Plzeň-Líně
Plzeň-Líně
Zdravim, co si myslíte o rozvoji tohoto Západočeského letiště.
http://plzensky.denik.cz/podnikani/line ... 70502.html
http://www.letectvi.cz/letectvi/Article63613.html
http://plzensky.denik.cz/podnikani/line ... 70502.html
http://www.letectvi.cz/letectvi/Article63613.html
Já myslím, že rozvoj regionálních letišt stojí a padá s vnitrostátní leteckou dopravou. A jsem toho názoru, že tu pro vnitrostátního přepravce prostor je. Kdyby se to udělalo šikovně a hlavně se tomu udělala pořádná reklama. Kdybych měl pár přebytečných milionů, tak do toho jdu
Mluvím o následující společnosti:
Letový park:
LET 410(proč nepodpořit tuzemského výrobce ) - letadlo s kapacitou do 20 lidí, ideálně možnost přistávat na travnatých letištích
ATR 42 - stroj s kapacitou okolo 50 lidí
Embraer 170(ATR 72) - letoun na spojení krajských měst jako Plzeň - Brno, Plzeň - Ostrava, České Budějovice - Ostrava, Ostrava - Karlovy Vary
Boeing 737-700- letadlo na spojení největších českých měst - Praha - Brno, Praha - Ostrava
Destinace
Klíčem k úspěchu je co nejširší síť linek. Společnost, která létá z Prahy do Ostravy dvakrát denně je na dvě věci. Klíčem je létat menšími letadly, ale častěji, abychom nabídli co nejvýhodnější spojení.
Zamýšlené destinace: Plzeň-Líně, Karlovy vary, České Budějovice-Planá, Ostrava, Hradec Králové, Pardubice, Brno-Tuřany, Zlín-Otrokovice, Uherské hradiště-Kunovice, Praha-Ruzyně(pro transfér), Praha-Kbely/Letňany(city letiště pro byznys klientelu)
Uvažované destinace: Severní Čechy - Liberec, Severozápadní Čechy - ústecká aglomerace, Olomouc, zatím nemám vybraná vhodná letiště
Zvažovány i lety na Slovensko a to nejen z Prahy
Cenová politika, rezervace letenek
Cílem by mělo být co nejvíce konkurovat vlakům. Vlak z Plzně do Ostravy stojí 532 Kč, a jede šest a půl hodiny. Letadlo to stihne zhruba za hodinu, otázka je, kolik by mohla letenka stát, aby to bylo rentabilní. Co nejvyšší usnadnění rezervace přes internet - zobrazení zbývajícího počtu volných míst. Konstatní cena letenek(zvýhodněný pouze předprodej od uveřejnění letového řádu do cca. jednoho měsíce od datumu uskutečnění letu, pak cena zhruba o 20% vyšší, ale stejná až do chvíle, kdy bude prodej ukončen).
Propojení s nějakým prodejcem letenek - možnost rezervace na linky klasických přepravců po celém světě s počátkem či koncem cesty na regionálním letišti v ČR(příklad: možnost koupě následujícího tripu: České Budějovice - Praha-Ruzyně - Frankfurt - New York - Frankfurt - Praha-Ruzyně - České Budějovice)
Fungující call centrum, ideálně pro volajícího zdarma, kde operátorky poskytnou informace o volných místech ve zvoleném letu, eventuelně najdou let s přestupem.
Tlak na obce a kraje, které provozují letiště, aby pro přepravce vytvářely co nejvýhodnější podmínky - tzn. co nejnižší poplatky, případně poskytovaly dotace a zajišťovali návaznou MHD dopravu z/na letiště(pro cestující přirozeně zdarma), pokud kraj/obec dopravu nezajistí, nasmlouvat u nějakého místního přepravce, pro cestující možnost odbavení v pobočce v centru města(pak by mu naložili kufry do busu, na letišti je vyložili a rovnou poslali k letadlu, cestující by pak měl o starost méně přímo na letišti.)
Na letištích, kde není terminál, podpořit jeho stavbu, ideálně nechat vypracovat jednotný projekt a podle něj pak všude stavět(snížení nákladů na projektování dalších terminálů - na co? když se dá použít jeden model).
