Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

beardie píše:to by asi slo, parkovanie v Brne asi nebude drahsie ako v Mnichove, alebo kde to lietadlo v noci spava, mozno od W17

Já si taky myslím, že tohle je hodně reálné. Akorát nemám statistiky, takže nevím, jestli se nyní kupuje víc MUC -> BRQ nebo BRQ->MUC. Ale ve statistikách muselo být vidět, že se spousta lidí z Německa do Brna vracela jinak než s BMI. Moje pocity jsou, že pokud to dosud to byla plichta, s večerními lety bych čekal, že významně převáží cestující letící BRQ-MUC-BRQ nad MUC-BRQ-MUC lety. (s tím, že za MUC si dosaďte navazující let z MUC dál a zpět do MUC) A to by pak nocování v BRQ dalo sakra smysl...


houslista
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 40
Registrován: 07. 01. 2012, 13:29
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od houslista »

Tak pro transfer cestující je večerní let BRQ - MUC nepoužitelný. Co letí z MUC dál po 23. hodině? Nic. :crazy: Použitelné leda pro business cestující, co mají druhý den ráno v Mnichově a okolí jednání.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

houslista píše:Tak pro transfer cestující je večerní let BRQ - MUC nepoužitelný. Co letí z MUC dál po 23. hodině? Nic. :crazy: Použitelné leda pro business cestující, co mají druhý den ráno v Mnichově a okolí jednání.

přesně, to je ten důvod proč by bylo logičtější aby letadlo v BRQ nocovalo a zpět letělo druhý den ráno. I kdyby to mělo být šíleně brzo ráno - třeba i s odletem v 5:35 jak dřív létávala ČSA... :wink: Ale jen pokud jim na lince budou převažovat BRQ-MUC-BRQ cestující, což třeba v pondělí a pátky zatím pocitově takto není...

Jen shrnutí pro ostatní co nečetli předchozí - od 24.4. létá BMI BRQ-MUC po-pá 2x denně, so 1x, ne 1x ... K dosavadní polední rotaci byla přidána večerní rotace. Neděle zůstala zachována, přidána sobota odpoledne-navečer. Časy odletů výše. Zatím to lze koupit takto u BMI, LH zatím přidané lety v systému ke koupi nemá...

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od bubo »

ten vecerni let BRQ-MUC asi moc k nicemu nebude, snad tech par point to point, co bydli v Mnichove. Ale vecerni let MUC-BRQ je skoro perfektni. Posunou ho o hodinu dozadu a nechat masinu v Brne do rana do 06:00, tak uz by to bylo uplne fantasticke

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Předem se přiznám, že nejsem business pax, ale viděl bych v některých případech určitou výhodu v tom večerním letu s přenocováním v MUC a pak odletem dál a večer zpět do BRQ proti vstávání ve 3 ráno kvůli cestě do VIE. V MUC se dá nocovat celkem pohodlně, je tam několik "relaxačních" zón, a kdo chce i v tranzitu spát zcela normálně, tak : http://napcabs.com/index.php


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

jvoj píše:Předem se přiznám, že nejsem business pax, ale viděl bych v některých případech určitou výhodu v tom večerním letu s přenocováním v MUC a pak odletem dál a večer zpět do BRQ proti vstávání ve 3 ráno kvůli cestě do VIE. V MUC se dá nocovat celkem pohodlně, je tam několik "relaxačních" zón, a kdo chce i v tranzitu spát zcela normálně, tak : http://napcabs.com/index.php

No já doteď vzpomínám na tu pohodu s ranním odletem ČSA - budík na 4:15, bezproblémová jízda Brnem na letiště, kafe v Aviatic baru když jsem přijel dřív a vytuhnutí v odlétajícím letadle v 5:35. Se zlatou kartou v PRG do salónku, snídaně tisk a pak další odlet. Tuto pohodu akorát silně narušily ČSA, když několikrát přistavily místo ATRka bus a přiměly mne tím a mnohé další naučit se raději plánovat lety s konkurencí z VIE, protože bus po D1 logicky přípoj v PRG nestíhal... Proto býval další roky budík na 3:00 a cesta do VIE. Pokud by to jen trochu šlo, přimlouval bych se za to nocování BMI - to by pak byl ideál. Akorát by BMI měly spíš časem problém, že by jim na tyto lety nemusela stačit kapacita letadla nebo by linka byla tak lukrativní, že by si přilákali konkurenci, ale to už jsem se asi fakt trochu zasnil...

