Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
xvick
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 22
Registrován: 28. 02. 2008, 13:22
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od xvick »

V dnešních "brněnských" Událostech v regionech v reportáži ke zrušení BRQ - EIN hovořil hejtman o tom, že do max. 2 měsíců budou zveřejněny informace o až 2 nových linkách z BRQ. Zaznělo tam dokonce i obnovení EIN, ale předpokládám s jiným dopravcem než WIZZ. Současně potvrdil další finanční podporu lince do MUC, kde prý obsazenost je již nad 50%. Tak se necháme celkově překvapit :crazy:


RadekFM
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 654
Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
Bydliště: OSR
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RadekFM »

S těmi Vodochody bych byl opatrný, pokud nerozšíří Ruzyni bude brzy prostor pro další letiště, takže to není tak od věci.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

RadekFM píše:S těmi Vodochody bych byl opatrný, pokud nerozšíří Ruzyni bude brzy prostor pro další letiště, takže to není tak od věci.


...já ne.
1) Ruzyně má stále dostatečně velkou kapacitní rezervu aby hravě zvládala navýšení provozu tak jak je. Pamatuju kampaň na naprosto nezbytné rozšíření o paralelní dráhu v roce 2004, když jsem tam pracoval. Jsme v roce 2017 a doba ukázalala že to byla bublina vytvořená betonovou lobby, která potřebuje vydělat.

2) Vzhledem k současnému stavu věcí v ČR je realizace paralelní RWY naprosto nerealizovatelnou záležitostí, jak se denně ukazuje.Viz. banální rekonstrukce D1, Blanka, problémy s D8, D11, D47, D3 nedokončený obchat Prahy a dálnice do Mikulova... ...těžko říct kdo by to financoval + dalších milión problémů k tomu. Nicméně se domnívám, že případnou dostavbou paralelní RWY dotčené obyvatelstvo je trošku jiná sorta lidí než ta která bojuje proti rozšíření Vodochod. Nemám nejmenších pochyb, že mají prostředky a páky případnou dostavbu Ruzyně nechat odložit na neurčito a stát či případného jiného investora si namazat na chleba. Jako varování jak se nemá dělat jinde bych odkázal na nejslavnější rozestavěné letiště Berlin Brandenburg :ymdevil: Jeden by řekl, že to ani nemohli stavět Němci :lol: Dokážete si vůbec představit, jak by to potom muselo vypadat v Praze??? :ymdevil:

3) Vodochody jsou stále jen na papíře, bitva občanů není stále ještě prohrána a letiště existuje jen v projektu. Navíc jsem nikde neviděl žádnou relevantní analýzu, jaké společnosti by vlastně vyměnili Vodochody za Ruzyni a proč vlastně? Dokud to letiště nebude zprovozněné, asi se ani nic nedozvíme.... a kdo bude vrážet peníze do rekonstrukce letiště když neví, jestli se mu investice vrátí. Hlava XXII....jako se to už nikdy nedozvědí tady:
https://www.novinky.cz/ekonomika/375473 ... inane.html

A to vůbec nemluvím o tom, že by přesunem části provozu do Vodochod přišla Ruzyně o významný zdroj zisku. Myslí si tady někdo, že by bývalému řediteli Kačurovi do Vodochod dodala slepice snášející zlatá vejce převazané růžovou mašlí??? :lol:

Aby bylo jasno, vůbec nejsem jako celoživotní letecký fanda a kdysi i pilot protiletecký živel a původně mě myšlenka na zprovoznění Vodochod nadchla.Ale nějak jsem z toho postupem času během přemýšlení a koukání kolem sebe vystřízlivěl.

Nikomu neberu optimistické názory na leteckou dopravu. Bylo by sice prima, kdyby jumbo lítalo na každé české "okresní letiště", ale zkušenost mě naučila že se to asi nepodaří. Nicméně je prima, že ještě není zakázané mít odlišné názory a vesele spekulovat. Letecké dopravě zdar!

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

m@rtin píše:Všichni, kdo jsme tehdy na ČSL pracovali, jsme věděli, že proklamace krajských "patriotů", za každou cenu vyhraněných vůči té zlé Praze, jsou pouhou chimérou. Bohužel tehdejší média jejich blábolům o dálkových linkách do Soulů, Tokií a Montrealů věřila.