Mediální politika
životně důležité je, aby lidé věděli, že se z jejich města taky dá létat. Takže billboardy po celém městě, vždy ve znění: Z vašeho města létáme do......
Reklamy do regionálních rádií a televizí a na krajské a městské internetové stránky.
Ideálně jedno zapamatovatelné telefonní číslo na call centrum, kde se akorát mění koncovka podle volačky města, příklad - 800999002(Praha), 800999005(Brno)
Určitě mě ještě něco napadne, ale teď už je pozdě, abych něco vymýšlel
Mluvím o následující společnosti:
Letový park:
LET 410(proč nepodpořit tuzemského výrobce ) - letadlo s kapacitou do 20 lidí, ideálně možnost přistávat na travnatých letištích
ATR 42 - stroj s kapacitou okolo 50 lidí
Embraer 170(ATR 72) - letoun na spojení krajských měst jako Plzeň - Brno, Plzeň - Ostrava, České Budějovice - Ostrava, Ostrava - Karlovy Vary
Boeing 737-700- letadlo na spojení největších českých měst - Praha - Brno, Praha - Ostrava
Destinace
Klíčem k úspěchu je co nejširší síť linek. Společnost, která létá z Prahy do Ostravy dvakrát denně je na dvě věci. Klíčem je létat menšími letadly, ale častěji, abychom nabídli co nejvýhodnější spojení.
Zamýšlené destinace: Plzeň-Líně, Karlovy vary, České Budějovice-Planá, Ostrava, Hradec Králové, Pardubice, Brno-Tuřany, Zlín-Otrokovice, Uherské hradiště-Kunovice, Praha-Ruzyně(pro transfér), Praha-Kbely/Letňany(city letiště pro byznys klientelu)
Uvažované destinace: Severní Čechy - Liberec, Severozápadní Čechy - ústecká aglomerace, Olomouc, zatím nemám vybraná vhodná letiště
Zvažovány i lety na Slovensko a to nejen z Prahy
Cenová politika, rezervace letenek
Cílem by mělo být co nejvíce konkurovat vlakům. Vlak z Plzně do Ostravy stojí 532 Kč, a jede šest a půl hodiny. Letadlo to stihne zhruba za hodinu, otázka je, kolik by mohla letenka stát, aby to bylo rentabilní. Co nejvyšší usnadnění rezervace přes internet - zobrazení zbývajícího počtu volných míst. Konstatní cena letenek(zvýhodněný pouze předprodej od uveřejnění letového řádu do cca. jednoho měsíce od datumu uskutečnění letu, pak cena zhruba o 20% vyšší, ale stejná až do chvíle, kdy bude prodej ukončen).
Propojení s nějakým prodejcem letenek - možnost rezervace na linky klasických přepravců po celém světě s počátkem či koncem cesty na regionálním letišti v ČR(příklad: možnost koupě následujícího tripu: České Budějovice - Praha-Ruzyně - Frankfurt - New York - Frankfurt - Praha-Ruzyně - České Budějovice)
Fungující call centrum, ideálně pro volajícího zdarma, kde operátorky poskytnou informace o volných místech ve zvoleném letu, eventuelně najdou let s přestupem.
Tlak na obce a kraje, které provozují letiště, aby pro přepravce vytvářely co nejvýhodnější podmínky - tzn. co nejnižší poplatky, případně poskytovaly dotace a zajišťovali návaznou MHD dopravu z/na letiště(pro cestující přirozeně zdarma), pokud kraj/obec dopravu nezajistí, nasmlouvat u nějakého místního přepravce, pro cestující možnost odbavení v pobočce v centru města(pak by mu naložili kufry do busu, na letišti je vyložili a rovnou poslali k letadlu, cestující by pak měl o starost méně přímo na letišti.)
Na letištích, kde není terminál, podpořit jeho stavbu, ideálně nechat vypracovat jednotný projekt a podle něj pak všude stavět(snížení nákladů na projektování dalších terminálů - na co? když se dá použít jeden model).