Asi neznám hotely v dochozí vzdálenosti u letiště v MUC (resp. zda by mi jejich cenovou hladinu ve firmě proplatili) ale modlit se abych stihl poslední přímý s-bahn do centra v 23:53, který má navíc dobu jízdy 43 minut - no to tedy nic pro mne... (jezdí i pozdější - do 01:24, ale holt s přestupem). Večerní BRQ-MUC bude jen terno pro lidi z Mnichova, kteří se ve čtvrtky a pátky budou vracet domů. OW BRQ-MUC v Po-St může být velká bída (na rozdíl od opačného letu) pokud existuje víc lidí co smýšlí jako já... Podle mne tohle není linka pro baťůžkáře ochotných strávit noc před gatem v MUC, ale třeba se mýlím...
Naposledy upravil(a) Marty-t dne 23. 02. 2017, 16:56, celkem upraveno 1 x.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Marty-t píše:
jvoj píše:Předem se přiznám, že nejsem business pax, ale viděl bych v některých případech určitou výhodu v tom večerním letu s přenocováním v MUC a pak odletem dál a večer zpět do BRQ proti vstávání ve 3 ráno kvůli cestě do VIE. V MUC se dá nocovat celkem pohodlně, je tam několik "relaxačních" zón, a kdo chce i v tranzitu spát zcela normálně, tak : http://napcabs.com/index.php

No já doteď vzpomínám na tu pohodu s ranním odletem ČSA - budík na 4:15, bezproblémová jízda Brnem na letiště, kafe v Aviatic baru když jsem přijel dřív a vytuhnutí v odlétajícím letadle v 5:35. Se zlatou kartou v PRG do salónku, snídaně tisk a pak další odlet. Tuto pohodu akorát silně narušily ČSA, když několikrát přistavily místo ATRka bus a přiměly mne tím a mnohé další naučit se raději plánovat lety s konkurencí z VIE, protože bus po D1 logicky přípoj v PRG nestíhal... Proto býval další roky budík na 3:00 a cesta do VIE. Pokud by to jen trochu šlo, přimlouval bych se za to nocování BMI - to by pak byl ideál. Akorát by BMI měly spíš časem problém, že by jim na tyto lety nemusela stačit kapacita letadla, ale to už jsem se asi trochu zasnil...

Asi neznám hotely v dochozí vzdálenosti u letiště v MUC (resp. zda by mi jejich cenovou hladinu ve firmě proplatili) ale modlit se abych stihl poslední přímý s-bahn do centra v 23:53, který má navíc dobu jízdy 43 minut - no to tedy nic pro mne... (jezdí i pozdější - do 01:24, ale holt s přestupem). Večerní BRQ-MUC bude jen terno pro lidi z Mnichova, kteří se ve čtvrtky a pátky budou vracet domů. OW BRQ-MUC v Po-St může být velká bída (na rozdíl od opačného letu) pokud existuje víc lidí co smýšlí jako já... Podle mne tohle není linka pro baťůžkáře ochotných strávit noc před gatem v MUC, ale třeba se mýlím...

Přečíst ještě jednou. Nabízel jsem nocovací řešení bez nutnosti vyjít z tranzitu :) Samozřejmě ideál by byl kdyby letadlo nocovalo v Brně, ale v tom případě by bylo třeba pro to letadlo najít ještě využití pro 3. a 4. denní rotaci z BRQ, protože směrem do Brna je taky potřeba i ranní let.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

já se na ty kabinky na nouzový nocleh na MUC díval - nemyslím si, že by to bylo pro významné procento cestujících zajímavé. Chápu, že s rozhodnutími a časy odletů se moc hýbat nedá, ale tady bych korekci nejen uvítal, ale i očekával... No, uvidíme...

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Marty-t píše:já se na ty kabinky na nouzový nocleh na MUC díval - nemyslím si, že by to bylo pro významné procento cestujících zajímavé. Chápu, že s rozhodnutími a časy odletů se moc hýbat nedá, ale tady bych korekci nejen uvítal, ale i očekával... No, uvidíme...

Jo, očekávat se to snad časem určitě dá ;)

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

jvoj píše:Jo, očekávat se to snad časem určitě dá ;)

No ale, aby to hlavní ale nezapadlo - je to naprosto skvělá zpráva pro Brno a okolí, že BMI od 24.4. zdvojnásobuje frekvence do MUC. Přeci jen je naším národním sportem reptání (zřejmě nebudu výjimka :wink: ), ale člověk se snaží jen dát impulzy jak co vylepšit, aby nedej Bože přestala být linka po zdvojnásobení udržitelná při životě, toť vše.

