Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Ještě jinak (vím, že jsem trapný tím, že to tu píšu už po několikáté): Od Brenneru na jih se rozkládá region s nejvyšší životní úrovní v Itálii a milionem obyvatel. Přesto mezi Innsbruckem a Veronou je jen jedno letiště s komerčním provozem, kde vždy po nějaký čas létá linka do Říma s jepičím životem a pak vždy probíhá jednání s nějakou další aerolinkou a kromě toho v létě pár charterů. Možnosti z INN a VRN se samozřejmě nedají srovnávat s možnostmi letů z PRG nebo VIE. A kupní síla se nedá srovnávat s kupní sílou jihomoravanů nebo východoslováků.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Manažeři v leteckém byznysu mají podle mého názoru docela jednoduchou logiku - hlavně ať jsme o jeden krok před konkurencí... Ale větší než malý krok má z nich odvahu udělat jen málokdo. Prostě davový efekt. Prostě jsou závislí na svém chlebodárci a tudíž se bojí přijít s nějakými razantním řešením nebo nápadem co rozlétat. Prostě raději uvažují lineárně - když to rostlo loni, poroste i letos.

Proto je tak důležité, aby se v Brně BRQ-MUC ujalo. Pokud ne, je to nadobro odepsané koupácké letiště. Pokud ano, někdo snad objeví, že na takových P2P BRQ-FRA,CDG nebo SVO se vydělat dá. Jinde asi moc fakt ne. Na jednu stranu se totiž zdá být hrozba blízkého letiště VIE, PRG, BTS u BRQ až příliš velká. Škoda, že nikoho nenapadlo, že všechna letiště leží jak naschvál z Brna na druhém konci těchto větších měst. Proto ten nesoulad mezi pocitem brňáků, že jedou na velká letiště dlouho a ostatních - však to máte kousek... Zažili jste někdy zácpu na dunajském mostě ve Vídni ?

Podívejte se na Bratislavu a Košice - minulý rok hodně rostly a proto mají i letos nové letecké linky. Hlavně dělat byznys podobně jak ostatní konkurence... No jo, ale od léta takové Emirates pošlou do PRG i VIE své A380. To mají ostatní aerolinky ze zálivu a blízkého východu mají na region zapomenout ? Protože nebudou schopni konkurovat cenou ? Ne, řešením je diferenciace. Například zkoušet létat jinam než do profláklých center. Proto taky BTS FlyDubai a KSC Turkish. Podle mne do 5 let se bude někdo další ze zálivu nebo blízkého východu typu Qatar/Etihad (třeba prostřednictvím nějaké napůl EU dcery) taky sondovat jedno letiště typu KTW, OSR, BRQ. Asi všichni víme které to nakonec dopadne, ale uvidíme, třeba nás překvapí.

Toť můj skromný názor a odhad...

RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 509
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RAdek »

Já jsem dlouhodobě přesvědčený, že linka na jistotu je Dublin. Přesně spojuje to, co by mělo zaručit úspěch - kombinace pracujících, rodinných návštěv, turistiky a nedá se tam dojet autem. Prázdninový destinace nemají celoročně šanci a více hubů zase rozmělní obchodní cestující tak, že to nebude zajímavé pro nikoho.

Celý úspěch cestujících z Brna ale záleží v prvé řadě na konkurenceschopné ceně. Moje osobní zkušenost při plánování cest. Dublin přes Londýn za 4.000 vs přímý let z Prahy nebo Bratislavy za 5.000 (koupeno z Brna). Cesta z Brna do Bruselu zkrachovala už na tom, že se nelze vrátit v pátek večer nebo v sobotu a s návratem do Vídně je cena přes 6.000,- a víc vs perfekně vyhovující časy z Bratislavy za 3.000 s Ryanair Business plus rezervací (koupeno z BTS). Toronto z Brna se dvěma přestupy na obou cestách z Brna za 22.000 + vs přímý let z Prahy za 12.000 (koupeno z Prahy). Manželka objednávala pro šéfa Hannover na Cebit. Z Brna s přestupem 16.000 vs z Vídně přímý let 6.000 (koupeno z Vídně). Takže asi tak. Možná to může být zajímavé pro cizince, aby doletěli přímo na místo a nemuseli řešit dopravu, pokud si raději nevezme taxi z Vídně, když mu nesedí časy nebo přestup v Mnichově.

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od beardie »

na niektore lety v strede tyzdna je uz pisany ERJ-145 namiesto 135ky

Hansb
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 19. 11. 2006, 16:29
Bydliště: BRQ/LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Hansb »

Však on občas litá pořád... I když 135ka většinou.


