Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Marty-t
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 571
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 28. 02. 2017, 10:06

Podle tohoto článku vyjednává (u politiků to ale mnohdy znamená chtěl by...) Vokřál a Šimek s BMI o ranních letech do MUC: http://brno.idnes.cz/lety-brno-mnichov- ... pravy_krut

Je pro mne těžké zjistit kde je pravda. Proto se snažím odkazovat na vše co o letišti najdu, ať zazní postoje obou stran a ať si čtenáři fóra mohou udělat obrázek z nalezených informací sami. Osobně ale nechápu, proč současní politici spíš nejdou cestou spolupráce se současným provozovatelem letiště a trestního oznámení na své předchůdce kvůli podezření z nevýhodného pronájmu krajského majetku. A teprve pokud by u nezávislého soudu bylo zjištěno spáchání trestného činu, pak bych teprve začal jednal o zpochybnění současné smlouvy, případně jejího vypovězení. Nevím, nejsem právník, jen naivní uživatel linek z BRQ...

Ještě jeden postřeh - v době mezi 24.7. a 1.9. není nyní večerní rotace v pracovní dny na webu LH ani BMI nabízena. (21.7. ještě ano a 4.9. už zase ano) Mezi těmito termíny je nabízena jen polední rotace + lety v so a ne. Možná, že odpovědní očekávají nižší zájem o linku v době paralelních školních prázdnin v Bavorsku i Česku ? Pokud ano, tak se zodpovědní lidé nestrefili o týden - viz: http://www.schulferien.org/Kalender_mit ... ayern.html a zapomněli, že v době konání moto GP v Brně bude poptávka po leteckém spojení kulminovat... (4-6. srpna, viz. http://www.automotodrombrno.cz/grand-prix/cz/ )...

Marty-t
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 571
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 05. 03. 2017, 17:29

dnes jsem napocital 21pax BRQ->MUC, z toho 4 mensi deti (3-6let), polovina transfer, druha polovina v MUC k pasu s kufry... Letel E145. Zpráva dne: fidorku v Aviatic baru v BRQ zdražili ze 12 na 15kč (ale stále si ji můžu dovolit koupit :-) )

CheckFlyer
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 78
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Status: Online

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod CheckFlyer » 05. 03. 2017, 18:50

Marty-t píše:dnes jsem napocital 21pax BRQ->MUC, z toho 4 mensi deti (3-6let), polovina transfer, druha polovina v MUC k pasu s kufry... Letel E145. Zpráva dne: fidorku v Aviatic baru v BRQ zdražili ze 12 na 15kč (ale stále si ji můžu dovolit koupit :-) )


Zvláštní, že poslali E145. No, 21 pax nic moc, když má kapacitu 49 lidí. Ale tak snad je to jen tím, že je neděle.

houslista
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 19
Registrován: 07. 01. 2012, 13:29
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod houslista » 06. 03. 2017, 16:13

Potřebuji na konci března do Jižní Afriky, tak jsem zkoušel něco z BRQ. Bohužel RT BRQ - MUC - JNB přes 40 000,- CZK :crazy:, tak nakonec koupeno s LX z VIE za polovic a ještě si připíšu nový typ CS100 :D . To jen tak pro představu, jak je výhodné lítat z Brna :(

Marty-t
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 571
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 06. 03. 2017, 16:54

houslista píše:Potřebuji na konci března do Jižní Afriky, tak jsem zkoušel něco z BRQ. Bohužel RT BRQ - MUC - JNB přes 40 000,- CZK :crazy:, tak nakonec koupeno s LX z VIE za polovic a ještě si připíšu nový typ CS100 :D . To jen tak pro představu, jak je výhodné lítat z Brna :(

Podle mne jste se jen trefil do špiček poptávky BRQ-MUC (návrat před velikonoci atp.), protože na LH lze nalézt za 22.000 CZK return (hledáno dnes na 28.3.-10.4.). Samozřejmě to je routing BRQ-MUC-FRA-JNB a zpět, ale to už je jiná písnička o tom, že poptávka z BRQ do/přes FRA by byla vyšší než současná do MUC (resp. FRA by mohl MUC vhodně doplňovat pro přestup na dálkové lety)... No nic užijte si CS100, pokochejte se pokračováním stavby A5 u Poysdorfu, ale pro příště - i z Brna to jde !

Podle mne se situace s cenovými špičkami zlepší - ty špičky poptávky (zejména extrém v pátek z BRQ - například ceny BRQ->MUC dnes na tento týden OW čtvrtek 11.500, OW pátek 12.970 CZK versus úterý/zítra 2.788 CZK nebo středa 3.700 CZK) se otupí díky přidaným večerním rotacím od 24.4. .