Jini lide, jine vzpominky na tu dobu, pripadne jina interpretace po letech. Ja si napr. vzpominam, ze CSL dost tlacila na to, aby se tech letist zbavila. Naopak na proklamace o linkach do Soulu, Tokia ani Montrealu si nevzpominam vubec. Ale treba je to nekde dohledatelne, m@rtine?

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

Petr31 píše:...tak to bude rXD skákat do stropu - nicméně je to v podstatě jedno, nula od nuly pojde. Stačí počet cestujících v Košicích vydělit počtem dnů v roce a dostaneme se na závratné číslo po zaokrouhlení 513 cestujících denně.... a to se vyplatí :crazy: :crazy: :crazy:


At je rXD sebevetsi idiot, a to jakoze jo je, v jedne veci ma pravdu.
KSC ziji ze sveho.


rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od rXD »

Fakt forum na urovni... jeden nevie ani vydelit dve cisla (malo vyjst 1025), druhy otvorene sproste nadava. Cesko-slovenska "kvalita za rozumnou cenu".

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od m@rtin »

HighFlyer píše:
m@rtin píše:Všichni, kdo jsme tehdy na ČSL pracovali, jsme věděli, že proklamace krajských "patriotů", za každou cenu vyhraněných vůči té zlé Praze, jsou pouhou chimérou. Bohužel tehdejší média jejich blábolům o dálkových linkách do Soulů, Tokií a Montrealů věřila.

Jini lide, jine vzpominky na tu dobu, pripadne jina interpretace po letech. Ja si napr. vzpominam, ze CSL dost tlacila na to, aby se tech letist zbavila. Naopak na proklamace o linkach do Soulu, Tokia ani Montrealu si nevzpominam vubec. Ale treba je to nekde dohledatelne, m@rtine?


Dohledatelné to po patnácti letech na internetu již pravděpodobně není. Nikdo netvrdí, že se ČSL nechtěla zbavit regionálních letišť. Jen si pamatuji na názory z dvou moravských letišť, které nenechaly na pražském vedení nit suchou. Ostatně z tvrzení, že Praha brání rozvoji regionálních letišť, se tehdy stalo dogma v médiích i proslovech místních politiků. Pamatuji si, že jediná skepse zaznívala trochu z Karlovarského kraje. Když se s vervou pustily kraje do výstavby terminálů, aniž by měly nasmlouvané letecké dopravce, jenom jsem zíral.

Jen pro názornost dávám link na rozhovor předsedy představenstva Letiště Brno:
http://brnensky.denik.cz/rozhovor/vytahli-jsme-letiste-z-bahna-a-ted-chce-kraj-vic-rika-predseda-predstavenstva-20170604.html

Výcuc těch nejkontroverznějších výroků:
Regionální letiště byla pro tehdejší správu letišť přítěží. Hlavní bylo pražské letiště. Do regionů tak šla jen ta technika, kterou v Ruzyni vyřadili.
Jinými slovy, bylo štěstí, že se vyřazená technika za pár korun dala ztrátovým letištím, protože ty by nikdy nevydělaly ani na tu vyřazenou. Z pozitivní věci udělat negativní, a ještě "Pražáka" označit za škůdce, je pro čtenáře moravských tiskovin vždy zvučnější.

Pražan sedne na hromadnou dopravu a je do půl hodiny na letišti, Brňan musí jet buď dvě a půl hodiny do Vídně, nebo i delší dobu do Prahy. Přitom oba platí stejné daně. Zaslouží si tak i podobnou dopravní obslužnost.
Mám to tedy chápat tak, že si v každém okrese vybudujeme mezinárodní letiště? Ví pan Filip, že jsme desetimilionová země, a že z přímých příjmů LKPR těží každý občan ČR? Že kdybychom měli rozkouskované letiště v každém regionu, že by všechna letiště fungovala na pokraji ztrátovosti a to hlavní pražské by bylo výkonově možná někde na polovině? Síťový efekt, dálkové linky atd.... Přesně tato vyjádření jsme slýchávali v 90. letech a ten, kdo měl elementární znalosti o leteckém trhu v tehdejším zahraniční, věděl, že přesně toto podkopává leteckou dopravu v celé ČR. Od začátku bylo jasné, že pokud má ČR obstát, musí mít konkurenceschopné letiště pro celou zemi a urvat maximum cestujících, jinak by to udělali ve Vídni nebo v Mnichově. Obdivuji dobu 90. let a první polovinu první dekády, kdy se z Prahy opravdu stalo velké letiště. S dnešními manažery LKPR, kteří špekulují nad každou investovanou korunou, jsme dosáhli akorát toho, že začneme pomalu odmítat dálkové linky, protože pro ně již nemáme na stojánkách místo. To je situace, která by se před patnácti lety nedopustila.