Filisipi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 215
Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
Pohlaví: muž
Bydliště: Seoul, GMP + ICN
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Filisipi »

Ten místní patriotismus je fajn, ale upřímně dám raději pětikilo za business class v railjetu a do tý vídně si dojedu po kolejích...Tyhle sny o linkách z Brna jsou pěkný, ale zdají se mi jako mimo realitu. Napadá mě jedině ultra lowcost možnost, tj že by Wizz a Ryan bázovali letadla na BRQ a veškeré linky přesunuli na odlety z BRQ :D Jejich zákazníci to pro cenu obětujou a všechny ty Tel Avivy, Bergama a jiné se budou lítat ještě levnějc.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Filisipi píše:Ten místní patriotismus je fajn, ale upřímně dám raději pětikilo za business class v railjetu a do tý vídně si dojedu po kolejích...Tyhle sny o linkách z Brna jsou pěkný, ale zdají se mi jako mimo realitu. Napadá mě jedině ultra lowcost možnost, tj že by Wizz a Ryan bázovali letadla na BRQ a veškeré linky přesunuli na odlety z BRQ :D Jejich zákazníci to pro cenu obětujou a všechny ty Tel Avivy, Bergama a jiné se budou lítat ještě levnějc.

Railjetem je člověk za 1,5 půl z Brna na Vídeňském hlavním nádraží. Jenže odtud se ještě musí dostat na letiště. Kdyby jezdily Railjety do Vídně často, tak by to jistě takto dělala spousta lidí. Realita je ale jiná. Jezdí jich jen 7 denně v každém směru. Poslední odjíždí do Brna z hlavního nádraží ve Vídni v 19:09. Ano jezdí i jiné vlakové spoje - ale jet na letiště 2-3 vlaky s 1-2ma přestupy z Brna je pro většinu lidí neakceptovatelné. Proto lidi z Brna jezdí na VIE z 85pct. autem... Pokud už musí na VIE veřejnou dopravou, jedou busem Student Agency a to i přes další zastávku ve Vídni-Stadion , kde nastupuji 2/3 cestujících do ČR... Jezdí jich totiž stejně jak Railjetů, jsou výrazně levnější a hlavně jsou přímé...

Filisipi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 215
Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
Pohlaví: muž
Bydliště: Seoul, GMP + ICN
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Filisipi »

Marty-t píše:
Filisipi píše:Ten místní patriotismus je fajn, ale upřímně dám raději pětikilo za business class v railjetu a do tý vídně si dojedu po kolejích...Tyhle sny o linkách z Brna jsou pěkný, ale zdají se mi jako mimo realitu. Napadá mě jedině ultra lowcost možnost, tj že by Wizz a Ryan bázovali letadla na BRQ a veškeré linky přesunuli na odlety z BRQ :D Jejich zákazníci to pro cenu obětujou a všechny ty Tel Avivy, Bergama a jiné se budou lítat ještě levnějc.

Railjetem je člověk za 1,5 půl z Brna na Vídeňském hlavním nádraží. Jenže odtud se ještě musí dostat na letiště. Kdyby jezdily Railjety do Vídně často, tak by to jistě takto dělala spousta lidí. Realita je ale jiná. Jezdí jich jen 7 denně v každém směru. Poslední odjíždí do Brna z hlavního nádraží ve Vídni v 19:09. Ano jezdí i jiné vlakové spoje - ale jet na letiště 2-3 vlaky s 1-2ma přestupy z Brna je pro většinu lidí neakceptovatelné. Proto lidi z Brna jezdí na VIE z 85pct. autem... Pokud už musí na VIE veřejnou dopravou, jedou busem Student Agency a to i přes další zastávku ve Vídni-Stadion , kde nastupuji 2/3 cestujících do ČR... Jezdí jich totiž stejně jak Railjetů, jsou výrazně levnější a hlavně jsou přímé...


Wien HBF má přímé spojení s letištěm Schwechat. To k těm vlakům...Já oosbně proti SA nic nemám, takže ani ta autobusová možnost se mi nezdá nejhorší. Ono je hezký mluvit o Brnu jako o "druhém největším městě Česka" - což bezpochyby je, ale je třeba si uvědomit spádovku atd..Znám spoustu lidí co dojíždí do toho Brna na RY do STN z Prahy, protože je to levnější a Češi prostě nefungujou tak, že si propočtou i vedlejší náklady když vidí akci. Netvrdím, že v Brně by se pár linek navíc (kam..??) neuživilo, ale zdejší argumentace mi přijde jako "máme nárok na letecký spojení se světem". I kdyby to někdo spustil, bude to rozlítávat s letadlama s vysokou cenou za sedačku a jsme tam kde jsme byli, u ceny.
To už by se mi racionálnější zdálo uvažovat o BTS jako lowcost Vídni a i to tak prezentovat...