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1397
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Airbus380 » 06. 03. 2017, 17:19

Tak ale i 22.000 CZK return je pořád o 8 až 10 tisíc víc než z okolních letišť... Nicméně až (pokud vůbec) zavede BMI druhou denní rotaci, už to bude jiná písnička. Například ceny do NYC, Montrealu nebo třeba Tokia (vše 12-14 tisíc) už jsou plně konkurenceschopné, tak snad to tak bude pokračovat i nadále.

FRA by byl samozřejmě lepší, ale i MUC má velmi velmi slušnou nabídku dálkovek, jen to chce prostě přidat druhý denní spoj.

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 425
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod bubo » 06. 03. 2017, 18:14

MOntreal je z Brna/do Brna realizovatelny uz dneska. Ale ne s odletem v nedeli....

houslista
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 19
Registrován: 07. 01. 2012, 13:29
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod houslista » 07. 03. 2017, 08:05

Marty-t píše:Podle mne jste se jen trefil do špiček poptávky BRQ-MUC (návrat před velikonoci atp.), protože na LH lze nalézt za 22.000 CZK return (hledáno dnes na 28.3.-10.4.).

Já teda dnes našel ráno na 28.3. - 10.4. RT za 31.600 CZK v Y, ale co je zajímavé a někoho by mohlo přesvědčit, tak za 32.100 CZK v Y+ :thumbup:.

Marty-t
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 571
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 08. 03. 2017, 17:40

Brněnský magistrát a Jihomoravský kraj našly způsob, jak podpořit ztrátovou leteckou linku do německého Mnichova. Místo dotace si společně objednají reklamu za sedm set tisíc eur, tedy necelých devatenáct milionů korun. O účet se podělí. Brněnští zastupitelé plán schválili i přes nesouhlas opozice.

zdroj a více detailů na: http://modernibrno.cz/aktualita/Letecke ... onu-18192/

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2169
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod alesesl » 08. 03. 2017, 19:30

Marty-t píše:
Brněnský magistrát a Jihomoravský kraj našly způsob, jak podpořit ztrátovou leteckou linku do německého Mnichova. Místo dotace si společně objednají reklamu za sedm set tisíc eur, tedy necelých devatenáct milionů korun. O účet se podělí. Brněnští zastupitelé plán schválili i přes nesouhlas opozice.

zdroj a více detailů na: http://modernibrno.cz/aktualita/Letecke ... onu-18192/


Takze linka je prodelecna i po roce provozu a oni vyhodi dalsich 20 mega. Asi mate bohate radni tam u vas, ale prijde mi to jako totalni nesmysl takto neco podporovat pro par jedincu co s tim leti. Pokud si to samo nevydela, tak nevidim smysl v tom, aby to letalo. Vzdyt PRG a VIE jsou za rohem.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 598
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod jvoj » 08. 03. 2017, 20:25

alesesl píše:
Marty-t píše:
Brněnský magistrát a Jihomoravský kraj našly způsob, jak podpořit ztrátovou leteckou linku do německého Mnichova. Místo dotace si společně objednají reklamu za sedm set tisíc eur, tedy necelých devatenáct milionů korun. O účet se podělí. Brněnští zastupitelé plán schválili i přes nesouhlas opozice.

zdroj a více detailů na: http://modernibrno.cz/aktualita/Letecke ... onu-18192/


Takze linka je prodelecna i po roce provozu a oni vyhodi dalsich 20 mega. Asi mate bohate radni tam u vas, ale prijde mi to jako totalni nesmysl takto neco podporovat pro par jedincu co s tim leti. Pokud si to samo nevydela, tak nevidim smysl v tom, aby to letalo. Vzdyt PRG a VIE jsou za rohem.

a) Proč má smysl podporovat i ztrátové síťové spojení, už snad bylo vysvětleno x-krát, takže no further comment.
b) Linka již prodělává o hodně (a tím myslím opravdu o hodně) méně, než před rokem. Možná že za pár let si na sebe i vydělá.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1691
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod JackBrno » 08. 03. 2017, 21:36

Třeba dnes bylo na přílet přes 30 lidí, na odlet přes 20. A podobně to je už celkem běžně. Zvlášť pondělky jsou už často nadoraz kapacity. S prvním půl rokem se to nedá srovnat.

Marty-t
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 571
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 08. 03. 2017, 21:56

alesesl píše:Takze linka je prodelecna i po roce provozu a oni vyhodi dalsich 20 mega. Asi mate bohate radni tam u vas, ale prijde mi to jako totalni nesmysl takto neco podporovat pro par jedincu co s tim leti. Pokud si to samo nevydela, tak nevidim smysl v tom, aby to letalo. Vzdyt PRG a VIE jsou za rohem.
PRG ani VIE rozhodně není časově za rohem - jsou bohužel vždy na odvrácené straně daného města - jel jste někdy v době oprav po D1 nebo přes opravovaný dunajský most na Schwechat ? Na cestu do VIE a PRG to chce počítat s 2 hodinami jízdy (největší jistota je přes Blavu VIE a to i za cenu další dálniční známky), ale raději to chce přičíst 1 hodinu rezervy a cestou se klepat zda nebude delší zácpa a zda bude hoďka navíc stačit... Bohužel ani vlak není dnes jisté řešení nejisté jízdní doby autem- viz http://ekonomika.idnes.cz/vyluka-praha- ... oprava_suj