Pohádka, jak si občan Brna dojede na letiště MHD je sice krásná, ale k čemu mu to je, když se dostane maximálně do Mnichova nebo do Londýna? Pražák taky běžně cestuje do Mnichova, když chce do Bangkoku.

Má Brno dostatečný potenciál pro leteckou dopravu? Je tu devadesát tisíc studentů, kteří ale spíše cestují s nízkonákladovými aerolinkami.
Aneb kdyby každý student alespoň jednou za rok někam vycestoval, sotva zaplní linku do Londýna provozovanou 1x denně 737/320.

Navíc regionální letiště nelze řídit stejně jako velké letiště v Praze. Pokud se mělo to brněnské nějak rozvíjet, bylo potřeba ho od Prahy oddělit
Jinými slovy, nalili jsme miliardy do rozvoje, ročně utratíme stovky milionů na provoz, abychom za 20 let odbavili tisícovku cestujících denně, kterou stejně leteckým společnostem navíc ještě proplatíme.

Jako fanoušek letecké dopravy budu rád za každou novou leteckou linku, ať už v Praze nebo v Brně, ale vše má svou mez. Ztráta objektivity je v případě regionálních letišť neuvěřitelná, a to v době, kdy kraje nemají peníze na to přidat řidičům autobusových linek a zcela reálně do pár let hrozí rušení spojů, které zajišťují základní dopravní obsluhu obcí.
Naposledy upravil(a) m@rtin dne 25. 08. 2017, 09:11, celkem upraveno 1 x.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od alesesl »

rXD píše:Fakt forum na urovni... jeden nevie ani vydelit dve cisla (malo vyjst 1025), druhy otvorene sproste nadava. Cesko-slovenska "kvalita za rozumnou cenu".


od kdy je 1025 * 365 187126. Nauc se laskave pocitat prosim, nez napises zase nejaky blabol.

A ten treti neumi pocitat =)) =))

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od rXD »

No dalsi co nevie pocitat. Ci ty len nevies kolko dni ma polrok? Ani neviem co je horsie.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od alesesl »

rXD píše:No dalsi co nevie pocitat. Ci ty len nevies kolko dni ma polrok? Ani neviem co je horsie.

Omlouvam se, myslel jsem ze je to za minuly rok, prehledl jsem ze je to za prvni pololeti.

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od rXD »

OK. Ale aj tak to svedci len o tom, aky ste aj s Petr31 odtrhnuti od reality, ked si myslite, ze 187k PAX za rok moze byt spravne cislo. V skutocnosti je aj tych 1025 podhodnotene cislo, lebo 187k este ovela menej nez polovica celorocneho cisla, lebo ten prvy polrok nema najsilnejsie mesiace jul a august.

PS: Aby som sa vyjadril aj k tej aktualnej teme tu, praveze v CR sa to spravilo spravne (na rozdiel od Slovenska). Regionalne letiska maju regiony, a tie ked sa rozhodnu dotovat, tak dotuju. Ked sa rozhodnu zavriet, tak zavru, ked chcu sprivatizovat mozu tiez. Zisk z Ruzyne sa normalne odvedie do rozpoctu a vlada moze urcit, ako tie peniaze pouzije najzmysluplnejsie - skryte dotovanie jedneho zo zisku druheho je vzdy ten najhorsi model. V Blavastane je to presne naopak: ministerstvo si drzi vsetky letiska vratane 33% Kosic, z ktorych si vybera zisk a dotuje z neho tych zvysnych 5 luzrov na cele z BTS, v ktorych politicki dosadeni "manazeri" safaria so 100%-ami.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

rXD píše:OK. Ale aj tak to svedci len o tom, aky ste aj s Petr31 odtrhnuti od reality, ked si myslite, ze 187k PAX za rok moze byt spravne cislo. V skutocnosti je aj tych 1025 podhodnotene cislo, lebo 187k este ovela menej nez polovica celorocneho cisla, lebo ten prvy polrok nema najsilnejsie mesiace jul a august.