Mediální politika
životně důležité je, aby lidé věděli, že se z jejich města taky dá létat. Takže billboardy po celém městě, vždy ve znění: Z vašeho města létáme do......
Reklamy do regionálních rádií a televizí a na krajské a městské internetové stránky.
Ideálně jedno zapamatovatelné telefonní číslo na call centrum, kde se akorát mění koncovka podle volačky města, příklad - 800999002(Praha), 800999005(Brno)
Určitě mě ještě něco napadne, ale teď už je pozdě, abych něco vymýšlel
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
vita píše:Já myslím, že rozvoj regionálních letišt stojí a padá s vnitrostátní leteckou dopravou. A jsem toho názoru, že tu pro vnitrostátního přepravce prostor je. Kdyby se to udělalo šikovně a hlavně se tomu udělala pořádná reklama. Kdybych měl pár přebytečných milionů, tak do toho jdu
Mluvím o následující společnosti:
Letový park:
LET 410(proč nepodpořit tuzemského výrobce ) - letadlo s kapacitou do 20 lidí, ideálně možnost přistávat na travnatých letištích
ATR 42 - stroj s kapacitou okolo 50 lidí
Embraer 170(ATR 72) - letoun na spojení krajských měst jako Plzeň - Brno, Plzeň - Ostrava, České Budějovice - Ostrava, Ostrava - Karlovy Vary
Boeing 737-700- letadlo na spojení největších českých měst - Praha - Brno, Praha - Ostrava
Destinace
Klíčem k úspěchu je co nejširší síť linek. Společnost, která létá z Prahy do Ostravy dvakrát denně je na dvě věci. Klíčem je létat menšími letadly, ale častěji, abychom nabídli co nejvýhodnější spojení.
Zamýšlené destinace: Plzeň-Líně, Karlovy vary, České Budějovice-Planá, Ostrava, Hradec Králové, Pardubice, Brno-Tuřany, Zlín-Otrokovice, Uherské hradiště-Kunovice, Praha-Ruzyně(pro transfér), Praha-Kbely/Letňany(city letiště pro byznys klientelu)
Uvažované destinace: Severní Čechy - Liberec, Severozápadní Čechy - ústecká aglomerace, Olomouc, zatím nemám vybraná vhodná letiště
Zvažovány i lety na Slovensko a to nejen z Prahy
Cenová politika, rezervace letenek
Cílem by mělo být co nejvíce konkurovat vlakům. Vlak z Plzně do Ostravy stojí 532 Kč, a jede šest a půl hodiny. Letadlo to stihne zhruba za hodinu, otázka je, kolik by mohla letenka stát, aby to bylo rentabilní. Co nejvyšší usnadnění rezervace přes internet - zobrazení zbývajícího počtu volných míst. Konstatní cena letenek(zvýhodněný pouze předprodej od uveřejnění letového řádu do cca. jednoho měsíce od datumu uskutečnění letu, pak cena zhruba o 20% vyšší, ale stejná až do chvíle, kdy bude prodej ukončen).
Propojení s nějakým prodejcem letenek - možnost rezervace na linky klasických přepravců po celém světě s počátkem či koncem cesty na regionálním letišti v ČR(příklad: možnost koupě následujícího tripu: České Budějovice - Praha-Ruzyně - Frankfurt - New York - Frankfurt - Praha-Ruzyně - České Budějovice)
Fungující call centrum, ideálně pro volajícího zdarma, kde operátorky poskytnou informace o volných místech ve zvoleném letu, eventuelně najdou let s přestupem.
Tlak na obce a kraje, které provozují letiště, aby pro přepravce vytvářely co nejvýhodnější podmínky - tzn. co nejnižší poplatky, případně poskytovaly dotace a zajišťovali návaznou MHD dopravu z/na letiště(pro cestující přirozeně zdarma), pokud kraj/obec dopravu nezajistí, nasmlouvat u nějakého místního přepravce, pro cestující možnost odbavení v pobočce v centru města(pak by mu naložili kufry do busu, na letišti je vyložili a rovnou poslali k letadlu, cestující by pak měl o starost méně přímo na letišti.)