Doporučuju taky prečíst si celý článek na který jsem výše odkazoval - píše se v něm, že ztrátovou linku do MUC zatím dotuje soukromá společnost - ano, ta která má prý za nestandardních okolností v pronájmu od kraje letiště Brno. Radní v Brně "jen" vydají 19 miliónů - sranda peníz - v provnáním třeba se státními dotacemi do ČSA ať již přímými (2 miliardy přes Osinek) nebo nepřímými kdy letiště Praha několik let místo odvodů vyššího zisku akcionářům částečně dotovalo přežití ČSA... (tj zejména obslužnost PRG) Musím však uznat, že ne bezvýsledně - ČSA má nyní snad konečně to nejhorší za sebou... I když na druhou stranu byly na záchranu ČSA použity peníze všech daňových poplatníků, nejen Prahy a okolí...

Těch 19 miliónů je taky sranda peníz v porovnání s výdaji na rozběhnání OSR, navíc pokud by díky existenci linky měl do Brna a okolí přijít jen jeden investor s přidanou hodnotou a ne jen montovna nebo sklad, tak na daních se to státu/městu/kraji velmi rychle vrátí... No a pokud jednoho dne budou rotace ráno i večer s cenami okolo 150 EUR OW, tak linka podle mne rozhodně ve ztrátě nezůstane. Leda by inspirovala svým úspěchem k příchodu konkurenci, ale to by už byla jiná story...

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2169
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod alesesl » 08. 03. 2017, 23:04

Marty-t píše:
alesesl píše:Takze linka je prodelecna i po roce provozu a oni vyhodi dalsich 20 mega. Asi mate bohate radni tam u vas, ale prijde mi to jako totalni nesmysl takto neco podporovat pro par jedincu co s tim leti. Pokud si to samo nevydela, tak nevidim smysl v tom, aby to letalo. Vzdyt PRG a VIE jsou za rohem.
PRG ani VIE rozhodně není časově za rohem - jsou bohužel vždy na odvrácené straně daného města - jel jste někdy v době oprav po D1 nebo přes opravovaný dunajský most na Schwechat ? Na cestu do VIE a PRG to chce počítat s 2 hodinami jízdy (největší jistota je přes Blavu VIE a to i za cenu další dálniční známky), ale raději to chce přičíst 1 hodinu rezervy a cestou se klepat zda nebude delší zácpa a zda bude hoďka navíc stačit... Bohužel ani vlak není dnes jisté řešení nejisté jízdní doby autem- viz http://ekonomika.idnes.cz/vyluka-praha- ... oprava_suj

Doporučuju taky prečíst si celý článek na který jsem výše odkazoval - píše se v něm, že ztrátovou linku do MUC zatím dotuje soukromá společnost - ano, ta která má prý za nestandardních okolností v pronájmu od kraje letiště Brno. Radní v Brně "jen" vydají 19 miliónů - sranda peníz - v provnáním třeba se státními dotacemi do ČSA ať již přímými (2 miliardy přes Osinek) nebo nepřímými kdy letiště Praha několik let místo odvodů vyššího zisku akcionářům částečně dotovalo přežití ČSA... (tj zejména obslužnost PRG) Musím však uznat, že ne bezvýsledně - ČSA má nyní snad konečně to nejhorší za sebou... I když na druhou stranu byly na záchranu ČSA použity peníze všech daňových poplatníků, nejen Prahy a okolí...

Těch 19 miliónů je taky sranda peníz v porovnání s výdaji na rozběhnání OSR, navíc pokud by díky existenci linky měl do Brna a okolí přijít jen jeden investor s přidanou hodnotou a ne jen montovna nebo sklad, tak na daních se to státu/městu/kraji velmi rychle vrátí... No a pokud jednoho dne budou rotace ráno i večer s cenami okolo 150 EUR OW, tak linka podle mne rozhodně ve ztrátě nezůstane. Leda by inspirovala svým úspěchem k příchodu konkurenci, ale to by už byla jiná story...


Jen cas ukaze, kdo mel spravny odhad a kdo ne.

RAdek
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 374
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod RAdek » 28. 03. 2017, 23:00

Dnes BRQ - MUC 21 PAX. A poprvé jsem v návazném letu letěl s Lufthansou (do BRU). A bylo to příjemné překvapení. Přestup v MUC na pohodu a LH návazný let nad očekávání dobrý. Hodně místa na nohy, občerstvení zdarma včetně alko.... Už se těším, že se po navýšení letů dokážu stejným trasováním i vrátit. Ovšem co je na pováženou, většina PAX byli cizinci a bez domácí poptávky tohle spojení nemůže fungovat.


Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: CheckFlyer a 2 hosti