PS: Aby som sa vyjadril aj k tej aktualnej teme tu, praveze v CR sa to spravilo spravne (na rozdiel od Slovenska). Regionalne letiska maju regiony, a tie ked sa rozhodnu dotovat, tak dotuju. Ked sa rozhodnu zavriet, tak zavru, ked chcu sprivatizovat mozu tiez. Zisk z Ruzyne sa normalne odvedie do rozpoctu a vlada moze urcit, ako tie peniaze pouzije najzmysluplnejsie - skryte dotovanie jedneho zo zisku druheho je vzdy ten najhorsi model. V Blavastane je to presne naopak: ministerstvo si drzi vsetky letiska vratane 33% Kosic, z ktorych si vybera zisk a dotuje z neho tych zvysnych 5 luzrov na cele z BTS, v ktorych politicki dosadeni "manazeri" safaria so 100%-ami.


.. boha čo sa rozčuluješ :lol: Nevšiml jsem si, že ta čísla jsou jen za první půlrok, nebyl to záměr.Silné měsíce tam jak tvrdíš ještě nejsou, ale po silných letních měsících přijdou zase hubené podzimní a zimní....Pošli nám začátkem roku 2018 nova čísla, ať si uděláme obrázek. Nicméně ani očekávaných 375.000 ??? cesťáků není žádné terno, neboť vetšina těch cestujících jsou koupáci LC a cesťáci, kteří bývají ještě dotovaní. Těžko čekat, že by se Košice (stejně jako se nikdy žádné české regionální letiště nedostane) dostaly na těch 750.000 cesťáků ročně, jak psal dřív kolega. Já bych přidal, tvrdíc že letiště, které si na sebe má vydělat a mám mít potenciál do budoucna musí ročně obsloužit minimálně 1.000.000 cestujících s dodatkem, že to všechno nesmí být koupáci a LC pasažéři, kteří na letiští neutratí ani za kafe, natož aby generovali další zisk využíváním následujících služeb...autopůjčovny, obchody, restaurace, dopravní služby a další, což pomáhá regionu.

Příklad s Ryzyní sis nevybral nejlíp...donedávna po několik let zisk z Ruzyně stát rovnou přelil a utopil v ČSA machinací zvanou Ajrotunel....čímž ničemu a nikomu nepomohl. ČSA jsou i nadále naprosto zbytečná ajrolinka s kterou lidi lítají jen když musí, nebo nic jiného do dané destinace neletí, bez jakéhokoliv potenciálu do budoucna. Už nemají peníze, know how ani loajální zaměstnance.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

m@rtin píše:
HighFlyer píše:
m@rtin píše:Všichni, kdo jsme tehdy na ČSL pracovali, jsme věděli, že proklamace krajských "patriotů", za každou cenu vyhraněných vůči té zlé Praze, jsou pouhou chimérou. Bohužel tehdejší média jejich blábolům o dálkových linkách do Soulů, Tokií a Montrealů věřila.

Jini lide, jine vzpominky na tu dobu, pripadne jina interpretace po letech. Ja si napr. vzpominam, ze CSL dost tlacila na to, aby se tech letist zbavila. Naopak na proklamace o linkach do Soulu, Tokia ani Montrealu si nevzpominam vubec. Ale treba je to nekde dohledatelne, m@rtine?


Dohledatelné to po patnácti letech na internetu již pravděpodobně není. Nikdo netvrdí, že se ČSL nechtěla zbavit regionálních letišť. Jen si pamatuji na názory z dvou moravských letišť, které nenechaly na pražském vedení nit suchou. Ostatně z tvrzení, že Praha brání rozvoji regionálních letišť, se tehdy stalo dogma v médiích i proslovech místních politiků. Pamatuji si, že jediná skepse zaznívala trochu z Karlovarského kraje. Když se s vervou pustily kraje do výstavby terminálů, aniž by měly nasmlouvané letecké dopravce, jenom jsem zíral.

Jen pro názornost dávám link na rozhovor předsedy představenstva Letiště Brno:
http://brnensky.denik.cz/rozhovor/vytahli-jsme-letiste-z-bahna-a-ted-chce-kraj-vic-rika-predseda-predstavenstva-20170604.html

Výcuc těch nejkontroverznějších výroků:
Regionální letiště byla pro tehdejší správu letišť přítěží. Hlavní bylo pražské letiště. Do regionů tak šla jen ta technika, kterou v Ruzyni vyřadili.
Jinými slovy, bylo štěstí, že se vyřazená technika za pár korun dala ztrátovým letištím, protože ty by nikdy nevydělaly ani na tu vyřazenou. Z pozitivní věci udělat negativní, a ještě "Pražáka" označit za škůdce, je pro čtenáře moravských tiskovin vždy zvučnější.