Na letištích, kde není terminál, podpořit jeho stavbu, ideálně nechat vypracovat jednotný projekt a podle něj pak všude stavět(snížení nákladů na projektování dalších terminálů - na co? když se dá použít jeden model).
Mediální politika
životně důležité je, aby lidé věděli, že se z jejich města taky dá létat. Takže billboardy po celém městě, vždy ve znění: Z vašeho města létáme do......
Reklamy do regionálních rádií a televizí a na krajské a městské internetové stránky.
Ideálně jedno zapamatovatelné telefonní číslo na call centrum, kde se akorát mění koncovka podle volačky města, příklad - 800999002(Praha), 800999005(Brno)
Určitě mě ještě něco napadne, ale teď už je pozdě, abych něco vymýšlel
.... a pak jsme se vsichni probudili a ocitli jsme se v realite.
V CR, takova sit nema absolutne sance a ani neni tolik zakazniku jako napr. v UK nebo USA, etc. vetsich zemi a ne CR ktera ma 10 mil. obyvatel.
Promin za tento styl odpovedi, ale absolutne nerealne.
to vita: vidím, že si přemýšlel a dal sis s tím velkou práci, ale sorry, tahle vize je absolutně mimo mísu
Tohle prostě nemůže fungovat ani ve srovnatelně velkým státě na Západě s o mnoho větší kupní silou obyvatelstva. Srovnej si to třeba s Rakouskem, kde je asi i na západoevropský průměr kupní síla poměrně vysoká - funguje tam sice hustší síť vnitrostátních linek, ovšem pouze ve směru centrum - hlavní města regionů a ještě to lítá Austrian, tzn. přímé napojení na mezinárodní lety ve Vídni.
V malé postkomunistické zemičce, kde prostě lidi nejsou zvyklí lítat (a už vůbec by je nenapadlo vydávat peníze za vnitrostátní lety) je takovýto projekt sebevražda. Když bude stát letenka 532,- Kč a jízdenka na vlak 492,- Kč tak si většina stejně vybere vlak....
Vito, jak bych s Tebou do toho projektu nešel ani kdybych měl finanční krytí od brunejského sultána
Tohle prostě nemůže fungovat ani ve srovnatelně velkým státě na Západě s o mnoho větší kupní silou obyvatelstva. Srovnej si to třeba s Rakouskem, kde je asi i na západoevropský průměr kupní síla poměrně vysoká - funguje tam sice hustší síť vnitrostátních linek, ovšem pouze ve směru centrum - hlavní města regionů a ještě to lítá Austrian, tzn. přímé napojení na mezinárodní lety ve Vídni.
V malé postkomunistické zemičce, kde prostě lidi nejsou zvyklí lítat (a už vůbec by je nenapadlo vydávat peníze za vnitrostátní lety) je takovýto projekt sebevražda. Když bude stát letenka 532,- Kč a jízdenka na vlak 492,- Kč tak si většina stejně vybere vlak....
Vito, jak bych s Tebou do toho projektu nešel ani kdybych měl finanční krytí od brunejského sultána
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
No Víťo hezky sis to namaloval. Ale jednou čas regionální letecké dopravy přijde i do našich končit. Pak bude záležet kdo pozná tu správnou chvíli a přijdě s tím správným plánem.
Mrkni na http://www.czechinvest.org/podpora-vk-ba-investic napiš podle příručky business plán, sežeň venture kapitalistu a začni.
Takhle nějak začali ti dva kluci ze SkyEurope se dvěma EMB120 a kde jsou dneska
Mrkni na http://www.czechinvest.org/podpora-vk-ba-investic napiš podle příručky business plán, sežeň venture kapitalistu a začni.
Takhle nějak začali ti dva kluci ze SkyEurope se dvěma EMB120 a kde jsou dneska
pepa007 píše:No Víťo hezky sis to namaloval. Ale jednou čas regionální letecké dopravy přijde i do našich končit. Pak bude záležet kdo pozná tu správnou chvíli a přijdě s tím správným plánem.