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Tak podle: http://www.modernibrno.cz/aktualita/Z-B ... icu-16618/ plánuje Student Agency navýšit frekvenci autobusů mezi Brnem a Vídeňským letištěm na 10x denně.

Díval jsem se na nové časy odjezdů - už to to opravdu není tak řídké jak v minulosti a bus SA může být tak mnohem rozšířenější alternativou drahé cesty autem a parkování na VIE.

zde nové časy odjezdů busů:
VIE -> Brno: 06:00, 9:55, 10:40, 12:45, 14:40, 16:40, 18:40, 20:40, 21:40, 23:25
Brno -> VIE: 02:30, 06:10, 07:10, 09:10, 11:10, 13:10, 15:10, 17:10, 18:10, 20:10

Bus je oproti autu sice stále málo frekventovaný, je pomalejší, člověk se musí navíc nějak dostat k odjezdu busu ke Grandu, ale je to výrazně levnější alternativa než auto, takže si své zákazníky podle mne najde... Ve výsledku tak frekventovanější busy do Vídně podle mne pro lidi z Brna a okolí dále poníží atraktivitu Brna a Prahy jako odletových letišť.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Chtěl jsem SA využít několikrát, ale vždycky to ztroskotalo na tom, že nebyla šance dostat se na Swechat s dostatečným předstihem na odlet v 6:00. Tak nevím, ten bus z Brna ve 2:30 má dojezd na Swechat v kolik?

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

JackBrno píše:Chtěl jsem SA využít několikrát, ale vždycky to ztroskotalo na tom, že nebyla šance dostat se na Swechat s dostatečným předstihem na odlet v 6:00. Tak nevím, ten bus z Brna ve 2:30 má dojezd na Swechat v kolik?


No mí zlí IT kamarádi by reagovali odpovědí: http://www.justfuckinggoogleit.com ale já takový nejsem... :wink:

Příjezd je plánovaný na 04:45 což je dostatečné na ranní rozlety. Ale u jiných spojů bych kalkuloval s tím, aby bus Vídní neprojížděl v době dopravní špičky - do léta 2017 má být v opravě most přes Dunaj - tj. jistota zácpy... Ale zase koncem příštího roku má být hotové prodloužení A5, takže jízdní doba busů opět zrychlí.

Pokud BMI nebo jiný feeder mezitím nerozlítá místo jedné linky denně linky do hubu aspoň 2 - ráno a večer, tak asi BRQ už zůstane jen low cost a koupácké letiště... Mno podle mne tento a příští rok o osudu BRQ rozhodnou...

dast
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 135
Registrován: 03. 12. 2008, 21:37
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od dast »

Škoda, že odjezdy jsou v lichých hodinách, stejně jako vlak. Lepší by byl proklad, kdy by se vlak a bus po hodině střídaly. Takto je odjezd autobusu z Brna cca 15 minut před vlakem, příjezd na Schwechat je zároveň (vlak je rychlejší i s 20 min přestávkou na přestup na Wien Hbf.). Pro autobus je asi cena a cesta bez přestupu, pro vlak je pohodlí, spolehlivost a rychlost.

Co se týče BMI z BRQ do MUC, tam to totálně zabíjí cena, pokud chce člověk letět někam dál za MUC s LH. Před měsícem jsem potřeboval do BSL a těšil se, že poletím z Brna a podpořím novou linku. Z toho jsem vystřízlivěl v momentě, kdy jsem zjistil, že letenka VIE-MUC-BSL s LH stojí lehce přes 9000, zatímco let BRQ-MUC-BSL s kombinací BMI/LH stojí dvojnásobek. A časově to vyšlo +- nastejno. Směrem tam to bylo z BRQ rychlejší (přímá návaznost v MUC), zpátky pak úplně stejně (3h layover v MUC vs. půlhodina čekání a pak 2h cesta vlakem z VIE). A takový rozdíl v ceně za ušetřené 3 hodiny času jenom jedním směrem si neobhájím.

A pro pár dalších destinací, které by mě zajímaly, to vypadá podobně.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Marty-t:

Dík, že takový nejsi :-) No 4:45 je k odletu v 6:00 už dost pozdě a žádná rezerva na případné zpoždění.

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od persona »

Dívám se, že v sobotu je tam těch spojů dokonce 11 - tedy papírově zakončených ve městě. Nikdy bych nevěřil, že to bude jezdit tak často.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

dast píše:Škoda, že odjezdy jsou v lichých hodinách, stejně jako vlak. Lepší by byl proklad, kdy by se vlak a bus po hodině střídaly. Takto je odjezd autobusu z Brna cca 15 minut před vlakem, příjezd na Schwechat je zároveň

Teď je otázkou, zda je to náhoda nebo úmysl.


Odpovědět