Takže ještě jednou, aby to nezapadlo - zavedení linky 16.11.2015 do MUC a zdvojnásobení jejich frekvencí od 24.4.2017 jsou naprosto senzační zprávy významem srovnatelné jen s listopadem 2010 a prosincem 2017, kdy směrem na Brno byly/budou dokončeny velké kusy rakouské dálnice A5. Obojí je počátkem revoluce s cílem zajištění dobré dopravní dostupnosti Brna ze světa...

P.S. A to vše se zřejmě deje na pozadí vyostřených brněnských hádek - viz. http://brno.idnes.cz/jihomoravsky-kraj- ... pravy_krut

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

čerstvý update: přidané lety už nabízí i web LH (zatím jen do července) - dokonce za podobný peníz jako BMI (tj. one-way není trojnásobkem return lístku...) - tj. dokupuji chybějící (dosud autobusové) pátky MUC-> BRQ za 98EUR + 33EUR rail&fly a chrochtám při tom blahem... :-bd

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Marty-t píše:čerstvý update: přidané lety už nabízí i web LH (zatím jen do července) - dokonce za podobný peníz jako BMI (tj. one-way není trojnásobkem return lístku...) - tj. dokupuji chybějící (dosud autobusové) pátky MUC-> BRQ za 98EUR + 33EUR rail&fly a chrochtám při tom blahem... :-bd

Je dobré vědět, že náš stěžejní cestující je nabídkou potěšen :wink:

RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 509
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RAdek »

Vypadá roku dobře. Díval jsem se na Letušku a letenky z Brna do New Yorku mezi 12ti a 13ti tisíci jsou velmi konkurenceschopné.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

skvělý pocit ze zdvojnásobení rotací bohužel silně kalí spory mezi politiky ANO a zástupci letiště - ilustrováno jejich vyjádřením: http://www.brno-airport.cz/letiste/tisk ... -BRNO-a-s/

oběma stranám bych připoměl varovný příklad Jevíčka - jednoho z nejstarších měst Českého království, za CK monarchie významného to okresního města, cituji:

"V polovině 19. století zde byl zřízen okresní soud a Jevíčko se stalo administrativním centrem severní části Malé Hané. V této době dosáhla svého demografického vrcholu i židovská menšina, která tvořila třetinu obyvatel města. Kulturní vzestup, který vyvrcholil založením reálného gymnázia v roce 1897, nebyl následován hospodářským rozvojem. Po protestech obyvatel totiž katastr minula železniční trať a Jevíčko dále ztrácelo na významu především na úkor Boskovic a Moravské Třebové."

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Jev%C3%ADčko - dodejme, že i díky současné agónii s D43 nyní v Jevíčku žije jen 2827 obyvatel - méně než v mnoha vesnicích v okolí Brna...

Prosím nedopusťte paralely v 21.století s Brnem a leteckou dopravou - vyostřené spory mají jen 2 možné výsledky: buď na tom ztratí Brno a okolí nebo na tom HODNĚ ztratí Brno a okolí...

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Podle tohoto článku vyjednává (u politiků to ale mnohdy znamená chtěl by...) Vokřál a Šimek s BMI o ranních letech do MUC: http://brno.idnes.cz/lety-brno-mnichov- ... pravy_krut

Je pro mne těžké zjistit kde je pravda. Proto se snažím odkazovat na vše co o letišti najdu, ať zazní postoje obou stran a ať si čtenáři fóra mohou udělat obrázek z nalezených informací sami. Osobně ale nechápu, proč současní politici spíš nejdou cestou spolupráce se současným provozovatelem letiště a trestního oznámení na své předchůdce kvůli podezření z nevýhodného pronájmu krajského majetku. A teprve pokud by u nezávislého soudu bylo zjištěno spáchání trestného činu, pak bych teprve začal jednal o zpochybnění současné smlouvy, případně jejího vypovězení. Nevím, nejsem právník, jen naivní uživatel linek z BRQ...

Ještě jeden postřeh - v době mezi 24.7. a 1.9. není nyní večerní rotace v pracovní dny na webu LH ani BMI nabízena. (21.7. ještě ano a 4.9. už zase ano) Mezi těmito termíny je nabízena jen polední rotace + lety v so a ne. Možná, že odpovědní očekávají nižší zájem o linku v době paralelních školních prázdnin v Bavorsku i Česku ? Pokud ano, tak se zodpovědní lidé nestrefili o týden - viz: http://www.schulferien.org/Kalender_mit ... ayern.html a zapomněli, že v době konání moto GP v Brně bude poptávka po leteckém spojení kulminovat... (4-6. srpna, viz. http://www.automotodrombrno.cz/grand-prix/cz/ )...


Odpovědět