Mrkni na http://www.czechinvest.org/podpora-vk-ba-investic napiš podle příručky business plán, sežeň venture kapitalistu a začni.
Takhle nějak začali ti dva kluci ze SkyEurope se dvěma EMB120 a kde jsou dneska
Děkuji, rozhodně se podívám.
Jinak malá poznámka: Jak víme, že ten čas právě nepřichází?
Orus-x píše:V malé postkomunistické zemičce, kde prostě lidi nejsou zvyklí lítat (a už vůbec by je nenapadlo vydávat peníze za vnitrostátní lety) je takovýto projekt sebevražda. Když bude stát letenka 532,- Kč a jízdenka na vlak 492,- Kč tak si většina stejně vybere vlak....
Vito, jak bych s Tebou do toho projektu nešel ani kdybych měl finanční krytí od brunejského sultána
Vezmi si, kolik lidí bylo před deseti lety zvyklých létat třeba do Londýna a kolik jich tam jezdilo autobusem a jak je tomu teď. Lidé se tu musí jednou naučit, že čas jsou peníze a proč vstávat na vlak v půl čtvrté ráno a trmácet se šest a půl hodiny s dvěma přestupy z Plzně do Ostravy, když za podobnou cenu tam v půl osmé letí přímý let a je tam dřív než ten vlak?
No a pak je tu přeprava zásilek a pošty - to taky musí být zlatý důl.
No Vita drzim palce. Ono pred deseti lety potreboval clovek do UK pracovni povoleni, libra byla 60CZK a kupni sila polovicni...
Ale jinak zkusit to muzes, ale nevim nevim. Jedine o co se da oprit je fakt, ze stav zeleznicni a cestni infrastruktury je tristni v cele stredni a vychodni evrope. Zkusil bych aerotaxi na zacatek Jinak silna regionalni aerolinka tady chybi - MA, LO a OK budou mit co delat,aby vubec prezili a tak by tady prostor i byl. Problem je, ze regionalni letadlo uveze malo lidi a tak cena za sedadlo bude moc vysoka. Ostatne mame tady JobAir...
Ale jinak zkusit to muzes, ale nevim nevim. Jedine o co se da oprit je fakt, ze stav zeleznicni a cestni infrastruktury je tristni v cele stredni a vychodni evrope. Zkusil bych aerotaxi na zacatek Jinak silna regionalni aerolinka tady chybi - MA, LO a OK budou mit co delat,aby vubec prezili a tak by tady prostor i byl. Problem je, ze regionalni letadlo uveze malo lidi a tak cena za sedadlo bude moc vysoka. Ostatne mame tady JobAir...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4083
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Orus-x píše:Srovnej si to třeba s Rakouskem, kde je asi i na západoevropský průměr kupní síla poměrně vysoká - funguje tam sice hustší síť vnitrostátních linek, ovšem pouze ve směru centrum - hlavní města regionů a ještě to lítá Austrian, tzn. přímé napojení na mezinárodní lety ve Vídni.
Drobna oprava: V Rakousku funguje uz asi 7 let jedna vnitrostatni linka, ktera se vyhyba Vidni: Je to Innsbruck-Graz. Provozuje to 2x denne Welecomeair. Ale taky je to vzdalenost 430km po dalnici nebo temer 6h vlakem.