Pražan sedne na hromadnou dopravu a je do půl hodiny na letišti, Brňan musí jet buď dvě a půl hodiny do Vídně, nebo i delší dobu do Prahy. Přitom oba platí stejné daně. Zaslouží si tak i podobnou dopravní obslužnost.
Mám to tedy chápat tak, že si v každém okrese vybudujeme mezinárodní letiště? Ví pan Filip, že jsme desetimilionová země, a že z přímých příjmů LKPR těží každý občan ČR? Že kdybychom měli rozkouskované letiště v každém regionu, že by všechna letiště fungovala na pokraji ztrátovosti a to hlavní pražské by bylo výkonově možná někde na polovině? Síťový efekt, dálkové linky atd.... Přesně tato vyjádření jsme slýchávali v 90. letech a ten, kdo měl elementární znalosti o leteckém trhu v tehdejším zahraniční, věděl, že přesně toto podkopává leteckou dopravu v celé ČR. Od začátku bylo jasné, že pokud má ČR obstát, musí mít konkurenceschopné letiště pro celou zemi a urvat maximum cestujících, jinak by to udělali ve Vídni nebo v Mnichově. Obdivuji dobu 90. let a první polovinu první dekády, kdy se z Prahy opravdu stalo velké letiště. S dnešními manažery LKPR, kteří špekulují nad každou investovanou korunou, jsme dosáhli akorát toho, že začneme pomalu odmítat dálkové linky, protože pro ně již nemáme na stojánkách místo. To je situace, která by se před patnácti lety nedopustila.

Pohádka, jak si občan Brna dojede na letiště MHD je sice krásná, ale k čemu mu to je, když se dostane maximálně do Brna nebo do Londýna? Pražák taky běžně cestuje do Mnichova, když chce do Bangkoku.

Má Brno dostatečný potenciál pro leteckou dopravu? Je tu devadesát tisíc studentů, kteří ale spíše cestují s nízkonákladovými aerolinkami.
Aneb kdyby každý student alespoň jednou za rok někam vycestoval, sotva zaplní linku do Londýna provozovanou 1x denně 737/320.

Navíc regionální letiště nelze řídit stejně jako velké letiště v Praze. Pokud se mělo to brněnské nějak rozvíjet, bylo potřeba ho od Prahy oddělit
Jinými slovy, nalili jsme miliardy do rozvoje, ročně utratíme stovky milionů na provoz, abychom za 20 let odbavili tisícovku cestujících denně, kterou stejně leteckým společnostem navíc ještě proplatíme.

Jako fanoušek letecké dopravy budu rád za každou novou leteckou linku, ať už v Praze nebo v Brně, ale vše má svou mez. Ztráta objektivity je v případě regionálních letišť neuvěřitelná, a to v době, kdy kraje nemají peníze na to přidat řidičům autobusových linek a zcela reálně do pár let hrozí rušení spojů, které zajišťují základní dopravní obsluhu obcí.


...tesat do kamene a povinně rozeslat hejtmanům...ti to ale číst nebudou, protže si potřebují uloupnout z dotačního perníčku. Ono by ale úplně stačilo, kdyby erudovaní a odvážní novináři navštívili třeba hejtmana v Budějicích a položili by mu pár dobře mířených otazek na tělo ohledně ekonomiky provozu uvažovaného rekonstruovaného leteckého přístavu. Případně v Brně se nabízí jednoduchý dotaz poté, co se zjistilo, že politici čekali že nedořešený problém s pozemky se vyřeší sám od sebe....nevyřešil se, ba naopak.

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od rXD »

Petr31 píše:
rXD píše:OK. Ale aj tak to svedci len o tom, aky ste aj s Petr31 odtrhnuti od reality, ked si myslite, ze 187k PAX za rok moze byt spravne cislo. V skutocnosti je aj tych 1025 podhodnotene cislo, lebo 187k este ovela menej nez polovica celorocneho cisla, lebo ten prvy polrok nema najsilnejsie mesiace jul a august.

