilířem úspěchu celé akce je vytáhnout maximum dotací z ministerstva pro místní rozvoj, z krajů a měst samotných a hlavně na ně tlačit, aby si tu infrastrukturu vybudovali.
Jo a napadlo mě využít volné kapacity v době mimo špičku - tedy třeba kolem poledne a nebo v noci - a létat z regionálních letišť do Paříže, Londýna, Amsterodamu, Říma atd. Taková linka České Budějovice - Londýn 3x týdně by se snad naplnila.

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

Č.B. - Londýn 3y týdně a ještě v noci? Neblázni..... :lol: BTW 60mega do začátku je jak plivnutí... :!:

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

jediný letiště který mý šanci se do budoucna uživit a nějakým způsobem rozšířit, si myslím že je LKPM či LKBE ( jestli se postaví zpavněná RWY) pro letadla GA co budou lítat do PRG. To je moje vize...

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Příspěvek od vita »

Zajímavá letiště jsem našel v jižních čechách - u Tábora, přes dráhu vede silnice třetí třídy. Pak nějaké opuštěné pěkné letiště je u Týna nad Vltavou a další u obce Tchořovice na strakonicku - nevíte někdo podrobnosti?

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

vita píše:Zajímavá letiště jsem našel v jižních čechách - u Tábora, přes dráhu vede silnice třetí třídy. Pak nějaké opuštěné pěkné letiště je u Týna nad Vltavou a další u obce Tchořovice na strakonicku - nevíte někdo podrobnosti?

U Týna myslíš asi bývalé nejvybavenější vojenské letiště v ČR....Bechyni...
U Tábora je to Všechov - v současné době plocha pro ULL
Blatná je tuším bejvalé záložní vojenské letiště....

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Příspěvek od kuba.biker »

to Vita: to letiště u Týna n.V. je býv.základna Bechyně; nyní bohužel opuštěná, podobně jako Žatec. To u Tábora, to je síla - docela velké letiště (dokonce to mapě vypadá, že tam jsou i jakési náznaky hangárů) ale absolutně jsem o něm neměl tušení. Přes tu plochu u Tchořovic jsem kdysi jel - pokud si pamatuji, tak pusto prázdno, jen pár "místňáků" tam závodilo ve stodvacítkách... :?
Provoz z ČB bych viděl takhle 3x týdně STN/LTN, 3x týdně DME/VKO, a chartery DJE, BOJ atd. cca 4x týdně; k tomu spousty GA a o provoz je postaráno :D
A co se týče těch regionálních aerolinek, na diskuzním fóru www.airspotter.eu (BRQ) je pár roztomilých vizí, jak by to mohlo vypadat...Já mám svou vysněnou společnost WorldJet: krátké lety po Evropě (s důrazem na česká regionální letiště) s EM170 a dálkovky z PRG (TLV, BKK, NRT...) s B787 :D
Tak třeba se nám naše sny splní... :lol:

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

kuba.biker: u toho Tábora opravdu žádné hangáry nejsou.... :lol:

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Příspěvek od vita »

Zaujalo mě tohleto:
http://www.marecek.cz/view.php?cisloclanku=2006030201

222 letištních ploch po ČR, z nichž je dost zpevněných a vypadají například takhle:
http://www.mapy.cz/?mapType=ophoto&port ... 756.6%22E#

K čemu to je? Dráha někde uprostřed ničeho, s dvěma plácky na každém konci a jednou příjezdovou cestou. U těch zpevněných mě napadá jediné využití - v případě války, kdy by letecké základny byly bombardovány a na drahách se nedalo přistávat, tak by mohli stíhačky sedat na těhle krátkých drahách, ale pak nevím, co s těma nezpevněnýma, protože ty tam určitě nejsou z dob, kdy stíhačky nepotřebovali nezpevněné plochy. Možná pro vrtulníky?

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Příspěvek od vita »

dell píše:
vita píše:Zajímavá letiště jsem našel v jižních čechách - u Tábora, přes dráhu vede silnice třetí třídy. Pak nějaké opuštěné pěkné letiště je u Týna nad Vltavou a další u obce Tchořovice na strakonicku - nevíte někdo podrobnosti?

U Týna myslíš asi bývalé nejvybavenější vojenské letiště v ČR....Bechyni...
U Tábora je to Všechov - v současné době plocha pro ULL
Blatná je tuším bejvalé záložní vojenské letiště....


Koukal jsem na tu Bechyni, tam je to solidní areál, dokonce i s napojením na železnici, tam by se dělalo cargo překladiště.

Naopak ten žatec už je solidně zdevastován, tam už asi dlouho nic nepřistálo.

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

vita píše:222 letištních ploch po ČR, z nichž je dost zpevněných a vypadají například takhle:
http://www.mapy.cz/?mapType=ophoto&port ... 756.6%22E#

K čemu to je? Dráha někde uprostřed ničeho, s dvěma plácky na každém konci a jednou příjezdovou cestou. U těch zpevněných mě napadá jediné využití - v případě války, kdy by letecké základny byly bombardovány a na drahách se nedalo přistávat, tak by mohli stíhačky sedat na těhle krátkých drahách, ale pak nevím, co s těma nezpevněnýma, protože ty tam určitě nejsou z dob, kdy stíhačky nepotřebovali nezpevněné plochy. Možná pro vrtulníky?


ten odkaz je na klasickou práškařskou plochu...500m RWY by nestačilo ani v případě války :lol:


Odpovědět