Za vnitrostatni linku se da povazovat i Friedrichshafen-Graz (operuje Intersky). FDH sice lezi v Nemecku, ale hojne ho vyuzivaji pax z rakouske spolkove zeme Vorarlsberg (hlav. mesto Bregenz), ktera vlastni letiste s linkovym provozem nema. Ale tato linka se uzivi max. 4x tydne, takze zadnej zlatej dul.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Ono je ale obecně docela vtipné sledovat, jak každé české regionální letiště mělo projít bouřlivým rozvojem: Líně (velký cargoterminál), Milovice (investiční záměry TARA Aerospace; hub Ryanairu), Přerov (letiště se smíšeným provozem) atd.atd...Do vnitřních záležitostí krajských úřadů sice nevidím, ale dovedu si docela živě představit, jak to tam funguje... Nové regionální letiště by podle mého názoru mohlo vzniknout v Plané u Českých Budějovic (tam by se v pohodě uživilo pár linek s turisty z Ruska, nějaký ten low cost a samozřejmě koupáci, o asijských turistech směřujících do Českého Krumlova a Holašovic ani nemluvě) a v Liberci. Tam je poměrně velký spádová zóna (Liberec, Jablonec, Turnov, Zittau, Bogatynia, Jizerky, Krkonoše...relativně daleko do Prahy, Drážďan a Wroclawi), jenomže život tamního letiště prý visí na kahánku (a ani sebelepší firma z Kajmanských ostrovů osud asi nezvrátí ) a ostatně ani rozšíření letiště o novou VPD, která by pojala třeba B737 by nebylo možné kvůli husté okolní zástavbě a poměrně členitému terénu...Jinak to vidím bledě; výraznější nárůst provozu, jaký zažila česká letiště v roce 2004 se již asi nebude opakovat: Ruzyně se dostane na 20 000 000 a pak to bez nové dráhy a železnice do centra může zabalit; Brno, Ostrava, Karlovy Vary a Pardubice nikdy nepřesáhnou hranici 1 000 000 cestujících ročně a projekty typu Vodochody považuji za zcestné, cargo závisí zřejmě jen a jen na Asii. Líně tak asi zůstanou - stejně jako řada dalších - mrtvým letištěm...
Naposledy upravil(a) kuba.biker dne 02. 08. 2007, 14:27, celkem upraveno 1 x.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4083
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
kuba.biker píše:Ruzyně se dostane na 20 000 000 a pak to bez nové dráhy a železnice do centra může zabalit; Brno, Ostrava, Karlovy Vary a Pardubice nikdy nepřesáhnou hranici 1 000 000 cestujících ročně a projekty typu Vodochody považuji za zcestné, cargo závisí zřejmě jen a jen na Asii. Líně tak asi zůstanou - stejně jako řada dalších - mrtvým letištěm...
No kdyz uz si tady hrajeme na jasnovidce, tak ja si zkusim zatipovat scenar za 10 let:
Vodochody 2 mil.
Brno, Ostrava tesne pod 1 mil.
Pardubice 300 tis.
Takze 1.8. 2017 se tady zase v 11 vecer sejdeme a reknem si!
Vodochody souhlas. Poptávka po linkách do PRG stoupá a stoupat bude. Jestli si LKPR nepospíši s výstavbou paralelni RWY tak Vodochody budou nutností. Zbytek by mohl vyjít, možná Brno bych tipoval víc a OSR míň.
PED, KLV a popřípadě CB mají šanci růst - hlavně díky charterům. Jižní čechy jsou v současnoti odříznuté od světa a tak bych tam viděl jistý potenciál pro koupácké chartery.
PED, KLV a popřípadě CB mají šanci růst - hlavně díky charterům. Jižní čechy jsou v současnoti odříznuté od světa a tak bych tam viděl jistý potenciál pro koupácké chartery.
To HF: o tom Welcome Airu vím, docela by mě zajímalo, jak to lítá vytížený Tak paralelu k týhle lince v ČR vidím tak maximálně OSR-Č. Budějovice ale fakt nevím, přijde mi že tyhle dva regiony ČR toho mají pramálo společného a potřeba vzájemného většího pohybu lidí mezi nima taky nebude
Jinak souhlas s Vodochodama - jak mám Ruzyni rád, tak ji neprorokuju zářivou budoucnost, protože pokud už má lépe vyřešenou dopravu na letiště i Budapešť, Tunis a Casablanca a paralelní RWY v oblasti snů tak je to do budoucna prostě konečná s rozvojem..
Jinak souhlas s Vodochodama - jak mám Ruzyni rád, tak ji neprorokuju zářivou budoucnost, protože pokud už má lépe vyřešenou dopravu na letiště i Budapešť, Tunis a Casablanca a paralelní RWY v oblasti snů tak je to do budoucna prostě konečná s rozvojem..