PS: Aby som sa vyjadril aj k tej aktualnej teme tu, praveze v CR sa to spravilo spravne (na rozdiel od Slovenska). Regionalne letiska maju regiony, a tie ked sa rozhodnu dotovat, tak dotuju. Ked sa rozhodnu zavriet, tak zavru, ked chcu sprivatizovat mozu tiez. Zisk z Ruzyne sa normalne odvedie do rozpoctu a vlada moze urcit, ako tie peniaze pouzije najzmysluplnejsie - skryte dotovanie jedneho zo zisku druheho je vzdy ten najhorsi model. V Blavastane je to presne naopak: ministerstvo si drzi vsetky letiska vratane 33% Kosic, z ktorych si vybera zisk a dotuje z neho tych zvysnych 5 luzrov na cele z BTS, v ktorych politicki dosadeni "manazeri" safaria so 100%-ami.


.. boha čo sa rozčuluješ :lol: Nevšiml jsem si, že ta čísla jsou jen za první půlrok, nebyl to záměr.Silné měsíce tam jak tvrdíš ještě nejsou, ale po silných letních měsících přijdou zase hubené podzimní a zimní....Pošli nám začátkem roku 2018 nova čísla, ať si uděláme obrázek. Nicméně ani očekávaných 375.000 ??? cesťáků není žádné terno, neboť vetšina těch cestujících jsou koupáci LC a cesťáci, kteří bývají ještě dotovaní. Těžko čekat, že by se Košice (stejně jako se nikdy žádné české regionální letiště nedostane) dostaly na těch 750.000 cesťáků ročně, jak psal dřív kolega. Já bych přidal, tvrdíc že letiště, které si na sebe má vydělat a mám mít potenciál do budoucna musí ročně obsloužit minimálně 1.000.000 cestujících s dodatkem, že to všechno nesmí být koupáci a LC pasažéři, kteří na letiští neutratí ani za kafe, natož aby generovali další zisk využíváním následujících služeb...autopůjčovny, obchody, restaurace, dopravní služby a další, což pomáhá regionu.

Příklad s Ryzyní sis nevybral nejlíp...donedávna po několik let zisk z Ruzyně stát rovnou přelil a utopil v ČSA machinací zvanou Ajrotunel....čímž ničemu a nikomu nepomohl. ČSA jsou i nadále naprosto zbytečná ajrolinka s kterou lidi lítají jen když musí, nebo nic jiného do dané destinace neletí, bez jakéhokoliv potenciálu do budoucna. Už nemají peníze, know how ani loajální zaměstnance.


Proste, nemas ani zakladne znalosti, ale dookola si pustas hubu. Tak aby si sa doucil, minuly rok malo letisko Kosice cca 437k PAX https://sk.wikipedia.org/wiki/Letisko_Ko%C5%A1ice . Tohto roku je nabeh na aspon 15% zvysenie, cize sa pravdepodobne zas po vela rokoch prelomi pol miliona.

Dalej, na rozdiel od BRQ, BTS, OSR a slovensko-statych "medzinarodnych" letisk, KSC ziju prevazne z cestujucich na pravidelnych linkach standardnych aeroliniek a casto biznis cestujucich. A zisk robili aj ak mali len 200k pasazierov. Cize strielat somariny o 750k rocne je blud, ktory moze napisat fakt len niekto, kto nevie vydelit dve cisla. Jednoducho, rovnako dolezite ako pocty cestujucich su aj cena letenky resp. letistne poplatky na cesujuceho. Ak prevadzkujem letisko z ktoreho dokazem predat kazdu jednu letenku za 500+EUR, tak mi staci 10000pax. A nejak tak to proste na KSC funguje. Ma velku spadovu oblast a dostatok zahranicnych investorov, ktori sa proste do Kosic nebudu trepat po tych rozdrbanych cestach a rozbitych vlakoch, ktore na vychod posielaju blavastanske vlady. Jedina realna konkurencia je BUD.

A priklad s Ruzyni som praveze vybral nejlip, lebo to prave ilustruje co sa nema robit. Nebyt toho, ze sa taketo skryte dotovanie cez PRG udialo, tak CSA uz je davno tam kde patri a Letisko Praha by do statneho rozpoctu odvadzalo ovela vacsi zisk (tvoje hodnotenie CSA je jedine s cim sa da suhlasit).

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

rXD píše:[ a rozbitych vlakoch, ktore na vychod posielaju blavastanske vlady

Jaké vlaky posílají blavastánské vlády na západ? Byla by nějaká fotka?
Ostatním se omlouvám za off topic.


Odpovědět